طراحی خانه هوشمند

طراحی خانه هوشمند

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

بازه قیمت

از ۲۰۰۰۰۰ تومان تا ۵۰۰۰۰۰۰ تومان

توضیحات قیمت

هزینه طراحی خانه هوشمند تحت تأثیر عواملی از قبیل نوع، برند و تعداد تجهیزات هوشمند سازی ساختمان مورد استفاده، متراژ محل و نیاز کارفرما است. مدت زمان طراحی خانه های هوشمند با نرم افزار بر اساس وسعت پروژه، تعداد سرخط ها، پروتکل ارتباطی و قابلیت های مورد نظر مشخص می شود.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی خانه هوشمند

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی خانه هوشمند

طراحی خانه هوشمند مهم ترین مرحله در هوشمند سازی ساختمان بوده که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که تنوع بالای تجهیزات و همچنین قابلیت های مختلف آن ها موجب سردرگمی خریداران و استفاده نادرست از آن ها می شود. طراحی انواع خانه های هوشمند با استفاده از نرم افزارهای تخصصی انجام می شود که نیازمند تجربه و تخصص می باشد. علاوه بر آن توجه به معماری ساختمان و همچنین سطح رفاه مورد نیاز کارفرما از نکات بسیار مهمی هستند که در طراحی خانه هوشمند بایستی مورد توجه قرار گیرد. به همین دلیل در ادامه این مطلب مراحل و همچنین عوامل مؤثر بر آن مورد بررسی قرار می گیرد.

طراحی خانه هوشمند
طراحی خانه هوشمند

 

هزینه طراحی خانه های هوشمند

طراحی خانه هوشمند از مراحل بسیار مهم در هوشمند سازی ساختمان بوده که با استفاده از نرم افزار های تخصصی طراحی خانه های هوشمند انجام می شود. در این حالت تعریف سناریو های مختلف و برنامه ریزی عملکرد تجهیزات متناسب با نیاز کاربر و همچنین نوع تجهیزات صورت می گیرد. هزینه طراحی خانه هوشمند در کنار سایر هزینه های هوشمند سازی ساختمان لحاظ می شود. علاوه بر آن مشاوره در زمینه طراحی هوشمند سازی ساختمان از دیگر خدماتی است که در این زمینه ارائه می شود.

 

نرم افزار خانه هوشمند
طراحی هوشمند سازی ساختمان

 

مراحل طراحی خانه هوشمند

در طراحی خانه های هوشمند عواملی مختلفی از قبیل نیاز کاربر، تعامل معماری و هوشمند سازی ساختمان و همچنین نوع تجهیزات تأثیرگذار هستند که در تعیین هزینه هایی نیز نقش به سزایی دارند. توجه به هر یک از این موارد دید روشن تری را در اختیار طراح برای کار با نرم افزار های طراحی خانه هوشمند قرار می دهد و موجب کاهش هزینه ها و در نتیجه افزایش بهره وری ساختمان می شود.

طراحی هوشمند سازی ساختمان و نیاز کاربر

مشخص کردن الویت های کارفرما اولین گام در طراحی خانه های هوشمند است. چرا که در این حالت هزینه های هوشمند سازی قابل پیش بینی نبوده و تا حد زیادی افزایش می یابند. توجه به تعداد و سن افراد ساکن در محل، سطح رفاه مورد نیاز و شرایط مالی از موارد بسیار مهم در تعیین نیاز کاربر هستند. چرا که در یک ساختمان حضور افراد سالمند و یا معلول در تعریف سناریوهای مختلف در نرم افزار طراحی خانه هوشمند بسیار تأثیرگذار است. 

 

طراحی خانه های هوشمند
هوشمند سازی ساختمان برای افراد مسن

 

وضعیت آب و هوایی و همچنین منطقه جغرافیایی از دیگر عوامل مؤثر بر نیاز ساکنین در طراحی خانه هوشمند است. در بسیاری از موارد عدم آگاهی کاربران موجب صرف هزینه های زیادی برای خرید تجهیزات بی استفاده می شود که می توان دلیل آن را نبود یک طراحی واحد برای هوشمند سازی ساختمان دانست. علاوه بر آن آشنایی با قابلیت های مختلف خانه هوشمند موجب علاقه زیاد کاربران به داشتن تمامی امکانات صورت یکجا می شود. اما آن چه که در طراحی خانه هوشمند اهمیت دارد پتانسیل ساختمان و افراد ساکن در آن است. به عنوان مثال نصب و خرید تجهیزاتی از قبیل پرده هوشمند و یا سیستم گرمایش هوشمند بر اساس محل قرار گیری پنجره ها صورت می گیرد. عدم توجه به محل قرارگیری پنجره ها و نصب پرده هوشمند در آن محل، موجب کاهش کاربری این تجهیز می شود.

 

طراحی خانه های هوشمند
هوشمند سازی ساختمان برای افراد مسن

 

طراحی خانه هوشمند و معماری ساختمان

طراحی خانه های هوشمند بایستی در همان مراحل ابتدایی ساخت در نظر گرفته شود. به طوری که طراحی فضاها، ارتباط و هماهنگی تجهیزات در بخش های مختلف ساختمان بایستی در پلان های اولیه مشخص شود. این نکته در سیم کشی هوشمند سازی ساختمان اهمیت ویژه ای دارد؛ چرا که لازم است برای نصب تجهیزات محل و تعداد دقیق سرخط ها مشخص گردد. دستورالعمل های مختلف هوشمند سازی با استفاده از نرم افزار های طراحی خانه هوشمند پیاده سازی و در اختیار کاربران قرار می گیرد. به همین منظور نقشه های سیم کشی ساختمان و پلان های معماری برای طراحی دقیق هوشمند سازی ساختمان و توسعه آن تهیه می شوند. 

لازم به ذکر است انتخاب تجهیزاتی از قبیل چراغ ها و نوع کلیدهای و پریزها در یک خانه هوشمند زیر نظر معمار و هماهنگ با سایر اجزای فضا صورت می گیرد که این خود نشان دهنده درجه اهمیت طراحی خانه هوشمند در مراحل ساخت است.

 

هزینه طراحی خانه هوشمند
هوشمند سازی ساختمان مناسب برای همه ساکنین 

 

طراحی هوشمند سازی ساختمان و تجهیزات

تنوع بالای تجهیزات در کنار قابلیت های مختلف آن ها موجب شده تا در بسیاری از موارد، کاربران تمایل به نصب انواع مختلف تجهیزات را داشته باشند. این در حالی است که برقراری ارتباط و هماهنگی این تجهیزات با یکدیگر مهم ترین نکته ای است که باید در طراحی خانه های هوشمند مورد توجه قرار گیرد.  به طور کلی در طراحی هوشمند سازی ساختمان تلاش بر آن است تا تمامی تنظیمات به صورت یکپارچه انجام شود. با این حال در بعضی موارد امکانات مورد نظر کاربر به گونه ای است که نیاز است تا زیرساخت های مختلف برای برآورده کردن نیاز آن ها در کنار هم قرار بگیرند. به عنوان مثال خانه هوشمند KNX امکان هماهنگی با سیستم های صوتی هوشمند و همچنین سیستم های امنیتی را ندارد. به همین دلیل لازم است تا که در طراحی خانه هوشمند KNX این مورد بررسی شود.

نرم افزار خانه هوشمند
نرم افزار های طراحی خانه هوشمند

کنترل هوشمند موتورخانه

سیستم صوتی هوشمند خانگی

کنترل از راه دور وسایل برقی

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم آبیاری هوشمند

هوشمند سازی گلخانه

هوشمند سازی پارکینگ

هوشمند سازی بیمارستان

هوشمند سازی هتل

هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی بیسیم

هوشمند سازی آپارتمان

هوشمند سازی ویلا

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما