استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

انواع لامپ نور مخفی

انواع لامپ نور مخفی
انواع لامپ نور مخفی به کار رفته در نورپردازی

انواع لامپ نور مخفی در نور پردازی کاربرد فراوانی دارند. نورپردازی یکی از مهم ترین و زیباترین اصول طراحی است و می تواند یک طرح ساده را نیز بسیار خاص جلوه دهد. نورپردازی صحیح و اصولی می تواند مفهوم و زیبایی خاصی به فضا ببخشد و همچنین تاثیر زیادی در روحیه افراد و ساختن فضایی فرح بخش و شاد دارد. در نورپردازی با استفاده از انواع لامپ نور مخفی ، منبع نوری از دید مخاطب پنهان می باشد و فقط انعکاس آن در محیط قابل مشاهده است. این روش با استفاده از انواع لامپ‌های شلنگی، ریسه‌های اس ام دی (SMD) یا انواع لامپ نور مخفی led اجرا می شود که هر کدام در حوزه های مختلفی کاربرد دارند. همچنین نور مخفی عمدتا در نورپردازی سقف های کاذب و گچ کاری های داخلی استفاده می شود. در این مطلب به بررسی کاربرد هرکدام از انواع لامپ نور مخفی می پردازیم.

انواع لامپ نور مخفی سقف

برای داشتن نورپردازی ایده آل دانستن اینکه استفاده از چه نوع چراغ های مخفی برای مکان مورد استفاده مناسب تر است، بسیار مهم می باشد. اگر نورپردازی سقف درست انجام نشود، حتی می تواند از زیبایی و جذابیت فضا بکاهد.

انواع لامپ نور مخفی سقف
لاین های نوری به کاررفته در نورپردازی

 انواع لامپ نور مخفی سقف برای فضاهای مختلف ساختمان متفاوت بوده و یکسان نیست. برای مثال، انواع لامپ نور مخفی سقف آشپزخانه و اتاق خواب نمی تواند با سالن پذیرایی یکسان باشد. استفاده از انواع چراغ نور مخفی در سقف پذیرایی و اتاق نشیمن، محیط را مجلل می کند. در کل برای نورپردازی سقف ها می توان از چراغ های توکار، ریسه ها، فیبرهای نوری و پروفیل های مختلف دیگر استفاده کرد.

انواع لامپ نور مخفی
لامپ هالوژن در نورپردازی سقف

انواع لامپ نور مخفی سقف توکار

چراغ های توکار یکی از انواع لامپ نور مخفی سقف هستند که در اشکال هندسی متفاوت، بسته به نیاز تولید می شوند. ولی نوع دایره ای، مربعی و مستطیلی از بقیه رایج تر هستند. بر اساس نوع مورد استفاده، این چراغ ها می توانند نور نقطه ای متمرکز و همچنین پراکنده داشته باشند که بسته به نیاز می توان از آنها در سقف پذیرایی و همچنین محل کار استفاده نمود. از مزایای استفاده از این نوع لامپ های نور مخفی می توان به صرفه جویی در انرژی نسبت به چراغ های فلئورسنت اشاره نمود. همچنین بسیاری از انواع چراغ نور مخفی توکار به قابلیت تغییر شدت نور مجهز هستند که با استفاده از آن می توان میزان نور را برای فعالیت های روزانه تنظیم نمود.

انواع لامپ نور مخفی
پنل های led مورد استفاده در نورپردازی

انواع لامپ نور مخفی با استفاده از ریسه

از دیگر انواع لامپ نور مخفی سقف می توان به ریسه ها اشاره کرد. این پروفیل های روشنایی توانایی ایجاد نور یکنواخت در طول زیاد را دارند. ریسه ها اغلب به طور تزئینی و دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرند، ولی با انتخاب رنگ های سفید و زرد، می توان از آنها در نورپردازی اصلی سقف استفاده کرد.

ریسه ها دارای قیمت بسیار مناسبی هستند و دنیایی از ایده ها برای استفاده از آنها در انتظار شماست. امروزه طرح های مختلف و گسترده ای از این نوع لامپ های نور مخفی در بازار موجود است و با هزینه ای بسیار کم می توان تغییرات جذابی را در محیط ایجاد کرد. از دیگر مزایای انواع چراغ مخفی led ریسه ای می توان به انعطاف پذیری و ضدآب بودن آن اشاره کرد.

انواع لامپ نور مخفی سقف
ریسه شلنگی smd

استفاده از فیبرهای نوری برای نور مخفی

یکی از جدیدترین انواع لامپ نور مخفی ، فیبرهای نوری هستند. با این تکنولوژی بدون عبور دادن جریان برق می توان نور تولید کرد. به همین علت رشته های نور موجود در فیبرهای نوری، گرما و حرارت تولید نمی کنند و به جای عبور برق نور از خود عبور می دهند. استفاده از این تکنولوژی در نورپردازی مدرن، باعث به وجود آمدن طرح های بسیار زیبا شده است. از جمله این طرح ها می توان به طرح ستاره ای و کهکشانی اشاره کرد.

از مزایای فیبر نوری که یکی از انواع چراغ نور مخفی است، می توان به نور دقیق و متمرکز، طول عمر زیاد و قابلیت تغییر رنگ اشاره نمود.

انواع لامپ نور مخفی سقف
استفاده از فیبر نوری در نورپردازی

انواع لامپ نور مخفی برای سقف کناف

امروزه برای زیباتر کردن سقف ها، از سقف های کاذب کمک می گیرند که به روش های متفاوت مانند کناف، اجرا می شوند. همچنین از کناف برای اجرای دیوار نیز می توان استفاده کرد که یکی از عوامل تعیین کننده قیمت ورق کناف ابعاد آن است. از انواع نور مخفی که در این نوع سقف استفاده می شود می توان به ریسه ها ، پنل ها، انواع چراغ نور مخفی led هالوژن و ریسه های smd اشاره کرد. لامپ های اس ام دی به علت نور کمتر بیشتر برای نورپردازی اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرند. ولی لامپ ها و ریسه های ال ای دی کاربرد گسترده ای در نورپردازی سقف پذیرایی دارند.

از مزیت های استفاده از این نوع لامپ ها می توان به این مورد اشاره کرد که با هم نمی سوزند. این ویژگی هزینه و زحمت تعویض لامپ ها را پایین می آورد.

انواع لامپ نور مخفی
لامپ هالوژن در اندازه های مختلف

انواع لامپ نور مخفی led

ریسه ها یکی از رایج ترین انواع چراغ مخفی led هستند که دارای ولتاژ پایین و درنتیجه طول عمر زیاد می باشند. یکی دیگر از ویژگی های آنها انعطاف پذیری است. این ویژگی به آنها این امکان را می دهد که در سطوح ناهموار هم قابلیت اتصال داشته باشند.

هالوژن ها نیز یکی از انواع چراغ نور مخفی led هستند و استفاده از آنها همچنان محبوب و کاربردی است. نوری که از آنها ساطع می شود متمرکز بوده و همین ویژگی سبب می شود که نور زیادی نسبت به سطح خود ایجاد نمایند. همچنین زاویه نوری هالوژن ها به راحتی قابل تغییر است. اما لامپ های هالوژن اگر تنها به عنوان منبع نوری درنظر گرفته شوند، برای روشنایی کافی نیستند.

انواع لامپ نور مخفی
استفاده از هالوژن ها در نورپردازی کابینت ها

یکی از انواع لامپ نور مخفی led که باریک و دراز هستند، چراغ خطی نامیده می شوند. این لامپ ها در نورپردازی کابینت، معمولا به زیر کابینت های ردیف بالا متصل می گردند. این لامپ ها برخلاف هالوژن ها نور را به طور یکنواخت پخش می کنند.

انواع لامپ نور مخفی led
پنل سقفی توکار دایره ای

از دیگر انواع چراغ نور مخفی led میتوان به پنل های led اشاره کرد. این پنل ها هم برای نورپردازی و هم به عنوان عنصر دکوراتیو در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند. پنل های led نه فقط به خاطر صرفه جویی در مصرف انرژی بلکه به خاطر تفاوت در تکنولوژی ساخت، مورد استقبال عموم قرار گرفته اند و امروزه به طور گسترده ای استفاده می شوند. این پنل های led به علت ویژگی های پخش نور بهتر، بازدهی بالاتر و تنوع در موارد کاربری، می توانند نسبت به سایر انواع لامپ نور مخفی برتری داشته باشند.

انواع لامپ نور مخفی
پنل سقفی توکار مربعی

مزایای انواع لامپ نور مخفی سقف

 لامپ های که در این نوع نور پردازی مورد استفاده قرار می گیرند، اکثرا از انواع لامپ نور مخفی led هستند. این نوع لامپ ها به علت ساختاری که دارند نسبت به بقیه لامپ ها، طول عمر بیشتری دارند. همین امر سبب می شود که بسیار کم مصرف تر و مقرون به صرفه تر باشند. یکی دیگر از عواملی که موجب برتری انواع چراغ نور مخفی led می شود این است که باعث آسیب رساندن به چشم و مختل شدن بینایی فرد هنگام نگاه کردن به آنها نمی شود. نگاه کردن مستقیم به نور می تواند سردرد و خستگی چشم را در پی داشته و فرد را از بودن در آن محیط خسته کند.

انواع لامپ نور مخفی
لامپ نور مخفی خطی

از دیگر مزایای انواع لامپ نور مخفی led می توان به گسترده بودن رنگ آنها اشاره کرد. داشتن تنوع رنگی در هر دو حالت گرم و سرد، دست ما را برای داشتن دکوراسیون های مختلف باز گذاشته و پاسخگوی افراد با سلیقه های مختلف می باشد. همچنین این ویژگی لامپ های led کمک می کند که با داشتن رنگ های مختلف به صورت همزمان، بتوان محیطی شاد و سرزنده ایجاد کرد.

یکی دیگر از مزایایی که برای انواع چراغ مخفی led می توان بیان نمود این است که این نوع لامپ ها حاوی جیوه نیستند و در صورت شکستن نیازی به نگرانی برای پاک سازی محیط نیست. همانطور که می دانید وجود جیوه در محیط برای سلامت انسان مضر است. در صورت ریختن جیوه در محیط، علاوه بر پاک سازی نیاز است که محیط هم برای مدتی تخلیه شود.

انواع لامپ نور مخفی سقف
انواع لامپ های مخفی led در نورپردازی

ویژگی انواع چراغ نور مخفی led

از معایب انواع چراغ مخفی led نیز می توان به این موضوع اشاره کرد که در ساختار لامپ های led، از مدارهای یک سو استفاده شده است و این موضوع باعث می شود فضای اطراف لامپ تاریک بماند. بنابراین استفاده از این نوع نورپردازی به تنهایی، نمی تواند نور کافی محیط را تامین نماید و بهتر است در کنار آن از نورهای مستقیم هم بهره برد. از دیگر معایب انواع لامپ نور مخفی led ، زباله آنهاست. اگر باقی مانده لامپ led را پس از شکستن در کنار زباله های معمولی بیندازیم، باعث آسیب رساندن به محیط زیست و سرطان پوست می شود.

برای مطالعه بیشتر:

نور خطی دیواری

لاین نوری روکار

لاین نوری توکار

نورپردازی خطی

لاین نوری سقف

نورپردازی خطی برای آرایشگاه ها و سالن های زیبایی

نور کابینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 3.85 ( 4 نظر)

یک نظر

  1. فیبر های نوری در ایران هم استفاده دارند؟