اجرای دیوار تری دی پنل

اجرای دیوار تری دی پنل

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

اجرای دیوار تری دی پنل

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۹۱۲۳۱۱۰۱۶۶
سازه فوم گستر

سازه فوم گستر

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای دیوار تری دی پنل (3D Panel)

سیستم پانل های سه بعدی برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ میلادی در کالیفرنیا آمریکا توسط شخصی به نام ویکتور وایزمن ارائه گردید. در سال های اخیر اجرای دیوار تری دی پنل به جای دیوارهای معمول در صنعت ساختمان سازی روند فزاینده ای را طی نموده است. از دلایل این امر بالا بودن سرعت اجرای دیوار تری دی پنل ، وزن کم آن و همچنین آسان بودن نحوه اجرای دیوارهای تری دی پانل می باشد.

از دیگر مزایای اجرای دیوار تری دی پنل می توان به مقاومت زیاد در برابر نیروهای برشی ناشی از زلزله ، مقاومت در برابر آتش سوزی ، آزادی عمل در اجرای طرح های متنوع ، عایق بودن در برابر حرارت و سر و صدا، عدم نیاز به تخریب و کنده کاری دیوار به منظور اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی اشاره نمود.

می توان گفت که بیشترین کاربرد اجرای تری دی پنل در ساخت ساختمان های بلند می باشد. زیرا یکی از مهم ترین نکات در ساخت این قبیل از سازه ها کاهش وزن آن است. اجرای تری دی پانل دستیابی به این امر را میسر نموده است.

 

نحوه اجرای دیوارهای تری دی پانل
دیوار تری دی پنل

 

هزینه اجرای دیوار تری دی پنل

مهم ترین عامل در هزینه اجرای این دیوارها، قیمت روز پانل های سه بعدی می باشد. قیمت پانل ها می تواند وابسته به عواملی همچون ابعاد، ضخامت، دانسیته، کیفیت و ... باشد. به طور کلی هرچه ضخامت هسته عایق افزایش یابد، قیمت پنل های سه بعدی و در پی آن هزینه اجرای تری دی پانل نیز افزایش می یابد. متراژ کار نیز بر روی هزینه های اجرا تاثیرگذار است. از دیگر عواملی که در برآورد هزینه اجرای دیوار تری دی پنل باید در نظر گرفته شود، دستمزد استادکار برای نصب و اجرای پانل ها است.

 

اجزای دیوار تری دی پنل

دیوارهای تری دی پنل که از جمله دیوارهای پیش ساخته می باشند از یک هسته عایق (از جنس پلی استایرن یا پلی اورتان یا عایق پشم سنگ) در قسمت مرکزی تشکیل شده اند که توسط شبکه توری فولادی احاطه شده است. دو شبکه توری اطراف هسته عایق توسط یک برشگیر که به آن نگهدارنده شبکه نیز گفته می شود به یکدیگر متصل می گردند. در اجرای دیوار تری دی پنل از یک لایه بتن شاتکریت به منظور پوشش دیوار پیش ساخته استفاده می شود.

 

اجرای تری دی پنل
اجزای دیوار تری دی پنل

 

دسته بندی دیوارهای تری دی پنل

دیوارهای تری دی پنل به دو دسته باربر و غیر باربر تقسیم بندی می شوند. مطابق بند ۷-۳-۱-۲ نشریه ۳۸۵ اعضای پانلی باربر دیواری به عنوان عناصر باربر قائم و همچنین عناصر مقاوم در برابر بار جانبی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین مطابق بند ۸-۹-۴-۴ این نشریه حداقل ضخامت کل دیوارهای پانلی باربر معادل ۱۵۰ میلی متر می باشد. این نوع دیوارهای باربر دارای ضخامت بیشتری نسبت به نوع غیر باربر می باشند.

در اجرای دیوار تری دی پنل ، دیوارهای پانلی غیر باربر به عنوان اعضای جدا کننده در ساختمان (تیغه) و یا دیوارهای پیرامونی مورد استفاده قرار می گیرند. در پنل های غیر باربر در صورتی که از شبکه مش ۵×۵ سانتی متر استفاده گردد، رعایت حداقل ضخامت مفتول ۲ میلی متر و حداقل ضخامت بتن ۱/۵ سانتی متر در هر سمت الزامی است. با افزایش ابعاد شبکه مش از ۵×۵ سانتی متر به ۸×۸ سانتی متر حداقل ضخامت لازم برای مفتول نیز به ۲/۵ میلی متر و حداقل ضخامت بتن در هر سمت نیز به ۴ سانتی متر افزایش می یابد.

 

نحوه اجرای دیوارهای تری دی پانل

اولین گام از اجرای تری دی پنل مشخص نمودن محل دیوارها با استفاده از ریسمان کشی است. سپس میلگردهای انتظار افقی و قائم در سقف ، کف و یا ستون ها نصب می شود. شایان ذکر است که برای نصب میلگردهای انتظار در اسکلت فلزی از جوش استفاده شده و در اسکلت بتنی نیز در سوراخ های ایجاد شده با مته جاگذاری می شوند.

در ادامه جهت اجرای دیوار تری دی پنل ، اقدام به نصب پانل ها می نمایند. در ابتدای نصب پانل های دیواری باید یک پانل در منتهی الیه گوشه یک دیوار خارجی به عنوان پانل مبنا نصب و شاقولی گردد. در واقع این پانل مبنای نصب دیوارهای هم راستا و عمود بر آن قرار می گیرد. در ادامه میلگردهای انتظار سمت مقابل نیز اجرا می شود. 

 

اجرای دیوار تری دی پنل
اجرای دیوار تری دی پنل

 

پس از این مرحله میلگردهای اتصال بین پانل ها و نیز مش های تقویتی اطراف بازشوها نصب می گردد. شایان ذکر است که مطابق بند ۱۱-۳-۱-۲ نشریه ۳۸۵ در محل اتصال دو دیوار عمود بر هم ، اتصال گوشه ، میلگردهای اتصال U شکل در محل تقاطع باید به نحوی قرار گیرند که مشابه خاموت بسته عمل نمایند. در اجرای دیوار تری دی پنل مش های تقویتی در اطراف بازشوها به منظور جلوگیری از ایجاد ترک در دور بازشو مورد استفاده قرار می گیرند. 

مرحله بعد، عبور لوله ها و تجهیزات تاسیساتی می باشد. آخرین مرحله از اجرای دیوار تری دی پنل بتن پاشی و تسطیح دیوار می باشد. شایان ذکر است که برای پوشش نهایی دیوار تری دی پنل از بتن شاتکریت استفاده می گردد. 

 

اجرای تری دی پانل
شاتکریت دیوار تری دی پنل

 

نکات نصب و اجرای دیوار تری دی پنل

  • در محل اتصال پانل های دیواری با شالوده باید حدود ۵۰ میلی متر از هسته عایق برداشته شود.
  • در اجرای دیوار تری دی پنل نحوه قرارگیری تار و پود شبکه اتصال دو پانل دیواری مجاور یکدیگر باید به گونه ای باشد که تارها و پودهای شبکه و پانل یک در میان داخل هم قرار گرفته به نحوی که حداکثر ضخامت بتن پوششی به دست آید.
  • در اجرای دیوار تری دی پنل لازم است که کادر کاذب چارچوب های در و پنجره پیش از بتن پاشی و همراه با نصب پانل در محل نهایی خود قرار گرفته باشند.
  • در اجرای دیوار تری دی پنل ، اتصال دیوارهای غیر باربر به سازه باید به گونه ای باشد که تاثیر قابل ملاحظه ای بر باربری ثقلی سامانه عملکرد لرزه ای اعضای باربر جانبی سازه نداشته باشد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

دیار گرگانی

قیمت پنل های سه بعدی استفاده شده در اجرای دیوار تری دی پنل به چه چیزایی وابسته است؟

دیار گرگانی

قیمت پنل های سه بعدی استفاده شده در اجرای دیوار تری دی پنل به چه چیزایی وابسته است؟

دیار گرگانی

قیمت پنل های سه بعدی استفاده شده در اجرای دیوار تری دی پنل به چه چیزایی وابسته است؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما