استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

محوطه سازی با واش بتن

محوطه سازی با واش بتن
محوطه سازی با واش بتن

محوطه سازی با واش بتن با قالب بندی و اجرای بتون و استفاده از کندگیرها و استفاه از سنگ دانه های تزئینی انجام  می شود. محوطه سازی واش بتن برای سنگفرش حیاط خلوت و محوطه‌هایی مانند باغ های خصوصی و پارک های عمومی انتخابی مناسب است. پاسیو و مسیرهای درب ورودی ویلا ها و آپارتمان ها با طراحی خلاقانه کفپوش واش بتن زیباتر خواهد شد. نکته اصلی حیاط سازی با واش بتن بحث دوام آن است که در صورت نگهداری مناسب تا ۵۰ سال دوام خواهد داشت. علاوه بر این فضایی طبیعی ایجاد میکند و سنگدانه ها با اغلب مصالح ساختمانی و فضاهای طبیعی هماهنگی خواهد داشت. خصوصا واش بتن برای محوطه ‌های که دارای فضای آبنما یا استخر هستند علاوه بر زیبایی، مانع از لغزندگی سطوح نیز خواهد داشت.

امکان اجرای پلکان ورودی به صورت منحنی نیز وجود دارد و میتوان راهروهایی با ایده های متفاوت و خلاقانه را به اجرا درآورد. در ادامه جزئیات کاملی از محوطه سازی ویلا با واش بتن و هزینه محوطه سازی با واش بتن بررسی خواهد شد. همچنین پیشنهاداتی در مورد طراحی محوطه با واش بتن ارائه خواهد شد.

محوطه سازی با واش بتن
محوطه سازی باغ با واش بتون

محوطه سازی ویلا با واش بتن

از طرح‌های خلاقانه‌ی اجرای محوطه سازی با واش بتن برای فضاها و محوطه‌هایی با ورودی کوچک ایده بگیرید و شرایط پروژه‌ی خود را با امکاناتی که اجرای محوطه با واش بتن در اختیارتان می‌گذارد تطبیق دهید. ترکیب‌های ابعاد متفاوتی از سنگ دانه و رنگ‌های خیره کننده فضای کوچک حیاط و محوطه‌های محدود را وسیعتر نشان میدهد. اگر حیاط سازی با واش بتن به درستی اجرا شود و طراحی با فضای شما هماهنگی کافی داشته باشد فضای محوطه شما را بزرگتر و دلپذیرتر نشان خواهد داد. محوطه سازی واش بتن حس خلوتی و سبکی به فضا منتقل میکند. ترکیب سنگ دانه با بتن بسیار شیک و جذاب است. خصوصا برای ورودی های تنگ و باریک حیاط ها و فضاهای نه چندان بزرگ ورودی پاسیو بهترین انتخاب است.

محوطه سازی با واش بتن
محوطه سازی حیاط ویلا با واشبتن

محوطه سازی حیاط با واش بتن برای حیاط خلوت

در بعضی موارد از اجرای سنگفرش انتظار تفکیک فضا نیز می‌رود. محوطه سازی با واش بتن دست شما را برای ایجاد طرح هایی برای تفکیک فضا ایجاد می‌کند. برای مثال محوطه‌هایی از ویلا‌های یک طبقه که ورودی‌های مجزا دارند با طراحی خلاقانه برای سنگ فرش فضاهای مجزا و جذابی خواهند داشت. خطوط تمیز و مینیمالیستی که در ترکیب با گیاهان بهترین انتخاب برای ورودی ویلاهاست.

محوطه سازی با واش بتن
محوطه سازی حیاط خلوت با واشبتن

یکی دیگر از فرصت هایی که محوطه سازی با واش بتن در اختیارتان قرار میدهد ایجاد فضاهای منحنی است. با توجه به اینکه واش بتن در نهایت به طرح قالب در میاید به راحتی امکان اجرای فضاهای منحنی شکل را نیز خواهید داشت. پله‌ها و پاگردهای ورودی در بسیار موارد با ایده‌های دوار و منحنی ظاهر جذاب‌تری خواهند داشت. مسیرهای ترکیبی و طرح‌های مینیمالیستی با محوطه سازی واش بتن به راحتی اجرا خواهد شد. ایده‌ی فضاهای منحنی برای ورودی حیاط‌های کوچک طرفداران بسیاری دارد و در ترکیب با گلدان‌های همیشه سبز زیبایی آن دو چندان می‌شود.

محوطه سازی با واش بتن
محوطه سازی با واش بتن

واش بتن مناسب محوطه سازی

با توجه به اینکه حیاط سازی با واش بتن توسط سنگ‌دانه‌ها انجام می‌شود حس طبیعی بودن سنگ فرش را به درستی منتقل می‌کند. خصوصا برای فضاهایی که آبنما کار شده و نیاز است که با محیط طبیعی هماهنگی ایجاد شود، در باغچه‌های خصوصی و فضاهای سبز عمومی استفاده از واشبتن برای محوطه سازی برای هماهنگی با محیط طبیعی ایده‌ال است. باغ‌‍‌های کوچک و بزرگ با واش بتن هایی از سنگ دانه‌های رنگارنگ زیباتر است. استفاده سنگ دانه های واش بتن در کنار صدای آبنما پناهگاه طبیعی دلپذیری را پیش روی شما قرار خواهد داد.

محوطه سازی با واش بتن
واش بتن محوطه در رنگ های مختلف

سنگ فرش پلکانی با قطعات مجزا در فاصله‌های نسبتا زیاد از هم یکی از خلاقانه ترین ایده های طراحی سنگ فرش محوطه است. این طرح یادآور گذرگاهیست از میان نهر که سنگ های رودخانه به صورت طبیعی برای شما ایجاد کردند. عبور از این گذرگاه ها برای کودکان تفریحی لذت بخش است. ورودی های که ساختاری سه بعدی دارند و فضای میان قطعات واش بتن با گیاهان همیشه سبز پوشانده می شود بسیار متفاوت و جذاب است. این سبک متمایز با ایجاد عمق روی زمین فضاهای تنگ و باریک را بزرگ و پر نور جلوه میدهد.

محوطه سازی با واش بتن

محوطه سازی واش بتن

محوطه سازی با واش بتن به جای استفاده از کاشی و موزاییک های قدیمی با طرح های کسل کننده مزیت های بسیاری دارد. میتوانید هر طرح و رنگی را با واش بتن اجرا کنید و حتی پس از اجرای یکپارچه ی واش بتن در محوطه سطح را به سلیقه‌ی خود به قطعات دلخواه برش بزنید. قاب بندی واش بتن تنوع گسترده‌ای دارد و میتوان در فضاهای بین کاشی به راحتی انواع گیاهان طبیعی و مصنوعی کار کرد تا به طبیعی بودن و همیشه سبز بودن سنگ فرش کمک کند.

محوطه سازی با واش بتن
استفاده از پوشش گیاهی میان تایل های واش بتن

رنگ بندی سنگ دانه های واش بتن متنوع است. در بعضی موارد میتوانید از رنگ های تیره برای ایجاد تضاد و خطای دید استفاده کنید. مصالح سبک مانند واش بتن با سنگ دانه هایی که در معرض دید قرار دارند امکان ایجاد عمق و سایه روشن را با ایجاد حجم و استفاده از رنگ های متنوع خواهد داشت.

محوطه سازی با واش بتن
کفسازی واش بتن حیاط

طرح واش بتن برای اطراف آبنما و استخر

یکی دیگر از نکات مثبت محوطه سازی با واش بتن کاهش ریسک لیز خوردن عابران پیاده است. واش بتن با افزایش میزان اصطکاک امکان سر خوردن خصوصا در هنگان یخبندان را کاهش میدهد. علاوه بر این اطراف فضاهایی مانند استخر که معمولا رطوبت باعث لغزندگی کفپوش می شود محوطه سازی واش بتن یکی از بهترین گزینه هاست.

محوطه سازی با واش بتن
واش بتن در اطراف استخر

طرح واش بتن برای پارکینگ

مسیرهای منتهی به پارکینگ و فضای پارکینگ نیاز به نوعی کفپوش بتنی ترافیکی دارد. این کفپوش باید کاملا با دوام باشد. کفپوش پارکینگ قرار است تردد ماشین آلات را دوام بیاورد و تنش و وزن بالا را تحمل کند. کفپوش های مقاوم سازی شده واش بتن توان بالایی برای تحمل تنش دارند. دوام بالایی دارند و تعمیر و نگهداری آن بسیار ساده است. لغزندگی پایینی دارد و زیبایی بصری را در فضای بسته‌ی پارکینگ نیز فراهم می‌آورد.

محوطه سازی با واش بتن
حیاط سازی با واش بتن

هزینه محوطه سازی با واش بتن

در مقایسه با انواع کفپوش های بتونی تزئینی قیمت محوطه سازی با واش بتن به مراتب هزینه کمتری دارد. سایر گزینه ها مانند بتن تزئینی با مهر زنی یا نمونه های مشابه معمولا گران تر تمام می شود. اجرای سطوح واش بتن در مقایسه با سطوح بتن ساده گران تر تمام می شود. نیروی کار بیشتری نیاز دارد و ممکن است گاهی به افزودنی بتن نیاز داشته باشید. علاوه بر این قیمت سنگ دانه ی تزئینی نیز به هزینه نهایی اضافه خواهد شد. اما در مجموع اضافه شدن هزینه نیروی کار و افزودنی بتن و سنگ دانه در مقایسه با کیفیت نهایی که به دست می آید مقرون به صرفه است.

محوطه سازی با واش بتن
محوطه سازی با واشبتن

حیاط سازی با واش بتن

استفاده از ایده های بتون تزئینی و موزاییک واش بتن برای محوطه سازی مزایای بسیاری دارد. برخی از مزایای حیاط سازی با واش بتن در ادامه بررسی شده است:

محوطه سازی با واش بتن
واش بتن به عنوان پوشش محوطه جلوی خانه

برای دیوارچینی محوطه نیز می توان از انواع دیوارهای پیش ساخته بتنی استفاده نمود.

زیبایی بصری

سنگدانه‌های کار شده روی واش بتن زیبایی منحصر به فردی دارند. این سنگ دانه ها رنگ بندی متنوعی دارد و اغلب چشم گیر است. یکی از محبوب‌ترین انواع طرح واش بتن سنگ دانه ی سفید یا ترکیب سفید کرم است و ظاهری که با این سبک واش بتن ایجاد میشود توسط هیچ کفپوش دیگری امکان اجرا ندارد. به علاوه واش بتن انعطاف پذیری بالایی در طراحی دارد و امکان هماهنگی با فضا  را خواهد داشت.

محوطه سازی با واش بتن
واش بتن در کفسازی استخر های خانگی

کاهش لغزندگی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کفپوش بحث ریسک لغزندگیست. سطح سنگدانه دارای بافتی است که سطحی مقاوم در برابر لغزش ایجاد میکند و فضای شما را برای مهمانان ایمن‌تر خواهد کرد. فضای عبور و مرور خصوصا در شرایط یخبندان و مرطوب با محوطه سازی واش بتن قطعا ایمن تر است.

محوطه سازی با واش بتن
واش بتن در پوشش کفسازی پیاده رو

ماندگاری زیبایی طی زمان

سرویس دهی طولانی مدت کفپوش های واشبتون با ظاهر کم نقص ویژگی دیگر محوطه سازی با واش بتن است. شکل ظاهری واش بتن به صورتی است که ترک‌ها و خوردگی‌ها یا تخریب‌های جزئی خللی در ظاهر کلی کفپوش ایجاد نمیکند. به راحتی میتوان ظاهر واش بتن را تا مدت‌ها سالم و کم نقص نگهداری کرد. استحکام بتن با روکش سنگدانه بسیار زیاد است و در برابر آسیب های ناشی از ترافیک سنگین و شرایط پر تنش تغییرات آب و هوایی پایداری مناسبی دارد.

محوطه سازی با واش بتن

ایده سنگفرش واش بتن برای حیاط ویلا

انتخاب سنگفرش مناسب خصوصا در مناطق مرطوب یا مناطقی که تفاوت دما شب و روز زیاد است یا یخبندان‌های طولانی مدت را تجربه می‌کند دشوار است. محوطه سازی واش بتن علاوه بر تحمل تنش‌های ناشی از تردد انسان و وسایل نقلیه باید در برابر تنش‌های آب و هوایی نیز استقامت داشته باشد. محوطه سازی با واش بتن این فرصت را به مجریان میدهد تا استحکام ساختار را بالا ببرند و با ایجاد طرح‌های شکاف‌دار در مقاطع مانع از تخریب و شکست سنگفرش شوند.

محوطه سازی با واش بتن
واش بتن در محوطه ویلا

برای پاسیو و حیاط خلوت و انواع محوطه سازی ایده‌ی محوطه سازی با واش بتن طرفداران بسیاری دارد. مزیت‌های خاص واش بتن برای محوطه و فضای باز باعث شده که در مقایسه با اغلب رقیبان برتری داشته باشد. استفاده از سنگدانه‌ تزئینی در مخلوط بتن سطحی زیبا و مقاوم در برابر لغزش ایجاد می‌کند.

محوطه سازی با واش بتن
محوطه سازی واش بتن

سنگفرش واش بتن پاسیو

این پاسیو مصالح ساختمانی نمایان، روکشی ساده و در عین حال زیبا دارد و ویژگی‌های مقاوم در برابر لغزش آن را به سنگفرشی ایده‌آل برای گردهمایی با دوستان و خانواده تبدیل کرده است. همانطور که در بالا ذکر شد، نکات مثبت یک فضای پاسیو سنگدانه در معرض زیبایی، مقاومت در برابر لغزش، پنهان کردن عیوب سطح، دوام بالا و هزینه ی محوطه سازی با واش بتن مقرون به صرفه است. اما مانند هر مصالح دیگری عیوبی دارد که باید پیش از اجرا از آن مطلع باشید تا شیوه ی درست را برای حیاط سازی با واش بتن انتخاب کنید:

محوطه سازی با واش بتن
سنگفرش واش بتن در محوطه ویلا

نکات حیاط سازی با واش بتن

  • اگر وسواسی هستید و کوچکترین زباله روی زمین به معنای شروع تمیزکاری است باید بدانید که گوشه ها و شکاف‌های متعددی برای پنهان شدن زباله روی زمین وجود دارد که تمیز کردن آن زمان بر است. اگر قصد دارید سطحی بدون کوچکترین زباله داشته باشید پیشنهاد میکنیم پاش بتن را برای اطراف اجرا کنید و سطح وسط صاف و بدون شکاف باشد تا تمیزکاری آن ساده تر انجام شود.
  • اگر قصد قرار دادن میز و صندلی یا ابزارهایی را دارید که باید بر سطوح تراز قرار گیرد ممکن است سطح واشبتون دردسرساز شود زیرا سطح محوطه سازی واش بتن ناهموار است و ابزار روی زمین به صورت تراز قرار نمیگیرد.
  • مراقبت و نگهداری محوطه سازی با واش بتن بسیار ساده است. در بسیاری از موارد اگر تعمیر و نگهداری به درستی انجام شود کفپوش تا ۵۰ سال دوام می آورد. مراقبت و نگهداری واش بتن معمولا با استفاده از سیلر انجام می شود. هر چند وقت یکبار لازم است از سیلر استفاه شود اما برای مناطقی که یخزدگی زیاد اتفاق میوفتد نیاز است دست کم سالی دو بار از سیلر شود. از آنجایی که سطح دارای سنگ دانه و دارای بافت است، تمیز نگه داشتن آن باعث افزایش طول عمر آن نیز می شود.
محوطه سازی با واش بتن
محوطه سازی واش بتن

طراحی محوطه با واش بتن

در انتخاب طرح حیاط سازی با واش بتن دست شما باز است. یکی از المان های متغییر ابعاد سنگدانه است. بزرگ و کوچکی ابعاد سنگ دانه و شکل ظاهری آن تاثیر زیادی در طرح نهایی دارد. برای پاسیو و حیاط خلوت معمولا قطعات سنگ هایی لبه گرد را پیشنهاد میکنند زیرا راه رفتن روی آن ساده تر است و پوشش زیباتری ایجاد میکند.

محوطه سازی با واش بتن
محوطه سازی پارک با واشبتن

بسته به طرح کلی شما ممکن است سنگدانه در سراسر سطح دیده شود یا تنها در بخش مشخصی از محوطه سازی با واش بتن سنگ دانه ها به وضوح دیده شود. بر همین اساس رنگ را نیز میتوان انتخاب کرد. طیف گسترده ای از رنگ ها وجود دارد که در ترکیب با بتن یکپارچگی مناسبی داشته باشد. در بسیاری از موارد رنگ های پاستیلی برای حیاط سازی با واش بتن استقبال می شود. رنگ هایی که هم نزدیک به طیف روشن است و هم خنثی و نزدیک به رنگ های سرد است.  

محوطه سازی با واش بتن
واش بتن تایلی در حیاط ویلا

بازسازی محوطه قدیمی با واش بتن

سطوح واش بتن قدیمی امکان بازسازی مجدد خواهد داشت. کافیست با نیروهای متخصص تماس بگیرید تا بازسازی سطوح قدیمی با سنگدانه های جدید انجام شود. محوطه سازی با واش بتن دوام بالایی دارد و امکان نوسازی آن نیز وجود دارد.

برای مطالعه بیشتر:

نمای واش بتن

واش بتن چیست

سنگ واش بتن

اجرای واش بتن درجا

آزمایش خاک

آزمایش های بتن

قیمت اجرای جدول بتنی

ساندویچ پانل گالوانیزه

ساندویچ پانل صنعتی

ساندویچ پانل رنگی

ضخامت ساندویچ پانل

دیوار ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل گالوانیزه

ساندویچ پانل صنعتی

ساندویچ پانل رنگی

ضخامت ساندویچ پانل

دیوار ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل کانکس

مواد اولیه بلوک هبلکس

سنگ کاری روی بلوک هبلکس

دیوار AAC

بلوک فرمستون

دیوار پیش ساخته هبلکس

بتن هوادار اتوکلاو شده

جنس بلوک هبلکس

بلوک سبک اتوکلاو شده

بلوک گازی

اجرای نما روی هبلکس

اتصالات بلوک هبلکس

دیوار چینی با بلوک هبلکس

اجرای هبلکس

بلوک هبلکس چیست

وزن بلوک هبلکس

بلوک اتوکلاو

مقایسه قیمت بلوک لیکا و هبلکس

بلوکaac

فرمستون

بلوک بتن سبک اتوکلاو شده

بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال

بلوک دیواری هبلکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

0%

امتیاز کاربران: 4.77 ( 20 نظر)