سیستم آبیاری هوشمند در تبریز

سیستم آبیاری هوشمند در تبریز

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت سیستم آبیاری هوشمند در تبریز به عوامل مختلفی چون نوع گیاهان خانگی، باغ و باغچه و متراژ گلخانه متناسب با دستگاه های مورد استفاده متغیر است. نوع گیاه، رطوبت و دمای نگهداری آن نیز در خرید سیستم آبیاری هوشمند در تبریز و اتوماتیک خانگی نقش دارد، چرا که در طراحی و هزینه آن تأثیر دارد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

تبریز x

خدمات مرتبط در عمران مدرن

اجرای سیستم آبیاری هوشمند

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تبریز

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

سیستم آبیاری هوشمند در تبریز

سیستم آبیاری هوشمند یا اتوماتیک یکی از روش های بسیار مفید برای حفظ سلامت محصولات کشاورزی و رشد آن هاست که بر مقدار رطوبت و شرایط محیطی خاک نظارت دارد. به طوری که همه ساله بسیاری از محصولات به دلیل عدم توجه به اهمیت این موضوع از بین می روند. سیستم آبیاری هوشمند و اتوماتیک یکی از راهکارهای بسیار کارآمد و قیمت مناسب در کاربردهای خانگی و صنعتی است که دغدغه های ناشی از هدر رفت آب و از دست دادن زمان بندی آبیاری باغ ها و باغچه ها را از میان برده است. علاوه بر آن، با صرف کم ترین هزینه برای دستگاه های سیستم آبیاری قطره ای هوشمند منازل می توان هزینه های گلخانه ، باغ ، باغچه و یا نگه داری از گیاهان خانگی را حداقل کرد. قیمت سیستم آبیاری هوشمند متناسب با برند و نوع تجهیزات مورد استفاده متغیر است. در ادامه عوامل مؤثر بر قیمت سیستم آبیاری هوشمند بررسی می شود.

سیستم آبیاری اتوماتیک در تبریز

در سیستم آبیاری اتوماتیک از راه دور ، بدون نیاز به حضور افراد در محل، آبياری باغ ، باغچه و گلدان های خانگی انجام می شود. با برنامه ریزی صحیح و تعریف سناریوهای مناسب، دستگاه آبیاری هوشمند به صورت منظم عمل می کند. آن چه که غیر قابل انکار است توجه به جزئیات مربوط به طراحی سیستم آبیاری از راه دور در مکان های مختلف است که در تعیین قیمت سیستم آبیاری هوشمند نیز مؤثر است. سیستم آبیاری قطره ای هوشمند منازل با استفاده از کنترلرهای هوشمند اتوماتیک می تواند برای آبیاری زمین های مختلف متناسب با موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، درجه حرارت و رطوبت نسبی محیط استفاده شود. با طراحی و اجرای سیستم آبیاری هوشمند خانگی ، باغ و باغچه به واسطه وجود سنسورهای مختلف نرخ تبخیر و تعریق، آب و هوای محیط و مقدار آب مورد استفاده گیاهان رصد و برنامه ریزی می شود. قیمت سیستم آبیاری هوشمند تحت تأثیر قابلیت های مورد نیاز در انواع گلدان های خانگی ، باغ ها و باغچه ها است.

سیستم آبیاری هوشمند
شیرهای کنترلی در سیستم آبیاری هوشمند

قیمت سیستم آبیاری هوشمند در تبریز

سیستم آبیاری قطره ای هوشمند برای بسیاری از زمین های کشاورزی، گلخانه ها ، باغ ها ، باغچه ها و حتی مصارف مسکونی انتخاب بسیار مناسبی است. با خرید سیستم آبیاری هوشمند منازل ثبت و آنالیز اطلاعات مربوط به پارامترهای محیطی و کنترل از راه دور مقدار مصرف آب و هزینه های ناشی از اتلاف منابع آبی و از بین رفتن محصولات قابل مدیریت است. بنابراین قیمت سیستم آبیاری هوشمند اتوماتیک و طراحی آن به عوامل زیادی از قبیل نوع تجهیزات کنترلی، نوع محصول و متراژ زمین باغ و باغچه وابسته است. 

نصب سیستم آبیاری اتوماتیک خانگی ، باغ ، باغچه و گلخانه از راه دور یکی از اقدامات بسیار مهم برای حفظ سلامت گیاهان و محصولات کشاورزی در هوشمند سازی ساختمان است. در ابتدای امر ممکن است قیمت سیستم آبیاری هوشمند و هزینه بالای تجهیزات در کنار طراحی آن موجب انصراف از این کار شود. اما باید گفت که با اجرای سیستم آبیاری اتوماتیک از راه دور ، بسیاری از نگرانی ناشی از آبياری به موقع و به اندازه گلدان ها ، گیاهان و محصولات به حداقل می رسد. لازم به ذکر است که هزینه اجرای سیستم آبیاری هوشمند متناسب با متراژ زمین ، نوع آبپاشی (قطره ای، آبپاش، مه پاش و ...) و قیمت آن ها متغیر است.

سیستم آبیاری اتوماتیک
سیستم آبیاری اتوماتیک

  

 

طراحی سیستم آبیاری هوشمند در تبریز

برای طراحی سیستم آبیاری هوشمند خانگی باغ و باغچه ، از انواع دستگاه های هوشمند کنترلی برای پایش شرایط آب و هوایی محیط و همچنین پیش بینی شرایط جوی استفاده می شود تا مشکلات احتمالی در سیستم آبیاری اتوماتیک شناسایی شوند. با نصب ایستگاه های سیستم ابیاری هوشمند و تقسیم زمین های تحت کشت به چندین بخش، این کار می تواند با حداقل آب مصرفی انجام شود. به واسطه امکانات مختلف در طراحی سیستم آبیاری قطره ای هوشمند مانند کنترل از راه دور توسط اینترنت، sms و غیره، هیچگونه محدودیتی برای پایش در  ساخت زمین، باغ یا باغچه مجهز سیستم آبیاری اتوماتیک وجود نخواهد داشت.

 

طراحی ابیاری هوشمند
تجهیزات سیستم ابیاری هوشمند خانگی

محل قرارگیری لوله ها و دستگاه های سیستم آبیاری هوشمند و اتوماتیک خانگی ، باغ و باغچه متناسب با نوع محصول مشخص می شود. از طرفی متناسب با نحوه قرارگیری و تعداد تجهیزات و قطعات مورد نیاز، قیمت سیستم آبیاری هوشمند مشخص می شود. علاوه بر محل قرارگیری، بازه های زمانی برای ابیاری هوشمند بر اساس صلاح دید کشاورز و اطلاعات پایش شده محصول،مدیریت و کنترل می شود.

سیستم آبیاری هوشمند باغ  در تبریز

آبیاری به موقع باغ ها و باغچه ها هموار دغدغه بسیاری از کشاورزان است. چرا که در بسیاری از موارد حضور در محل برای آن ها مقدور نمی باشد. با پرداخت هزینه کافی برای خرید سیستم آبیاری هوشمند و اتوماتیک باغ و باغچه می توان در هر زمان و مکانی آبیاری از راه دور و قطره ای گیاهان را انجام داد. این سیستم با سنجش اطلاعات مربوط به رطوبت خاک آبیاری باغ و باغچه را به صورت اتوماتیک انجام می دهد. قیمت سیستم آبیاری هوشمند باغ به عوامل مختلفی از جمله متراژ زمین و نوع پوشش گیاهی بستگی دارد.

سیستم آبیاری اتوماتیک خانگی در تبریز

رسیدگی به گل ها و گیاهان آپارتمانی همواره یکی از دغدغه های ساکنین، به ویژه در زمان های ترک ساختمان برای طولانی مدت، بوده است. سیستم آبیاری هوشمند خانگی این امکان را به ساکنین می دهد که در زمان نبود در محل، نگه داری و آبیاری گیاهان و گلدان های خود را به صورت اتوماتیک از راه دور انجام دهند. تنها کافی است که با نرم افزار روی گوشی موبایل خود آبیاری قطره ای هوشمند را فعال کرده و گیاهان را از راه دور در زمان مناسب آبیاری کرد. علاوه بر آن داشتن برنامه زمان بندی برای آبیاری اتوماتیک هر یک از گیاهان و گلدان های خاص، دغدغه ناشی از نگه داری انواع مختلف گیاهان خانگی را از میان برده است.

انواع سیستم آبیاری هوشمند در تبریز

تمامی تنظیمات دستگاه های سیستم آبیاری هوشمند منازل بر اساس اطلاعاتی است که از محیط اطراف جمع ‌آوری می شود. در واقع توان پمپ ها، دور موتور و غیره بر اساس همین اطلاعات تنظیم می شود. به طور کلی، سیستم ابیاری هوشمند قطره ای را می توان به دو دسته کلی بر اساس نحوه عملکرد در دو نوع سیستم آبیاری اتوماتیک مبتنی بر رطوبت خاک و آب و هوا تقسیم بندی کرد.  

آبیاری هوشمند و رطوبت آب و هوا

عملکرد دستگاه های کنترل کننده‌ در طراحی این نوع سیستم آبیاری هوشمند منازل ، باغ و باغچه ، بر اساس پارامترهای تبخیر و تعریق آب و هوا می باشد. در واقع این کنترل کننده ها از چهار پارامتر آب و هوایی مانند درجه حرارت، باد، رطوبت و مقدار تابش خورشید برای پایش و تنظیم آب و هوای محیط در سیستم آبیاری اتوماتیک استفاده می کنند. این پارامترها برای تعیین دقیق نوع محیط کافی هستند. کنترل کننده های رطوبت آب و هوا در انواع مختلف مبتنی بر سیگنال، داده های تاریخی و داده های زمان حقیقی قابل تهیه هستند. اساس کار همه آن ها در سیستم آبیاری هوشمند باغ و باغچه بررسی و ثبت اطلاعات به دست آمده از پارامترهای مختلف محیطی در شکل های مختلف با قیمت های متنوع است. 

 

سیستم آبیاری هوشمند
شیرهای کنترلی در آبیاری هوشمند منازل

آبیاری هوشمند و رطوبت خاک

دستگاه های کنترل کننده سیستم آبیاری هوشمند خانگی ، منازل ، باغ و باغچه مبتنی بر رطوبت خاک شامل سنسورهای اتوماتیک برای این کار هستند. در این کنترل کننده‌ها، سنسورهایی تعبیه شده است که به ریشه مدفون در خاک گیاهان نفوذ کرده و میزان رطوبت آن‌ها را ارزیابی و ثبت می‌کنند. بنابراین سیستم می‌تواند، متناسب با داده های ثبت شده از سنسورهای رطوبتی، نحوه ابیاری هوشمند محیط را برنامه ریزی کند. قیمت سیستم آبیاری هوشمند در این حالت نسبت به سایر موارد به دلیل پایش دائم رطوبت خاک بیشتر است.

سنسورهای کنترل کننده اتوماتیک رطوبت خاک در دو دسته آبیاری متناسب با نیاز و چرخه معلق قرار می گیرند. در آبیاری متناسب با نیاز، مقدار رطوبت بر اساس بازه خاصی بررسی شده و آبیاری هوشمند صورت می گیرد. با خرید سیستم آبیاری هوشمند چرخه معلق، سنسور های اتوماتیک موجود در خاک مقدار رطوبت محیط را تخمین می زنند. در صورت مناسب بودن مقدار رطوبت آبیاری محصول قطع می شود. در غیر این صورت، آبیاری تا رسیدن رطوبت خاک به مقدار مشخص ادامه می یابد.

مزایا و معایب سیستم آبیاری هوشمند در تبریز

از مزایای خرید سیستم آبیاری هوشمند منازل می توان به استفاده بهینه آب، کاهش هزینه‌ های آبیاری و کشاورزی، افزایش بازدهی، صرفه‌جویی (تا ۳۵ درصد) در مصرف انرژی، منابع و نیروی انسانی، آبیاری به موقع محصولات و نظارت از راه دور اشاره کرد. با این حال سیستم ابیاری هوشمند باغ و باغچه خانگی به دلیل قیمت بالا ممکن است به صرفه نباشد. چرا که هر چه مساحت محل مورد نظر بزرگ تر می شود، تجهیزات مورد استفاده کاربردی تر هستند. با این حال سیستم آبیاری هوشمند نگرانی بسیاری از افراد ناشی از ترک گیاهان خانگی باغ و باغچه در زمان سفر را به حداقل می رساند. لازم به ذکر است که پیاده سازی سیستم آبیاری از راه دور بهتر بوده پیش از کاشت چمن انجام شود تا حد ممکن از کنده شدن چمن ها جلوگیری شود. قیمت سیستم آبیاری هوشمند در مقایسه با افزایش کاربری و راحتی کاربرد بسیار مقرون به صرفه است.

 

آبیاری قطره ای هوشمند
استفاده از شیرهای آب هوشمند در آبیاری

اجزای سیستم آبیاری اتوماتیک در تبریز

یک سیستم آبیاری اتوماتیک از کنار هم قرار گرفتن اجزای مختلفی ( منبع آب، پمپ، لوله آبرسان، آبپاش، فیلتر، تامر و اتصالات) تشکیل شده است که عملکرد درست آن وابسته به هر یک از این اجزا است. در ادامه جزئیات مربوط به هر یک از این تجهیزات و عوامل مؤثر بر قیمت سیستم آبیاری هوشمند باغ ، باغچه و خانگی و هزینه اجرای آن بررسی شده است.

منبع آب سیستم آبیاری اتوماتیک

متناسب با ابعاد باغ و باغچه و یا تعداد گلدان های خانگی ، اندازه منبع تغذیه سیستم آبیاری هوشمند اتوماتیک متغیر خواهد بود. در بسیاری از موارد می توان با استفاده از شیر های آبی برقی از آب شهری به عنوان منبع تغذیه باغچه استفاده شود. با این حال باید توجه داشت که در صورت مناسب نبودن فشار و حجم آب، لازم است تا خرید یک منبع تغذیه برای سیستم آبیاری هوشمند باغچه در قیمت مناسب انجام شود.

پمپ سیستم آبیاری هوشمند

در صورت کافی نبودن فشار آب شهری در سیستم آبیاری هوشمند ، خرید یک دستگاه پمپ لازم است. لازم به ذکر است که در موارد استفاده از منبع تغذیه برای سیستم آبیاری اتوماتیک باغ و باغچه از راه دور ، استفاده از پمپ آب ضرورت دارد. چرا که در این حالت آبیاری از راه دور بخش هایی که با فاصله از منبع تغذیه قرار دارند، با مشکل مواجه می شود. با توجه به تأثیر به سزای خرید پمپ در قیمت سیستم آبیاری هوشمند توصیه می شود تا پیش از خرید بررسی های لازم انجام گیرد.

آبیاری اتوماتیک
آبپاشی اتوماتیک زمین های کشاورزی

لوله آبیاری هوشمند

لوله ها شریان های اصلی در فرآیند انتقال آب از سیستم آبیاری هوشمند هستند. جنس لوله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که باید دارای استقامت بالایی در برابر سرما، گرما و همچنین فشارهای مختلف باشد.

اتصالات سیستم آبیاری اتوماتیک

انواع بست، زانو، کمربند، شیرهای برقی و فیلترها از اتصالات پر کاربرد در سیستم آبیاری اتوماتیک خانگی ، باغ ، باغچه و گلخانه از راه دور هستند. تعداد، نوع و هزینه خرید هر یک از تجهیزات متناسب با متراژ لوله ها و همچنین نوع سیستم آبیاری هوشمند متغیر است.

شیر آب برقی اتوماتیک

شیرهای برقی برای قطع و وصل کردن جریان آب در طراحی سیستم آبیاری هوشمند کاربرد دارند. ارسال فرمان قطع از طریق تایمرهای سیستم آبیاری اتوماتیک باغ و باغچه از راه دور صورت می گیرد. شیرهای آب برقی در اندازه های مختلف متناسب با سایز منبع تغذیه و لوله های سیستم آبیاری هوشمند در قیمت های مختلف قابل خرید و نصب هستند. قیمت سیستم آبیاری هوشمند تا حد زیادی تحت تأثیر نوع شیرهایی است که خریداری می شود.

تایمر آبیاری هوشمند در تبریز

تایمر را می توان قلب سیستم آبیاری اتوماتیک خانگی ، باغ ، باغچه و گلخانه از راه دور دانست. تعریف بازه های زمانی و مدت زمان لازم برای آبیاری از راه دور به وسیله تایمر ها صورت می گیرد. بخش زیادی از هزینه خرید سیستم آبیاری هوشمند به ویژه در مصارف خانگی مربوط به دستگاه کنترلر و تایمر آبیاری است. به طوری که بسیاری از تایمرهای سیستم آبیاری هوشمند خانگی مجهز به شیر برقی هستند و نیازی به خریداری تجهیزات جانبی نیست.

شیر آب برقی اتوماتیک
شیر آب برقی اتوماتیک

آبیاری قطره ای هوشمند در تبریز

در سیستم آبیاری قطره ای اتوماتیک باغ و باغچه از قطره چکان استفاده می شود. این تجهیزات برای آبیاری قطره ای دقیق و به موقع هر گیاه در مسیر لوله ها و شلنگ ها نصب می شود. آبپاش در طراحی سیستم آبیاری هوشمند برای آبیاری بارانی فضاهای گسترده چمنی کاربرد دارد.

کنترل هوشمند موتورخانه

سیستم صوتی هوشمند خانگی

کنترل از راه دور وسایل برقی

سیستم روشنایی هوشمند

هوشمند سازی گلخانه

هوشمند سازی پارکینگ

هوشمند سازی بیمارستان

هوشمند سازی هتل

هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی بیسیم

هوشمند سازی آپارتمان

هوشمند سازی ویلا

طراحی خانه هوشمند

سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در تبریز، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در خسروشهر، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در اسکو، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در ایلخچی، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در سهند، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در اهر، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در هوراند، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در بستان آباد، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در تیکمه داش، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در بناب، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در جلفا، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در سیه رود، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در چاراویماق، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در شادیان، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در سراب، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در مهربان، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در شبستر، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در تسوج، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در صوفیان، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در عجب شیر، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در قلعه چای، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در کلیبر، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در آبش احمد، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در خدا آفرین، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در مراغه، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در سراجو، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در مرند، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در یامچی، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در ملکان، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در لیلان، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در ممقان، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در حومه، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در گوگان، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در میانه، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در ترکمانچای، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در کاغذکنان، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در کندوان، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در ورزقان، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در خاروانا، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در هریس، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در خواجه، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در هشترود، سیستم آبیاری هوشمند در تبریز در نظر کهریزی.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۴ از ۵ - از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

جعفر همانی

سلام در اجرای سیستم آبیاری هوشمند سنسورهایی هم تعبیه میشه که آسیب های وارده به تجهیزات و لوله های شبکه آبیاری رو هم نشون بده؟

جعفر همانی

سلام در اجرای سیستم آبیاری هوشمند سنسورهایی هم تعبیه میشه که آسیب های وارده به تجهیزات و لوله های شبکه آبیاری رو هم نشون بده؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما