استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

لاین نوری سقف

لاین نوری سقف
لاین نوری سقف

لاین نوری سقف که به عنوان نورهای خطی سقف نیز شناخته شده اند، یکی از روش های ترند و محبوب برای نورپردازی فضاها محسوب می شوند. نور خطی سقفی ، به دلیل دارا بودن مزایای بسیاری همچون طول عمر بالا، مصرف پایین انرژی، امکان اجرا و نصب در کاربری های گوناگون و …، کاربرد گسترده ای بین طراحان دارد. از لاین نوری سقف ، به منظور تامین روشنایی، تمرکز و شاخص کردن بخشی از معماری و یا به عنوان نور سقفی خطی دکوراتیو استفاده می گردد. در این مقاله قصد داریم به برخی از مهم ترین ویژگی های لاین نوری سقف بپردازیم. همچنین با اشاره به مزایا و معایب سقف لاین نوری ، می توانید خرید بهتری در زمینه نورهای خطی سقف داشته باشید. برای مشاوره، استعلام قیمت نور خطی سقف و دریافت نمونه کار لاین نوری سقف ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

لاین نوری سقف
نمونه طراحی سقف لاین نوری

معرفی لاین نوری سقف

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش طراحان در صنعت ساختمان، فرم های جدیدی از نورپردازی به وجود آمده اند. لاین نوری سقف ، یکی از جدیدترین روش های نورپردازی است که در طراحی های مدرن و مینیمال، کاربرد گسترده ای دارد. نورهای خطی سقف ، از کنار هم قرار گرفتن چراغ های LED ایجاد می شود. لاین نوری در سقف ، این امکان را به طراحان می دهد تا فرم های نوین و خلاقانه در معماری ایجاد کنند. نور سقفی خطی یا همان لاین نوری سقف ، معمولا در فرم های باریک و طولانی اجرا می شود و نوری ملایم و یکنواخت ایجاد می کند. ظرافت و سادگی ای که با استفاده از سقف لاین نوری ، به وجود می آید، حس مطلوبی به مخاطب منتقل می کند. از این رو، طراحان بسیاری به استفاده از نور خطی سقف روی آورده اند.

لاین نوری سقف
کاربرد نورهای خطی سقف

قیمت نور خطی سقف

به دلیل تنوع بالای لاین نوری سقف ، قیمت نور خطی سقف ، متغیر است. فاکتورهای متعددی در تعیین قیمت نور خطی سقف نقش دارند. برخی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت نور خطی سقف ، شامل موارد زیر می باشد.

ابعاد و اندازه: یکی از اصلی ترین فاکتورهای موثر بر قیمت نور خطی سقف ، طول و عرض نورهای خطی سقف است. به طور معمول، سفارش طول بالا برای نور خطی سقف قیمت بیشتری خواهد داشت.

برند: بدیهی است که هر برند با توجه به امکانات، کیفیت، خدمات پس از فروش و …، قیمت نور خطی سقف متفاوتی ارائه می دهد. برای مشاوره، استعلام قیمت نور خطی سقف ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید. نور خطی سقف قیمت مناسب را می توانید از همکاران ما بخواهید.

کیفیت لاین نوری سقف: از دیگر فاکتورهای مهم در تعیین قیمت نور خطی سقف ، می توان به کیفیت چراغ ها و تجهیزات نورهای خطی سقف اشاره کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، نوع چراغ نور خطی سقفی ، امکانات و تجهیزات آن، میزان شار نوری و … بر قیمت نور خطی سقف موثر هستند.

مزایای لاین نوری سقف

مهم ترین دلیل محبوبیت لاین نوری سقف در بین طراحان و مهندسین، مزایای گسترده و متعدد نورهای خطی سقف می باشد. در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی های مثبت استفاده از نور خطی سقف اشاره شده است.

  • امکان استفاده از لاین نوری سقف در کاربری های گوناگون
  • مصرف انرژی پایین تر نور سقفی خطی در مقایسه با سایر روش های متداول نورپردازی
  • امکان ترکیب لاین نوری در سقف با معماری و عناصر دیگر فضا
  • ایجاد روشنایی یکنواخت و بدون خیرگی با استفاده از نور خطی سقفی
  • امکان تعویض چراغ های لاین نوری سقف در هر زمان
  • طول عمر بالا و اقتصادی بودن لاین نوری سقف در مدت طولانی
  • امکان اتصال نور خطی سقف به سیستم های هوشمند
  • قابلیت اجرای نور سقفی خطی در انواع مختلف همچون روکار و توکار
  • امکان طراحی لاین نوری در سقف با فرم های دلخواه مانند منحنی، شکسته و مستقیم
لاین نوری سقف
طراحی لاین نوری سقف

برای مشاوره و سفارش نور خطی سقف قیمت مناسب، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

کاربرد نورهای خطی سقف

همان طور که پیش تر ذکر شد، لاین نوری سقف به یکی از ترندهای نورپردازی تبدیل گردیده است. این نوع نورپردازی در فضاهای مدرن و مینیمال کاربرد بیشتر دارد اما در تمامی کاربری ها قابل نصب و اجرا است. به طور کلی نورهای خطی سقف در حالت های روکار، آویز و توکار قابل اجرا می باشند. برای انتخاب مدل نور خطی سقف مناسب، باید شرایط فضا و نیازهای آن به خوبی شناسایی و بررسی گردد. به عنوان مثال از لاین نوری سقف با مدل آویز، در مکان هایی که ارتفاع سقف زیادی دارند، انتخاب مناسبی است. همچنین می توان از این نوع نور خطی سقفی ، در قسمت هایی بخش بالای آن بدون استفاده است و یا محل رفت و آمد نیست، همچون کانتر آشپزخانه و یا میزهای کار ادارات، استفاده کرد.

لاین نوری سقف
استفاده از مدل آویز برای نور خطی سقف

در استفاده از لاین نوری سقف ، به کاربری فضا توجه داشته باشید. زیرا طراحی نورپردازی با استفاده از لاین نوری سقف باید بر اساس ویژگی های محیط انجام شود. برای مثال، هدف نورپردازی در برخی فضاها همچون گالری و نمایشگاه، تمرکز و تاکید بر بخشی از فضا می باشد. در این نوع فضاها، استفاده از نور خطی سقفی ، باید در راستای شاخص کردن دیوارها و یا بخش های مشخصی از محیط صورت گیرد. لاین نوری در سقف ، در راستای سه هدف اصلی زیر استفاده می شود.

  • کاربرد نور خطی سقفی برای تامین روشنایی فضا
  • سقف لاین نوری دکوراتیو
  • نور خطی در سقف برای تمرکز بر بخش مشخصی از فضا و شاخص کردن آن
لاین نوری سقف
کاربرد نور خطی سقف در مراکز تجاری

ایده های نورپردازی با لاین نوری سقف

نورپردازی فضا با نورهای خطی، می تواند به حالت های مختلفی صورت گیرد که لاین نوری سقف یکی از این انواع می باشد. یکی از روش های متداول و آشنا برای طراحی سقف لاین نوری ، استفاده از فرم خطوط مستقیم و صاف است. اما گاهی می توان با استفاده از خلاقیت و نوآوری، طراح هایی جذاب و زیبا در لاین نوری سقف خلق کرد. یکی از راهکارها برای طراحی سقف لاین نوری متنوع و جذاب، استفاده از خطوط منحنی و فرم های غیرمتعارف است. همچنین راهکارهای زیر، به خلق فضایی دلپذیر و طراحی لاین نوری در سقف کمک می کند.

لاین نوری سقف
ایجاد جذابیت بصری توسط نور سقفی خطی
  • استفاده از فرم های نوین و منحصر به فرد در لاین نوری سقف
  • امتداد لاین نوری سقف بر روی دیوار یا کف
  • ایجاد هماهنگی میان اجزای موجود بر روی کف با نور خطی سقفی
  • ترکیب انواع مختلف نورهای خطی سقف
  • هماهنگی فرم نور خطی سقف با لبه های دیوار و سقف
  • استفاده از سقف لاین نوری برای مشخص کردن مسیر حرکت در فضا به خصوص مکان های عمومی همچون مراکز خرید

برای مطالعه بیشتر:

لاین نوری کناف

چراغ لاین نوری

انواع لاین نوری

نور خطی نما

نورپردازی خطی

لاین نوری توکار

لاین نوری روکار

نور خطی دیواری

نصب لاینر خطی

اجرای نور خطی در کناف

انواع لامپ نور مخفی

نورپردازی زیر کابینت آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 3.9 ( 6 نظر)

۴ نظر

  1. سلام. لاین نوری سقف برای کلینیک زیبایی اجرا می کنید؟

  2. سلام
    خونه ی من اشپزخونه و پذیرایی یه تیکه هست میخواستم بدونم امکانش هست از نوری خطی سقف یه تیکه استفاده کنم یا باید توی هر بخش جداگونه کار بشه
    ممنون

  3. ببخشید لاین نوری سقف اجراش خیلی هزینه بر هستش؟

  4. لاین نوری سقف برای یه مجتمع تفریحی رو شما انجام میدید؟