استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اجرای نور خطی در کناف

اجرای نور خطی در کناف
اجرای نور خطی در کناف

نورپردازی داخلی ، از جمله موارد مهم در پروسه ی طراحی هر فضا است که نقش بسزایی در بهبود کیفیت فضا ایفا می کند. نور خطی یکی از انواع نورپردازی های مدرن و ترند می باشد که طرفداران زیادی در دنیای امروز دارد. اجرای نور خطی در کناف ، نه تنها برای تامین روشنایی مطلوب فضا، بلکه به جهت ایجاد زیبایی بصری در محیط نیز انجام می شود. لاین نوری، در بخش های مختلف همچون دیوار، کف و سقف و همچنین به صورت روکار، توکار و آویز، قابل اجرا است. امروزه اجرای دیوار کناف طرفداران بسیاری یافته که قیمت ورق کناف دیوار با توجه به امکان اجرای نورپردازی های زیبا و افزودن زیبایی محیط مقرون بصرفه است. در این مقاله قصد داریم به بررسی اصول اجرای لاین نوری کناف بپردازیم و شما را با مزایای گسترده ی اجرای نور خطی در کناف آشنا کنیم. همچنین می توانید برای مشاوره و سفارش اجرای نور خطی در کناف ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید. 

اجرای نور خطی در کناف
نمونه اجرای نور خطی در کناف

هزینه خرید و اجرای نور خطی در کناف

عوامل متعددی در تعیین هزینه ی خرید و اجرای نور خطی در کناف نقش دارند. برخی از اصلی ترین فاکتورهای موثر در برآورد هزینه، متراژ فضا و نوع چراغ مورد استفاده در اجرای لاین نوری کناف می باشد. یکی ار فاکتورهای مهم در پروسه ی طراحی نورپردازی خطی، سلیقه و بودجه ی کارفرما می باشد. از این رو ضروری است که پیش از شروع طراحی، به جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی، لیستی از تمامی هزینه ها اعم از هزینه ی اجرای نور خطی در کناف ، تهیه گردد تا روند پروژه بر اساس آن تنظیم و برنامه ریزی شود. شرکت عمران مدرن، مناسب ترین قیمت را برای سفارش و اجرای نور خطی در کناف به شما ارائه می دهد. برای مشاوره و سفارش اجرای لاین نوری کناف ، با همکاران ما تماس بگیرید.

نحوه اجرای لاین نوری کناف

به طور کلی انواع چراغ های خطی به سه دسته ی توکار، روکار و آویز تقسیم می شوند. اجرای نور خطی در کناف ، معمولا با چراغ های توکار انجام خواهد شد. مهم ترین تفاوت میان اجرای نور خطی در کناف با چراغ توکار و روکار، اهمیت وجود کناف در سقف و دیوار می باشد. در این بخش قصد داریم به بررسی نحوه اجرای لاین نوری کناف با استفاده از چراغ های LED بپردازیم. همچنین می توانید برای مشاوره و استعلام قیمت اجرای نور خطی در کناف ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

اجرای نور خطی در کناف
نصب لاین نوری در دیوار و سقف

اجرای نور خطی توکار با استفاده از کناف

اجرای لاین نوری در کناف ، نیازمند ایجاد فضایی در داخل بدنه ی محل نصب چراغ است. تعبیه ی این فضا به جهت قرار گیری بدنه ی چراغ درون محفظه و پنهان شدن آن درون کناف می باشد. چراغ های استفاده شده در اجرای لاین نوری کناف ، می توانند لبه دار یا بدون لبه انتخاب گردند. اجرای نور خطی در کناف بدون لبه، به دلیل ظرافت بیشتر، طرفداران زیادی به ویژه در سبک مدرن دارد. برخی افراد نیز به خاطر راحتی نحوه اجرای لاین نوری کناف مدل لبه دار، این روش را انتخاب می کنند.

اجرای نور خطی در کناف
ترکیب نور خطی دیوار و سقف

یکی از اولین قدم ها در اجرای نور خطی در کناف ، ایجاد فضایی در داخل سقف یا دیوار می باشد. در صورتی که قصد اجرای نور خطی در کناف را دارید، ابتدا چراغ خود را انتخاب کنید و سپس با توجه به ابعاد آن، کناف را برش دهید. به طور معمول، لبه هایی یک سانتی متری در اطراف چراغ در نظر گرفته می شود تا خطاهای احتمالی در برش و ایجاد شیار را پوشش دهد. پس از آن که چراغ خطی درون شیار قرار گرفت، برای تثبیت آن، از بست های پروانه ای استفاده می شود. در مرحله ی بعدی، سایر تجهیزات همچون بازتابنده و دیفیوزر نصب خواهند شد. در مرحله ی آخر، استفاده از بتونه و رنگ کمک می کند تا ایرادات احتمالی اجرای لاین نوری کناف ، بر طرف شود.

اجرای نور خطی در کناف
نمونه اجرای لاین نوری کناف در کاربری مسکونی

آگاهی از نحوه اجرای لاین نوری کناف ، به درک بهتر پروسه ی طراحی کمک می کند. به دلیل نحوه اجرای لاین نوری کناف با استفاده از چراغ توکار بدون لبه و ظاهر آن، بسیاری از افراد تصور می کنند که چراغ های این نوع نورپردازی خطی، بدنه ندارند. این در حالی است که بدنه ی این چراغ ها در داخل کناف پنهان شده و سطحی یکدست ایجاد می کند.

اجرای نور خطی در کناف
استفاده از نور خطی در دیوار و سقف

اجرای نور خطی آویز و روکار

به یاد داشته باشید که اجرای نور خطی در کناف ، لزوما به معنی استفاده از چراغ های توکار نیست. بلکه می توان از مدل های روکار و آویز نیز استفاده کرد. نکته ی مهم این است که در صورت تمایل به استفاده از چراغ خطی مدل روکار و آویز، نیازی به طراحی و اجرای کناف نمی باشد. در ادامه به بررسی نحوه اجرای لاین نوری کناف مدل آویز و روکار پرداخته شده است.

اجرای لاین نوری کناف
نمونه اجرای چراغ آویز در فرم منحنی بدون اجرای کناف

در صورتی که قصد استفاده از چراغ خطی روکار در اجرای نور خطی در کناف را دارید، بدانید که نیازی به ایجاد شیار در داخل بدنه ی فضا نمی باشد. برای نصب نورپردازی خطی روکار، با استفاده از پیچ و مته، سوراخ هایی مشابه در داخل فضای محل نصب و بدنه ی چراغ ایجاد می شود.

اجرای لاین نوری در کناف
استفاده از چراغ مدل آویز در فرم خطی بدون کناف

در اجرای نور خطی در کناف مدل آویز، می توان از کابل آویز و یا آویز تلسکوپی استفاده کرد. هر دوی این روش های نصب، در تحمل بار یکسان و در نحوه ی اجرا و ظاهرشان متفاوت هستند. اجرای لاین نوری کناف با استفاده از چراغ آویز و آویز تلسکوپی آلومینیومی، نیازی به کانکتورهای برق جداگانه ندارد. این در حالی است که استفاده از کابل آویز، نیازمند یک استوانه ی فلزی و یک سیم بی رنگ برای عبور برق می باشد. در هر دوی این روش ها، امکان تغییر ارتفاع پس از اجرای لاین نوری در کناف وجود دارد.

نکات مهم نحوه اجرای لاین نوری کناف

فاکتورهای متعددی در پروسه ی طراحی نورپردازی فضاها نقش دارند. ضروری است که پیش از شروع پروژه، تمامی شرایط و نیازهای فضا بررسی و تعیین گردد. برخی از اصلی ترین موارد در طراحی نورپردازی و اجرای نور خطی در کناف ، بررسی متراژ، کاربری، ارتفاع سقف، تعداد کاربران فضا و همچنین خواسته و بودجه ی کارفرما می باشد. با توجه به این موارد، مناسب ترین روش اجرای لاین نوری کناف تعیین می گردد.

اجرای لاین نوری در کناف
استفاده از نور خطی در کاربری مسکونی

توجه به نکات و اصول ایمنی، از دیگر مواردی است که در کنار بررسی شرایط فضا، در پروسه ی اجرای نور خطی در کناف اهمیت دارد. ابتدایی ترین مسئله در نحوه اجرای لاین نوری کناف ، توچه به قطع بودن برق در حین نصب می باشد. همچنین از تراز بودن بدنه و محکم بودن اتصالات نیز  مطمئن شوید. بدیهی است که با توجه به پیچیده بودن روند اجرای نور خطی در کناف ، تجهیزات و ابزارآلات مشخصی نیاز است. پیش از شروع نصب و اجرای لاین نوری در کناف ، از در دسترس بودن این وسایل، اطمینان حاصل کنید.

اجرای نور خطی در کناف

آخرین نکته ی مهم در اجرای نور خطی در کناف ، حضور افراد حرفه ای برای نصب است. حتی اگر فکر می کنید توانایی های بالایی دارید و با تجربه هستید، بهتر است از افراد حرفه ای و نصابان با تجربه در این مسیر کمک بگیرید. همکاران ما در شرکت عمران مدرن، آماده ی مشاوره و کمک به شما در اجرای لاین نوری کناف هستند.

اجرای لاین نوری در کناف
نمونه اجرای لاین نوری در کناف سقف و دیوار

مزایای اجرای نور خطی در کناف

دارا بودن مزایای متعدد، از دلایل اصلی محبوبیت اجرای نور خطی در کناف می باشد. از آن جا که امکان اجرای این نوع نورپردازی، در تمامی کاربری ها اعم از مسکونی، تجاری، اداری و … وجود دارد، اجرای لاین نوری در کناف ، جایگزین سایر روش های متداول نورپردازی شده است. در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی های مثبت اجرای لاین نوری در کناف اشاره شده است.

  • مصرف پایین تر انرژی به دلیل استفاده از لامپ LED
  • پخش نور یکنواخت و ملایم
  • امکان اجرای لاین نوری در کناف در فرم ها و ابعاد گوناگون
  • طول عمر بالای لامپ ها و تجهیزات استفاده شده در اجرای نور خطی در کناف
  • امکان ترکیب با سایر عناصر معماری فضا
  • قابلیت اجرای لاین نوری در کناف در کاربری های مختلف
  • امکان اجرای لاین نوری کناف در سقف، کف، دیوار، نمای ساختمان و محوطه سازی
  • تنوع بالای محصولات و برندهای موجود
  • قابلیت اتصال به سیستم های هوشمند
  • وزن پایین در مقایسه با سایر روش های متداول و قدیمی نورپردازی
  • امکان تعیین نحوه اجرای لاین نوری کناف به صورت توکار، روکار و آویز، با توجه به شرایط و نیاز طرح

برای مطالعه بیشتر:

نور خطی دیواری

لاین نوری روکار

لاین نوری توکار

نورپردازی خطی

نور خطی نما

انواع لاین نوری

لاین نوری کناف

لاین نوری سقف

نصب لاینر خطی

انواع لامپ نور مخفی

نور زیر کابینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.9 ( 3 نظر)

۳ نظر

  1. من چهارساله دراین رشته فعالیت میکنم وبسیارهم زیبا وجذاب است البته بدون هیچ آموزشی شروع کردم والان یک لاینرحرفه ایه هستم.

  2. واقعا. زیبا و کار درست بود.

  3. شرکت دکوراسیون داخلی ایده آل اسفرورین طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی کناف ایران کابینت کاغذدیواری پوستر سه بعدی پارکت قزنیز چوبی درب چوبی ضدآب درب کنترلی درب وپنجره دوجداره درب لیزری درب ضدسرقت کرکره برقی کامپوزیت کفپوش دیوارپوش سقف کاذب سقف کشسانی آذین سقف آسمان مجازی آینه دکوراتیو تایلی بین کابینتی سنگ آنتیک شیشه سکوریت آسانسور چمن مصنوعی پرده دی کی پرده زبرا نرده استیل حروف برجسته چلنیوم میکرو سمنت دروبین مداربسته تابلو تبلیغاتی پارتیشن مسکونی و اداری اسفرورین بلوار بسیج جنب بسیج