استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چک لیست بازسازی ساختمان

لیست کارهای بازسازی خانه
لیست کارهای بازسازی خانه

برای آماده سازی لیست کارهای بازسازی باید ابتدا مراحل مختلفی که برای بازسازی ساختمان باید طی شود را بررسی کنیم. برای این منظور باید میزان فرسودگی ساختمان و نیاز های آن برای بازسازی مورد مطالعه قرار بگیرند. چک لیست بازسازی ساختمان ها با یکدیگر متفاوت هستند و بنا بر میزان نیاز سازه به بازسازی باید تهیه شوند.

مراقبت از ساختمان و نگهداری آن بر عهده ساکنان است اما گاهی به علت های مختلف مانند فرسودگی و قدیمی بودن سازه ، دلایل جانبی مانند زلزله و … به بازسازی خانه نیازمند خواهیم شد. تهیه لیست کارهای بازسازی مراحل مختلفی دارد که باید به ترتیب طی شوند.

لیست کارهای بازسازی
شروع پروژه تخریب و بازسازی

هزینه تهیه چک لیست بازسازی ساختمان

برای تهیه چک لیست بازسازی خانه طی کردن مراحل پیچیده نیاز نداریم. اما باید توجه داشته باشید که مشورت گرفتن از افراد متخصص در این زمینه می تواند کمک زیادی به تهیه بهترین چک لیست بازسازی ساختمان برای بنای شما کند. در اولین مرحله باید میزان تخریب و مقدار فرسودگی ساختمان مشخص شود که خود هزینه هایی جدای از هزینه های بازسازی دارد. بعد از محاسبه هزینه های تخریب به سراغ تهیه چک لیست بازسازی ساختمان می رویم. انواع بازسازی مانند بازسازی نما ، بازسازی حمام ، بازسازی آشپزخانه یا مدل های های مختلف بازسازی مانند بازسازی ویلا ، بازسازی تجاری ، بازسازی اداری و … همگی در این مرحله مورد بررسی قرار می گیرند.

لیست کارهای بازسازی

قبل و بعد بازسازی آشپزخانه و راه پله

نکته ای که در کل در مورد چک لیست بازسازی ساختمان وجود دارد، هزینه های بالای آن است. شاید در ابتدا این هزینه ها به نظر زیاد و گران بیاید، اما با این کار از ایجاد هزینه های بیشتر و بالاتری که در آینده ممکن است شامل ساختمان شود، جلوگیری می کنیم. تهیه چک لیست بازسازی خانه نیز اولین گامی است که در راستای ترمیم و تعمیر بنا بر می داریم.

لیست کارهای بازسازی

انواع خدمات بازسازی منزل

اهداف لیست کارهای بازسازی

هدف کلی ما از نوشتن چک لیست بازسازی ساختمان ، کاهش هزینه های آینده و اولویت بندی اقدامات بازسازی خانه های قدیمی است. در ادامه با اهداف تهیه لیست کارهای بازسازی آشنا می شوید.

چک لیست بازسازی خانه

قرارداد با شرکت های ساختمانی
  • کم کردن تعداد دفعات از کار افتادن تجهیزات و دستگاه ها
  • افزایش بهره ‌وری فضا با تهیه چک لیست بازسازی ساختمان
  • افزایش قابلیت اعتماد به سازه
  • ایمنی
  • آمادگی همیشگی تاسیسات
  • کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری
  • صرفه جویی در انرژی با بازسازی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی
  • بالابردن سطح ایمنی و امنیت افراد
چک لیست بازسازی خانه

بازسازی کف

چک لیست بازسازی ساختمان

در این مقاله سعی می کنیم چک لیست مناسبی برای بازسازی ساختمان شما تهیه کنیم. برای تهیه چک لیست بازسازی ساختمان بنای مورد نظرتان مراحل زیر را طی کنید.

هزینه بازسازی نمای ساختمان
لیست کارهای بازسازی

ترمیم عایق کاری سقف
  • ارزیابی و بررسی کلی خانه : در یک بررسی کلی باید نیاز های خانه یا ساختمان مورد مطالعه قرار بگیرد. در این مرحله از تهیه لیست کارهای بازسازی باید به آنالیز سایت نیز می پردازیم. مواردی مانند موقعیت مکانی ساختمان، نوع اقلیم، کاربری های اطراف، نوع نورگیری و … در آنالیز سایت مهم هستند.
  • شناسایی نقاط در حال پوسیدگی : در تهیه چک لیست بازسازی ساختمان دومین گام شناسایی نقاط پوسیدگی است. شناسایی فرسودگی ها، به ما کمک می کند تا بدانیم بازسازی را از کدام نقطه و با کدام اولویت آغاز کنیم.
  • بررسی کف و سقف سازه ( شناسایی نقاطی که به تقویت نیاز دارند. ) : تقویت سازه نیز از دیگر اقدامات مهم در تهیه چک لیست بازسازی ساختمان می باشد. عملیات تقویت سازه جزو پایه ای ترین اقدامات بازسازی آپارتمان می باشد که پیش از شروع عملیات نازک کاری باید انجام بگیرند.
چک لیست بازسازی خانه

تخریب سرامیک کف برای بازسازی
  • بررسی زیرسازی ها مانند عایق های سقف و کف و دیوار ها: زیرسازی ها از جمله عایق کاری ها در صورتی که کارایی خود را از دست داده باشند و یا از بین رفته باشند باید ترمیم شده و جایگزین شوند.
  • تعویض درب و پنجره: در این مرحله از تهیه چک لیست بازسازی ساختمان باید درب ها و پنجره ها با به روز ترین و مناسب ترین متریال های روز دنیا جایگزین شده و یا تعمیر شوند.
چک لیست بازسازی ساختمان

طراحی و بازسازی ویلا

بعد از تهیه لیست کارهای بازسازی مسئله زمان است که برای کارفرما در اولویت قرار می گیرد. در چک لیست بازسازی ساختمان با توجه به طولانی بودن این لیست و نیازهای خانه ، بازسازی می تواند از چند هفته تا چندین ماه طول بکشد.

آیتم های چک لیست بازسازی خانه

بعد از تعیین ترتیب چک لیست بازسازی ساختمان به سراغ آیتم هایی می رویم که باید در بازسازی آپارتمان مورد بررسی قرار بگیرند.

  • تخریب دیوارهای اضافه و تیغه بندی جدید برای داخل و خارج ساختمان
  • تعویض در و پنجره های قدیمی و استفاده از درهای ضد سرقت برای افزایش امنیت خانه
  • تغییر آشپزخانه و تعویض کابینت ها و شیرآلات
  • تعویض پوشش بام
  • ایجاد کف سازی جدید و استفاده از سرامیک، سنگ
  • تعویض قطعات فرسوده
  • رنگ آمیزی مجدد دیوارها یا استفاده از کاغذ دیواری
  • بررسی مشکلات مربوط به رطوبت
  • بررسی چاه فاضلاب و تعویض شیرآلات سرویس بهداشتی
  • تغییر نمای خارجی
لیست کارهای بازسازی

مشارکت در طراحی و اجرای ایده

یک نکته بسیار مهم در تهیه لیست کارهای بازسازی ، تصمیم گیری درباره نحوه انجام عملیات است. این که آیا شما خودتان قصد انجام بازسازی را دارید و یا این که می خواهید از کمک یک شرکت خبره در این زمینه بهره مند شوید. در صورتی که قصد دارید لیست کارهای بازسازی ساختمان را به شرکت های پیمان کاری بسپارید، در قرارداد بازسازی نهایت دقت را داشته باشید و جوانب را به خوبی بسنجید. برای تهیه چک لیست بازسازی ساختمان می توانید از یک وکیل قانونی برای تنظیم قرارداد کمک بگیرید. از مزایای سپردن کار به شرکت های معتبر بازسازی ، این آسودگی خاطر است که تمامی کارها طبق برنامه پیش خواهد رفت و به جزئی ترین مسائل توجه می شود. برای یافتن بهترین شرکت های بازسازی ساختمان می توانید با همکاران ما در عمران مدرن تماس گرفته و مشورت کنید تا بهترین ها به شما معرفی شوند.

چک لیست بازسازی ساختمان

تخریب و بازسازی منزل

نکات مهم در تهیه لیست کارهای بازسازی

نکات مهمی در مسیر تهیه چک لیست بازسازی ساختمان قرار دارد که توجه به آن ها و رعایتشان می تواند کمک زیادی به پیشبرد مراحل بازسازی کند.

  • اولین این نکات بررسی اولویت بندی ها است. گاهی بنا به دلایلی اولویت بازسازی برای هر ساختمانی بنا بر سلیقه و نیاز ساکنین تغییر می کند. مثلا شخصی ممکن است نیاز داشته باشد متراژ آشپزخانه تغییر کند یا یکی از خواب ها به فضای نشیمن بپیوندد و یا با فضای دیگری ادغام شود.
  • دومین نکته بررسی بودجه است. در ابتدا و پیش از شروع عملیات باید بررسی کنید و ببینید که تا چه مقدار می خواهید برای انجام چک لیست بازسازی خانه هزینه کنید.
چک لیست بازسازی خانه

قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه
  • می توانید برای طراحی های داخلی از ایده ها و سلایق شخصی خود استفاده کنید. در همین راستا ایده ها و نظرات خود را با پیمانکار و طراح مطرح کنید تا پروسه بازسازی طبق سلیقه شما پیش رود.
  • تعیین موعد مقرر از دیگر نکات مهم است که صاحبخانه ها باید در لیست کارهای بازسازی در نظر داشته باشند. با توجه به نوع و میزان بازسازی می توانید زمانی را برای پیمانکاران تعیین کنید تا خانه را در همان تاریخ تحویل بگیرید.
  • از قبل یک اتاق یا آپارتمان را برای سکونت خود انتخاب کنید. از آن جایی که پروژه بازسازی می تواند طولانی و پر سر و صدا باشد، بهتر است در مدت بازسازی در مکان دیگری سکونت داشته باشید. در نظر گرفتن این نکته در تهیه چک لیست بازسازی ساختمان را فراموش نکنید.
  • در طول مدت بازسازی سعی کنید به عنوان کارفرما در دسترس باشید. صبر و اعتماد به پروسه انجام کار از فاکتورهای مهم بازسازی خانه است.
چک لیست بازسازی ساختمان

قبل و بعد بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

مزایای تهیه لیست کارهای بازسازی

تهیه لیست کارهای بازسازی مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا ایجاد نظم و ترتیب در انجام بازسازی است. نوشتن چک لیست بازسازی ساختمان ترتیب مراحل انجام پروژه را مشخص کرده و به کارها جهت و سو می دهد و به این ترتیب هم سرعت انجام و پیشبرد اهداف پروژه سریع تر شده و هم از ایجاد هزینه های اضافی جلوگیری می شود.

آسانسور روملس تبریز آسانسور روملس بجنورد آسانسور روملس کرمانشاه آسانسور روملس ارومیه آسانسور روملس اهواز آسانسور روملس یاسوج آسانسور روملس اردبیل آسانسور روملس زنجان آسانسور روملس گرگان آسانسور روملس اصفهان آسانسور روملس سمنان آسانسور روملس رشت آسانسور روملس کرج آسانسور روملس زاهدان آسانسور روملس خرم آباد آسانسور روملس ایلام آسانسور روملس شیراز آسانسور روملس ساری آسانسور روملس بوشهر آسانسور روملس قزوین آسانسور روملس اراک آسانسور روملس شهرکرد آسانسور روملس قم آسانسور روملس بندرعباس آسانسور روملس بیرجند آسانسور روملس سنندج آسانسور روملس همدان آسانسور روملس مشهد آسانسور روملس کرمان آسانسور روملس یزد آسانسور روملس تهران

برای مطالعه بیشتر:

بازسازی ساختمان های قدیمی

هزینه بازسازی آپارتمان

قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان در کرج

هزینه تعمیر سرویس بهداشتی

قوانین مشارکت در ساخت

تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت

شرایط فسخ قرارداد مشارکت در ساخت

صفر تا صد مشارکت در ساخت

نرخ کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت

معایب مشارکت در ساخت

سوالات مشارکت در ساخت

قدرالسهم مشارکت در ساخت

نحوه مشارکت در ساخت و ساز

مشارکت در ساخت بدون بلاعوض

شرایط مشارکت در ساخت آپارتمان

مشکلات قراردادهای مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت ساخت ساختمان مسکونی

ضمانت اجرایی قرارداد مشارکت در ساخت

نکات قرارداد مشارکت در ساخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.67 ( 5 نظر)