استعلام قیمت
۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۱
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

آردواز درب حیاط

آردواز درب حیاط
آردواز درب حیاط

آردواز درب حیاط یا همان ARDOISE یک لغت فرانسوی به معنای لوح و تخته سنگ است. با توجه به بارش های مدام باران در اروپا، پوشش بام خانه ها نیاز به طراحی های خاصی داشته است که رطوبت را به داخل منتقل نکند و سقف را به سرعت پوسیده نکند. برای اجرایی کردن سقف های مستحکم نیاز به تنظیم شیب، نصب هماهنگ قطعات با همپوشانی مناسب و متریالی که طی زمان آسیب نبیند همیشه وجود داشته است. آردواز درب حیاط یکی از موارد استفاده از این محصول است که در ادامه به بررسی بیشتر آن پرداخته می شود.

آردواز سردرب حیاط
رنگ های مختلف اردواز سردرب

امنیت و زیباسازی دو عامل مهم در انتخاب اردواز سردرب می باشد. برای انتخاب اردواز سردرب حیاط باید به رنگ درب حیاط و نماسازی ساختمان نیز توجه داشت. انواع آردواز درب حیاط در رنگ های مختلف تولید شده و به عنوان سایبان برای ورودی ساختمان ها و باغ ها به کار برده می شوند. در گذشته بیشتر از ایرانیت سیمانی استفاده می شده است. از انواع ایرانیت پلاستیکی که محصولات جدیدتر ایرانیت می باشند نیز استفاده می گردد.

آردواز درب حیاط
انواع آردواز سردرب


آردواز درب حیاط ، به صورت لوح هایی با قطعات کوچک و منظم در کنار هم روی سقف چیده می شد تا بیش ترین محافظت را بدون ایجاد هیچ شکافی ایجاد کند. البته اردواز سردرب طی سالیان تغییر ماهیت داده و این روزها از ترکیبات طبیعی و شیمیایی برای تولید آن استفاده می شود. اما شکل اجرایی آن هنوز تغییر نکرده است و شامل کنار هم قرار گیری قطعاتی کوچک در شیب استاندارد و بدون درز می باشد. آردواز درب حیاط قابلیت رنگ پذیری دارد و با سه روش نمای دورکار، لمبه زیرکار و پوشش سقف شیبدار اجرا می شود.

آردواز درب حیاط
آردواز های سردرب به صورت شیروانی

قیمت اردواز سردرب

برای براورد قیمت اردواز سردرب می توان به بررسی متریال اولیه آن یعنی الیاف مصنوعی و سیمان و پنبه نسوز و آزبست و آب اشاره کرد. هرچه کیفیت مواد اولیه در ساخت آردواز درب حیاط با کیفیت بیشتری باشد، قیمت اردواز سردرب نیز بیشتر است. از دیگر عوامل موثر بر قیمت اردواز سردرب می توان به روش های اجرا، ابعاد و فرم آن اشاره کرد. تهیه و خرید آردواز سردرب به صرفه بوده و تهیه آن با توجه به مزایایی که به همراه دارد، اقتصادی می باشد.

آردواز درب حیاط
آردواز سردرب ساختمان

نوع ورق آردواز درب حیاط از نظر سیمانی یا فلزی بودن بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. با توجه به نوسانات بازار و تغییر قیمت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آن، لیست قیمت آردواز نیز تغییر می یابد. در برآورد هزینه ها باید متراژ کار و دستمزد نصاب را نیز مدنظر قرار داد. اگر چه ممکن است قیمت این ورق ها نسبت به برخی دیگر از انواع پوشش های بام بیشتر باشد، اما باید توجه داشت که هزینه تعمیر و نگهداری آن کمتر است.

هدف از نصب آردواز درب حیاط

هدف از استفاده آردواز درب حیاط در درجه اول محافظت سقف در برابر رطوبت، برف و باران است و در درجه دوم جلوگیری از آلوده شدن و کثیف شدن سقف و در نهایت برای زیباسازی سقف خانه و آلاچیق کاربرد خواهد داشت. ورقه های اردواز سردرب به صورت پله ای و با شیب استاندارد نصب می  شوند و نصب صحیح این سقف در عملکرد ایده آل آن نقش حیاتی دارد.

مزایای آردواز درب حیاط

همان طور که پیش تر نیز گفته شد استفاده از اردواز سردرب مزایا و ویژگی های مثبت زیادی دارد که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته می شود.

مقاوم در برابر آلودگی

اردواز سردرب همواره در معرض آلودگی ها، تابش آفتاب، گرد و غبار و انواع بارش ها قرار دارد، به همین منظور باید در برابر آلودگی ها مقاومت کافی داشته تا عمر بیشتری داشته باشد.

زیباسازی نمای ساختمان

زیباتر کردن نمای ساختمان از دیگر مزایای آردواز درب حیاط است. این محصول در رنگ های مختلف و مدل های گوناگونی تولید می شود، همین ویژگی هماهنگی آردواز با انواع نماها را فراهم می کند.

دوام بالا آردواز سردرب

از جمله ویژگی های آردواز درب حیاط دوام بالای آن در برابر ضربه و سایش است. مقاومت بالای این محصول باعث می شود عمر بالاتری داشته و تهیه آن نیز از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه باشد.

آردواز سردرب
اردواز شیروانی سردرب

حذف آزبست در تولید آردواز درب حیاط

نکته منفی که سال ها در مورد تولید آورداز وجود داشت و در محصولاتی مانند ایرانیت نیز شاهد آن بودیم وجود آزبست است. ماده ای که هم به شدت به سلامت کارگران تولید کننده آسیب می رساند و هم پس از پایان عمر مصالح و رها شدن در طبیعت برای محیط زیست مضر است. پس از وارد شدن آسیب های جدی به سلامت کارگران تولید ورقه های سقف در حین ساخت، پروتکل های بهداشتی حذف آزبست را الزام آور کرد. بنابراین تولیدات جدید آردواز درب حیاط قاعدتا باید عاری از مواد دارای آزبست باشد.

عدم نفوذ آب به سازه

اگر اردواز سردرب روی سقف کار شود و شیب بندی آن مناسب باشد، برف و باران و تگرگ و هر مدل از بارش با هر شدتی نمی تواند کوچکترین لطمه ای به سقف وارد کند و رطوبت راهی به داخل خانه نخواهد داشت. اگر روی لبه پنجره یا درب نصب شود، از آسیب دیدن نما به شدت جلوگیری می کند. در مواردی دیده شده است که در نمای دیوارهای در معرض آب و رطوبت شدید، از همین مصالح استفاده می کنند. محافظت از نمای سنگ و آجر ساختمان با این مصالح به طول عمر سازه افزوده و هزینه های تعمیر و نگه داری را نیز کاهش می دهد.

تمیز ماندن نمای ساختمان

کار ساده ای نیست که همیشه نمای ساختمان خصوصا در ارتفاعات بالا را تمیز نگه داشت. تمیز نگه داشتن نما تنها جنبه ظاهری ندارد. به طول عمر مصالح نیز مربوط می شود. استفاده از آردواز درب حیاط بهترین انتخاب برای تمیز نگه داشتن همیشگی نمای ساختمان است. در اثر برف و باران به صورت مداوم رد آلودگی و گل و لای باقی می ماند که در صورت شیب بندی مناسب و نصب صحیح، خیالتان از بابت آلودگی راحت باشد.

قیمت آردواز

 

نمای آردواز

زیباسازی نما با آردواز درب حیاط

شیب پذیری و شکل ظاهری نمای آردواز درب حیاط بسیار زیباست. همین ویژگی سبب جذب بسیاری از خریداران شده است. رنگ آمیزی های متنوع و امکان اجرای سقف هایی با طرح و شیب دلخواه از جمله مزیت ها و برتری های اردواز سردرب نسبت به مصالح دیگر می باشد.

نصب آردواز

 

نصب آردواز

سبک بودن وزن اردواز سردرب

استفاده از مصالح سنگین برای سقف بار مرده روی سازه را افزایش داده و به این ترتیب مقاومت سازه در برابر تنش کاهش می یابد. در واقع بار اضافی روی سازه باعث می شود تا عملکرد لرزه ای آن تحت تاثیر قرار گیرد. برای انتخاب بهترین متریال سقف اول باید به وزن آن توجه کرد. اردواز وزن سبکی دارد و از این نظر انتخاب مناسبی محسوب می شود.

آردواز سردرب
آردواز سردرب حیاط

عایق حرارتی بودن آردواز درب حیاط

اگر چه عایق صوتی بودن مصالح اهمیت دارد اما در مورد سقف، عایق کاری حرارتی به شدت مهم است. همانطور که می دانید هوای گرم به سمت بالا حرکت می کند و اگر سقف به مقدار کافی عایق حرارتی نباشد، حجم زیادی از گرمای تولید شده در خانه هدر خواهد رفت. آردوازها، عایق مناسبی روی سقف ایجاد می کنند.

خرید آردواز درب حیاط

بهترین جنس را انتخاب کنید. انتخاب درست می تواند سال ها ایمنی و پایداری سازه را تضمین کند و انتخاب غلط به سرعت موجب تخریب می گردد. مصالح و متریال با کیفیت انتخاب کنید. قیمت اردواز سردرب بر اساس جنس متریال و مهارت نصاب تعیین می شود. در واقع نصاب دستمزد نصب را به شما می دهد اما دستتان در انتخاب مصالح باز است. نکته دوم بحث شیب بندی و فاصله گذاری است. در مورد فاصله گذاری باید بر اساس استانداردها وسواس به خرج داد. زیرسازی نیز اهمیت بسیاری دارد. می توانید از چوب هایی با ضخامت حدود سه تا هشت سانتی متر استفاده کنید. استفاده از چسب در زیرسازی باعث کاهش طول عمر سقف خواهد شد.

انواع آردواز

انواع آردواز شیروانی موجود در بازار به دو دسته فلزی و سیمانی تقسیم بندی می شود که نوع فلزی آن جدیدتر می باشد. در ادامه به معرفی انواع آردواز پرداخته شده است.

آردواز درب حیاط

 

آردواز درب حیاط

آردواز فلزی

استحکام بالاتری دارد و از نظر ظاهری نیز رنگ بندی متنوعی ارائه می کند. به همین دلیل قیمت آردواز فلزی در بازار بالاتر است و استقبال مشتریان از آن نیز بیشتر است. انواع فلزی از لحاظ ظاهری، وزن و تقریبا همه المان ها با مدل سیمانی تفاوت دارد. آردواز فلزی دچار شکست و ترک خوردگی نشده و طول عمر بالاتری دارد. می توان از انواع فلزی برای نمای ساختمان و ورودی درب ها نیز استفاده کرد. با هزینه ها کمتر می توان آردواز درب حیاط را برای خانه های ویلایی نصب کرد تا طول عمر آن افزایش چشم گیری پیدا کند.

آردواز سیمانی

آردوازهای سیمانی نیز استفاده گسترده ای دارد. اردواز سیمانی قابلیت رنگ پذیری دارد. ورق های آردواز سیمانی به شکل پله پله است. از این ورق ها می توان به عنوان آردواز درب حیاط ، آلاچیق، سقف شیبدار ساختمان ها و … استفاده کرد.

اردواز

 

اجرای آردواز

لیست شرکت های مجری سقف آردواز

۱- شرکت پوشش ایران نوین مجری سقف اردواز در تهران می باشد. برای تماس با پوشش ایران نوین و اطلاع از قیمت سقف اردواز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تماس با پوشش ایران نوین و اطلاع از قیمت آردواز
سقف آردواز
 

۲- شرکت پوشش سقف کاوه مجری سقف آردواز در تهران می باشد. برای تماس با پوشش سقف کاوه و اطلاع از قیمت سقف اردواز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تماس با پوشش سقف کاوه

۳- شرکت خدمات فنی سالن پوشش مجری سقف اردواز در تهران می باشد. برای تماس با خدمات فنی سالن پوشش و اطلاع از قیمت سقف آردواز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تماس با خدمات فنی سالن پوشش

۴- شرکت ویلا سوله مجری سقف اردواز در تهران می باشد. برای تماس با ویلا سوله و اطلاع از قیمت سقف اردواز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تماس با ویلا سوله و اطلاع از قیمت آردواز
پیمانکار سقف آردواز
 

۵- شرکت آرتا ویلا مجری سقف آردواز در تهران می باشد. برای تماس با آرتا ویلا و اطلاع از قیمت سقف آردواز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تماس با آرتا ویلا

۶- شرکت ویلا نما مجری سقف آردواز در تهران می باشد. برای تماس با ویلا نما و اطلاع از قیمت سقف اردواز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تماس با ویلا نما و اطلاع از قیمت سقف آردواز

۷- شرکت بام ساز مجری سقف اردواز در تهران می باشد. برای تماس با بام ساز و اطلاع از قیمت سقف اردواز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تماس با بام ساز
آردواز
 

۸- شرکت پوشش بام مجری سقف آردواز در تهران می باشد. برای تماس با پوشش بام و اطلاع از قیمت سقف اردواز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تماس با پوشش بام

۹- شرکت ویلا سازه مجری سقف اردواز در تهران می باشد. برای تماس با ویلا سازه و اطلاع از قیمت سقف اردواز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تماس با ویلا سازه و اطلاع از قیمت آردواز

۱۰- شرکت سقف گستران مجری سقف آردواز در تهران می باشد. برای تماس با سقف گستران و اطلاع از قیمت سقف اردواز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تماس با سقف گستران

برای مطالعه بیشتر:

خرید ورق پلی کربنات

سقف متحرک

انواع سنگ نما

آجر سه سانتی

قیمت ایرانیت پلاستیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۵ نظر

  1. سلام شماره تماس برای سفارش آردواز سقف و درب حیاط شرکت کاوه سقف رو میشه بزارید؟

  2. روش اجرا آردواز سقف و درب حیاط همانند سقف شیروانی است؟

  3. سلام از روی چه چیزی ابعاد آردواز تعیین میشه چون اگر آردواز سقف کوچیک باشه آب باران از روی سقف برمیگرده همش میریزه روی دیوارهایی که در امتداد لبه های سقف آردواز سقف یا درب حیاط هستن و اگرم بزرگ باشه وجه زیبایی نداره ؟!!

  4. شرکت های تولید کننده ی آردواز سقف که معرفی کردین همگی در تهران هستن ؟ استان های دیگه نمایندگی ندارن ؟

  5. سلام ، همه ی سقف های آردوآز نیاز به رنگ آمیزی دارند بعد از اجرا چون اینطوری هزینه خیلی بالا میره و نصب سقف آردواز دیگه اصلا به صرفه نخواهد بود ، من برای سقف خونه میخواستم آردوآز اجرا کنم چون بارندگی در شهر ما زیاده و وقتی آب روی سقف جمع میشه گاها چون زیادی دیوار های خونه رو نم میگیره ولی الان که مطالب رو دیدم اینطوری متوجه شدم که برای سقف آردواز بعدش باید رنگ کرد اون رو درسته یا نه؟!

  6. همونطوری که توی تصاویر دیده میشه آردوآز برای اجرا محدودیت سایز و اندازه نداره و برای هر مساحتی به هر کدوم از مدل های معرفی و شناخته شده امکان اجرا کردن رو داره ، درسته؟!

  7. اجرای اردواز برای سقف الاچیق هم انجام میشە ؟؟

  8. سلام یک مشکلی که سقف های آردواز سیمانی و فلزی دارند به تریب شکشتگی و ترک برداشتن مدل سیمانی ، و خوردگی و اکسایش مدل فلزی در برابر رطوبت است البته با ترمیم و رنگ زدن میشه تاحدودی به طول عمر این مدل سقف زیبا اضافه کرد ، ایا روشهای نوین و به روزی برای کاهش آسیب ها و استحکام این سقف وجود داره؟!!

  9. اجرای اردواز فقط مناسب مناطق بارانی و قابل نصب روی سقف های شیروانی هستش؟

  10. آردوآز برای سقف های شیروانی مانند شمال فقط قابل اجرا هست؟

  11. چقدر جالب، من نمیدونستم اسم اینا آدرواز هست، همیشه میخواستم بگم میگفتم مصالح روی سقف شیروانی، ممنون از متن جامع و کاملتون

  12. آردواز همون ایرانیت هست که در ایام گذشته به این نام عرضه شده

    • آردواز واژه ای فرانسوی است و در لغت به معنی نوعی سنگ دگرگون ریزدانه می باشد. ورق های فشرده ایرانیت نام دیگر این پوشش هاست که در تولید آن از آزبست استفاده شده است.