استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کلید اعلام حریق

کلید اعلام حریق
کلید اعلام حریق

در سیستم اعلام حریق کلید اعلام حریق از یک میکرو سوییچ برای قطع یا وصل می باشد که در حالت عادی قطع است و با مشاهده حریق توسط افراد شیشه روی آن شکسته و آژیر به صدا در می آید.

کلیدهای اعلام حریق معمولا در دو نوع فشاری قابل ریست شدن و شیشه شکستنی ساخته می شوند که برای اعلام حریق دستی به کار می روند. در هر دو نوع در حالت عادی کنتاکت شستی باز است (N.O) و در حالت اعلام حریق، یک مقاومت سری شده با سوئیچ داخلی شستی که مقدار آن معمولا ۴۷۰ اهم است در مسیر زون به طور موازی با سایر تجهیزات روی زون و مقاومت انتهای خط قرار می گیرد. با قرار گرفتن مقاومت ۴۷۰ اهم در مسیر زون، کنترل پنل این شرایط را به عنوان شرایط آلارم تشخیص داده و آژیر اعلام حریق فعال می شود.

در نوع شیشه ای شستی تحت فشار قرار دارد و با شکسته شدن شیشه آزاد شده و کنتاکت بسته می شود. کلید اعلام حریق معمولا دارای سوئیچی برای ریست (Reset) کردن می باشد تا بعد از استفاده از شستی بتوان دوباره آن را به حالت عادی بازگرداند.

نصب کلید اعلام حریق

نصب کلید اعلام حریق نیز یکی از مراحل مهم در نصب یک سیستم اعلام حریق است. کلید اعلام حریق برای افرادی که در مواقع اضطراری مسئولیت اعلام حریق دارند، ایفای نقش می‌کند. نصب این کلیدها باید با رعایت استانداردها و مقررات مربوط به اعلام حریق انجام شود. محل نصب کلید اعلام حریق باید در مسیرهای خروجی ساختمان و در دسترس و در معرض دید باشد تا احیانا اشخاص برای به صدا درآوردن سیستم اعلام حریق به محل وقوع حریق نزدیک نشوند و به سمت خروجی ها بروند. در زیر، مراحل نصب کلید اعلام حریق بررسی شده است:

انتخاب موقعیت مناسب: کلید اعلام حریق باید در مکان‌هایی نصب شود که به راحتی دسترسی پیدا کرده و در صورت وقوع حریق، به سرعت قابل دسترس باشد.

انتخاب نوع کلید: نوع کلید اعلام حریق باید با توجه به نیازهای ساختمان و سیستم اعلام حریق انتخاب شود. برخی از کلیدها دارای گلوله هستند که با فشار دادن روی آنها، هشدار اعلام حریق صورت می‌گیرد.

نصب کلید: کلید به دقت و با رعایت استانداردها در محل انتخاب شده نصب می‌شود. این شامل تثبیت کلید به دیوار یا سطح مربوطه می‌شود.

تست عملکرد: پس از نصب، کلید اعلام حریق باید تست شود تا اطمینان حاصل شود که در صورت لزوم، به درستی عمل می‌کند.

آموزش کاربران: افراد مسئول باید با نحوه استفاده از کلید اعلام حریق و علائم اطراف آن آشنا شوند. این آموزش به توجیه سریعتر در مواقع اضطراری کمک می‌کند.

کاربرد شستی اعلام حریق

یکی از مهمترین مزایای کلید اعلام حریق، هشدار سریع و به موقع به افراد در مکان‌ های عمومی یا تجاری است. صدای قوی و جلب‌کننده کلید ها، افراد را به سرعت از وقوع حریق و وضعیت اضطراری خبر می‌ دهد و آن‌ ها را به اقدامات لازم برای تخلیه و ایمنی ترغیب می‌ کند.

برخی از کلید های اعلام حریق دارای قابلیت تنظیمات مختلفی مانند قابلیت تنظیم میزان صدا، نوع صدا، زمان‌ بندی عملکرد و … هستند تا به نیازهای محیطی و مکانی تطابق داده شوند. همچنین ایت کلید ها می‌ توانند دارای انواع مختلف صدا باشند. صداهای زنگی، دنگی، بوقی و… معمولاً در این تجهیزات استفاده می‌ شوند. انتخاب نوع صدا بستگی به محیط و مکان نصب دارد.

کلید اعلام حریق
کلید اعلام حریق

کلید اعلام حریق به دلیل سادگی عملکرد و عدم نیاز به دانش تخصصی، به طور معمول توسط هر کسی قابل استفاده است. این امر به افراد اجازه می‌ دهد تا در صورت وقوع حریق به سرعت از آنها استفاده کنند.

عوامل موثر بر قیمت کلید اعلام حریق

قیمت کلید اعلام حریق تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند:

نوع کلید: نوع کلید (فشاری یا گردان) تأثیر زیادی بر قیمت دارد. کلیدهای فشاری معمولاً ارزان‌تر هستند، در حالی که کلیدهای گردان با تکنولوژی‌ها و مواد پیشرفته، گاهاً قیمت بالاتری دارند.

نصب کلید اعلام حریق
نصب کلید

جنس و کیفیت ساخت: مواد ساخت کلید اعلام حریق نقش مهمی در قیمت ایفا می‌کند. استفاده از مواد با کیفیت بالا مانند استیل یا آلومینیوم معمولاً قیمت را افزایش می‌دهد.

مشخصات فنی: ویژگی‌های فنی مانند ضدآب بودن، مقاومت در برابر شرایط محیطی خاص، یا دارا بودن سیستم‌های خاص مانند LED ها، می‌تواند به افزایش قیمت کمک کند.

تکنولوژی و امکانات اضافی: کلیدهای اعلام حریق با امکانات اضافی مانند سیستم‌های اتصال به شبکه، تکنولوژی بی‌سیم، یا قابلیت‌های هوشمند قیمت بیشتری دارند.

استانداردها و مقررات: کلیدهایی که با استانداردها و مقررات مرتبط با اعلام حریق مطابقت داشته باشند، معمولاً قیمت پایین‌تری دارند. اما کلیدهای مطابق با استانداردهای ایمنی و امنیتی مرتبط بازار محلی، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.

تولیدکننده و برند: محصولات از برندهای معروف و با اعتبار ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.

با توجه به عوامل ذکر شده امکان اعلام دقیق قیمت کلید اعلام حریق وجود ندارد، لذا برای استعلام قیمت با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

خرید و فروش شستی های اعلام حریق

کلید های اعلام حریق با ایجاد صداهای هشدار دهنده، به افراد در مواجهه با وضعیت‌ های اضطراری و وقوع حریق کمک می‌ کنند تا به سرعت اقدامات لازم را برای حفظ جان و اموال خود انجام دهند. این تجهیزات به افزایش ایمنی و آگاهی افراد از وضعیت اضطراری در مکان‌ های عمومی و تجاری کمک می‌ کنند. فروشگاه اینترنتی عمران مدرن جهت تسهیل مشتریان گرامی در خصوص خرید کلیه تجهیزات ایمنی و اعلام حریق مانند کلید اعلام حریق فعال می باشد. برای خرید بهتر است با کارسناسان ما تماس بگیرید.

اهمیت شستی اعلام حریق
عملکرد کلید اعلام حریق

برای مطالعه بیشتر:

شرکت زیتکس اعلام حریق

سیستم ضد حریق

شرکت اعلام حریق

دتکتور گازی زیتکس

سامانه اعلام حریق

سیستم ضد حریق

دستگاه اعلام حریق

سیستم هشدار حریق

شرکت اعلام حریق

نمایندگی اعلام حریق

اعلام حریق ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)