استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کمیسیون مشارکت در ساخت

کمیسیون مشارکت در ساخت
نحوه محاسبه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت

کمیسیون مشارکت در ساخت ثابت نبوده و معمولا به صورت توافقی محاسبه و دریافت می گردد. مقدار تعیین شده نرخ کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت غالبا یا به طور کامل از سازنده دریافت می شود و یا اینکه سهم کمتری از آن از مالک دریافت می گردد. یکی از دلیل این موضوع این است که تعداد زمین های موجود برای مشارکت در ساخت کمتر از تعداد سازندگانی است که به مشارکت تمایل دارند. موقعیت پروژه و ارزش معامله بر روی مقدار کمیسیون مشارکت در ساخت تاثیرگذار است.

کمیسیون مشارکت در ساخت

دلایل دریافت کمیسیون مشارکت در ساخت توسط املاک

تعرفه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت مبلغی است که به عنوان پورسانت به مشاور املاکی که نقش واسط یا تنظیم کننده قرارداد را داشته، پرداخت می گردد. در صورتی که مشاور املاک خدماتی همچون پیدا کردن زمین مناسب ساخت برای سازنده، پیدا کردن سازنده متخصص و مورد اعتماد برای مالک، محاسبه سهم طرفین و تنظیم قرارداد مشارکت را انجام دهد، کمیسیون مشارکت در ساخت دریافت می نماید. نرخ کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت با توجه به خدمات ارائه شده توسط املاک متغیر است. چنانچه املاک معرفی کننده مالک و سازنده به یکدیگر باشد و تنظیم قرارداد را هم انجام دهد، مقدار کمیسیون مشارکت در ساخت املاک بیشتر از حالتی است که تنها تنظیم کننده قرارداد باشد.

نرخ کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت

همان طور که پیشتر نیز بیان شد، مقدار دقیقی برای حق کمیسیون در این زمینه تعیین نشده است. اما حداکثر نرخ کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت دریافتی از هر طرف، معادل ۰/۲ درصد ارزش معامله می باشد. به عبارتی مجموع حداکثر نرخ کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت برابر با ۰/۴ درصد ارزش معامله است. ممکن است برخی از افراد بر این باور باشند که مراجعه به مشاور املاک و پرداخت تعرفه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت کار بیهوده ای است. اما با توجه به پیچیدگی های این قرارداد، پرداخت نرخ کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت به بنگاه املاک و تنظیم قرارداد درست، به ریسک تنظیم آن توسط خود افراد می ارزد. در واقع مشاور املاک تجربه کافی در تنظیم قرارداد را دارا بوده و احتمال وقوع مشکلات فنی و حقوقی به کمترین مقدار ممکن می رسد.

تعرفه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت

تعرفه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت

به طور کلی قراردادها به دو دسته معین و نامعین تقسیم بندی می شوند. عقود معین به قراردادهایی گفته می شود که شرایط آنها در قانون تعیین و مشخص شده است. مشارکت در ساخت جزو عقود نامعین است. از این رو تعرفه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت ، مشخص نبوده و به توافق طرفین وابسته می باشد.

اگر چه غالبا تعرفه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت به طور کامل توسط سازنده پرداخت می شود، اما به طور قانونی پرداخت آن بر عهده هر دو طرف قرارداد می باشد. نحوه محاسبه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت به میزان خدمات مشاور و ارزش کلی معامله وابسته است. در گام اول نحوه محاسبه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت ، باید آورده طرفین محاسبه گردد. با توجه به تعیین ارزش کلی معامله، کمیسیون مشارکت در ساخت هم تعیین می شود.

نحوه محاسبه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت

نحوه محاسبه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت به حالت های مختلفی همچون درصد از ارزش کل معامله، درصد از سود ناشی از پروژه، مبلغ ثابت و یا توافق مستقیم قابل انجام است. در حالت دوم، چنانچه مقرر شود که کمیسیون تنها از سازنده دریافت شود در این صورت تعرفه کمیسیون مشارکت در ساخت بر اساس سود سازنده از معامله محاسبه می گردد.

نحوه محاسبه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت

از آنجایی که شرایط پروژه های مختلف با یکدیگر متفاوت است، لذا توصیه می گردد که شرایط مربوط به کمیسیون مشارکت در ساخت به دقت بررسی گردد. در صورت نیاز می توان با مشاور حقوقی نیز مشورت نمود. پیش از عقد قرارداد باید تعرفه کمیسیون مشارکت در ساخت تعیین شده و سپس قرارداد امضا شود.

برای مطالعه بیشتر:

بلاعوض مشارکت در ساخت

قدرالسهم مشارکت در ساخت

قانون مشارکت در ساخت

تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت

مراحل مشارکت در ساخت

صفر تا صد مشارکت در ساخت

معایب مشارکت در ساخت

نحوه انتقال سند در مشارکت ساخت

شرایط مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت ساخت

فسخ قرارداد مشارکت در ساخت

مشکلات قراردادهای مشارکت در ساخت

نکات قرارداد مشارکت در ساخت

سوالات مشارکت در ساخت

انقضای مدت قرارداد مشارکت در ساخت

نحوه نوشتن قرارداد مشارکت در ساخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.49 ( 5 نظر)