استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷

اولین بخش از هر ساختمان که توسط افراد خارج از آن درک می شود، نمای آن می باشد. از این رو، طراحی نمای ساختمان اعم از انتخاب مصالح، نورپردازی و …، اهمیت ویژه ای دارد. استفاده از نور خطی نما ، برای نورپردازی ساختمان، یکی از روش های ترند و جدید در بین طراحان می باشد که به جذابیت نمای ساختمان، کمک شایانی می کند. پیش تر از نور خطی نما برای بناهایی با کاربری اداری، درمانی و تجاری استفاده می شد ولی امروزه بسیاری از طراحان از لاین نوری نما برای نورپردازی ساختمان های مسکونی نیز استفاده می کنند. برای مشاوره، سفارش نورپردازی خطی نما و دریافت نمونه کار اجرای نورپردازی با نور خطی نما ، می توانید با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

نمونه کاربرد نور خطی در طراحی نما

هزینه طراحی نور خطی نما

تعیین هزینه نورپردازی خطی نما ، به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. برخی از مهم ترین عوامل موثر بر تعیین هزینه طراحی نور خطی نما ، شامل کیفیت و نوع تجهیزات و چراغ خطی نما ، تعداد چراغ ها، مساحت نما و … می باشند. طراحی نور خطی نما باید بر اساس سبک طراحی ساختمان انجام شود. از این رو، هزینه ی لاین نوری نما ، به سبک طراحی سایر المان ها نیز وابسته می باشد. برای مشاوره ی دقیق و استعلام قیمت طراحی نور خطی نما ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

اصول نورپردازی خطی نما

اصلی ترین هدف استفاده از نور خطی نما ، ایجاد حس دعوت شوندگی به بنا و جلب توجه مخاطب می باشد. برای طراحی نورپردازی خطی نما ، از خطوط افقی و عمودی استفاده می گردد. این خطوط می توانند با فرم پنجره ها و لبه ها هماهنگ شوند. وجود خطوط افقی و عمودی نور خطی نما ، باعث ایجاد یک فرم خواهند شد، در نتیجه در انتخاب فواصل و جانمایی این خطوط، دقت کنید. یکی از موضوعات مهم در نورپردازی خطی نما ، توجه به شدت روشنایی و رنگ نور خطی نما می باشد. از آن جا که لاین نوری نما ، بخشی از طراحی خیابان نیز محسوب می شود، توصیه می شود در طراحی نور خطی نما ، به ساختمان های مجاور و طراحی آن ها نیز توجه گردد. همچنین توجه داشته باشید که نورپردازی خطی نما نباید باعث خیرگی و آسیب به چشم افراد شود.

به کارگیری لاین نوری در نماسازی ساختمان

برای نورپردازی اصولی و طراحی نور خطی نما ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

روش های استفاده از نور خطی نما

نورپردازی خطی نما می توانند با استفاده از انواع نور خطی نما صورت گیرد. برخی از متداول ترین روش ها برای نورپردازی خطی نما شامل موارد زیر می باشند.

  • استفاده از چراغ لاینر به عنوان نور خطی نما
  • بکارگیری ریسه های فلکسی و شلنگی برای نورپردازی خطی نما
  • استفاده از ریسه های نواری برای لاین نوری نما
  • کاربرد جت لایت به عنوان نور خطی نما

در ادامه به بررسی مختصر روش های نورپردازی خطی نما که پیش تر ذکر شد، خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید برای مشاوره و سفارش نورپردازی با نور خطی نما ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

استفاده از لاین نوری نما برای شاخص کردن گیاهان

نورپردازی خطی نما با استفاده از چراغ لاینر

نورپردازی خطی نما با استفاده از چراغ خطی نما ، این امکان را به طراحان می دهد تا از رنگ های متنوع و فرم های گوناگون استفاده کنند. چراغ استفاده شده در این نورپردازی خطی نما ، لامپ های LED می باشند. از این رو، نور تولید شده توسط چراغ لاینر به عنوان نور خطی نما ، نوری یکنواخت و بدون خیرگی است. طراحی نور خطی نما با استفاده از چراغ لاینر می تواند به صورت توکار و روکار اجرا شود. در نصب و طراحی نور خطی نما به روش روکار، به جنس و رنگ بدنه ی چراغ ها نیز توجه داشته باشید.

نمونه نورپردازی خطی نما با چراغ لاینر

استفاده از ریسه های فلکسی و شلنگی به عناون نور خطی نما

نوع دیگری از نورپردازی خطی نما ، استفاده از ریسه های فلکسی و شلنگی است. چراغ خطی نمای ساختمان در این نوع نورپردازی نیز از نوع LED می باشد و نوری یکنواخت و ملایم ایجاد می کند. بیشترین کاربرد این نوع ریسه ها به عنوان نور خطی نما ، در زیر و کنار ستون های ساختمان است. به طور معمول، ریسه های به کار رفته در لاین نوری نما ، توسط چسب به بنا متصل می شوند. از مزیت های این نوع نور خطی نما می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مصرف انرژی پایین این نوع نورپردازی خطی نما
  • انعطاف پذیری بالای ریسه ها به عنوان نور خطی نما
  • نوردهی مناسب و کافی
  • تنوع رنگی بالای لاین نوری نما با استفاده از ریسه های فلکسی و شلنگی
  • قابلیت برش و فرم دهی آسان

نورپردازی خطی نما با استفاده از ریسه های نواری

استفاده از ریسه های نواری، از روش های دیگر نورپردازی با نور خطی نما است که به دلیل دارا بودن ویژگی هایی همچون قابلیت برش، می تواند در متراژهای پایین نیز کاربرد داشته باشید. از مزیت های دیگر نور خطی نما با ریسه های نواری، مقاومت بالای این نوع چراغ خطی نما است. این قابلیت به طراحان این امکان را می دهد تا در شرایط آب و هوایی مختلف مانند باران، از این نوع چراغ خطی نمای ساختمان بهره ببرند.

استفاده از چراغ خطی در نمای ساختمان

برای سفارش نور خطی نما و دریافت نمونه کار نورپردازی خطی، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

کاربرد جت لایت برای طراحی نور خطی نما

جت لایت برای نورپردازی خطی نما ، به دلیل قدرت بالای پخش نور، بیشتر برای نورپردازی ساختمان های مرتفع و برج ها مورد استفاده قرار می گیرد. لامپ های استفاده شده در جت لایت برای نور خطی نما ، معمولا LED هستند و به همین دلیل مصرف انرژی پایینی دارند. طراحی لاین نوری نما با استفاده از جت لایت، معمولا به صورت روکار بوده و از این رو، نیازمند پیش بینی هایی به منظور مقاومت در برابر عوامل طبیعی و آب و هوایی می باشد.

طراحی نورپردازی خطی نما با فرم های خلاقانه

برای مشاوره و سفارش نورپردازی خطی نما ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

نکات مهم پیش از سفارش نورپردازی خطی نما

نورپردازی خطی نما ، امری پیچیده و حرفه ای است که نیازمند داشتن دانش نسبی در زمینه ی طراحی و زیبایی شناختی است. از این رو توصیه می شود برای طراحی نورپردازی ساختمان خود با استفاده از نور خطی نما ، از افراد با تجربه و متخصص کمک بگیرید. می توانید برای مشاوره و سفارش چراغ خطی نمای ساختمان ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید. در ادامه به تعدادی نکته در خصوص نورپردازی خطی نما اشاره شده است که می توانید از آن ها برای طراحی نورپردازی با چراغ خطی نمای ساختمان استفاده کنید.

تعیین شدت روشنایی متناسب با معماری

یکی از نکات مهم در نورپردازی با استفاده از نور خطی نما ، توجه به معماری بخش های مختلف و کاربری فضاهای داخل ساختمان می باشد. به عنوان مثال، نورپردازی نمای ساختمان بیمارستان در بخش هایی که در کنار اتاق های بستری قرار می گیرد، بهتر است ملایم و با روشنایی پایین باشد. نورپردازی خطی نما با شدت روشنایی بالا در این بخش ها، سبب صلب آسایش بیماران می شود.

نمونه نورپردازی خطی نما خانه

توجه به بودجه در طراحی لاین نوری نما

از دیگر مسائلی که باید پیش از خرید چراغ خطی نما به آن توجه کرد، هزینه و قیمت تجهیزات لازم برای نورپردازی خطی نما است. اصلی ترین نکته در طراحی لاین نوری نما ، بودجه ی کارفرما می باشد. لذا پیش از شروع پروژه نورپردازی با نور خطی نما ، ضروری است برای تمامی هزینه های احتمالی، برنامه ریزی صورت گیرد تا مشکلی در طول پروژه ی نورپردازی خطی نما پیش نیاید. توجه داشته باشد که در تمامی روش های نور خطی نما ، علاوه بر چراغ خطی نما ، به تجهیزات دیگری نیز همانند پروژکتور، بدنه چراغ، سیم و … نیز احتیاج است. در نتیجه قبل از اجرای چراغ خطی نمای ساختمان ، تناسب و یا عدم هماهنگی روش اجرای نور خطی نما با بودجه ی کارفرما باید در نظر گرفته شود.

استفاده از خطوط شکسته در طراحی نورپردازی خطی نما

انتخاب بهترین رنگ نور خطی نما

در نظر گرفتن رنگ نور مناسب برای نورپردازی خطی نما ، از دیگر نکاتی است که باید به آن فکر شود. رنگ چراغ خطی نما و سایر بخش های نمای ساختمان، باید همانگی و تناسب داشته باشند. می توانید از همکاران ما در شرکت عمران مدرن، برای انتخاب بهترین رنگ نور خطی نما ، متناسب با پروژه ی خود، کمک بگیرید.

استفاده از رنگ زرد در نورپردازی خطی نما

خرید از فروشگاه معتبر

انتخاب فروشگاه را شاید بتوان مهم ترین بخش خرید چراغ خطی نمای ساختمان دانست. زیرا تاثیر مستقیمی بر کیفیت نور خطی نما و طول عمر آن دارد. خرید از فروشگاه ها و شرکت های معتبر، علاوه بر تضمین کیفیت چراغ خطی نمای ساختمان ، این امکان را به شما می دهد تا انتخاب متنوع تری داشته باشید.

توجه به طول عمر چراغ خطی نمای ساختمان

از دیگر مسائل مهم در نورپردازی خطی نما ، توجه به طول عمر چراغ خطی نمای ساختمان می باشد. چراغ هایی که برای نور خطی نما مورد استفاده قرار می گیرند، در مکان های قابل دسترسی نیستند. از این رو نمی توان چراغ خطی نمای ساختمان را به راحتی تعویض کرد. ضروری است از چراغی در لاین نوری نما استفاده کنی که طول عمر بالا و شرایط مناسبی داشته باشید.

در صورتی که از طراحی نور خطی نما و یا نورپردازی ساختمان خود رضایت ندارید، می توانید با تماس با همکاران ما در شرکت عمران مدرن و مشاوره رایگان، جلوه ای زیبا به ساختمان خود ببخشید.

برای مطالعه بیشتر:

لاین نوری روکار

انواع لاین نوری

لاین نوری کناف

چراغ لاین نوری

لاین نوری سقف

نورپردازی خطی

لاین نوری توکار

نور خطی دیواری

نصب لاینر خطی

اجرای نور خطی در کناف

انواع لامپ نور مخفی led

نور پردازی کابینت آشپزخانه

آخرین عناوین

چراغ دکوراتیو نما

چراغ دکوراتیو نما ، ابزاری نوین و موثر برای افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان…

2 روز پیش

تری دی پانل چیست

تری دی پانل که با نام پانل سه بعدی نیز شناخته می شود یکی از…

2 روز پیش

اگر در آسانسور گیر کردیم چیکار کنیم

گیر افتادن در آسانسور یکی از ترس های شایع می باشد و بسیاری از افراد…

2 روز پیش

چراغ ریلی مگنتی

چراغ ریلی مگنتی یکی از جدیدترین و مدرن ترین سیستم های روشنایی است که امکانات…

2 روز پیش

هالوژن نما

هالوژن نما ، یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین راه های نورپردازی…

3 روز پیش

مشخصات فنی آسانسور

اطلاع از مشخصات فنی آسانسور برای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه از آن ضروری می باشد.…

3 روز پیش