استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب هبلکس چیست

چسب هبلکس چیست
چسب هبلکس چیست

علت استفاده روزافزون از چسب هبلکس چیست و چرا جایگزین ملات ماسه سیمان شده است؟ کاربرد چسب هبلکس چیست و آیا تنها برای اجرای بلوک سبک استفاده میشود؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می دهیم و در خصوص چسب هبلکس و ویژگی هایش جزئیات بیشتری را بررسی می کنیم. چسب هبلکس، پودری آماده مصرف است که برای اجرای بلوک های هبلکس در دیوار و کف و همچنین برای اجرای کاشی و سرامیک در بعضی موارد قابل استفاده است. در واقع تولیدکنندگان بلوک های سبک بتنی جهت اتصال بهتر و چسبندگی بیشتر اقدام به تولید چسب هبلکس نموده اند. این چسب ها علاوه بر استفاده آسان، سازگاری بیشتری با ساختار بلوک هبلکس دارند و باعث کاهش هزینه های نگهداری و اجرا میشوند.

دیوار چینی با چسب هبلکس
دیوار چینی با چسب هبلکس

از شناخته شده ترین و پرکاربردترین برندهای این محصول می توان به اردکان هبلکس ، بلوک ساروج و هبلکس رضوی اشاره کرد. به منظور خرید هبلکس در شهرهای مختلف ایران از جمله خرید از کارخانه بلوک هبلکس اصفهان ، هبلکس همدان ، هبلکس بیرجند و … استعلام قیمت برندهای مختلف همچون قیمت پرین بتن نیشابور می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

در مقایسه با ملات ماسه سیمان برتری چسب هبلکس چیست

در گذشته برای اجرای انواع بلوک سفالی ، بلوک سیمانی و بتنی و همچنین کاشی و سرامیک از ملات ماسه و سیمان استفاده میشده است. مصالح نوین ساختمانی مانند چسب هبلکس دارای برتری هایی می باشند که امروزه در میان پیمانکاران ساختمانی محبوبیت یافته اند. در ادامه به این پرسش که تفاوت ملات و چسب هبلکس چیست پاسخ داده شده است.

تفاوت ترکیبات ملات و چسب هبلکس چیست

انواع ملات های ساختمانی از سیمان، آهک یا گچ، ماسه و آب تهیه میشوند. برای ساخت ملات، مواد اولیه در محل ساخت انبار میشود و بنا به ضرورت ساخته و مورد استفاده قرار میگیرد. این امر تولید ضایعات ساختمانی، اشغال شدن فضا و مصرف بیش از حد آب را در پی دارد. در مقابل چسب هبلکس از سیمان پرتلند یا سیمان سفید ، مواد معدنی، ریزدانه ها و چسب های پلیمری به صورت کارخانه ای تولید میشوند. استفاده از پلیمر در ترکیب چسب هبلکس، چسبندگی، دوام و استحکام چسب را افزایش میدهد این چسب ها به صورت پودری در بسته بندی های کیسه ای یا پاکتی عرضه می گردند و به راحتی انبار می شوند. برای آماده سازی به مقدار کمی آب احتیاج دارند و محیط کارگاه را آلوده نمیکنند و دور ریز بسیار کمتری دارند.

چسب هبلکس
چسب هبلکس

مقدار مصرف ملات و چسب هبلکس

تفاوت مقدار مصرف ملات و چسب هبلکس چیست و چه تاثیری در هزینه ها دارد؟ به دلیل جذب آب بلوک، لازم است که ضخامت ملات مصرفی به اندازه ای باشد که آب خود را از دست نداده و چسبندگی لازم را بین بلوک ها ایجاد نماید. این ضخامت بیشتر از ۲ سانتیمتر است. چسب هبلکس برای بلوک هایی با جذب آب طراحی و تولید شده است و ضخامت استفاده از آن بین ۳ تا ۶ میلیمتر متغیر می باشد. مقدار مصرف چسب و ملات در هر مترمکعب نیز متفاوت است. در هر مترمکعب بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم از چسب لازم است در حالی که میزان مصرف ملات بیشتر از ۴ برابر این مقدار می باشد. مقدار مصرف فاکتور مهمی در تعیین قیمت دیوار هبلکس است و در برآورد هزینه ها باید در نظر گرفته شود.

ضخامت استفاده از چسب
ضخامت استفاده از چسب

میزان مصرف آب در ملات و چسب

در آماده سازی چسب باید به اندازه ۲۰ تا ۲۵ درصد وزنی پودر از آب استفاده شود. این مقدار در حدود ۴ تا ۹ لیتر آب بسته به وزن چسب متغیر است. در ملات سیمان این مقدار حدود ۱۰ برابر بیشتر خواهد بود.

چسبندگی و دوام چسب نسبت به ملات

چسب هبلکس در محل اتصال بسیار مقاوم است. مقاومت کششی و فشاری چسب در مقایسه با ملات چنانچه با یک ضخامت مصرف شوند، بیشتر است. استفاده از پلیمر و ریزدانه های کلاسه بندی شده در شرایط تولید کارخانه ای، استحکام، دوام و چسبندگی بیشتر این محصول را تضمین میکند. این موضوع پاسخی است به این پرسش که دلیل مقاومت بیشتر چسب هبلکس چیست.

شکل ظاهری ملات و چسب

چسب هبلکس پودر آماده مصرف است که پس از اختلاط با آب به شکل خمیری در می آید. این خمیر با غلظت مناسب در سطوح افقی و عمودی قابل استفاده است و شره نمیکند. این در حالی است که ملات در حین انجام دیوارچینی ساخته میشود و چسبندگی خمیر را ندارد. اگر میزان سیمان و ماسه و آب در ملات با نسبت مناسب ترکیب نشود، ملات شره میکند و چسبندگی مناسبی نخواهد داشت

تیغه چینی با چسب
تیغه چینی با چسب

مزایای چسب هبلکس چیست

استفاده از چسب هبلکس مزایایی در پی دارد که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

عایق رطوبتی، صوتی و حرارتی

یکی از مهمترین مزایای چسب هبلکس چیست و چه تاثیری در ساختمان سازی دارد؟ چسب هبلکس عایق رطوبتی است و پس از خشک شدن اجازه نفوذ آب را بین بلوک ها نمیدهد. همچنین این چسب ها عایق صوتی هستند که در مقایسه با ملات مزیت بزرگی محسوب میشود. چسب هبلکس غیر قابل اشتعال است و در برابر آتش میتواند تا حدود ۴ تا ۵ ساعت مقاومت کند. تمام این خصوصیات باعث کاهش اتلاف انرژی تا حدود ۳۰ درصد در ساختمان میشوند. بنابراین چسب هبلکس گزینه مناسبی برای دیوارچینی و اجرای کف محسوب میگردد.

دوستدار محیط زیست

مضرات چسب هبلکس چیست و آیا برای محیط زیست ضرر دارد؟ چسب هبلکس دوستدار محیط زیست است و مواد به کار رفته در این چسب برای محیط زیست مضر نیستند. همچنین چسب هبلکس ضایعات ساختمانی تولید نمیکند و یکی دیگر از دلایل محبوبیت و استفاده پیمانکاران این مزیت از چسب هبلکس است.

کاهش بار مرده ساختمان

چسب بلوک هبلکس سبک است و تاثیر بسزایی در کاهش بار مرده ساختمان دارد. مقاومت ساختمان در برابر تنش های وارده و نیروهای طبیعی با وزن ساختمان در ارتباط است. هر چه بار مرده ساختمان کاهش یابد، مقاومت بیشتر خواهد بود.

دیوار تراز شده با چسب
دیوار تراز شده با چسب

جلوگیری از بروز ترک های ناشی از نیروهای کششی

چسبندگی بالا و مقاومت کششی چسب هبلکس از بروز ترک های ناشی از نیروهای کششی جلوگیری میکند. این چسب در برابر نیروهای وارد در محل اتصال در حین اجرا و پس از آن به خوبی مقاومت میکند.

عدم نیاز به عمل آوری

چسب هبلکس دارای پلیمرهای قوی نگهدارنده آب است و پس از اجرا نیازی به عمل آوری ندارد. شاید این سوال پیش بیاید که مزیت عدم نیاز به عمل آوری چسب هبلکس چیست. علاوه بر مصرف آب کمتر در آماده سازی چسب هبلکس، عدم نیاز به عمل آوری پس از اجرا نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب میشود. بنابراین هزینه های اجرای کار کاهش پیدا میکند.

مقاومت و دوام بالا

مقاومت چسب هبلکس بالا است و طول عمر سازه را افزایش میدهد. علاوه بر آن هزینه های نگهداری ساختمان به دلیل دوام چسب هبلکس کم میشود. میتوان گفت این امر باعث کاهش نگرانی ساکنین از خرابی دیوار و ترک خوردن در طولانی مدت میگردد.

کاربرد چسب هبلکس چیست

  • دیوارچینی و تیغه چینی بلوک های سبک AAC، CLC ،NAAC ، بلوک بتن فومی، گازی، بلوک سیمانی سبک و سنگین
  • اجرای کف و سقف با بلوک های سبک
  • اجرای پلاستر روی دیوار جهت صاف کردن به جای پلاستر گچی
  • پر کردن شکستگی های بلوک و ترک
  • برای نصب کاشی و سرامیک با مشورت تولیدکننده
  • تمیزی اجرا با چسب

شرایط نگهداری چسب هبلکس چیست

از آنجایی که در ترکیب چسب هبلکس از سیمان استفاده میشود، شرایط نگهداری از چسب مشابه سیمان است. چسب باید دور از نور مستقیم خورشید و در دمای بالاتر از ۱۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود. چسب هبلکس باید دور از یخبندان و حرارت مستقیم و رطوبت باشد. همچنین با فاصله از زمین روی پالت قرار بگیرد. تعداد بسته هایی که مجازند روی هم انبار شوند، از تولیدکننده باید استعلام شود.

برای مطالعه بیشتر:

انواع چسب هبلکس

وزن چسب هبلکس

قیمت هر عدد بلوک هبلکس رضوی

تست چسب بلوک هبلکس

چسب هبلکس اردکان

نصب آجر نما با چسب

چسب آجر

قیمت چسب استخری

چسب کاشی و سرامیک

چسب مخصوص سرامیک

قیمت هر عدد بلوک هبلکس

اندازه بلوک هبلکس

اجرای دیوار هبلکس

بلوک بتن سبک اتوکلاو شده

هبلکس

اردکان هبلکس

هبلکس رضوی

قیمت هبلکس اصفهان

بلوک هبلکس تبریز

قیمت بلوک هبلکس تهران

قیمت بلوک هبلکس ۲۰ سانتی

هبلکس بهتر است یا سفال

بلوک عایق صوت و حرارت

چسب هبلکس رضوی

کاربرد چسب بتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.59 ( 8 نظر)