استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

پنل اعلام حریق سنس

پنل اعلام حریق سنس
پنل اعلام حریق سنس

پنل‌ اعلام حریق به عنوان بخش کنترل کننده سیستم‌های اعلام حریق فعالیت می‌کنند و چندین دتکتور به آن‌ها متصل است. این پنل‌ها اغلب در ساختمان‌های بزرگ و اماکن تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. اولین وظیفه آن‌ها نظارت بر وقوع آتش سوزی، آگاه کردن افراد از محل دقیق آتش سوزی و تأمین برق مورد نیاز دتکتورهاست. همه محصولات سنس از جمله پنل اعلام حریق سنس دارای استاندارد ISO9001 در زمینه مدیریت، گواهی نامه استاندارد ایران در زمینه کیفیت محصولات از سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و تایید سازمان آتش نشانی می باشند .

پنل اعلام حریق سنس در دو مدل MC5 و PC5 با به کارگیری تکنولوژی پردازش دیجیتال طراحی و ساخته شده است. پنل اعلام حریق سنس PC5 از ۲ زون تا ۱۲ زون تولید می شوند اما پنل اعلام حریق سنس MC5 از ۱۲ زون تا ۲۴ زون تولید می شوند. این دو پنل از نظر ظاهری با هم تفاوت دارند. پنل اعلام حریق سنس مدل MC5 نسبت به مدل PC5 از حالت طبیعی و روتین رله‌های خروجی بیشتری دارد.

جنس بدنه پنل اعلام حریق سنس PC5 از پلاسیتک فشرده و با کیفیت است و معمولا نسبت به پنل اعلام حریق سنس MC5 که دارای بدنه فلزی و رنگ الکتروستاتیک است، قیمت کمتری دارد. در ادامه ویژگی ها و مشخصات هریک از پنل های اعلام حریق سنس به طور کامل بررسی شده است.

قیمت پنل اعلام حریق سنس

با توجه به تنوع پنل ها قیمت آن ها متفاوت می باشد، اما شرکت سنس با توجه به موارد اقتصادی کشور، علاوه بر در نظر گرفتن کیفیت بالا محصولات خود را با قیمت مناسب عرضه می کند. برای اطلاع از لیست قیمت پنل اعلام حریق سنس میتوانید با کارشناسان عمران مدرن در تماس باشید.

برای بررسی قیمت پنل اعلام حریق سنس باید از تعداد زون ها و نوع پنل اطلاع دقیق داشت. به عنوان به قیمت پنل اعلام حریق سنس دو زون مدل MC5 با پنل اعلام حریق سنس چهار زون مدل PC5 کاملا فرق دارد. با توجه به بیشتر بودن تعداد رله ها در مدل MC5، قیمت آن نسبت به مدل PC5 بیشتر است.

پنل اعلام حریق سنس MC5

پنل اعلام حریق سنس مدل MC5 پنل متعارفی است که به دلیل مقاوم بودن به نویز ها معروف شده است و مقاومت و پایداری بالایی دارد و این نوع پنل از از تکنولوژی پردازش دیجیتال بهره گرفته است. این مدل پنل اعلام حریق سنس ویژگی هایی چون طراحی ظاهری ، کیفیت و راندمان بالا کار و کیفیت بالا، دارا بودن تائیدیه سازمان آتش نشانی و همچنین امکان تست مهنـــدسی یک نفره دارد.

پنل اعلام حریق سنس

از دیگر ویژگی های این مدل پنل اعلام حریق می توان به مواردی چون : امکان ارتباط داشتن با سایر کنترل پنل ها توسط شبکه تلورانس خطا، دارای قابلیت ذخیره آخرین رویداد ها با تعداد بیش از ۱۰۰۰ آیتم، دارای استاندارد طراحی EN54-4 , EN54-2 و امکان تعریف کردن ۱۹۲ زون تشخیص مستقل و دارای دو خروجی آژیر و حداکثر جریان هر زون آژیر ۵۰۰ میلی آمپر اشاره کرد.

پنل اعلام حریق سنس PC5

پنل اعلام حریق سنس مدل PC5 دارای ویژگی‌های بسیاری است که از جمله آنها می‌تواند تنظیم سطح دسترسی به تنظیمات با کلید داخلی، دکمه تعویق آلارم، نمایش خطاهای مختلف از جمله حریق، اتصال باز و کوتاه زون و موارد دیگر می‌باشد. این مدل پنل ها می تواند بین ۲ تا ۱۰ زون داشته باشند.

این پنل همچنین امکان پشتیبانی از دتکتورهای مختلف در هر زون، دو خروجی آژیر، نشانگرهای وضعیت مختلف از جمله عادی، خطا و حریق را داراست. همچنین می‌تواند حداکثر تعداد ۲۴ المان را پشتیبانی کند و دارای ماژول انتهای خط برای کنترل وضعیت زونها می‌باشد. این ویژگی‌ها به صورت کلی به مدیران امکان می‌دهد که به راحتی وضعیت سیستم اعلام حریق را مانیتور و کنترل کنند.

کنترل پنل اعلام حریق متعارف سنس ۱۰ زون PC5-10

همانطور که گفته شد پنل PC5 سنس می تواند بین ۲ تا ۱۰ زون داشته باشد. در ادامه ویژگی های پنل اعلام حریق ۱۰ زون معرفی شده است.

این مدل پنل با به کاربردن تکنولوژی های میکروپروسسوری خطای کاذب را به حداقل می رساند. جریان مصرفی این مدل بسیار کم و کلیه مدارات این سیستم ها SMD می باشد. کنترل پنل اعلام حریق متعارف مدل PC5-10 قابلیت پشتیبانی از ۲۴ دتکتور متعارف در هر زون و مجموعا ۲۸۸ دتکتور را دارد و از دو خروجی آژیر و حداکثر جریان هر زون آژیر ۵۰۰ میلی آمپر بهره می برد.

کاربرد پنل اعلام حریق سنس

پنل اعلام حریق سنس یک قسمت اساسی در یک سیستم اعلام حریق است که وظیفه مدیریت و کنترل تمامی دستگاه‌ها و اجزای اعلام حریق را بر عهده دارد. این پنل مرکزی به عنوان مغز مرکزی سیستم عمل می‌کند و اطلاعات مربوط به وقوع حریق را جمع‌آوری کرده و براساس آن اقدامات لازم را اجرا می‌کند.

تجمیع اطلاعات: کنترل پنل اعلام حریق سنس اطلاعات ارسالی از دتکتورها، آدرس‌پذیرها، و سایر دستگاه‌ها را جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات شامل نوع حریق، مکان دقیق حریق، وضعیت دستگاه‌ها، و زمان وقوع حریق است.

تشخیص حریق: بر اساس اطلاعات دریافتی، کنترل پنل حریق اعلام حریق سنس به تشخیص وقوع حریق می‌پردازد. این شامل تحلیل داده‌ها، تشخیص ناپسندی‌ها (false alarm)، و تصحیح اطلاعات ممکن است.

اعلام حریق: در صورت تشخیص حریق و تأیید وقوع آن، کنترل پنل به صورت خودکار یا با دستور اپراتور، اعلام حریق را فعال می‌کند. این شامل فعال‌سازی دستگاه‌های هشدار، نظیر زنگ‌ها و نورهای هشداردهنده، می‌شود.

پنل اعلام حریق سنس
آژیر سیستم اعلام حریق

ارتباط با دستگاه‌های خارجی: کنترل پنل اعلام حریق سنس ممکن است با دستگاه‌های اطفاء حریق، سیستم‌های ایمنی، یا سایر تجهیزات مرتبط ارتباط برقرار کند تا اقدامات لازم برای مدیریت حریق را کنترل کند.

برای مطالعه بیشتر:

سیستم اعلام حریق سنس

شرکت سنس اعلام حریق

دتکتور دود آریاک

اعلام حریق zitex

سیستم هشدار حریق

دستگاه اعلام حریق

شرکت اعلام حریق

آژیر اعلام حریق آریاک

دتکتور دودی سنس

دتکتور زتا

اعلام حریق آریان

اعلام حریق ویستا

تجهیزات اعلام حریق سنس

اعلام حریق آپولو

پک دوربین مداربسته هایک ویژن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)