استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

انواع لاین نوری

انواع لاین نوری
انواع لاین نوری

نورپردازی خطی، یکی از جدیدترین روش های تامین روشنایی عمومی و دکوراتیو با استفاده از انواع لاین نوری می باشد. به دلیل تنوع بالای چراغ های خطی، ضروری است پیش از خرید، با انواع لاین نوری آشنا شده و ویژگی های هر کدام را شناسایی کنید. از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع نور خطی و کاربرد هر یک بپردازیم. شما می توانید برای مشاوره خرید انواع چراغ خطی و دریافت نمونه کار نورپردازی با انواع نور خطی ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

انواع لاین نوری
نمونه نورپردازی توسط نور خطی

خرید انواع چراغ خطی

فاکتورهای متعددی در تعیین قیمت خرید انواع لاین نوری نقش دارند. یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت خرید چراغ خطی، نوع چراغ می باشد. از این رو ضروری است که با توجه به شرایط و نیازهای فضا، یکی از انواع چراغ خطی را انتخاب کنید. با توجه به ویژگی های متفاوت هر کدام از انواع نور خطی ، نصب آن ها متفاوت خواهد بود. در نتیجه، هزینه ی نصب و اجرای نورپردازی خطی، بر اساس انواع لاین نوری تعیین می گردد. از دیگر فاکتورهای مهم در خرید انواع چراغ خطی ، می توان به کیفیت و نوع چراغ و تجهیزات آن اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، یکی از مهم ترین عوامل موثر بر برآورد قیمت خرید انواع نور خطی ، برند چراغ خطی می باشد. شما می توانید برای مشاوره خرید انواع لاین نوری و استعلام قیمت، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

معرفی انواع نور لاین نوری

تمامی نورهای خطی را می توان از نظر ظاهر به سه دسته ی کلی شامل نور خطی روکار، توکار و آویز، تقسیم کرد. لازم به ذکر است که انواع نور خطی ، تفاوتی از لحاظ پخش نور ندارند و قادر به تولید نور یکنواخت هستند. علاوه بر انواع لاین نوری ذکر شده، می توان دسته بندی دیگری نیز بر اساس فرم چراغ ها ارائه داد. چراغ های خطی قابلیت ساخت و تولید به شکل خطوط صاف و شکسته و همچنین خطوط منحنی را دارند. همچنین می توانند بر اساس خواسته و سلیقه ی کارفرما، در فرم های سفارشی تولید شوند. در ادامه به معرفی هر کدام از انواع نور خطی توکار، روکار و آویز می پردازیم.

انواع لاین نوری
استفاده از چراغ خطی مدل آویز برای میز کار در ادارات

نور خطی توکار

یکی از اصلی ترین کاربردهای انواع لاین نوری ، نورپردازی فضاهای مینیمال و مدرن می باشد. بدین منظور، استفاده از چراغ هایی با کمترین جزئیات و پرداخت، کاربرد گسترده ای دارد. نور خطی توکار، یکی از انواع نور خطی می باشد که تجهیزات آن درون سقف، دیوار یا کف پنهان می شود. این مدل از انواع چراغ خطی ، قابلیت اجرا به صورت لبه دار و بدون لبه را دارد. یکی از نکاتی که پیش از خرید نور خطی توکار باید در نظر داشته باشید، نحوه ی نصب آن می باشد. به علت آنکه نور خطی توکار، درون سقف جانمایی شده است، نصب آن پیچیده تر از دیگر انواع لاین نوری می باشد. از این رو، برای نصب این مدل از انواع چراغ خطی ، نیازمند نیروی متخصص هستید. برای مشاوره و سفارش نورپردازی با انواع لاین نوری ، با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

انواع لاین نوری
نمونه اجرای نور خطی مدل توکار

نور خطی روکار

در شرایطی که امکان تغییر در ساختار سقف و دیوار وجود نداشته باشد، می توان از دیگر انواع لاین نوری ، به جز مدل توکار استفاده کرد. یکی از انواع نور خطی ، مدل روکار می باشد. چراغ خطی روکار، در دو حالت زیر کاربرد دارد.

  • ارتفاع سقف بلند نبوده و قادر به استفاده از چراغ خطی مدل آویز نباشیم.
  • امکان ایجاد برش و شیار در سقف و دیوار، برای استفاده از چراغ خطی توکار وجود نداشته باشد.

یکی از نکات مهمی که در خرید انواع لاین نوری روکار، باید در نظر گرفته شود، رنگ و جنس بدنه ی چراغ است. زیرا بدنه ی این نوع از انواع نور خطی ، پس از نصب مشخص خواهد بود و ضروری است با سایر عناصر فضا هماهنگ باشد. برای مشاوره خرید انواع چراغ خطی و دریافت نمونه کار نورپردازی با انواع لاین نوری ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

انواع لاین نوری
نمونه نور خطی مدل روکار

نور خطی آویز

آخرین مورد از انواع لاین نوری ، نور خطی آویز است. چراغ خطی مدل آویز، برای فضاهایی با ارتفاع سقف زیاد استفاده می شود. برای مثال، استفاده از انواع نور خطی آویز برای نورپردازی راهروها، مناسب نمی باشد. به کارگیری مدل آویز از انواع نور چراغ خطی ، سبب می شود تا تاکید و تمرکز بیشتری بر آن بخش از فضا صورت گیرد. لذا برای نورپردازی فضاهایی مانند پیشخوان پذیرش در محیط های درمانی و اداری یا قسمت هایی همچون کانتر آشپزخانه و میز کار ادارات، گزینه ی مناسبی می باشد.

انواع لاین نوری
کاربرد نور خطی مدل آویز

کاربرد انواع لاین نوری

انواع لاین نوری ، با داشتن مزایا و ویژگی های مثبت فراوان، به یکی از ترندهای نورپردازی در دنیای امروز تبدیل شده اند. این روش نورپردازی، علاوه بر آن که برای تامین روشنایی عمومی فضاها مورد استفاده قرار می گیرد، کاربردهای دیگری همچون نورپردازی دکوراتیو نیز دارد. از انواع نور خطی می توان در کاربری های گوناگون همچون اداری، تجاری، مسکونی، درمانی و … استفاده کرد. همچنین استفاده از انواع چراغ خطی ، با هدف های متفاوتی انجام می شود. در زیر به تعدادی ایده برای استفاده از انواع لاین نوری در طراحی نورپردازی فضاها اشاره شده است.

  • تعیین مسیر حرکتی در فضاهای عمومی همچون مراکز درمانی
  • شاخص کردن معماری بخشی از محیط
  • تاکید و تمرکز بر قسمت هایی از فضا(به ویژه در گالری ها)
  • جداسازی فضاها با استفاده از تغییر نورپردازی
  • هماهنگی فرم نور خطی سقف با دکوراسیون فضا

برای مشاوره خرید انواع لاین نوری و دریافت نمونه نورپردازی اجرا شده، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

نصب انواع لاین نوری

برای آشنایی بیشتر با انواع لاین نوری و خرید مناسب ترین گزینه از میان انواع لاین نوری ، بهتر است با نحوه ی نصب انواع چراغ خطی نیز آشنا شوید.

اولین مورد از انواع لاین نوری که قصد بررسی نحوه ی نصب آن را داریم، چراغ خطی توکار می باشد. از آن جهت که این نوع از چراغ های خطی، درون سقف، دیوار یا کف جانمایی می شوند، ضروری است فضایی برای قرار دادن باکس و شیارهای متناسب با ابعاد چراغ، درون عناصر سازه ای در نظر گرفته شود. برای نصب انواع نور خطی توکار در سقف، ضوری است از سقف کاذب استفاده نمایید. پس از آن که نصب لاین نوری توکار به درستی انجام شد، لبه ی چراغ با سطح کنار آن، یکی خواهد بود و سبب می شود ظاهری ساده و مدرن ایجاد گردد.

انواع چراغ خطی
اجرای چراغ خطی توکار لبه دار

چراغ خطی روکار از دیگر انواع لاین نوری می باشد. برای نصب این نوع از چراغ های خطی، نیازی به ایجاد شیار در داخل سقف و دیوار نیست. چراغ های خطی مدل روکار، مانند سایر پنل های روکار، بر روی سطح سقف یا دیوار نصب می شوند و نیازی به استفاده از بست های جانبی ندارند.

انواع نور خطی
نمونه چراغ روکار

نصب لاین نوری مدل آویز، دقیقا همانند نصب لوستر می باشد. تنها تفاوت نصب این مدل از انواع لاین نوری با لوستر، نیاز به وجود دو پایه جهت نگهداری وزند و حفظ تعادل است. لازم به ذکر است که امکان تغییر ارتفاع چراغ های آویز، پس از نصب وجود دارد.

انواع چراغ خطی
نمونه چراغ خطی مدل آویز

برای مشاوره خرید انواع لاین نوری و دریافت نمونه کار، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

مزایای انواع نور خطی

انواع لاین نوری ، مزیت های بسیاری دارند که مهم ترین عامل محبوبیت این نوع روش نورپردازی در بین طراحان و مهندسین می باشند. در زیر به برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت انواع نور خطی اشاره شده است.

  • وزن پایین انواع لاین نوری
  • سازگاری انواع نور خطی با سبک های طراحی مختلف
  • ایجاد روشنایی یکنواخت و عدم ایجاد خیرگی توسط انواع چراغ خطی
  • قابلیت اجرا و نصب انواع لاین نوری اعم از توکار، روکار و آویز، متناسب با شرایط فضا
  • امکان استفاده از انواع لاین نوری در کاربری های گوناگون اعم از اداری، درمانی و …
  • قابلیت تنظیم شدت و رنگ نور در انواع چراغ خطی
  • امکان اتصال انواع چراغ خطی به سیستم های هوشمند
  • قابل اجرا به عنوان عنصر دکوراتیو و ایجاد جذابیت بصری
  • امکان ترکیب انواع چراغ خطی با معماری و سایر عناصر فضا
  • مصرف انرژی پایین تر انواع لاین نوری در مقایسه با سایر روش های متداول نورپردازی
  • امکان تعویض و تغییر لامپ انواع نور خطی در هر زمان
انواع لاین نوری

شما می توانید برای مشاوره، خرید انواع لاین نوری و دریافت نمونه کار، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر:

لاین نوری کناف

چراغ لاین نوری

لاین نوری سقف

لاینر خطی

نور خطی نما

نورپردازی خطی

لاین نوری توکار

لاین نوری روکار

نور خطی دیواری

نصب لاینر خطی

اجرای نور خطی در کناف

انواع چراغ نور مخفی led

نور پردازی کابینت آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.29 ( 6 نظر)