استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چگونه از جکوزی استفاده کنیم ؟

چگونه از جکوزی استفاده کنیم
چگونه از جکوزی استفاده کنیم

خیلی از افراد در گروه های سنی مختلف، با مراحل و نحوه استفاده از وان جکوزی به شیوه ای امن و مطمئن آشنا نیستند. برخی افراد به دلیل شرایط ویژه و یا گروه سنی که دارند، مانند بانوان باردار و کودکان، ضروری است تا برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی شان، با نحوه استفاده از جکوزی خانگی و نکات ایمنی آن آشنا شوند. کسانی که به تازگی وان جکوزی خریداری کرده اند، مشتاق هستند تا بدانند برای استفاده بهتر و بهره مندی از مزایای شگفت انگیز جکوزی برای سلامتی جسم و ذهن، شیوه درست و طرز استفاده از جکوزی چگونه است.

جکوزی ، یک وان پر از آب گرم بوده که کاربرد آن برای آب درمانی، بازیابی عضلات پس از تمرینات ورزشی و رفع خستگی های جسمی و ذهنی می باشد. اما چیزی که مزایا و ویژگی های وان جکوزی را از وان های ساده حمامی متمایز کرده است، سیستم های پیشرفته به کار رفته در آن مانند پمپ، گرمکن و جت های ماساژور می باشد. آب مصرفی ورودی به وان جکوزی توسط پمپ از فیلتر عبور کرده و سپس با عبور از گرمکن، گرم شده و از طریق جت ها و فواره های متعددی که در جکوزی تعبیه شده، با فشار به درون جکوزی می ریزد. خروج آب با فشار از جت ها، حسی مانند ماساژور ایجاد کرده و خاصیت آب درمانی دارد.در این مطلب قصد داریم تا شما را مرحله به مرحله، با برخی نکات نحوه استفاده از وان جکوزی به شیوه ایمن و اصولی، آشنا کنیم.

نحوه استفاده از وان جکوزی

قبل از استفاده از جکوزی ، لازم است تا با نحوه استفاده از وان جکوزی و روش کار با جکوزی خانگی آشنا شوید. ممکن است مدل های مختلف جکوزی نحوه استفاده متفاوتی داشته باشند. اما در حالت کلی، راه اندازی و استفاده از جکوزی ، کار سخت و پیچیده ای نیست. اگر نحوه استفاده از جکوزی خانگی توسط افراد مختلف اشتباه باشد، ممکن است مضراتی را نیز برای آن ها به دنبال داشته باشد. در ادامه به توضیح برخی نکات و طرز استفاده از جکوزی خواهیم پرداخت.

نحوه استفاده از وان جکوزی
نحوه استفاده از وان جکوزی خانگی

بررسی فیلتر ها

قبل از آن که جکوزی را روشن کنید، لازم است فیلتر های جکوزی را بررسی نمایید تا اگر هنوز آلودگی و یا زباله ای درون آن باقی مانده باشد، پاک کنید. هر چند که این کار را باید در پایان هر بار استفاده از جکوزی انجام دهید تا طول عمر فیلتر بیشتر شود. اگر قبل از استفاده از جکوزی، فیلتر ها را بررسی نکرده باشید و تمیز نباشند، می تواند به پمپ جکوزی و سایر اجزایی که در مسیر گردش آب قرار گرفته اند، آسیب برساند.

طرز استفاده از جکوزی
طرز استفاده از جکوزی و بررسی فیلتر ها

پر کردن وان جکوزی

پس از چک کردن فیلتر ها، کاری که قبل از روشن کردن جکوزی لازم است انجام دهید، بستن زیرآب یا همان دریچه تخلیه آب جکوزی می باشد. اگر زیرآب بسته نباشد، آب درون جکوزی تخلیه شده و روشن نخواهد شد. برای بستن زیرآب، دستگیره آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و مطمئن شوید که کاملا بسته شده است. سپس شیر آب را باز کرده و منتظر بمانید تا جکوزی تا سطح مشخصی پر شود. زیرا اگر جکوزی به اندازه کافی پر نشود، پمپ آن عملکرد خوبی نخواهد داشت. یکی از آپشن های موجود در اغلب جکوزی ها، “سنسور سطح سنج آب” می باشد. کارکرد این سنسور به این صورت است که تا زمانی که تا سطح معینی، جکوزی از آب پر نشده باشد، موتور و پمپ آن روشن نخواهد شد.

نحوه استفاده از وان جکوزی
نحوه استفاده از وان جکوزی و پر کردن جکوزی

شست و شوی بدن قبل از ورود به جکوزی

پیشنهاد می شود در حین آن که منتظر هستید تا جکوزی آب گیری شود، دوش بگیرید. به خصوص اگر از تمرین ورزشی و یا یک روز پر فعالیت بازگشته اید، دوش گرفتن قبل از ورود به جکوزی لازم است. در واقع دوش گرفتن و شست و شوی بدن قبل از ورود به جکوزی کمک می کند تا سطح پوست بدن از انواع چربی ها، مواد آرایشی، دئودورانت ها و حتی سلول های مرده پوست پاک شده و آب درون جکوزی کمتر آلوده شود.

نحوه استفاده از جکوزی خانگی
دوش گرفتن قبل از ورود به جکوزی

روشن کردن پمپ جکوزی و جت ها

اکنون می توانید پمپ جکوزی را روشن کنید تا چرخه آب برقرار شده و جت ها شروع به کار کنند. در جکوزی های مختلف، جت های مختلفی تعبیه شده است. برای ماساژ هر قسمت از بدن، می توان جت های لازم را تنظیم کرده و روشن نمود. به عنوان مثال اگر قصد ماساژ کمر و ستون فقرات خود دارید، می توانید جت های قرار گرفته بر دیواره های جکوزی را روشن کنید.

نحوه استفاده از وان جکوزی
جت های جکوزی

تنظیم دمای آب جکوزی

قبل از ورود به جکوزی، دمای آب آن را به کمک دماسنج کنترل پنل و یا یک دماسنج مایعات معمولی، چک کنید. یکی از قابلیت های جکوزی های امروزی، تنظیم دمای آب جکوزی می باشد. مناسب ترین دمای آب درون جکوزی برای بزرگسالان، ۳۸ الی ۴۰ درجه سانتی گراد می باشد. اما این مقدار برای کودکان بهتر است بر روی ۳۷ درجه تنظیم شود. یادتان باشد که دمای آب را هرگز بیشتر از ۴۰ درجه تنظیم نکنید. برخی از جکوزی ها مجهز به دماسنج می باشند. در این جکوزی ها، در صورتی که هنگام استفاده از جکوزی خانگی ، دمای آب پایین بیاید، به صورت خودکار، گرمکن شروع به کار کرده و آب را گرم می کند.

مراقبت از کودکان هنگام استفاده از جکوزی خانگی

از نظر ایمنی و همچنین سلامتی، استفاده از جکوزی خانگی برای کودکان زیر ۱۰ سال مجاز نمی باشد. زیرا بدن آن ها قابلیت سازگاری با گرمای آب جکوزی را ندارد. کودکان بالای ۱۰ سال نیز لازم است تا به همراه یک بزرگسال و تحت مراقبت او از جکوزی استفاده کند. باید مراقب بود تا ارتفاع آب برای آن ها مناسب بوده و سر کودکان بالای آب قرار گیرد. همچنین دمای آب نیز بر روی ۳۷ درجه سانتیگراد تنظیم باشد.

نحوه استفاده از وان جکوزی
نحوه استفاده از وان جکوزی برای کودکان

مدت زمان مناسب استفاده از جکوزی

استفاده از جکوزی خانگی برای سلامتی جسم و روان مزایای بسیاری دارد. اما به این معنا نیست که هر چه زمان استفاده از جکوزی را طولانی تر کنیم، تاثیر خاصیت ها و مزایای آن بیشتر خواهد شد. بلکه استفاده و ماندن بیش از حد مجاز در جکوزی می تواند موجب سرگیجه، حالت تهوع، ضعف و یا حتی غش کردن شود. مدت زمان مناسب ماندن در جکوزی در هر مرتبه، حداکثر ۲۰ دقیقه می باشد.

مدت زمان و نحوه استفاده از جکوزی خانگی برای افراد دارای بیماری های پر خطر مانند بیماری قلبی، متفاوت بوده و نیاز به مشورت با پزشک دارد. در حالت کلی، ماندن بیش از ۲۰ دقیقه در جکوزی مجاز نمی باشد. اما اگر بخواهید مدت زمان بیشتری از جکوزی استفاده کنید، بهتر است پس از ۱۵ دقیقه از جکوزی بیرون بیایید. سپس صبر کنید تا دمای بدنتان خنک شده و دوباره به درون جکوزی بازگردید.

نحوه استفاده از وان جکوزی برای زنان باردار

زنان باردار بهتر است قبل از استفاده از جکوزی ، با پزشک خود مشورت کنند. اما در کل بهتر است تا زنان باردار بیش از ۱۰ دقیقه از جکوزی استفاده نکنند و به محض آن که هرگونه ناراحتی حس کردند، سریعا از آب خارج شوند. برای بانوان باردار به جهت آن که میزان احساس گرما را کنترل کنند، بهتر است تا سطح آب جکوزی پایین تر از قفسه سینه و بازو ها قرار گیرد.

نکات ایمنی در نگهداری و استفاده از جکوزی خانگی

استراحت در یک جکوزی آب گرم، فواید بسیاری برای جسم و روح شما دارد. پس از گذراندن یک روز پر استرس کاری و یا تمرینات سنگین ورزشی، بهترین انتخاب برای بازیابی عضلات، شادابی پوست و رفع خستگی های ذهنی، غوطه ور شدن در جکوزی است. بهتر است با رعایت یکسری موارد و نکات ایمنی در طرز استفاده از جکوزی، این تجربه را برای خود و اعضای خانواده تان، لذت بخش کنید.

  • تمیز کردن و شست و شوی بدنه جکوزی قبل و بعد از استفاده از آن
  • استفاده از مقدار کمی پودر کلر برای ضدعفونی کردن آب جکوزی
  • عدم استفاده از وسایل برقی و الکترونیکی درون آب جکوزی و اطراف آن
  • بالا نگه داشتن سر از سطح آب
  • بررسی مرتب تجهیزات جکوزی
  • نوشیدن آب خنک برای جلوگیری از بی آب و دهیدراته شدن بدن
  • عدم استفاده از الکل و مواد مخدر قبل از استفاده از جکوزی و یا در حین آن
  • تخلیه آب وان پس از استفاده از وان جکوزی

برای مطالعه بیشتر:

جکوزی چگونه کار می کند

ساخت جکوزی خانگی

سیستم لوله کشی جکوزی

مدت زمان استفاده از جکوزی

۶ مدل وان ساده فایبرگلاس ارزان قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

امتیاز کاربران: 4.81 ( 3 نظر)