استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نصب لاینر خطی

نصب لاینر
نصب لاینر

امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی، روش های نوینی جهت نورپردازی فضاها ارائه گردیده است. نصب لاینر خطی از جمله روش های نورپردازی است که با توجه به مزایای گسترده، محبوبیت بالایی در میان طراحان و مهندسین کسب کرده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات و اصول نصب لاینر خطی بپردازیم. همچنین شما می توانید برای سفارش و نصب لاینر خطی ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید. ضمنا برای خرید چراغ خطی علاوه بر عمران مدرن میتوانید به شرکت اکووات نیز مراجعه نمایید.

نصب لاینر
نمونه نصب لاینر خطی در کاربری اداری

هزینه خرید و نصب لاینر خطی

به دلیل پیچیدگی بیشتر نصب لاینر خطی در مقایسه با انواع متداول نورپردازی ها، بدیهی است که هزینه ی نصب لاینر خطی ، از سایر روش ها بیشتر خواهد بود. همچنین یکی از مهم ترین فاکتورها در طراحی نورپردازی، توجه به سلیقه و بودجه ی کارفرما می باشد. از این رو، ضروری است که پیش از شروع پروژه ی نورپردازی با استفاده از نور خطی، هزینه ی نصب لاینر خطی نیز لحاظ شود تا در طول انجام پروژه، به مشکلی برخورد نکنید. در تعیین هزینه ی نصب لاینر خطی ، فاکتورهای دیگری نیز نقش دارند. یکی از اصلی ترین موارد موثر بر برآورد هزینه ی نصب لاینر خطی ، متراژ فضا است. شرکت عمران مدرن، مناسب ترین قیمت را برای سفارش و نصب لاینر خطی به شما ارائه می دهد. برای مشاوره و استعلام قیمت، با همکاران ما تماس بگیرید.

نحوه نصب لاینر خطی

نحوه ی اجرا و نصب لاینر خطی ، بر اساس نوع چراغ تعیین می گردد. به طور کلی، انواع چراغ های خطی، به سه دسته ی روکار، توکار و آویز تقسیم می شوند. نوع نورپردازی خطی، تعیین کننده ی نحوه ی نصب لاینر خطی و هزینه ی آن می باشد. یکی از اصلی ترین تفاوت های نصب لاینر توکار و روکار، در الزام وجود کناف و مانند آن، برای نورپردازی مدل توکار است. از کناف برای اجرای دیوار نیز می توان استفاده کرد که یکی از عوامل تعیین کننده قیمت ورق کناف ابعاد آن است. در این بخش قصد داریم به بررسی روش اجرای انواع مختلف نورپردازی خطی بپردازیم. همچنین می توانید برای مشاوره و استعلام قیمت، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

نصب لاینر
نمونه لاینر خطی اجرا شده به صورت توکار

نصب نور خطی روکار

در نصب لاینر خطی مدل روکار، نیازی به سقف کاذب و با ایجاد داخل بدنه ی فضا نمی باشد. بلکه تنها نیاز به پیچ و مته دارید. برای نصب لاینر خطی روکار، ابتدا سوراخ هایی در دیوار، سقف و یا هر فضایی که قصد نصب چراغ در آن را دارید، ایجاد می کنید. سپس با ایجاد سوراخ هایی مشابه در بدنه ی چراغ و استفاده از پیچ، لامپ به محل مورد نظر متصل می شود.

نصب لاینر
چراغ خطی روکار

نصب نور خطی توکار

شاید بتوان گفت، سخت ترین روش نصب لاینر خطی ، مربوط به مدل توکار می باشد. زیرا برای نصب لاینر خطی توکار، ضروری است فضایی جهت قرارگیری بدنه چراغ درون محل نصب، تعبیه گردد. چراغ خطی توکار به دو روش لبه دار و بدون لبه اجرا می شود. اجرا و نصب لاینر خطی توکار بدون لبه، نیازمند دقت و ظرافت بیشتری است. از این رو، بسیاری از طراحان، مدل لبه دار را ترجیح می دهند. البته توجه داشته باشید که چراغ خطی توکار بدون لبه، ظاهری مینیمال و جذاب تر خواهد داشت.

نصب لاینر
اجرای نور خطی توکار در فضای مسکونی

همان طور که پیش تر ذکر شد، نصب لاینر خطی توکار نیازمند ایجاد فضایی در داخل سقف یا دیوار می باشد. معمولا لبه هایی ۱ سانتی متری در اطراف چراغ در نظر گرفته می شود تا اگر در برش و ایجاد شیار برای سقف و دیوار، خطایی وجود داشته باشد، به حداقل برسد و کمتر دیده شود. پس از آن که لامپ درون شیار قرار گرفت، با استفاده از بست های پروانه ای، بدنه ی لامپ درون شیار تنظیم و ثابت می شود. پس از آن، بازتابنده ها و ماژول های نور و همچنین دیفیوزرها در داخل شیار ایجاد شده قرار می گیرند.

نصب لاینر
نمونه اجرای نورپردازی خطی در سقف

در نصب لاینر خطی توکار مدل بدون لبه، پیش از آن که کناف تکمیل شود، باید لامپ را درون شیار قرار داد و سپس با بتونه و رنگ، آن را پوشاند. همان طور که اشاره شد، اجرا و نصب لاینر خطی توکار بدن لبه، سخت تر ولی ظریف تر می باشد. بر خلاف باور بسیاری از افراد که تصور می کنند چراغ توکار بدون لبه، بدنه ندارد، لازم به ذکر است که بدنه ی این چراغ به گونه ای اجرا می شود که سطح را بدون برجستگی و یکدست نشان دهد.

نصب لاینر
اجرای نو خطی توکار بدون لبه

نصب لاینر مدل آویز

نور خطی مدل آویز، یکی از جذاب ترین انواع نورپردازی خطی است که در فضاهایی با ارتفاع سقف زیاد و یا قسمت هایی همچون پیشخوان پذیرش که نیاز به تمرکز و تاکید دارند، کاربرد زیادی دارد. در نصب لاینر خطی مدل آویز، توجه داشته باشید که همانند مدل توکار، به دو صورت قابل اجرا می باشد. نصب چراغ آویز معمولا به صورت های زیر انجام می شود.

  • استفاده از آویز تلسکوپی
  • استفاده از کابل آویز
نصب لاینر
چراغ خطی مدل آویز

هر دو روش در کیفیت و ظرفیت قابل تحمل، یکسان هستند اما از نظر ظاهری، کمی با یکدیگر تفاوت دارند. قطر آویز تلسکوپی آلومینیومی، بزرگ تر از کابل آویز می باشد و در نتیجه ظرافت آن را ندارد. اما در صورت بکارگیری این نوع آویز در نصب لاینر خطی ، نیازی به استفاده از کانکتورهای برق جداگانه نمی باشد. در روش دوم، نیاز به وجود یک استوانه فلزی است که کابل از آن عبور کرده و امکان تنظیم ارتفاع چراغ را مهیا می کند. پس از آنکه ارتفاع ثابت شد، آویز ها به سقف متصل می شود تا چراغ در حالت تعادل قرار گیرد. نکته ی مهم در نصب لاینر خطی آویز، توجه به صاف بودن چراغ و توزیع یکسان بار می باشد. در نصب لاینر با استفاده از کابل آویز، پس از اتصال چراغ به سقف، از یک سیم بی رنگ برای عبور برق استفاده می شود.

نصب لاینر خطی
اجرای نور خطی مدل آویز در فضای اداری

نکات مهم در نصب لاینر

اصلی ترین نکته در طراحی نورپردازی و نصب لاینر خطی ، انتخاب روش اجرای مناسب، متناسب با شرایط فضا و نیاز طرح می باشد. از این رو، ضروری است که پیش از شروع پروژه ی نصب لاینر خطی ، تمامی ویژگی های فضا اعم از متراژ، ارتفاع، کاربری، نوع فعالیت و تعداد افراد آن و همچنین مواردی همچون خواسته و نیاز کارفرما، تعیین گردد.

نصب لاینر خطی
نصب نور خطی در فرم های دلخواه به جهت دیزاین فضا

علاوه بر مواردی که به آن ها اشاره شد، رعایت نکات و اصول ایمنی نیز در نصب لاینر خطی اهمیت دارد. یکی از مهم ترین موارد در نصب لاینر خطی ، توجه به قطع و وصل بودن برق می باشد. در هنگام نصب لاینر ، توجه داشته باشید که برق را حتما قطع کنید. همچنین نصب لاینر ، نیازمند ابزارآلاتی همچون فازمتر، دریل، انبردست و پیچ گوشتی می باشد. از در دسترس بودن این وسایل، پیش از شروع نصب لاینر خطی ، اطمینان حاصل کنید. نکته ی دیگری که در نصب لاینر خطی اهمیت دارد، تراز بودن بدنه و محکم بودن اتصالات می باشد.

نصب لاینر خطی
استفاده از نورپردازی خطی برای تامین روشنایی فضا

توجه داشته باشید که برای نصب لاینر خطی ، نیاز به متخصص دارید. لذا حتی اگر فردی فنی و با تجربه هستید، توصیه می کنیم از افراد حرفه ای و نصابان با تجربه کمک بگیرید. شما می توانید برای مشاوره، استعلام قیمت و دریافت نمونه کار نصب لاینر خطی ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

نصب لاینر خطی

مزایای نصب لاینر خطی

امروزه افراد زیادی به دنبال طراحی فضاهای مدرن و مینیمال هستند. نورپردازی از جمله مواردی است که بر اساس سبک طراحی فضا، انتخاب و اجرا می شود. از این رو، نصب لاینر خطی ، گزینه ای محبوب در بین طراحان و مهندسین می باشد که در محیط هایی با طراحی مدرن، کاربرد گسترده ای دارد. این روش نورپردازی، مزایای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی های مثبت نصب لاینر اشاره شده است.

  • مصرف پایین تر انرژی به دلیل استفاده از لامپ LED
  • پخش نور یکنواخت و ملایم
  • امکان اجرای فرم های متنوع در ابعاد گوناگون
  • طول عمر بالای لامپ ها و تجهیزات
  • امکان ترکیب با سایر عناصر معماری فضا
  • قابلیت اجرا در کاربری های مختلف
  • امکان نصب لاینر خطی در سقف، کف، دیوار، نمای ساختمان و محوطه سازی
  • تنوع بالای محصولات و برندهای موجود
  • قابلیت اتصال به سیستم های هوشمند
  • وزن پایین در مقایسه با سایر روش های متداول و قدیمی نورپردازی
  • امکان نصب لاینر خطی به صورت توکار، روکار و آویز، با توجه به شرایط و نیاز طرح

برای مطالعه بیشتر:

نور خطی دیواری

لاین نوری روکار

لاین نوری توکار

نورپردازی خطی

نور خطی نما

انواع لاین نوری

لاین نوری کناف

لاین نوری سقف

اجرای نور خطی در کناف

نور زیر کابینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 2 نظر)