تری دی پنل (3D پنل)

تری دی پنل (3D پنل)

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت تری دی پنل به عواملی مانند اسکلت سازه ، تعداد طبقات، مسافت و حمل و نقل، متراژ، کیفیت ساخت و مواد بستگی دارد. عمران مدرن ارائه دهنده خدمات خرید انواع تری دی پنل دیواری و سقفی می باشد. برای اطلاع از قیمت تری دی پانل دیواری و سقفی می توانید با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

heblex_banner

تری دی پنل (3D پنل)

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

سازه فوم گستر

سازه فوم گستر

۵

تهران

phone

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

تری دی پنل (3D پنل)

تری دی پنل در ساختمان سازی به عنوان دیوار باربر، جدا کننده، سقف و یا کف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم سازه ای از پنل های پلی استایرن که دو طرف آن با شبکه فولادی پوشانده شده است، تشکیل می گردد. با بتن پاشی بر روی انواع تری دی پنل سقفی یا دیواری، این ساختار  به عنوان یک قطعه بتن آرمه عمل می کند. لایه پلی استایرن تری دی پانل ها ، به عنوان قالب و عایق حرارت و صوت عمل می نماید و در تعیین قیمت تریدی پنل موثر است. انواع تری دی پنل ها شامل تریدی پنل دیواری ، تری دی پنل سقفی و ... می باشد که با ضخامت ها و طرح های مختلف قابل اجرا است.

 

تری دی پانل
تری دی پانل

 

ضخامت لایه بتنی روی تري دي پنل ۳۵ تا ۵۰ میلی متر است. در پایان کار نیز امکان اجرای عملیات نازک کاری بر روی لایه بتنی وجود دارد. تری دی پانل یک قطعه پیش ساخته بوده و دارای سه بخش هسته عایق پلی استایرن نسوز و یونولیت، شبکه های پیش جوش فولادی و بتن می باشد. قیمت تری دی پنل نیز تا حد زیادی به کیفیت و نوع متریال به کار رفته در ساخت آن بستگی دارد.

 

قیمت تری دی پنل

قیمت تری دی پنل به به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها نوع اسکلت ، تعداد طبقات، ارتفاع طبقات، تعداد بازشو ها، مسافت و حمل و نقل، متراژ، اقلیم، شرکت تولید کننده تری دی پانل ها، کیفیت ساخت و میزان مواد به کار رفته، ضخامت تري دي پنل ها و … می باشند. بنابرانین تعیین قیمت قطعی و نهایی برای انواع تری دی پنل ها کار چندان ساده ای نمی باشد. 

 

انواع تری دی پنل
اجزای مختلف تری دی پنل دیواری

 

در کل قیمت تری دی پنل وابسته به نوع، جنس و کیفیت آن می باشد. باید پیش از اقدام به خرید اقدام به استعلام قیمت تری دی پانل دیواری و یا قیمت دیوار پیش ساخته تری دی پنل نمود. در برآورد هزینه ها باید متراژ کار و ضخامت و حجم بتن مورد نیاز را نیز مدنظر قرار داد. به طور کلی قیمت تریدی پنل نسبت به سایر مصالح سبک همچون ساندویچ پنل، درای وال و ... کمتر است. دلیل این امر بی نیاز بودن آن به متریال وارداتی است. به عبارت دیگر مواد اولیه ساخت تری دی پانل تولید داخل بوده و با قیمت مناسب تولید و عرضه می گردد.

 

انواع تریدی پنل

انواع تریدی پنل با هسته پلی استایرن و بتن مسلح هم برای دیوار ها و هم برای سقف کاربرد دارد.

 

تری دی پنل سقفی

عرض تری دی پنل سقفی بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر و ضخامت عایق پلی استایرن آن بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر می باشد. ضخامت بتن روی این پانل ها بین ۵ تا ۷ سانتی متر است. تریدی پنل سقفی را به صورت شیبدار (با شیب کم) و یا افقی اجرا می کنند. با کمک اجرای تری دی پنل سقفی ضایعات و تلافات ملات سیمانی تا حد زیادی کاهش می یابد.

 

تری دی پنل سقفی
تری دی پنل سقفی

 

تری دی پنل دیوار

تری دی پنل دیوار در ساختمان ها می توانند هم به صورت باربر و هم دیوار جداکننده مورد استفاده قرار بگیرند. تری دی پانل دیوار غیر باربر به عنوان دیوار جداکننده یا تیغه استفاده می شود و ضخامت کمتری در مقایسه با پنل باربر دارد. حداقل قطر مفتول های استفاده شده در شبکه این دیوار ها باید ۲ میلی متر باشد. 

 

تری دی پنل دیوار
تریدی پنل دیوار

 

تری دی پانل دیوار باربر

ضخامت تری دی پانل دیوار باربر بیشتر از نوع غیر باربر بوده و قطر حداقل ۳ میلی متر قطر دارند. هم چنین اتصالات تری دی پنل دیوار باربر باید به گونه ای باشد که نیروی جانبی به پنل های باربر به نحو مناسبی تحمیل شود.

 

تریدی پنل دیوار غیر باربر

از تری دی پنل دیواری غیر باربر می توان در فضاهای داخلی به عنوان پارتیشن و دیوار داخلی استفاده نمود. قیمت تری دی پانل دیواری غیر باربر به علت ضخامت کمتر و متریال کمتری که استفاده می کند، کمتر است. از تریدی پنل دیوار غیر باربر هم در اسکلت های بتنی و هم اسکت فولادی می توان استفاده نمود.

 

قیمت تری دی پنل دیواری

قیمت تری دی پنل دیواری به عوامل مختلفی وابسته است. از جمله این عوامل نوع تریدی پنل است. از تری دی پانل دیواری هم به عنوان عضو باربر و هم به عنوان عضو غیر باربر استفاده می شود و این یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت دیوار پیش ساخته تری دی پانل است. قیمت تری دی پانل دیواری باربر نسبت به غیر باربر تا حدی بیشتر می باشد.

 

قیمت تری دی پنل
شاتکریت بتن روی تریدی پنل 

 

خرید تریدی پنل

برای خرید تریدی پنل ابتدا باید اجزا و کاربرد های آن به طور کامل شناخته شود. اجزای یک تری دی پانل شامل برش گیر، مفتول سرد کشیده شده، چشمه شبکه مش و شبکه جوش شده است. برای خرید تریدی پنل ابتدا باید کاربری پنل ها مشخص شوند سپس بر اساس کاربری و مقدار بودجه ای که در اختیار کارفرما می باشد، می توان نسبت به خرید تریدی پنل اقدام نمود.

 

دیوار تری دی پنل
 امکان اجرای بازشو بدون نیاز به نعل درگاه

 

ابعاد تری دی پانل

ابعاد تری دی پانل ها به سادگی با یک چاقوی حرارتی قابل تغییر است. تری دی پنل در حقیقت از سه بخش هسته عایق پلی استایرن ، شبکه های پیش جوش فولادیو بتن ساخته شده و این بخش ها توسط مفتول های فلزی به صورت خرپا به یکدیگر متصل شده و بعد از نصب بتن پاشی می شود و مقاوم شده و آماده بهره برداری می باشد. بنابراین انتخاب ابعاد و اندازه ها بر عهده کارفرما بوده و می توان اندازه ها و ابعاد را تغییر داد. ابعاد استاندارد تری دی پنل می تواند تا عرض ۱۰۰ سانتی متر و طول ۳۰۰ سانتی متر باشد. وزن تقریبی هر کدام تا ۶ کیلوگرم بر متر مربع و ضخامت های ۸،۶،۴ و ۱۰ سانتی متر باشد. هر چه ابعاد بزرگ تر باشد قیمت تریدی پنل نیز افزایش می یابد.

 

تری دی پانل دیواری
معرفی اجزای تریدی پنل

 

مزایای تری دی پنل

خرید تریدی پنل مزایا و ویژگی های مثبت زیادی به سازه اضافه می کند. در ادامه مزایای تری دی پنل به صورت موردی مورد بررسی قرار می گیرد.

  • استفاده از انواع تری دی پنل باعث کاهش چشمگیر وزن ساختمان می شود زیرا تیری دی پنل ها وزن کمتری نسبت به سازه های دیگر در قسمت سقف و دیوار ها دارد.
  • حمل و نقل تری دی پانل ها به دلیل وزن کم بسیار ساده و سریع است.
  • انواع تری دی پنل سبک و مقاوم بوده و شکسته نشده یا ترک بر نمی دارد.
  • مقاومت عالی در برابر عوامل بیرونی مانند زلزله از دیگر مزایای تری دی پنل ها می باشد.

 

تری دی پنل سقفی
حمل آسان پنل های تریدی

 

  • تري دي پنل ها عایق حرارتی و صوتی و رطوبتی مناسبی بوده و در برابر آتش سوزی به دلیل قشرهای بتنی که دارند بسیار مقاوم هستند.
  • عدم نفوذ حشرات و آلودگی ها و ایجاد آرامش برای افراد از مزایای مهم تری دی پنل است.
  • به دلیل یکپارچگی سیستم دیوار و سقف در سیستم تری دی پانل ها، اجرای باربند لازم نیست.
  • تری دی پنل دیوار ضخامت بسیار کمی داشته و به همین علت امکان دسترسی به فضاهای بیشتر فراهم می شود.
  • صرفه جویی در هزینه ها مانند فونداسیون، شناژ و اسکلت ساختمان از دیگر مزایای تری دی پنل ها است.

 

تری دی پنل سقفی
برش ساده تریدی پنل ها

 

  • همان طور که از قبل نیز گفته شد تریدی پنل عایق مناسبی بوده و از هدررفت حرارت و برودت جلوگیری می کند بنابراین در صورت استفاده از انواع تری دی پنل ها ، تا حداکثر 50 درصد در هزینه های تهویه مطبوع صرفه جویی می شود.
  • افزایش عمر مفید ساختمان ها از جمه مزایای تری دی پنل های می باشد.
  • یکی از مهم ترین مزایای تریدی پنل در مرحله اجرا می توان به عبور راحت لوله های آب و فاضلاب، برق، تلفن و … و نصب راحت در و پنجره ها اشاره نمود.
  • خرید تریدی پنل نیازی به گچ کاری و سفید کاری پیچیده ندارد و بسیار سریع انجام می شود.
  • قیمت تری دی پنل ها به نسبت صرفه جویی که در هزینه های جانبی دارند، بسیار به بوده و تا حد زیادی مدت زمان اجرای ساختمان را کوتاه می کنند.

 

معایب تری دی پنل                         

  • قیمت دیوار پیش ساخته تری دی پانل می تواند تا حدی گران باشد.
  • برای اجرای اتصلات قطعات تری دی پانل نیاز به نیروی متخصص و آموزش دیده است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۲ از ۵ - از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

جهان فضلی

تری دی پنل سقفی استحکام لازم رو برای ساختمون های چند طبقه داره؟

ایوب رضایی

قیمت تری دی پنل با هسته پلی استایرن بیشتره یا هسته بتن مسلح

ایوب رضایی

قیمت تری دی پنل با هسته پلی استایرن بیشتره یا هسته بتن مسلح

اقبالی

مقاومت تری دی پنل در برابر ضربه چقدر هست؟

احسان

قیمت تری دی پنل با هزینه نصب برای هر متر رو بفرمایید

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما