تست های تخصصی بتن در قشم

تست های تخصصی بتن در قشم

دسته بندی

تست بتن

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

قشم x

تست های تخصصی بتن

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

قشم

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

تست های تخصصی بتن  در قشم

اگرچه رایج ترین تست بتن شامل ، تست مقاومت فشاری ، تست اسلامپ بتن ، تست التراسونیک بتن و ... است اما به منظور سنجش و اطمینان از بتن در گام های مختلف ساخت ، اجرا و بهره برداری از آن، از تست تخصصی بتن استفاده می شود.

از رایج ترین تست های تخصصی بتن می توان به تست وزن مخصوص بتن ، تست مقاومت کششی بتن ، تست مقاومت خمشی بتن ، تست مقاومت چسبندگی بتن (Pull out) ، تست بیرون کشیدگی بتن (Pull out) ، تست مقاومت در برابر نفوذ بتن ، تست هافسل ، تست تعیین عمق کربناسیون بتن ، تست تعیین دمای بتن ، تست تعیین درصد هوای بتن و تست گیرش سیمان اشاره نمود.

 

تست تخصصی بتن
تست تخصصی بتن

 

هزینه تست تخصصی بتن در قشم

گاها لازم است صرف نظر از هزینه تست های تخصصی با توجه به اهمیت عملکرد مناسب بتن در گام های مختلف ساخت ، اجرا و بهره برداری سازه ، انجام آزمایش بتن در دستور کار قرار گیرد، چراکه پیامدهای ناشی از ضعف بتن در مقابل قیمت تست تخصصی بتن بسیار ناچیز است. اما به طور کلی هزینه آزمایش بتن تخصصی بر حسب نوع تست و تجهیزات مورد نیاز آن متفاوت است.

 

تست وزن مخصوص بتن  در قشم

یکی از تست های تخصصی بتن ، تست وزن مخصوص بتن است. آزمایش وزن مخصوص بتن برای كنترل صحت طرح اختلاط و یا كنترل یكنواختی مخلوط بتن انجام می شود كه نیاز به پیمانه مخصوص دارد. در استاندارد ایران حداقل قطر پیمانه در آزمایش وزن مخصوص بتن چهار برابر حداكثر اندازه اسمی سنگدانه بوده و حداقل حجم آن ۵ لیتر می باشد. در حالی كه در استاندارد ASTM، برای حداكثر اندازه اسمی سنگدانه ۲۵ میلی متر، حداقل حجم ظرف حدود ۵.۵ لیتر و حداكثر اندازه اسمی سنگدانه ۳۸ میلی متر می باشد.

 

وزن مخصوص بتن
آزمایش وزن مخصوص بتن

 

تست تخصصی بتن - مقاومت خمشی در قشم

در انجام این ازمایش بتن که یکی از تست های تخصصی بتن است، در واقع به صورت غیر مستقیم مقاومت کششی بتن اندازه گیری می گردد. به طوری که در این تست تخصصی بتن ، مقاومت بتن در برابر نیرو های عمودی وارد بر آن سنجیده می شود و به عبارتی مقاومت بتن در برابر خم شدن اندازه گیری می گردد. لازم به ذکر است، تست مقاومت خمشی بتن معمولا با استفاده از روش بار سه نقطه ای و یا روش بار مرکزی انجام می شود.

 

تست تخصصی بتن - مقاومت کششی در قشم

یکی از تست های تخصصی بتن ، تست مقاومت کششی بتن است. بتن حالتی ترد و شکننده دارد که باعث می شود مقدار مقاومت کششی آن در مقایسه با مقاومت فشاری ، بسیار کم تر باشد. به همین دلیل، ضرورت دارد تا برای طراحی و ساخت یک سازه ، میزان مقاومت کششی بتن از طریق آزمایش مقاومت کششی تعیین گردد.

در آزمایش مقاومت کششی بتن یک نیروی فشاری قطری با سرعت مشخص در امتداد طول آزمونه استوانه ای بتن اعمال می شود تا گسیختگی رخ بدهد. این بارگذاری باعث بوجود آمدن تنش های کششی در سطحی که تحت بار و تنش های فشاری نسبتا بالایی قرار گرفته است، می شود.

 

تست تخصصی بتن
تست مقاومت کششی بتن

 

تست مقاومت چسبندگی بتن (Pull off) در قشم

از دیگر انواع تست تخصصی بتن ، تست مقاومت چسبندگی بتن است. تست pull-off یک تست بتن کارگاهی برای ارزیابی مقدار نیروی کششی مورد نیاز برای کشیدن دیسک چسبیده به سطح بتن می باشد. اندازه گیری مقاومت فشاری بتن ، تعیین مقاومت بتن برای اجرای عملیات پس کشیدگی و تعیین زمان برداشتن قالب ها و پایه ها بر مبنای مقاومت بتن ، از اهداف تست pull-off به شمار می رود.

 

هزینه آزمایش بتن ساختمان
آزمایش بتن مقاومت چسبندگی

 

تست مقاومت بیرون کشیدگی بتن (Pull out) در قشم

تست Pull out بتن یکی از تست های تخصصی جهت تعیین مقاومت استاتیکی بتن در محل است. مونتاژ و عملکرد ابزار مورد استفاده در آزمایش بیرون کشیدگی بتن ، ساده بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

همچنین تجهیزات تست Pull out بتن به نحوی طراحی گردیده که موجب پدید آمدن نیروهای کششی می شوند. اما به طور کلی ماهیت آزمایش بیرون کشیدن بر این اصل استوار است که حداکثر نیروی کششی که به قطعه نصب شده در داخل بتن اعمال می گردد، در لحظه گسیختگی بتن به مقاومت فشاری بتن وابسته است.

 

تست مقاومت در برابر نفوذ بتن در قشم

تست مقاومت نفوذ یا تست نفوذ میله ، یکی از انواع تست تخصصی بتن است. از آزمایش مقاومت در برابر نفوذ بتن برای تعیین مقاومت نسبی بتن استفاده می شود. ویندسور معروف ترین وسیله در اندازه گیری مقاومت در برابر نفوذ است. آزمایشات بتن مقاومت در برابر نفوذ به نوع سنگ دانه ها وابسته است.

روش هایی که برای تعیین مقاومت نفوذ بتن به کار می روند، عموما شامل یک دستگاه انفجاری به منظور فروکردن میله ای از آلیاژ سخت (میله ویندسور) به داخل بتن می باشند. در این تست تخصصی بتن ، قسمت بیرون مانده میله از بتن اندازه گیری شده و به عنوان مقاومت نفوذی آن ارائه می گردد.

 

تست هافسل (سنجش پتانسیل خوردگی بتن) در قشم

یکی از تست های تخصصی بتن ، تست هافسل یا سنجش پتانسیل خوردگی بتن است. تست تخصصی بتن هافسل (نیم پیل) برای تعیین محل هایی که نیاز به ترمیم و بازسازی به علت خوردگی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. تست نیم پیل قابلیت شناسایی جریان یون متحرک در بتن بین بخش های کاتدی و آندی از طریق اندازه گیری خطوط هم پتانسیل را دارا می باشد. به طوری که بتن مانند یک الکترولیت عمل کرده و خطر خوردگی بتن به اختلاف پتانسیل اندازه گیری شده، بستگی دارد.

 

تست هافسل
تست هافسل

 

آزمایش بتن چكش اشميت در قشم

یکی از انواع آزمایش بتن ساختمان ، ازمایش چکش اشمیت است. آزمایش چکش اشمیت ، یکی از انواع ازمایش های غیر مخرب بتن برای ارزیابی مقاومت سازه است. البته آزمایش چکش اشمیت بر اساس استاندارد ASTM C805 به نام های چکش بازتاب ، چکش ضربه ای و یا آزمایش سنجش سختی نیز شناخته می شود.

 

آزمایش بتن چیست
آزمایش بتن چکش اشمیت

 

ازمایش بتن چکش اشمیت بر اساس این اصل که بازتاب یک جرم ارتجاعی به سختی سطحی که جرم به آن برخورد می کند وابسته است، استوار است. به طوری که در آزمایش چکش ارتجاعی ، پیستون فنری چکش ارتجاعی بر روی سطح بتن فشرده شده و سختی سطح طبق یک مقیاس درجه بندی شده اندازه گیری می شود.

 

قیمت آزمایش بتن ساختمان
تجهیزات آزمایش بتن ساختمان

 

تست تخصصی بتن تعیین عمق کربناسیون در قشم

تست عمق کربناسیون بتن یکی از تست های تخصصی بتن است که میزان نفوذ دی اکسید کربن به درون بتن را مشخص می کند. آزمایش تعیین عمق کربناسیون بتن با شناسایی علت خوردگی بتن ، تصویری صحیح از روش تعمیر مورد نیاز را در اختیار کارشناسان قرار می دهد.

 

تست تعیین دمای بتن  در قشم

ﺗﻐﯿﯿﺮ دمای بتن تازه تاثیر محسوسی بر خواص ﺑﺘﻦ ﻧﻈﯿﺮ کارایی ، ﻣﻘﺎوﻣﺖ ، ﮔﯿرش ، ﺟﻤﻊ ﺷﺪﮔﯽ و ... ﺧﻮﺍﻫﺪ داشت. ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ سبب لازم است دمای بتن تازه همگام اجرای بتن اندازه گیر ی شده و در صورت اختلاف  ﻓﻨﯽ و ﯾﺎ موازین آیین نامه ، اقدامات لازم ﻃﺒﻖ ﺻﻼﺣﺪﯾﺪ دستگاه نظارت صورت پذیرد.

 

تست تعیین دما بتن
آزمایش تعیین دمای بتن

 

آزمایش بتن التراسونیك در قشم

آزمایش سرعت ضربه التراسونیک که موسوم به UPV است، برای تعیین مقاومت بتن به وسیله ارزیابی همگنی و یکپارچگی بتن استفاده می شود. با استفاده از ازمایش بتن ساختمان ضربه التراسونیک می توان به اطلاعاتی کاربردی و دقیق نظیر ابعاد و عمق ترک های بتن دست یافت. به عبارتی ارزیابی کیفی مقاومت بتن ، تعیین ناپیوستگی ها در سطح مقطع بتن و تعیین عمق ترک های سطحی بتن از کاربردهای آزمایش بتن ساختمان سرعت ضربه التراسونیک به شمار می رود.

 

قیمت آزمایش بتن
آزمایش بتن التراسونیک

 

تست تعیین درصد هوای بتن در قشم

تست تعیین درصد هوای بتن از انواع تست تخصصی بتن است. آزمایش درصد هوای بتن معمولا در مواردی انجام می شود كه از مواد حباب زا برای تولید حباب ریز هوا در بتن (هوای عمدی) استفاده شده است. هر چند در سایر موارد نیز از این تست تخصصی بتن می توان برای تعیین درصد هوای غیر عمدی (ناخواسته) اقدام نمود. همچنین گاهی آزمایش هواسنجی بتن تازه جهت كنترل یكنواختی بتن انجام می شود.

 

دستگاه تعیین درصد هوای بتن
دستگاه تعیین درصد هوای بتن

 

تست گیرش سیمان بتن در قشم

یکی از تست های تخصصی بتن ، تست گیرش سیمان بتن است. گیرش بتن از خواص مهم بتن تازه در سنین اولیه محسوب می شود که بر رفتار آن در دراز مدت اثر می گذارد. تست های استاندارد تعیین زمان گیرش بتن ، تنها بر روی خمیر سیمان و ملات قابل انجام است و مستقیما بر روی بتن انجام نمی گیرد. اما آزمایش گیرش سیمان در جهت سنجش کیفیت سیمان بسیار حائز اهمیت است، چرا که سیمان های فاسد شده دارای زمان گیرش بیش از حد متعارف می باشند.

تست های تخصصی بتن در قشم در بندرعباس، تست های تخصصی بتن در قشم در تخت، تست های تخصصی بتن در قشم در فین، تست های تخصصی بتن در قشم در قلعه قاضی، تست های تخصصی بتن در قشم در ابوموسی، تست های تخصصی بتن در قشم در تنب، تست های تخصصی بتن در قشم در بستک، تست های تخصصی بتن در قشم در جناح، تست های تخصصی بتن در قشم در کوخرد، تست های تخصصی بتن در قشم در بشاگرد، تست های تخصصی بتن در قشم در گافروپارمون، تست های تخصصی بتن در قشم در گوهران، تست های تخصصی بتن در قشم در بندرلنگه، تست های تخصصی بتن در قشم در شیبکوه، تست های تخصصی بتن در قشم در کیش، تست های تخصصی بتن در قشم در پارسیان، تست های تخصصی بتن در قشم در کوشکنار، تست های تخصصی بتن در قشم در جاسک، تست های تخصصی بتن در قشم در لیردف، تست های تخصصی بتن در قشم در حاجی آباد، تست های تخصصی بتن در قشم در احمدی، تست های تخصصی بتن در قشم در فارغان، تست های تخصصی بتن در قشم در خمیر، تست های تخصصی بتن در قشم در رویدر، تست های تخصصی بتن در قشم در رودان، تست های تخصصی بتن در قشم در بیکاه، تست های تخصصی بتن در قشم در جغین، تست های تخصصی بتن در قشم در رودخانه، تست های تخصصی بتن در قشم در سیریک، تست های تخصصی بتن در قشم در بمانی، تست های تخصصی بتن در قشم در قشم، تست های تخصصی بتن در قشم در شهاب، تست های تخصصی بتن در قشم در هرمز، تست های تخصصی بتن در قشم در میناب، تست های تخصصی بتن در قشم در بندزرک، تست های تخصصی بتن در قشم در توکهور، تست های تخصصی بتن در قشم در سندرک.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

میثم کارگر

سلام شماره هایی که قرار دادید رو برای استعلام هزینه تست های تخصصی بتن گذاشتید؟

میثم کارگر

سلام شماره هایی که قرار دادید رو برای استعلام هزینه تست های تخصصی بتن گذاشتید؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما