استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
محوطه سازی

مزایای دیوار سبز

در این مقاله به بررسی مزایای دیوار سبز و فواید اجرای آن در فضاهای داخلی و خارجی می پردازیم. انواع دیوار سبز در دو دسته بندی طبیعی و مصنوعی جای می گیرند که هر کدام از آن ها فواید منحصر به فرد خود را دارد. در ادامه به بررسی مزایای دیوار سبز مصنوعی و طبیعی پرداخته شده است.

مزایای دیوار سبز مصنوعی

در ساخت دیوار سبز مصنوعی از پنل هایی استفاده می شود که مانند جورچین در یکدیگر چفت شده و شبکه ای منظم و به ابعاد دلخواه به وجود می آورد. از جمله مزایای دیوار سبز مصنوعی، عدم نیاز به آبیاری، عدم نیاز گیاه به نور آفتاب، کود و یا نگهداری های یک گیاه طبیعی است. هم چنین مشکلاتی مانند زرد شدن یا پژمرده شدن گیاه را نیز به دنبال ندارد. از دیگر مزایای دیوار سبز مصنوعی می توان به ارزان تر بودن آن اشاره کرد. قیمت پنل های دیوار سبز مصنوعی به نسبت تهیه گیاهان برای دیوار سبز طبیعی، بسیار مناسب تر بوده و برای پوشش بخش های بزرگ تری از دیوار با داشتن بودجه کم، مناسب تر می باشد. تنوع مدل ها و رنگ از دیگر مزایای دیوار سبز از نوع مصنوعی است که دست مشتری را در انتخاب گرین وال باز می گذارد تا هر مدل و رنگی را انتخاب کند.

دیوار سبز در فضاهای اداری

مزایای دیوار سبز طبیعی

در این بخش به بررسی مزایای دیوار سبز طبیعی می پردازیم. از جمله مزایای دیوار سبز طبیعی که نوع مصنوعی فاقد آن است، زیبایی و دلنشینی آن است. گیاه هر چقدر هم به طور ماهرانه به صورت مصنوعی و با پلی اتیلن تولید شده باشد، به زیبایی و دلنشینی نوع طبیعی آن نمی رسد. تصفیه هوا و کاهش مونوکسید کربن موجود در هوا از دیگر مزایای دیوار سبز طبیعی می باشد که برای استفاده در شهر های پرجمعیت و پر ترافیک گزینه مناسبی است. از جمله مزایای دیوار سبز طبیعی کاهش دمای هوا در فصول گرم است.

دیوار سبز در رستوران و فضاهای خدماتی

گیاهان هوای اطراف خود را خنک می کنند و به این ترتیب برای مناطق خشک و گرم مناسب هستند. از جمله مزایای دیوار سبز طبیعی عایق رطوبت و صدا بودن آن است که آن را برای نصب در فضاهای داخلی ساختمان مناسب می سازد. گیاهان گونه های بسیار متنوعی دارند که هر کدام برای یک اقلیم و یک شرایط آب و هوایی مناسب هستند. از دیگر مزایای دیوار سبز طبیعی می توان به تنوع و زیبایی که برای فضا ایجا می کنند و همچنین بهبود روحیه ساکنین اشاره کرد.

دیوار سبز مصنوعی

دیوار سبز در انواع کاربری ها

از دیوار سبز به دلیل ویژگی های مثبتی که دارد، در فضاهای زیاد با کاربری های متنوعی استفاده می شود. به عنوان مثال داخل منازل مسکونی، محیط اداری، فضاهای تجاری، درمانی خدماتی و آموزشی از جمله فضاهایی است که استفاده از دیوار سبز در آن ها توصیه می شود. برای هر کدام از این کاربری ها، تعدادی از مزایای دیوار سبز در نظر گرفته می شود که بیشتر از بقیه در محیط مورد نظر کاربرد دارد. در ادامه به بررسی مزایای دیوار سبز در فضاهای مختلف پرداخته می شود.

مزایای دیوار سبز در فضاهای مسکونی

از جمله کاربرد های دیوار سبز طبیعی یا مصنوعی استفاده از آن ها در فضاهای مسکونی و داخل آپارتمان یا حتی حیاط و مانند آن است. ایجاد محیطی مطلوب، نمایی چشم نواز، تصفیه هوا و … از مزایای دیوار سبز می باشد. برای اجرای دیوار سبز در فضای داخل خانه می تواند از انواع مصنوعی آن، و برای دیوار های خارجی یا نمای سبز ساختمان های مسکونی و یا تراس و حیاط از انواع طبیعی دیوار سبز بهره برد.

دیوار سبز در تراس خانه

مزایای دیوار سبز در فضاهای تجاری

گاهی برای زیباسازی فضا و جهت افزایش جذابیت بصری یک محیط تجاری مانند پاساژ ها، رستوران ها یا کافی شاپ ها، می توان از انواع دیوار سبز استفاده کرد. از جمله مزایای دیوار سبز برای این گونه فضاها می توان به زیباتر کردن محیط در راستای جذب بیشتر و بهتر مشتری، تصفیه هوا و … اشاره کرد.

دیوار سبز طبیعی داخل منزل

مزایای دیوار سبز در روف گاردن

یکی از عناصر مهمی که در اجرای روف گاردن در نظر گرفته می شود، دیوار سبز یا گرین وال است. ایجاد نمایی جذاب و چشم نواز، هماهنگی با فضای سبز اطراف، امکان ساخت دیوار های کوتاه و مشخص کردن مسیر ها و راه ها، تنوع بالا در اجرا و طراحی از جمله مزایای دیوار سبز در روف گاردن می باشد.

مزایای دیوار سبز

مزایای دیوار سبز در فضاهای درمانی

معمولا فضاهای درمانی بهداشتی، مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها و مانند آن ها،محیط های کسل کننده و خسته کننده ای هستند. استفاده از دیوار سبز در این فضا به بهتر شدن محیط کمک میکند. به این ترتیب، بهبود روحیه افراد، ایجاد نمایی متفاوت با امکان اجرای متنوع، قیمت مناسب از مزایای دیوار سبز در فضاهای درمانی می باشد.

مزایای دیوار سبز در فضاهای آموزشی

یکی دیگر از کاربرد های دیوار سبز، استفاده از آن در محیط های آموزشی می باشد. بهبود روحیه افراد با به کار بردن رنگ سبز در اجرای دکوراسیون، نمای جذاب و دل انگیز، کمک به بهبود هوا، آرامش بخش در محیط آموزشی از مزایای دیوار سبز در فضاهای آموزشی می باشد.

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز پتوس

گیاهان مناسب دیوار سبز

دیوار سبز مصنوعی دیجی کالا

تولید کننده دیوار سبز

شرکت دیوار سبز

نمای دیوار حیاط ارزان

جکوزی آپارتمانی

وان حمام ارزان

آخرین عناوین

ساندویچ پانل سوله

ساندوچ پانل سوله به ورق های سه لایه ی ساندويچ پانل گفته می شود. جنس…

2 روز پیش

برق اضطراری آسانسور

برق اضطراری آسانسور که با نام USP (منبع تغذیه بدون وقفه آسانسور) نیز شناخته می…

2 روز پیش

آسانسور پانوراما

آسانسور پانوراما یا شیشه ای به آسانسورهایی اطلاق می شود که حداقل یکی از وجوه…

2 روز پیش

کاتالوگ آسانسور

کاتالوگ آسانسور ، به منزله شناسنامه هر آسانسور است که اطلاعات کاملی را در مورد…

2 روز پیش

چراغ وال واشر نما

چراغ وال واشر نما ، یکی از رایج ترین تجهیزات مورد استفاده برای نورپردازی نمای…

3 روز پیش

ابعاد آسانسور

ابعاد آسانسور بسته به ظرفیت کابین متغیر بوده و هرچه ظرفیت یک آسانسور بیشتر باشد،…

3 روز پیش