استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

برآورد هزینه بازسازی ساختمان
برآورد هزینه بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان از جمله فعالیت ها و اقداماتی است که با  بودجه های مختلف و هزینه های مختلفی قابل انجام است و طیف گسترده ای از قیمت ها را شامل می شود. عوامل موثر بر محاسبه هزینه بازسازی ساختمان می تواند مساحت بنا، سال ساخت و قدمت پروژه و هدف کلی ما از بازسازی باشد. برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان به کمک مشاوران پروژه بازسازی و متخصصینی که در این زمینه فعالیت می کنند نیاز است. هم چنین یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی که در برآورد هزینه بازسازی ساختمان تاثیر مستقیم دارد، دستمزد پیمانکار بازسازی ساختمان می باشد. در این زمینه نیز از لحاظ تجربه و کیفیت کار، پیمانکاران مختلفی وجود دارند که با توجه به نیاز خود می توانید آن ها را انتخاب کرده و سپس اقدام به محاسبه هزینه بازسازی ساختمان کنید.

محاسبه هزینه بازسازی ساختمان
برآورد هزینه بازسازی ساختمان

محاسبه هزینه بازسازی ساختمان

برای محاسبه هزینه بازسازی ساختمان مراحل و روش های مختلفی وجود دارد. ابتدا باید هدف بازسازی مشخص شود. گاهی بازسازی از یک کلیت مانند بازسازی دیوارهای داخلی آغاز می شود و تا بازسازی سرامیک ها و کاشی ها ادامه دارد. برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان ابتدا باید تمامی فعالیت ها و ریز جزئیات در پروژه بازسازی تعیین و محاسبه گردد. در ادامه به بررسی قیمت انواع آیتم های بازسازی می پردازیم.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

طراحی و بازسازی ساختمان

تخریب سقف و دیوار در محاسبه هزینه بازسازی ساختمان

اولین محاسبه هزینه بازسازی ساختمان در زمینه تخریب دیوار و سقف صورت می گیرد. هزینه های تخریب بسته به میزان فرسودگی بنا و مقدار و عمق تخریب مورد نیاز تغییر می کنند. برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان لازم است به قدمت بنا ، نوع فرسودگی ، میزان مقاوم سازی سازه ( و اینکه آیا اصلا سازه به مقاوم سازی نیاز دارد یا خیر ) و نوع تخریب که دستی صورت می گیرد یا ماشینی و … توجه شود.

محاسبه هزینه بازسازی ساختمان

تخریب دیوار ها برای بازسازی

آشپزخانه در برآورد هزینه بازسازی ساختمان

یکی دیگر از عوامل موثر بر برآورد هزینه بازسازی ساختمان ، بازسازی آشپزخانه است. برای بازسازی آشپزخانه لازم است مواردی هم چون هزینه های بازسازی کف و سرامیک و کاشی ها ، شیرآلات، بازسازی کابینت و … مورد بررسی قرار بگیرد. برای محاسبه هزینه بازسازی ساختمان ، هزینه های تعمیرات و بازسازی آشپزخانه می تواند تاثیر زیادی بر محاسبات داشته باشد.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

طراحی و بازسازی آشپزخانه

سرویس بهداشتی در محاسبه هزینه بازسازی ساختمان

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر محاسبه هزینه بازسازی ساختمان ، هزینه های بازسازی حمام است. هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام می تواند از هزینه تعویض کاشی و سرامیک آغاز شده و تا تعویض شیرآلات و سینک و توالت ادامه داشته باشد. هم چنین از دیگر عوامل موثر بر برآورد هزینه بازسازی ساختمان ، دستمزد پیمانکار بازسازی ساختمان است.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

بازسازی و طراحی سرویس بهداشتی

فضای اتاق خواب در برآورد هزینه بازسازی ساختمان

بازسازی و نوسازی اتاق های خواب تاثیر زیادی بر برآورد هزینه بازسازی ساختمان دارد. برای برآورد قیمت بازسازی اتاق خواب ، باید به تعویض کمد دیواری یا ترمیم آن، بازسازی دیوارهای داخلی مانند تخریب یا جا به جایی آن ها، اجرای کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی دیوار ها و سقف، اجرای کفسازی و … اشاره نمود.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

خانه در حال بازسازی

محاسبه هزینه بازسازی ساختمان تا حد زیادی به بازسازی فضاهای داخلی و تخریب و بازسازی دیوار ها بستگی دارد. در این زمینه می توانید از شرکت های بازسازی با تجربه کمک بخواهید.

فضای نشیمن در محاسبه هزینه بازسازی ساختمان

فضای نشیمن جزو فضاهای اصلی هر خانه ای محسوب می شود از همین رو بازسازی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برآورد هزینه بازسازی ساختمان در فضای نشیمن به هزینه های طراحی ، هزینه های اجرا و قیمت متریال بستگی دارد.

درب و پنجره در برآورد هزینه بازسازی ساختمان

برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان در زمینه تعویض درب و پنجره در نظر گرفتن نوع متریال از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای محاسبه هزینه بازسازی ساختمان لازم است تعداد و مساحت و نوع متریال به کار رفته در بازسازی درب و پنجره را در نظر بگیریم. هم چنین دستمزد پیمانکار بازسازی ساختمان در مراحل نیز از جمله مواردی است که باید برای بازسازی و نصب درب و پنجره های جدید در نظر گرفته شود.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

بازسازی فضای نشیمن

دستمزد پیمانکار بازسازی ساختمان

دستمزد پیمانکار بازسازی ساختمان تاثیر زیادی در برآورد هزینه بازسازی ساختمان دارد. این هزینه های پیمانکاری با توجه به نوع بودجه کارفرما تعیین می شود. هم چنین از دیگر عواملی که بر دستمزد پیمانکار بازسازی ساختمان تاثیر می گذارد، میزان تجربه و کیفیت رزومه پیمانکاران می باشد. برای تعیین دستمزد پیمانکار بازسازی ساختمان معمولا نرخ های ثابتی وجود دارد که شما می توانید با توجه به نوع بودجه خود، شرکت بازسازی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

بازسازی کف

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که برآورد هزینه بازسازی ساختمان در هر نقطه ای از ایران ممکن است متفاوت باشد. هزینه های حمل و نقل و ایاب و ذهاب نیز بر تعیین دستمزد پیمانکار بازسازی ساختمان ، موثر هستند. توجه داشته باشید که یکی از ضروری ترین کارها در روند بازسازی منزل، اخذ مجوز از شهرداری است. گاهی حتی بازسازی های کوچک مانند تغییر فضاهای داخلی نیز برای اجرا نیاز به اخذ مجوز شهرداری دارند. این مورد را نیز می توان به سادگی بر عهده شرکت های بازسازی ساختمان گذاشت تا مراحل کار به درستی و طبق برنامه ریزی پیش برود.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

تخریب قبل از بازسازی

مدیریت قیمت ها در برآورد هزینه بازسازی ساختمان

برای محاسبه هزینه بازسازی ساختمان راه های مختلفی وجود دارد. بعد از محاسبه و پیش از شروع فرآیند پروژه لازم است یک سری نکات در مورد مدیریت بودجه رعایت شوند. در ادامه نکاتی در مورد مدیریت قیمت ها در برآورد هزینه بازسازی ساختمان قید شده است.

  • نقش مدیریت تخصصی در پیشبرد اهداف بازسازی : اولین گام پیدا کردن یک تیم تخصصی بازسازی است. هماهنگی با متخصصان مختلف در فرآیند بازسازی ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد. بهترین پیشنهاد این است که در صورت داشتن محدودیت زمانی، به فکر استخدام گروه متخصصینی که در این زمینه به صورت حرفه ای فعالیت می کنند، باشیم. وظیفه این گروه متخصصین هماهنگی و مشاوره است و دستمزد پیمانکار بازسازی ساختمان معمولا به صورت درصدی از کل پروژه خواهد بود.
  • در نظر گرفتن مبلغی بیشتر از بودجه مورد نیاز پروژه : در طول بازسازی ممکن است به مواردی برخورد کنید که پیش‌بینی‌شان نشده اند. پس پیشنهاد می‌شود حتما مبلغ بیشتر از تخمینتان کنار بگذارید.
  • نوشتن قرارداد : حتما بعد از انجام محاسبه هزینه بازسازی ساختمان ، یک قرار داد با پیمانکاران ثبت کرده و تمامی موارد شامل هزینه ها و موارد بازسازی را در آن قید کنید.
برآورد هزینه بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان قدیمی

مراحل برآورد هزینه بازسازی ساختمان

برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان مراحل مختلفی وجود دارد که باید حتما به درستی طی شوند.

تعیین موقعیت پروژه

آنالیز سایت و بررسی محدودیت های موقعیت پروژه یکی از مهم ترین گام های شروع بازسازی می باشد. هر موقعیت مکانی بسته به کاربری زمین ، تراکم منطقه ، مجوز های ساخت شهرداری و … محدودیت هایی دارد که باید حتما زمان برآورد هزینه بازسازی ساختمان مورد بررسی قرار بگیرند.

تعیین هدف بازسازی

بازسازی یک بنا بی دلیل انجام نمی شود و حتما دلیل سازه ای دارد و یا به علت نوسازی و زیباسازی ظاهری بنا صورت می گیرد. لازم است پیش از شروع برآورد هزینه بازسازی ساختمان و تعیین دستمزد پیمانکار بازسازی ساختمان ، اهداف و ملزومات پروژه مشخص شده و در راستای آن فعالیت ها و هزینه ها انجام گیرد. به عنوان مثال هدف اجرای یک پروژه بازسازی تنها می تواند بازسازی نما باشد و یا مثلا تغییر پلان و فضاهای داخلی نیز می تواند از اهداف یک پروژه بازسازی باشد.

برداشت و طراحی

برداشت فضا و شروع به طراحی گام بعدی در راستای محاسبه هزینه بازسازی ساختمان می باشد. در این مرحله باید یک طراح داخلی و یا یک معمار ماهر استخدام کرده و ایده ها و طرح های خود را با وی درمیان بگذارید تا روند طراحی به بهترین شکل ممکن پیش برود.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

طراحی سه بعدی برای بازسازی

مرحله برداشت ، مرحله بسیار مهمی است و در برآورد هزینه بازسازی ساختمان نیز تاثیر زیادی دارد. اگر این مرحله با دقت کافی پیش نرود و یا اشتباهی از سوی مهندسین نقشه بردار صورت گیرد، مرحله طراحی نیز به مشکل خورده و هزینه ها چند برابر می شوند.

تهیه جدول زمانی

داشتن یک برنامه ریزی دقیق نه تنها در صرفه جویی در هزینه ها بسیار موثر است بلکه کیفیت کار را بالا برده و نتیجه نهایی بهتری تحویل کارفرما می دهد و در محاسبه برآورد هزینه بازسازی ساختمان نیز کمک کننده است. پس از تعیین مراحل و بخشهای مختلف پروژه بازسازی مورد نظر و تعیین ابعاد هر بخش، باید زمان اجرای هر مرحله از عملیات بازسازی، بصورت جداگانه، بررسی و محاسبه شود. بخش بزرگی از محاسبه هزینه بازسازی ساختمان مربوط به هزینه های جانبی مانند صبحانه، ناهار، اجاره ابزار و لوازم و … می باشد. درصد زیادی از برآورد هزینه بازسازی ساختمان ، به مدت زمان انجام هر عملیات وابسته است. گاهی به علت صرفه جویی در زمان لازم است چندین عملیات همزمان با هم انجام شود.

شناسایی تخصص نیروهای کار

بعد از شناسایی اهداف و پایان طراحی، به بررسی نیروهای متخصص می پردازیم. یکی از مهم ترین گام ها در محاسبه هزینه بازسازی ساختمان ، شناسایی تخصص نیروی کار است که می تواند کمک بزرگی در صرفه جویی هزینه ها داشته باشد.  در این گام نیز همچون گام محاسبه مدت زمان اجرای هر بخش، به همپوشانی نیروهای کار توجه می­شود. چنانچه تعدادی از نیروهای اجرایی بتوانند به صورت همزمان, عملیات بیش از یک بخش را اجرا نمایند، تعداد نیروی انسانی برای بخش هایی که همپوشانی دارند بصورت مشترک در برآورد هزینه بازسازی ساختمان در نظر گرفته می شود.

تعیین دستمزد نیروها بر اساس قیمت روز

دستمزد هر یک از نیرو ها بر اساس قیمت روز و با توجه به مصوبه های وزارت کار تعیین می گردد. همگی این شرایط باید از پیش در قرارداد قید شده و به امضای دو طرف برسد.

تعیین هزینه مصالح

همانطور که می دانید قیمت مصالح و ابزار به صورت روزانه تغییر می کند. پیگیری و خریداری این محصولات هم می تواند به عهده کارفرما و هم پیمانکاران باشد. اما در هر حال توصیه می شود خریداری مصالح را شرکت های بازسازی ساختمان انجام داده و در قرارداد این مسئولیت به آن ها سپرده شود.

محاسبه هزینه بازسازی ساختمان در هر مرحله

اگر به خاطر داشته باشید پیش تر گفته شد که لازم است مبلغی بیشتر از بودجه مورد نیاز در برآورد هزینه بازسازی ساختمان در نظر گرفته شود. این کار به این علت است که نوسانات قیمت بازار مانند مصالح و ابزار و یا وقوع اتفاقات پیش بینی نشده و یا به هر دلیل دیگری بیشتر شدن هزینه ها نتواند مانع از انجام پروژه شود. در اینجا ما پیشنهاد می کنیم بعد از انجام هر مرحله ای از بازسازی مانند بازسازی کف، هزینه های ثبت و پرداخت شده و سپس به سراغ مرحله بعدی برویم.

بازسازی رستوران و کافی شاپ تبریز بازسازی رستوران و کافی شاپ بجنورد بازسازی رستوران و کافی شاپ کرمانشاه بازسازی رستوران و کافی شاپ ارومیه بازسازی رستوران و کافی شاپ اهواز بازسازی رستوران و کافی شاپ یاسوج بازسازی رستوران و کافی شاپ اردبیل بازسازی رستوران و کافی شاپ زنجان بازسازی رستوران و کافی شاپ گرگان بازسازی رستوران و کافی شاپ اصفهان بازسازی رستوران و کافی شاپ سمنان بازسازی رستوران و کافی شاپ رشت بازسازی رستوران و کافی شاپ کرج بازسازی رستوران و کافی شاپ زاهدان بازسازی رستوران و کافی شاپ خرم آباد بازسازی رستوران و کافی شاپ ایلام بازسازی رستوران و کافی شاپ شیراز بازسازی رستوران و کافی شاپ ساری بازسازی رستوران و کافی شاپ بوشهر بازسازی رستوران و کافی شاپ قزوین بازسازی رستوران و کافی شاپ اراک بازسازی رستوران و کافی شاپ شهرکرد بازسازی رستوران و کافی شاپ قم بازسازی رستوران و کافی شاپ بندرعباس بازسازی رستوران و کافی شاپ بیرجند بازسازی رستوران و کافی شاپ سنندج بازسازی رستوران و کافی شاپ همدان بازسازی رستوران و کافی شاپ مشهد بازسازی رستوران و کافی شاپ کرمان بازسازی رستوران و کافی شاپ یزد بازسازی رستوران و کافی شاپ تهران

برای مطالعه بیشتر:

چک لیست بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان های قدیمی

بازسازی اتاق خواب

خانه های قدیمی بازسازی شده

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

هزینه بازسازی آپارتمان

بازسازی سرویس بهداشتی منزل

قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان

بازسازی خانه ویلایی

دیوار پیش ساخته بتنی تهران

مقاوم سازی ساختمان

بازسازی ساختمان در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.7 ( 5 نظر)