سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند

سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند به نوع تجهیزات به کار رفته در سیم کشی ساختمان ، ترجیح مشتری، تعداد سرخط های روشنایی وکاربری نورپردازی در فضا بستگی دارد. کنترل هوشمند روشنایی با استفاده از تجهیزات مختلف از قبیل ریموت کنترل ها، کلید های لمسی هوشمند و پنل لمسی انجام می شود.
intro
comment
bookmark
share

شهر

بیرجند x

خدمات مرتبط در عمران مدرن

اجرای سیستم روشنایی هوشمند

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

بیرجند

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند

سیستم روشنایی هوشمند به منظور کاهش مصرف انرژی و هزینه ها از طریق حذف نوردهی اضافی، مصرف غیر ضروری، افزایش سطح رفاه و آسایش ساکنین و زیبایی طراحی نورپردازی مورد استفاده قرار می گیرد. در ساختمان ها انرژی الکتریکی به روش های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که روشنایی ، سهم قابل ملاحظه ای از آن را دارد.  با کنترل سیستم روشنایی هوشمند در خانه و ساختمان ،  انواع تجهیزات و مصرف آن ها از فاصله دور در مناسب ترین قیمت قابل مدیریت هستند. باید در نظر داشت که بستر کنترل هوشمند سیستم روشنایی در خانه و ساختمان معمولاً بر پایه اینترنت اشیا و یا ارتباط مخابراتی امکان پذیر است. سیستم روشنایی هوشمند در انواع مختلفی اجرا می شود که طراحی آن برای کاربردهای خاصی صورت می گیرد. کنترل سیستم هوشمند روشنایی معمولا متناسب با محل و کاربرد آن انجام می شود. به طوری که در فضاهای مسکونی که شرط روشنایی حضور فرد است. کافی است که از سنسورهای حضور، دستی کلیدها و پریزهای هوشمند استفاده شود. این در حالی است که در سالن ها و فضاهای شلوغ نورپردازی هوشمند انتخاب مناسب تری است.

قیمت سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند

کنترل هوشمند سیستم روشنایی از جدیدترین امکانات خانه و ساختمان هوشمند است که توسط انواع مختلف تجهیزات قابل پیاده سازی می باشد. قیمت سیستم روشنایی هوشمند به نوع تجهیزات به کار رفته در سیم کشی ساختمان ، ترجیح مشتری و همچنین کاربری فضا بستگی دارد. علاوه بر آن با توجه به بروز مشکلات احتمالی لازم است تا این کار توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود.

خرید سیستم روشنایی هوشمند
سیستم روشنایی هوشمند خانگی

 

کاربرد سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند

یکی از اصلی ترین کاربردهای سیستم روشنایی هوشمند ، بالا بردن بازدهی مصرف برق ساختمان است. علاوه بر مقدار و هزینه مصرف در مبحث روشنایی، شدت و رنگ نور تاثیر نیز تاثیر به سزایی بر کارآیی افراد دارد. بنابراین با استفاده از قابلیت های موجود به واسطه تجهیزات هوشمند نصب شده می توان مقدار نوردهی را متناسب با شرایط فضا در قیمت مناسبی تنظیم نمود.

 

نورپردازی هوشمند
کنترل سیستم روشنایی هوشمند با استفاده از ریموت کنترل 

 

علاوه بر آن اجرای سیستم روشنایی هوشمند می تواند به زیباسازی فضای خانه کمک شایانی کند. کنترل هوشمند روشنایی با استفاده از تکنولوژی و قابلیت های سیستم هوشمند امکان کنترل تجهیزات روشنایی در صورت عدم حضور در محل مورد نظر را فراهم می سازد. استفاده از این سیستم در مکان های پرتردد و شلوغ کاربرد بیشتری دارد. در بسیاری از موارد فراموشی ناشی از قطع روشنایی موجب مصرف انرژی زیادی می شود و کنترل هوشمند روشنایی ساختمان بسیار در کاهش مصرف تأثیرگذار است.

  در بیرجند

سیستم روشنایی هوشمند و روش اجرا  در بیرجند

برای سیستم روشنایی هوشمند نیازی به تخریب و بازسازی ساختمان نمی باشد. چرا که می توان از سیم کشی قبلی ساختمان و یا سیم کشی روکار استفاده شود. برای انجام این کار به زمان زیادی نیاز نیست. با این حال ممکن است در ساختمان های قدیمی به دلیل کهنه بودن تجهیزات به کار رفته، مشکلاتی از قبیل اختلال در زیرساخت و عدم پشتیبانی رخ دهد. همچنین برای استفاده از نور طبیعی روز از سنسور های تشخیص میزان شدت نور در محیط داخلی ساختمان و در مجاورت پنجره ها برای کنترل هوشمند سیستم روشنایی استفاده می شود. سنسور های تشخیص شدت نور با ارزیابی مداوم میزان روشنایی و مقایسه آن با نور محیط، امکان استفاده از حداکثر میزان نور محیط جهت روشنایی خانه هوشمند را فراهم می کنند، که این خود علارغم استاندارد نمودن میزان نور برای فعالیت های روزانه مانند مطالعه، تماشای فیلم و … می تواند در کاهش هزینه های مصرف انرژی نیز موثر باشد. 

سیستم هوشمندروشنایی
استفاده از سیستم نورپردازی هوشمند برای تنظیم نور

 

نورپردازی هوشمند ساختمان در بیرجند

امکانات موجود در اجرای سیستم روشنایی هوشمند خانه کاملا به کاربرد، نیاز مصرف کننده و قیمت تجهیزات وابسته است. به طوری که در صورت تغییر کاربری، تغییر و یا ارتقای قابلیت های نورپردازی هوشمند ، ممکن است. در ادامه قابلیت های مختلف سیستم هوشمند روشنایی مورد بررسی قرار گرفته است.

تنظیم سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند

امکان کنترل و تنظیم روشنایی از ویژگی های بارز یک سیستم روشنایی هوشمند عالی است. این قابلیت هم به صورت دستی با استفاده از کلیدهای دیمر و هم اتوماتیک قابل پیاده سازی و استفاده می باشد. می ‌توان با تعریف سناریو یا تم‌ های مختلف روشنایی از طریق لمس آیکون‌ ها بر روی صفحه نمایش، تلفن هوشمند و یا دستورات صوتی، تغییرات لازم در سیستم روشنایی هوشمند اعمال شود.

 

 

روشنایی هوشمند
کنترل هوشمند سطح و رنگ روشنایی با استفاده از تلفن همراه

 

برنامه ریزی سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند

امکان تعریف و کنترل سناریوهای مختلف مهمانی، خصوصی و غیره، در بازه های زمانی مختلف، سبب تمایز سیستم روشنایی هوشمند از سیستم های پیشین شده است. استفاده از این قابلیت در اجزای نورپردازی هوشمند، می تواند تاثیر شایانی در مقدار مصرف برق و هزینه های ناشی از آن داشته باشد.

کنترل از راه دور سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند

با سیستم روشنایی هوشمند امکان کنترل از راه دور تجهیزات خانه فراهم می شود که تا حد زیادی نگرانی های ناشی از عدم کنترل مستقیم آن ها را از بین می برد. وجود این قابلیت باعث می شود تا بهره گیری از سایر قابلیت ها نیز راحت تر باشد. این کار با استفاده از اینترنت، اس ام اس و یا حتی تماس از روی گوشی، ریموت و غیره انجام می شود که ارتباط کاربری سیستم روشنایی هوشمند خانه یا ساختمان را تا حد زیادی آسان می کند.

سیستم روشنایی هوشمند و ارتقاء 

امروزه سرعت پیشرفت تکنولوژی باعث شده که حتی در زمان تولید جدیدترین تجهیزات نیز قابلیت ارتقا به چند نسل فناوری بعدی نیز وجود داشته باشد. علاوه بر آن اجرای سیستم روشنایی هوشمند به گونه ای انجام می شود که در آینده امکان تجهیز کردن بخش های جدید نیز وجود داشته باشد. بنابراین در صورت نیاز به هوشمند سازی نورپردازی سایر بخش های فضای ساختمان این امکان فراهم شده است.

 

اجرای سیستم روشنایی هوشمند
استفاده از ریموت کنترل در اجرای نورپردازی هوشمند

 

نورپردازی هوشمند و تشخیص نور طبیعی روز 

عملکرد سیستم روشنایی هوشمند در تشخیص نور طبیعی روز بدین گونه است که با تشخیص وجود نور طبیعی و اندازه گیری میزان آن، شدت نور لامپ های داخلی در سطحی کنترل می گردد که بخشی از نور مورد نیاز محیط، توسط نور طبیعی، تامین گردد. عملکرد سیستم نورپردازی هوشمند در شرایط جوی پایدار بسیار مناسب است اما در شرایط جوی ناپایدار که شدت روشنایی طبیعی مکررا تغییر می کند، می تواند منجر به تغییرات سریع شدت نور داخلی گردد که باعث کاهش عمر لامپ ها و نارضایتی ساکنین ساختمان می گردد. البته می توان در فصول و یا ماه هایی با شرایط جوی ناپایدار، از طریق برنامه ریزی زمانی، تعیین باند و محدوده تغییرات با کنترل هوشمند سیستم روشنایی خانه یا ساختمان این مشکل را برطرف نمود.

نورپردازی هوشمند و تشخیص حضور 

سنسور تشخیص حضور یکی از سیستم های پر کاربرد در کنترل هوشمند روشنایی ساختمان و خانه با قیمت مناسب می باشد. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که ورود کاربران به محیط را از طریق سنسور حضور نصب شده، تشخیص می دهد و سیستم نورپردازی هوشمند را فعال می نماید. به طوری مادامی که کاربران در محل حضور دارند، نورپردازی هوشمند فعال و به کار خود ادامه می دهد. همچنین استفاده از سنسور تشخیص حضور (حرکتی) در سیستم کنترل هوشمند روشنایی ساختمان موجب صرف جویی قابل توجه در مصرف انرژی می شود.


 

قیمت سیستم روشنایی هوشمند
سنسور حرکتی در اجرای روشنایی هوشمند

 

سیم کشی هوشمند ساختمان در بیرجند

سیم کشی هوشمند ساختمان (KNX) یکی از مراحل مهم در فرایند اتوماسیون سیستم برق ساختمان بوده که بسیار می تواند در تعیین قیمت آن تأثیرگذار باشد. علاوه بر نقشه سیم کشی در این حالت تعداد و نوع تجهیزات هوشمند سازی خانه و ساختمان در تعیین قیمت نهایی برق کشی اهمیت دارد.با برق کشی هوشمند ساختمان ، قابلیت های از قبیل کنترل شدت و رنگ نور، کنترل از راه دور تجهیزات و همچنین امنیت بیشتری در اختیار کاربران قرار می گیرد. با این حال همواره برای خریداران سوال های زیر مطرح است: سیم کشی خانه هوشمند KNX در چه ساختمان هایی قابل پیاده سازی است؟ اجرای برق کشی هوشمند سازی در چه مرحله ای از ساخت امکان پذیر است؟ قیمت هوشمند سازی ساختمان به چه عواملی وابسته است؟ چرا قیمت هوشمند سازی KNX بالاتر از نمونه های دیگر است؟ چه برند تجهیزاتی سیم کشی هوشمند KNX ساختمان کاربرد دارند؟ نمونه نقشه برق خانه هوشمند با نقشه سیم کشی چه تفاوت هایی دارد؟ در این مطلب راهنمایی لازم برای خرید و پیاده سازی سیم کشی هوشمند سیستم برق ساختمان مورد بررسی قرار گرفته است.

قیمت سیم کشی هوشمند ساختمان در بیرجند

توجه به جزیئات در برق کشی هوشمند سازی ساختمان و منزل بسیار می تواند در بازدهی و همچنین امکان ارتقاء تجهیزات آن تأثیرگذار باشد. هوشمند سازی سیستم برق ساختمان یکی اقدامات پر هزینه بوده که انجام آن نیازمند بررسی های زیادی است. به ویژه در زمانی که کارفرما هوشمند سازی KNX را برای ساختمان خود انتخاب می کند. در چنین حالتی نه تنها برق کشی و نوع تجهیزات، بلکه طراحی نیز در قیمت نهایی هوشمند سازی ساختمان تأثیرگذار خواهد بود. علاوه بر آن با توجه به اهمیت سناریو نویسی و کنترل درست بخش های مختلف خانه هوشمند KNX ، لازم است تمامی مراحل از طراحی و نقشه کشی تا سیم کشی KNX هوشمند ساختمان توسط مهندس ها و نصاب های ماهر انجام شود که بیشترین بازدهی در حداقل قیمت حاصل شود. با این حال قیمت سیم کشی هوشمند ساختمان بر اساس تعداد سرخط ها، مقدار سیم و کابل های مورد استفاده و مزد دست برقکار مشخص می شود.

نحوه سیم کشی هوشمند ساختمان در بیرجند

پیش از هر چیزی بایستی به این موضوع اشاره شود که با وجود اینکه هوشمند سازی ساختمان یک آپشن اضافه و مورد توجه بوده، با این حال سیم کشی سیستم برق جزئی بنیادی و جدایی ناپذیر در این زمینه است. بنابراین آن چه که در نحوه سیم کشی برق هوشمند ساختمان و همچنین نوع آن تأثیرگذار بوده، نوع تجهیزات و پروتکل ارتباطی آن ها است. هوشمند سازی KNX یکی از رایج ترین روش های سیم کشی هوشمند ساختمان است که در بسیاری از کشورها و همچنین ایران پیاده سازی می شود.

سیم کشی هوشمند سازی ساختمان از موارد تعیین کننده نوع سیستم برق است. سیم کشی KNX رایج ترین راهکار برق کشی هوشمند بوده که در سال های اخیر بسیار در ساختمان های نوساز مورد توجه قرار گرفته است. بر خلاف خانه هوشمند بیسیم ، در این روش نمونه نقشه برق ساختمان ، نقش به سزایی در پیاده سازی صحیح آن دارد. چرا که در این حالت نه تنها سرخط های هر فضا بلکه نحوه سیم کشی KNX نیز مشخص می شود.

خانه هوشمند KNX

پروتکل ارتباطی بسیاری از برندهای مطرح هوشمند سازی ساختمان در سطح بین الملل و داخلی، سیم کشی KNX می باشد. در این پروتکل ارتباط اجزای مختلف ساختمان با یکدیگر و با کاربر به واسطه سیم کشی هوشمند سازی برقرار می شود. بنابراین نحوه سیم کشی KNX برق هوشمند ساختمان در این حالت برای ارتباط هرچه بهتر و کاربردی تر تجهیزات بسیار اهمیت دارد. 

در خانه هوشمند KNX تجهیزات هوشمند سازی از طریق سیم کشی به یک کنترلر مرکزی خانگی متصل می شوند. کنترلر مرکزی خانه هوشمند می تواند در داخل تابلو برق و یا به صورت یک نمایشگر در فضای ساختمان منازل قرار گیرد. برای ارتباط بهتر و راحت تر کاربر، معمولاً کنترلرهای مرکزی به پروتکل های ارتباطی اینترنتی و امواج رادیویی مجهز هستند. به این واسطه کاربر می تواند به راحتی تجهیزات را از طریق نرم افزار گوشی موبایل و تبلت خود به صورت مستقیم و از راه دور کنترل کند. 

 


 

سیم کشی هوشمند ساختمان

 

نحوه سیم کشی هوشمند سازی ساختمان KNX در بیرجند

همانطور که پیش تر اشاره شد، برق کشی هوشمند سازی ساختمان یکی مراحل بنیادی در اجرای خانه هوشمند KNX است. بنابراین اجرای اصولی آن باید بر اساس نقشه ها و پلان های خانه و ساختمان هوشمند انجام شود. آن چه که در این روش هوشمند سازی ساختمان غیر قابل انکار بوده، اجرای سیم کشی سیستم برق هوشمند خانگی و منزل در مرحله سفت کاری و لوله گذاری برق است. چرا که در این حالت متناسب با نقشه سیم کشی هوشمند سازی خانه و ساختمان محل عبور سیم ها و کابل های KNX مشخص می شود. پس بر همین اساس اجرای سیم کشی KNX هوشمند سازی در ساختمان های در حال ساخت و بازسازی امکان پذیر است. تجهیزات مختلف و معتبر زیادی تحت پروتکل KNX عمل می کنند که از سطح اطمینان بالایی هم برخوردار هستند. با این حال هزینه سیم کشی هوشمند سازی ساختمان در این حالت و همچنین قیمت خود تجهیزات موجب شده تا انتخاب پروتکل KNX برای خانه هوشمند چندان راحت باشد.

نقشه سیم کشی ساختمان هوشمند

با وجود آن که نحوه سیم کشی برق هوشمند سازی نیز مشابه برق کشی ساختمان خانگی معمولی بوده و در داخل همان لوله های برق انجام می گیرد، نقشه متفاوتی دارد. چرا که در این حالت نیاز است تا ورودی های دیجیتال و آنالوگ کنترلر در سیم کشی هوشمند KNX برای اجرای سناریو ها مشخص شود. علاوه بر آن با وجود آن که تعداد سرخط ها موارد مشترکی بوده که در نقشه برق کشی و هوشمند سازی ساختمان مشترک هستند، با این حال کنترل سرخط ها توسط هر کدام از کنترلرها است که اهمیت می یابد.

نقشه سیم کشی ساختمان هوشمند

با وجود آن که نحوه سیم کشی برق هوشمند سازی نیز مشابه برق کشی ساختمان معمولی بوده و در داخل همان لوله های برق  منزل انجام می گیرد، نقشه متفاوتی دارد. چرا که در این حالت نیاز است تا ورودی های دیجیتال و آنالوگ کنترلر در سیم کشی هوشمند برای اجرای سناریو ها مشخص شود. علاوه بر آن با وجود آن که تعداد سرخط ها موارد مشترکی بوده که در نقشه برق کشی و هوشمند سازی ساختمان مشترک هستند، با این حال کنترل سرخط ها توسط هر کدام از کنترلرها است که اهمیت می یابد.

سیستم برق هوشمند ساختمان در بیرجند

با سیم کشی هوشمند برق ساختمان ، قابلیت های از قبیل کنترل شدت و رنگ نور، کنترل از راه دور تجهیزات منزل و همچنین امنیت بیشتری در اختیار کاربران قرار می گیرد. در ادامه هر یک از این قابلیت ها در سيستم برق هوشمند ساختمان مورد بررسی قرار می گیرد.

سیم کشی هوشمند روشنایی ساختمان در بیرجند

برق هوشمند کاربرد زیادی در سیستم هوشمند روشنایی ساختمان منازل دارد. چرا که در این حالت قابلیت کنترل و تنظیم شدت و رنگ نور نیز برای مصرف کنندگان فراهم می شود. انواع کلید لمسی هوشمند و فشاری در این زمینه قابل خریداری و نصب هستند. کنترل از راه دور روشنایی قابلیت دیگری است که با هوشمند سازی سیستم برق ساختمان و منازل فراهم می گردد. به طوری که می توان متناسب با سناریوهای مختلف، تجهیزات روشنایی را از راه دور خاموش و روشن کرد.

سيستم برق هوشمند منزل در بیرجند

در حال حاضر، هوشمند سازی سیستم برق ساختمان در منازل مسکونی با KNX بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چرا که در این حالت تمامی قابلیت ها از قبیل روشنایی، سیستم صوتی و تهویه مطبوع قابل پیاده سازی بوده و راحتی و آسایش بالایی برای ساکنین منزل فراهم می شود. هزینه سیم کشی سیستم برق هوشمند منزل متناسب با امکانات و همچنین بودجه مورد نظر کارفرما، می تواند در بازه قیمتی 20 تا 300 میلیون متغیر باشد. به طور کلی سیستم برق هوشمند خانگی متناسب با قیمت ارز و همچنین نوع تجهیزات متغیر خواهد بود.

سیم کشی هوشمند سیستم گرمایش ساختمان در بیرجند

تهویه مطبوع و سیستم گرمایش هوشمند ساختمان دیگر امکاناتی هستند که به واسطه سیم کشی سیستم برق هوشمند خانگی فراهم می شوند. در این حالت کاربر می تواند از هر کجای ساختمان و یا حتی بیرون از آن دمای بخش های مختلف را متناسب با خلق و خوی ساکنین تنظیم کند. بنابراین با برق کشی هوشمند منازل توسط رله های کنترلی سیستم های گرمایش و سرمایش از راه دور قابل کنترل و بهره برداری هستند.

سیم کشی هوشمند سیستم امنیتی ساختمان در بیرجند

سیستم امنیتی ساختمان منازل از اجزای مختلف چون آیفون تصویری، دزدگیر و دوربین های مدار بسته تشکیل شده است. هماهنگی و عملکرد هر یک از این تجهیزات منزل می تواند با سیم کشی هوشمند سازی سیستم برق ساختمان KNX فراهم گردد. به طوری که با هماهنگی دوربین های مدار بسته، دزدگیر ها و همچنین درب بازکن ها، امنیت ساختمان چه در زمان حضور و چه در زمان عدم حضور فراهم می گردد.

کنترل هوشمند موتورخانه

سیستم صوتی هوشمند خانگی

کنترل از راه دور وسایل برقی

سیستم آبیاری هوشمند

هوشمند سازی گلخانه

هوشمند سازی پارکینگ

هوشمند سازی بیمارستان

هوشمند سازی هتل

هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی بیسیم

هوشمند سازی آپارتمان

هوشمند سازی ویلا

طراحی خانه هوشمند
 

سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در بیرجند، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در خوسف، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در آیسک، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در سه قلعه، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در بشرویه، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در ارسک، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در درمیان، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در قهستان، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در گزیک، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در سربیشه، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در مود، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در فردوس، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در قائنات، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در زهان، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در زیرکوه، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در سده، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در نیمبلوک، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در نهبندان، سیستم روشنایی هوشمند در بیرجند در شوسف.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

مهرداد حقانی

سلام برای اجرای سیستم روشنایی هوشمند حتما نیاز به وصل کردن سیستم به شبکه اینترنت هست؟!

مهرداد حقانی

سلام برای اجرای سیستم روشنایی هوشمند حتما نیاز به وصل کردن سیستم به شبکه اینترنت هست؟!

مهرداد حقانی

سلام برای اجرای سیستم روشنایی هوشمند حتما نیاز به وصل کردن سیستم به شبکه اینترنت هست؟!

مهرداد حقانی

سلام برای اجرای سیستم روشنایی هوشمند حتما نیاز به وصل کردن سیستم به شبکه اینترنت هست؟!

فارابی حسین

سلام ، اجرای سیستم روشنایی هوشمند جدای از سیستم روشنایی خونه انجام میشه یا خیر جایگزین اون میشه؟

فارابی حسین

سلام ، اجرای سیستم روشنایی هوشمند جدای از سیستم روشنایی خونه انجام میشه یا خیر جایگزین اون میشه؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما