کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه

کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

بازه قیمت

از ۶۰۰۰۰۰۰ تومان تا ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان

توضیحات قیمت

قیمت کنترل هوشمند سیستم موتورخانه به نسبت استفاده از سیستم گرمایش مرکزی غیر هوشمند در ساختمان های اداری ، تجاری یا مسکونی در ابتدا بیشتر است، اما این کار یک سرمایه گذاری برای کاهش مصرف سوخت و هزینه های ناشی از تعمیر و نگهداری در موتور خانه هوشمند محسوب می شود.
intro
comment
bookmark
share

شهر

ارومیه x

خدمات مرتبط در عمران مدرن

کنترل هوشمند موتورخانه

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

ارومیه

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه

کنترل هوشمند موتورخانه به سبب افزایش راندمان تجهیزات سیستم گرمایش مرکزی ، در سال های اخیر بسیار در ساختمان های اداری و مسکونی مورد توجه قرار گرفته است. چراکه کنترل تاسیسات سرمایشی و گرمایشی که سهم بسزایی از مصرف انرژی در ساختمان را به خود اختصاص داده اند، بسیار حایز اهمیت بوده و موجب کاهش هزینه ها می گردد. علاوه بر آن قیمت هوشمند سازی موتورخانه ساختمان های قدیمی در مقایسه با هزینه های گزاف تغییر سیستم گرمایشی ساختمان بسیار به صرفه است. در بسیاری از موارد ساکنین از عملکرد یکنواخت و غیر قابل تغییر موتور خانه شاکی هستند و به دنبال راهکاری کارآمد برای هوشمند سازی آن هستند. هوشمند سازی موتورخانه و سیستم های ساختمانی موجب افزایش میزان آسایش ساکنین و همچنین راندمان تجهیزات می شود. برای کنترل سیستم هوشمند موتورخانه از سنسورها و عملگرهایی که در محیط نصب شده اند، استفاده شده و با گرفتن اطلاعات از سنسورها مصرف انرژی کنترل می شود. تعداد و نوع عملگرها و سنسورها متناسب با تعداد بویلرها، پمپ ها و لوله ها تعیین می شود.

 

کنترل هوشمند موتورخانه
کنترل هوشمند موتورخانه

 

قیمت هوشمند سازی موتورخانه  در ارومیه

در سال های اخیر با توجه افزایش قیمت حامل های انرژی ، افزایش آلودگی هوا در اثر گاز های گلخانه ای و همچنین دیگر آسیب های جبران ناپذیر زیست محیطی، تلاش بیشتری برای کاهش مصرف و استفاده هر چه بهینه تر از سوخت ، شده است. لذا کنترل سیستم هوشمند موتورخانه ساختمان یکی از راهکارهای نسبتا ارزان قیمت و پر بازده با کاربری ساده است، که می تواند موجب کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان تاسیسات گردد. علاوه بر آن استاندارد نبودن لوله کشی ها و قدیمی بودن تجهیزات موتورخانه ساختمان ها، هزینه زیادی را برای تغییر سیستم گرمایشی به ساکنین تحمیل می کند. هوشمند سازی موتورخانه راهکاری است که در عین سازگاری با استانداردهای اداره گاز، نیاز ساکنین را در حداقل قیمت با کنترل هوشمند و بهینه سازی مصرف برآورده می کند.

اگر چه ممکن است قیمت کنترل هوشمند سیستم موتورخانه به نسبت استفاده از سیستم گرمایش مرکزی غیر هوشمند در ساختمان های اداری ، تجاری یا مسکونی در ابتدا بیشتر باشد، اما این کار یک سرمایه گذاری محسوب می شود. به طوری که کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری موتور خانه می تواند موجب مقرون به صرفه بودن قیمت هوشمند سازی موتورخانه گردد.

سیستم کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه

سیستم کنترل هوشمند موتورخانه مجموعه ای است متشکل از تعدادی سنسور ، رله و یک پردازشگر هوشمند مرکزی جهت ثبت و کنترل عملکرد تجهیزات داخل موتور خانه که براساس تخمین بارحرارتی لحظه ای مورد نیاز فضاهای داخلی ساختمان، عمل می نماید. شناسایی و تخمین بار حرارتی مورد نیاز فضاهای ساختمان در هر لحظه، از طریق ترکیب اطلاعات آب و هوایی جمع آوری شده توسط سنسورهایی که در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان نصب شده اند، انجام می گیرد. سپس پردازش این اطلاعات توسط پردازشگر هوشمند مرکزی موتور خانه هوشمند صورت می گیرد. پس از شناسایی نیاز بار حرارتی لحظه ای ساختمان ، سنسورها و رله های سیستم کنترل هوشمند موتورخانه که بر روی تجهیزات موجود در موتور خانه ساختمان نصب شده اند، عملکرد تجهیزات را کنترل می نمایند. 

 

پنل سیستم کنترل هوشمند موتورخانه
پنل هوشمند سازی موتورخانه

سیستم کنترل هوشمند موتورخانه مجهز به یک پنل جهت برنامه ریزی زمانی کنترل خودکار سامانه گرمایشی ، انجام عملیات سرویس و نگهداری ، مدیریت مصرف انرژی و ... می باشد. 

به عبارتی ریزپردازنده سیستم کنترل هوشمند موتورخانه با بهره گیری از اطلاعات دریافتی از سنسورهای دما ، تنظیمات شرایط مورد درخواست کاربر و برنامه زمانی تعریف شده توسط کاربر، اقدام به کنترل هوشند سامانه گرمایشی نموده تا ضمن فراهم ساختن بهترین شرایط محیطی جهت آسایش و آرامش کاربر، میزان مصرف انرژیِ را نیز به حداقل برساند.

سیستم کنترل هوشمند موتورخانه و ترموستات در ارومیه

در ساختمان های فاقد سیستم کنترل هوشمند موتورخانه سیستم ترموستات دستی به دلیل دشوار بودن واکنش لحظه ای در مقابل تغییرات آب و هوای خارج ساختمان و دمای هوای داخل ساختمان در ساعات مختلف شبانه روز، امکان کنترل بهینه تجهیزات مصرف کننده انرژی در سیستم حرارت مرکزی ساختمان را ندارد و گاها با ایجاد گرمای بیشتر از حد مورد نیاز فضاهای ساختمان ، موجب هدر رفت انرژی می گردد. همچنین در زمانی که دمای هوای بیرون به طور غیر منتظره ای سرد می شود، ممکن است سیستم حرارت مرکزی نتواند بار گرمایی مورد نیاز را تامین نماید که این امر باعث نارضایتی ساکنین می گردد. بدین ترتیب در سیستم کنترل هوشمند موتورخانه ترموستات های الکترومکانیکال متداول و قدیمی حذف شده و جای خود را به رله های قدرتی خواهند داد که تحت کنترل ریزپردازنده و طبق برنامه ریزی انجام شده با توجه به اطلاعات دریافتی از سنسورهای دمای دیجیتال ، عمل می نمایند.

 

هوشمند سازی موتورخانه
کنترل تجهیزات در موتورخانه هوشمند ساختمان

 

به طور کلی دلایل عمده هدر رفت انرژی در موتورخانه معمولی عبارتند از:

  • عدم تناسب ظرفیت حرارتی دیگ با مشعل
  • عدم انطباق ظرفیت حرارتی موتور‌خانه با بار حرارتی ساختمان
  • عدم تنظیم صحیح ترموستات
  • عدم کنترل عملکرد تجهیزات

بنابراین سیستم کنترل هوشمند موتورخانه با رفع این مشکلات و ایجاد هماهنگی بین تاسیسات ، می تواند جایگزین قیمت مناسبی برای سیستم ترموستات دستی در هوشمند سازی موتور خانه ساختمان باشد. 

 

نصب موتورخانه هوشمند در ارومیه

به طور کلی در سیستم کنترل هوشمند موتورخانه برای دریافت اطلاعات دمایی عموما از 4 سنسور دمایی که شامل یک سنسور در ضلع شمالی ساختمان جهت اندازه گیری دمای محیط خارج ساختمان ، دو سنسور بر روی لوله ورودی و خروجی دیگ آب و یک سنسور بر روی لوله رفت آب مصرفی استفاده می شود. این چهار سنسور به سیستم پردازشگر مرکزی سیستم کنترل هوشمند موتور خانه ساختمان متصل شده و اطلاعات دمایی دریافت شده را به طور لحظه ای ارسال می نمایند.

 

موتورخانه هوشمند
هوشمند سازی موتورخانه

مزایای هوشمند سازی موتور خانه  در ارومیه

  • کنترل گرمایش از مبداء و محل تولید گرما
  • لحاظ شرایط اقلیمی منطقه
  • کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف سوخت با قیمت مناسب هوشمند سازی موتورخانه
  • کاهش آلاینده های زیست محیطی
  • کنترل گرمایش و دمای آب گرم مصرفی به صورت لحظه ای
  • کاهش استهلاک و افزایش راندمان و ضریب ایمنی تاسیسات حرارتی در هوشمند سازی موتورخانه
  • امکان نمایش میزان مصرف روزانه
  • جلوگیری از یخ زدگی دیگ و لوله ها

(این مزیت برای موتورخانه ساختمان های اداری اهمیت ویژه ای دارد چرا که از یخ زدگی آب داخل لوله ها در ساعاتی که پمپ سیرکولاسیون و گردش آب خاموش است، جلوگیری می نماید.)

  • نصب آسان و بدون نیاز به تخریب موتورخانه

( برای هوشمند سازی موتورخانه اصلا نیازی به تخریب موتور خانه یا تعویض تجهیزات موجود نبوده؛ چرا که تنها سیستم کنترل هوشمند موتورخانه با قیمت مناسب به آن ها اضافه می شود. بنابراین هزینه زیادی برای هوشمند سازی آن به ساکنین تحمیل نمی شود.)

  • قابلیت کنترل هوشمند تاسیسات موتور خانه از راه دور

(مدیر ساختمان می تواند از کیلومترها دورتر و با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود وضعیت موتورخانه را به صورت هوشمند کنترل و مدیریت نماید.)

 

هوشمندسازی موتورخانه
قابلیت کنترل عملکرد موتور خانه با هوشمند سازی

سیستم صوتی هوشمند خانگی

کنترل از راه دور وسایل برقی

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم آبیاری هوشمند

هوشمند سازی گلخانه

هوشمند سازی پارکینگ

هوشمند سازی بیمارستان

هوشمند سازی هتل

هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی بیسیم

هوشمند سازی آپارتمان

هوشمند سازی ویلا

طراحی خانه هوشمند

کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در ارومیه، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در انزل، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در سیلوانه، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در صومای برادوست، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در نازلو، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در اشنویه، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در نالوس، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در بوکان، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در سیمینه، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در پلدشت، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در ارس، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در پیرانشهر، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در لاجان، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در تکاب، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در تخت سلیمان، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در چالدران، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در دشتک، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در چایپاره، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در حاجیلار، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در خوی، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در ایواوغلی، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در صفائیه، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در قطور، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در سردشت، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در وزینه، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در سلماس، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در کوهسار، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در شاهین دژ، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در کشاورز، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در شوط، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در قره قویون، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در ماکو، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در بازرگان، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در مهاباد، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در خلیفان، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در میاندوآب، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در باروق، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در مرحمت آباد، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در نقده، کنترل هوشمند موتورخانه در ارومیه در محمدیار.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

هیوا حمیدی

برای کنترل هوشمند موتورخانه نیاز به نصب چه دستگاه ها و تجهیزاتی هست؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما