اجرای روف گاردن

اجرای روف گاردن

تعداد ارائه دهنده ها

۶۶ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

هزینه اجرای روف گاردن به عواملی مانند هزینه فضای سبز، مبلمان، هزینه های اجرا، کفسازی و ... وابسته است. برای محاسبه هزینه ساخت روف گاردن مدرن نیز باید به دستمزد مجریان و مهارت و تجربه آنان توجه نمود. هم چنین قیمت اجراي روف گاردن به مراحل ساخت روف گاردن و ظرافت ها و پیچیدگی های کار و دستمزد مجری روف گاردن نیز بستگی دارد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای روف گاردن

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۰۹
معمار ساباط ایرانیان

معمار ساباط ایرانیان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

تعمیرات ساختمانی شهرسازان

تعمیرات ساختمانی شهرسازان

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ابنیه طراحان نصر

ابنیه طراحان نصر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

طراحان باغ پارسی

طراحان باغ پارسی

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

مدل ساز

مدل ساز

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

نوآوران اثر

نوآوران اثر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱٢٢

آرامش سبز تهران

آرامش سبز تهران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

طراحان منظر آینده

طراحان منظر آینده

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

سورن بام

سورن بام

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

بیونیکا

بیونیکا

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

بارش سبز

بارش سبز

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

نیروانا

نیروانا

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

پردیس سبز پارسیان

پردیس سبز پارسیان

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

آسان طراح

آسان طراح

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ابتدا
۱
۲
۳
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای روف گاردن

اجرای روف گاردن (Roof Garden) و ساخت آلاچیق در پشت بام از جمله روش های محوطه سازی است. ساخت روف گاردن مدرن به منظور تفریح و ایجاد فضایی برای گذراندن وقت در پشت بام، انجام می شود. مجری روف گاردن با عناوینی همچون مجرب باغ بام و مجری بام سبز (Green Roof) نیز شناخته می شوند. امروزه طراحی و اجراي روف گاردن در مناطق شهری به دلیل دور بودن از فضای سبز، مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. اجرای روف گاردن علاوه بر ایجاد مکان تفریحی، موجب کاهش آلودگی هوا نیز می شود. همچنین سبب تعدیل دمای ساختمان می گردد. این امر کاهش مصرف انرژی را در پی دارد. از دیگر مزایای اجرای پشت بام روف گاردن می توان به افزایش ارزش ملک اشاره نمود.

 

نمونه روف گاردن
روف گاردن

 

هزینه اجرای روف گاردن

در یک نگاه کلی کیفیت متریال از جمله عوامل موثر بر هزینه اجرای روف گاردن است. در صورت استفاده از متریال خارجی، هزینه ساخت هر متر مربع روف گاردن افزایش می یابد. در برآورد قیمت اجرای روف گاردن باید تزئینات و نورپردازی آن را نیز مدنظر قرار داد. عامل دیگر تاثیرگذار بر هزینه ساخت روف گاردن ، دستمزد اجرا می باشد. در یک جمع بندی کلی عوامل موثر بر هزینه روف گاردن موارد زیر هستند.

  • قیمت چمن مصنوعی روف گاردن
  • هزینه پوشش سبز طبیعی روف گاردن
  • هزینه مبلمان روف گاردن
  • قیمت کفپوش روف گاردن
  • دستمزد مجری روف گاردن 

برای اطلاع از لیست قیمت روف گاردن می توانید از کمک همکاران ما در عمران مدرن بهره مند شوید. 

 

ایده برای روف گاردن
مبلمان و کف سازی ساده روف گاردن

 

قیمت چمن مصنوعی روف گاردن

از پر هزینه ترین مراحل ساخت روف گاردن می توان به ساخت فضای سبز آن اشاره کرد. فضای سبز روف گاردن معمولا حدود ۳۰ درصد فضای کلی روف گاردن را در بر می گیرد. هزینه اجرای روف گاردن مدرن در بخش فضای سبز شامل هزینه کاشت سبزه و پوشش سبز کف، هزینه کاشت درختان یا درختچه ها و هزینه نگهداری و آبیاری آن ها است. 

 

لایه های روف گاردن
لایه چمن مصنوعی روف گاردن

 

هزینه پوشش سبز طبیعی روف گاردن

تراکم درختچه ها و بوته ها از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت اجرای روف گاردن مدرن است. فضای سبز متراکم، نمای زیبا و جذابی برای محیط ایجاد می کند و هم چنین هزینه بالاتری را نیز شامل می شود. قیمت اجرای روف گاردن به آرایش گیاهان و فضای سبز نیز بستگی دارد. بعضی از انواع آرایش گیاهان شامل فرم های مختلف است که توسط انواع مجری روف گاردن انجام می شود. فرم های پیچیده تر قیمت اجرای بالاتری هم دارند.

 

گیاهان مناسب برای روف گاردن
فرم های مختلف درختچه ها و درختان روف گاردن

 

قیمت کفپوش روف گاردن

کفسازی روف گاردن معمولا با روش های مختلفی انجام پذیر است. اما رایج ترین نوع آن استفاده از کفپوش های چوب پلاست است که طرفداران زیادی نیز دارد. در کل قیمت کفپوش روف گاردن به جنس کفسازی، مساحت پوشش آن، کیفیت متریال و … وابسته است. برای به دست آوردن لیست قیمت روف گاردن به محاسبه قیمت کفپوش روف گاردن نیز نیاز داریم.

 

هزینه مبلمان روف گاردن

قیمت اجرای روف گاردن بسیار وابسته به متریال مصرفی در طراحی مبلمان آن است. مبلمان روف گاردن مدرن ، چتر و سایبان، آلاچیق، کف سازی ها و … همگی در تعیین هزینه اجرای روف گاردن موثر هستند. رنگ و مدل مبلمان پشت بام روف گاردن در هارمونی و همخوانی با محیط اطراف انتخاب می شود تا محیط یکدست و زیبایی را فراهم سازد.

 

نمونه روف گاردن
مبلمان روف گاردن

 

انواع روف گاردن مدرن

به طور کلی انواع روف گاردن مدرن را می توان به سه دسته متمرکز، گسترده و ترکیبی تقسیم بندی کرد. قیمت روف گاردن در هر کدام از انواع آن از یک رنج عددی خاصی برخوردار است. در اجراي روف گاردن متمرکز (فشرده)، پراکندگی گیاهان بسیار متراکم است. باید توجه داشت که ساخت روف گاردن متمرکز به دلیل نیاز به یک سری شرایط خاص، در هر سقفی امکان پذیر نیست و نیازمند طراحی خاص توسط مجری روف گاردن می باشد.

 

لایه های روف گاردن
پوشش چمن طبیعی کف روف گاردن

 

در مقایسه با روف گاردن متمرکز، اجرای روف گاردن گسترده آسان تر بوده و نگهداری آن نیز راحت تر است؛ بنابراین هزینه روف گاردن گسترده کمتر از انواع دیگر خواهد بود. ضخامت خاک لایه گیاهی در این نوع روف گاردن کمتر است. در ساخت روف گاردن ترکیبی نیز از دو سبک متمرکز و گسترده استفاده می شود. تنوع فضایی این نوع از روف گاردن بالا بوده و درنتیجه امروزه رواج زیادی یافته است. هر چه پیچیدگی های طرح بیشتر باشد، دستمزد مجری روف گاردن بیشتر شده و قیمت روف گاردن افزایش بیشتری پیدا می کند.

 

اجرای روف گاردن
اجرای روف گاردن

 

مراحل اجرای روف گاردن

نحوه اجرای روف گاردن دارای مراحل مختلفی است. لایه های روف گاردن مدرن هر کدام به ترتیب باید در محل اجرا قرار بگیرند. در ادامه به بررسی جزئیات اجرایی روف گاردن پرداخته می شود.

 

تهیه نقشه اجرایی روف گاردن

پیش از شروع هر کاری باید نقشه اجرایی روف گاردن تهیه شود. نقشه اجرایی توسط مجری روف گاردن انجام شده و شامل شیوه های زیرسازی، نوع گیاهان، نوع مبلمان و جنس کفسازی و دکوراسیون است که طبق سلیقه کارفرما و مشاوره طراح تهیه می شود.

 

لایه های روف گاردن
انواع لایه های روف گاردن

 

زیرسازی روف گاردن

اولین گام از مراحل اجرای روف گاردن ، زیرسازی پشت بام روف گاردن است. هزینه های زیرسازی تاثیر زیادی بر برآورد لیست قیمت روف گاردن دارند. سقف باید ضد آب، مقاوم در برابر رطوبت و سرما باشد. اجرای این لایه در هر صورت الزامی است و از سقف در برابر نشت محافظت می کند. لایه ضد آب باید تمام سطح را پوشش دهد و مهم ترین نقطه نیز محل کاشت گیاهان در اجراي روف گاردن است. زیرسازی روف گاردن در پایین ترین سطح جزئیات اجرایی روف گاردن قرار دارد.

 

زیرسازی روف گاردن
انواع لایه های روف گاردن

 

در مرحله زیرسازی پشت بام روف گاردن یا همان لایه ضد آب، باید چند نکته را در نظر داشته باشد. اول این که اجرای زیرسازی روف گاردن بار اضافه ای را به ساختمان تحمیل نکند. دوم این که بین لایه ضد آب و ساختار سقف یکپارچگی وجود داشته باشد. سوم این که هزینه اجرای روف گاردن مدرن در این مرحله بالا است و باید در اجرای آن دقت کافی داشت و از مجری روف گاردن با تجربه کمک گرفت.

 

جزئیات اجرایی روف گاردن
آلاچیق و سایبان برای روف گاردن

 

امکان تعویض لایه ضد آب در زیرسازی روف گاردن وجود دارد اما بسیار پر هزینه و دشوار است. باید از بهترین متریال در جزئیات اجرایی روف گاردن در مرحله زیرسازی بهره برد تا از به وجود آمدن هزینه های بعدی پیش گیری کرد. لایه ضد آب مورد استفاده در زیرسازی روف گاردن باید در برابر اشعه آفتاب مقاوم باشد. دچار خوردگی نشود. دوام بالایی داشته باشد. به دلیل نصب المان های مختلف اجرایی به روی این لایه، بهتر است انعطاف پذیری خوبی داشته باشد.

 

نورپردازی روف گاردن
نورپردازی روف گاردن

 

عایق کاری روف گاردن

دومین مرحله از مراحل اجرای روف گاردن عایق کاری است که آن را در برابر تغییرات دما و رطوبت مقاوم می کند و استحکام بالایی به آن می بخشد. بدین منظور بیشتر از صفحات پلی استایرن اکسترود شده XPS، فوم پلی اورتان و یا پنل های PIR استفاده می گردد. پنل های PIR از بهترین لایه های عایق در اجرای روف گاردن می باشند. زیرا دارای شیارها و لبه های خاصی هستند که سبب می شود آب به راحتی به سیستم زهکشی انتقال یابد.

 

عایق کاری روف گاردن
عایق کاری و زهکشی روف گاردن

 

روش های مختلفی برای عایق کاری روف گاردن وجود دارد. از رایج ترین این روش ها که هزینه اجرای روف گاردن مدرن را نیز به حداقل می رساند، استفاده از ایزوگام است. این روش معایبی نیز دارد که به علت هزینه پایین اجرای آن، نادیده گرفته می شوند. در اینجا به معایب روش قیرگونی یا ایزوگام اشاره می شود. از جمله این معایب که دوام عایق کاری روف گاردن را پایین می آورد، نفوذ ریشه گیاهان به ایزوگام است. ایزوگام یا قیرگونی در برابر ریشه و ترشحات گیاهان مقاوم نیست و بعد از مدتی ممکن است سوراخ شود.

لایه ای که برای عایق کاری روف گاردن مورد استفاده قرار بگیرد، باید در برابر نفوذ آب و رشد ریشه گیاهان مقاوم باشد. هم چنین در برابر سایش و آسیب های مکانیکی خاک نیز دچار فرسایش نشود و دوام بالایی داشته باشد. از آن جایی که این لایه جزو لایه های زیرین روف گاردن محسوب می شود و تعویض آن نیز بسیار دشوار و پر هزینه خواهد بود، بهتر است از متریال با کیفیت و عالی در ساخت عایق کاری روف گاردن استفاده نمود.

 

ایده برای روف گاردن
اجرای انواع مبلمان در روف گاردن

 

زهکشی روف گاردن

لایه زهکشی در اجرای روف گاردن به منظور تخلیه سریع آب باران از لایه پوشش گیاهی به سیستم زهکشی و همچنین برای جمع آوری آب اضافی استفاده می شود. زهکشی روف گاردن به چهار روش انجام می شود. جزئیات اجرایی روف گاردن در این مرحله از مراحل ساخت روف گاردن اهمیت بالایی دارد.

 

زهکشی روف گاردن با لایه متخلخل

زهکش متخلخل از پلاستیک ساخته شده و ظاهر وافل شکلی دارد. در دو نوع صفحات زهکشی و مت های زهکشی تولید می شوند. زهکشی متخلخل مانند خازن های مینیاتوری عمل می کند و آب حاصل از باران را درون خود ذخیره می نماید. امکان نفوذ و رشد گیاه به روی لایه متخلخل وجود دارد. هم چنین لایه زهکش متخلخل جریان های شدیدتر آب را نیز از خود عبور می دهد.

 

زهکشی روف گاردن
زهکشی روف گاردن با لایه متخلخل

 

زهکشی روف گاردن با ورق های در هم تنیده

ورق های در هم تنیده زهکشی ، شبیه پشم فولادند. این لایه ها بسته به تراکمی که دارد درجه های مختلفی از کیفیت زهکشی را ارائه می دهند. ورق های در هم تنیده زهکشی قابلیت ذخیره آب دارند و در برابر سوراخ شدن و کشش از خود مقاومت نشان می دهند.

 

زهکشی روف گاردن گرانولی

زهکش گرانولی از گرانول های شیل منبسط شده تشکیل شده است. زهکشی روف گاردن با گرانول امکان هدایت آب با خاصیت مویینگی را فراهم می کند. دوام بالای زهکش گرانولی و امکان رشد ریشه گیاه در آن از ویژگی های مثبت این نوع زهکش است. اما در کنار این مزایا، زهکش گرانولی نمی تواند جریان آب را خوب هدایت کند و امکان تخلیه آب سریع برای آن وجود ندارد.

 

زهکشی روف گاردن
زهکشی روف گاردن گرانولی

 

زهکشی روف گاردن با ورق سازه ای

زهکش های سازه ای از پلاستیک های سخت ساخته می شوند و بار زیادی را تحمل می کنند. جزئیات اجرایی روف گاردن در زهکشی سازه ای پیچیده تر بوده و برای متراژ های بالا مورد استفاده قرار می گیرند. درون زهکش سازه ای حفره هایی مناسب برای رشد ریشه گیاهان تعبیه شده است تا در عین مقاومت بالایی که دارند، وزن سبکی داشته باشند.

 

لایه های روف گاردن
زهکشی روف گاردن 

 

اجرای لایه ژئوتکستایل

در اجرای روف گاردن از لایه ژئوتکستایل به منظور جداسازی لایه زهکشی و لایه ای که گیاهان در آن رشد می کنند، استفاده می گردد. لایه ژئوتکستایل از رسوب خاک و سایر ذرات ریزی که سبب مسدود شدن سیستم زهکشی می شود، جلوگیری می کند. همچنین این لایه از طریق به چرخش در آوردن رطوبت، از کاهش سریع آب لایه گیاهی جلوگیری می نماید. ژئوتکستایل باید ضد آب، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و بیولوژیکی و همچنین از نظر مکانیکی مقاوم باشد. اجرای صحیح و کامل این لایه برای مجری روف گاردن از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

لایه های روف گاردن
نمونه لایه ژئوتکستایل

 

اجرای لایه پوشش گیاهی

همان طور که از نام این لایه پیداست، منظور لایه ای است که گیاهان در آن رشد می کنند. انتخاب گل و گیاه باید با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه انجام شود. محیط رشد گیاهان باید گردش هوای خوبی داشته و همچنین در برابر آب نفوذپذیر باشد. آماده سازی خاک این لایه و تعیین ضخامت آن با توجه به نوع گیاهان، انجام می شود. به طور کلی گیاهان برای رشد به خاک حاصلخیز و کمی اسیدی نیاز دارند که می توان با مخلوط کردن خاک باغچه، هوموس، کود مزرعه و یا کود کمپوست و مواد آلی آن را تهیه کرد.

 

انواع روف گاردن
انواع مبلمان روف گاردن

 

کف سازی روف گاردن مدرن

کف سازی روف گاردن آخرین مرحله جزئیات اجرایی روف گاردن است و در پایداری و عملکرد سقف بسیار تاثیرگذار است. هر کدام از انواع کف روف گاردن برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب کف سازی روف گاردن مناسب بسیار مهم است. در ادامه به معرفی انواع کف روف گاردن مدرن و ویژگی های آن ها پرداخته می شود.

 

کف سازی روف گاردن
اجرای کف روف گاردن با انواع متریال 

 

کف سازی روف گاردن با کفپوش پی وی سی

کف پی وی سی از رایج ترین انواع کف سازی روف گاردن است که ماندگاری بالایی دارد و هزینه ی نگهداری آن نیز بالا نیست. اما باید توجه داشت اجرای کف روف گاردن از نوع پی وی سی هزینه بالایی دارد. کفپوش پی وی سی در انواع طرح و رنگ ها عرضه می شود.

 

کف سازی روف گاردن
کف سازی روف گاردن با کفپوش پی وی سی

 

کف سازی روف گاردن با کفپوش کامپوزیت

کفپوش کامپوزیت طرح های بسیار متنوعی دارد ولی محبوب ترین این طرح ها، طرح چوب است. قیمت کف روف گاردن از نوع کامپوزیت بسیار مناسب است و به راحتی نصب می شود و هزینه اجرایی بالایی نیز ندارد. از مهم ترین ویژگی های کف سازی روف گاردن با کامپوزیت ، ظاهر طبیعی و جذاب آن است.

 

کف سازی روف گاردن با کفپوش پلاستیکی

ظاهر کفپوش پلاستیکی تنوع زیادی ندارد و چندان جذاب نیست. از معایب کف روف گاردن با کفپوش پلاستیکی جذب بالای گرمای آن است. هم چنین استفاده از این کفپوش در مکان هایی که تردد بالایی وجود دارد، به علت امکان فرسایش، توصیه نمی شود.

 

کف سازی روف گاردن با چمن مصنوعی

بهترین انتخاب برای کف سازی روف گاردن ، چمن مصنوعی است. هماهنگی چمن مصنوعی با گیاهان و فضای سبز اطراف از ویژگی های مهم این کفسازی می باشد. چمن مصنوعی مقاومت بالایی در برابر کپک و قارچ دارد. اگر احتمال بالاتر رفتن دمای سقف وجود دارد، بهتر است از چمن مصنوعی برای کف روف گاردن استفاده نشود زیرا جذب حرارتی آن نسبتا بالا می باشد.

 

لایه های روف گاردن
کف سازی روف گاردن با چمن مصنوعی

 

روش های ساخت روف گاردن

سه روش ساخت روف گارد وجود دارد. روش اول کاشت گیاه در گلدان است. روش دوم ایجاد بستر های مرتفع برای کاشت گیاه است. روش سوم آماده سازی کل یا بخشی از بام برای کاشت گیاه است. 

  • روش اول: قرار دادن گلدان های بزرگ بتنی یا چوبی از روش های طراحی بام سبز یا روف گاردن است. جزئیات اجرایی روف گاردن در این روش چندان پیچیده نیست. تنها جای گذاری صحیح گلدان ها در این روش اهمیت دارد. هم چنین جنس گلدان ها و نوع گیاهان و بوته هایی که قابلیت کشت در گلدان ها دارند، مورد بسیار مهمی است.

 

گیاهان مناسب روف گاردن
روف گاردن با روش جای گذاری گلدان ها

 

  • روش دوم: در این روش بخشی از کف به صورت کف کاذب کار می شود. بستر های مرتفعی که معمولا از جنس چوب هستند، قابلیت کشت انواع گیاهان درون خود را دارند. لایه های روف گاردن در زیر بستر مرتفع باید در نهایت دقت اجرا شود.

 

ایده برای روف گاردن
اجرای بخشی از بام به صورت روف گاردن

 

  • روش سوم: جزئیات اجرایی روف گاردن در این روش بسیار مهم است. اجرای لایه های روف گاردن که شامل انواع عایق کاری ها و زهکشی ها می باشد، در این روش بسیار حائز اهمیت می باشد. نهایتا ۵ لایه در فرایند ساخت در نظر گرفته می شود. تمام این ۵ لایه مانند عایق کاری روف گاردن ، زیرسازی روف گاردن ، زهکشی روف گاردن و … باید در تمام بخش هایی از بام که برای کاشت گیاه در نظر گرفته شده، اجرا شوند.

 

روف گاردن ساده
 طرح زیبای روف گاردن

 

استفاده از تزئینات در اجرای روف گاردن

پس از اجرای مراحل ساخت روف گاردن ، نوبت به اجرای تزئینات آن می رسد. بدین منظور می توان از انواع آلاچیق، مبلمان، باربیکیو، آبنما و ... استفاده کرد. نورپردازی نیز یکی از مهم ترین بخش های اجرای روف گاردن است. با استفاده از نورپردازی های مختلف می توان محیطی لوکس و زیبا ایجاد کرد.

برای آلاچیق روف گاردن می توان از انواع چوبی، فلزی، شیشه ای و ... استفاده نمود. در این بین استفاده از آلاچیق چوبی یکی از پرطرفدارترین آلاچیق های مورد استفاده در ساخت روف گاردن می باشد. در اجرای آلاچیق باید توجه داشت که از متریال مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف استفاده شود.

 

نورپردازی روف گاردن
استفاده از گیاهان مخصوص روف گاردن

 

یکی از اصلی ترین المان ها در اجرای روف گاردن ، مبلمان آن است. بدین منظور از مبلمان های بتنی، چوبی و ... استفاده می شود. ساخت باربیکیو در روف گاردن ، امکان صرف غذا در فضایی دوستانه و زیبا را فراهم می کند.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما