استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اجرای واش بتن درجا

اجرای واش بتن درجا
اجرای واش بتن درجا

اجرای واش بتن درجا یکی از بهترین گزینه‌ها برای کف سازی ورودی خانه‌ها و فضاهای سبز شهری است. نحوه اجرای واش بتن درجا این امکان را به سازنده می‌دهد که ساختاری یکپارچه داشته باشد. قیمت اجرای واش بتن به عوامل متعددی بستگی دارد. وسعت کار ، دستمزد اجرای واش بتن که بستگی به دستمزد نیروی انسانی دارد، قیمت سیمان و ماسه روز، قیمت سنگ دانه و هزینه‌های حمل و نقل و میکسر مواردی است که هزینه اجرا را تعیین می‌کند. مراحل کار اجرای واش بتن ساده به نظر می‌آید اما واقیعت این است که جزئیات کار و مهارتی که نیروی انسانی حین اجرای کف و نما به خرج می دهد و مهم‌تر از همه تجربه ی تیم اجرایی واش بتن تاثیر بسیار زیادی در نیتجه نهایی کار از نظر کیفیت و زیبایی خواهد داشت. تسلط مجری واش بتن میتواند تا حد زیادی از هزینه‌های اضافی بکاهد. برای بررسی نحوه اجرای واش بتن درجا و قیمت اجرای واش بتن درجا در ادامه با ما همراه باشید. جزئیات دقیقی در مورد روش اجرای واش بتن درجا و مصالح اجرای کفپوش واش بتن ارائه شده است.

نحوه اجرای واش بتن درجا
نحوه اجرای واش بتن درجا

نحوه اجرای واش بتن درجا

در ادامه به تفصیل نحوه اجرای واش بتن درجا و تمامی مراحل آن بررسی خواهد شد. در این بخش ۵ نکته مهم در مورد نحوه اجرای واش بتن درجا برای پروژه‌های کوچک مرور خواهد شد:

  1. ابعاد چارچوب قالب های بتنی بهتر است ۵ در ۱۰ سانت یا ۵ در ۱۵ سانت باشد. خاک یا خرده سنگ‌ ها را در قالب ها صاف و فشرده کنید.
  2. بتن را در قالب ها بریزید سپس با ابزارهایی که عموما ۵ در ۱۰ سانت هستند و ابزاری به نام تخته ماله آن را گسترده و صاف کنید.
  3. روی سطح بتن افزودنی های شیمیایی دیرگیر بتن اسپری کنید.
  4. اجازه بدهید بتن در قالب استراحت کند، روی بتن را با روکش پلاستیکی بپوشانید، اجازه دهید تا ۲۴ ساعت بتن خود را بگیرد، سپس روکش را جدا کنید.
  5. پیش از آنکه سیالی که لایه نهایی بتن را صیقل میدهد بر روی لایه نهایی بتن اعمال کنید. اگر امکان ترک خوردگی بتن وجود دارد بهتر است سطح آن را به قطعات کوچکتر مستطیلی یا مربعی تقسیم کنید.
روش اجرای واش بتن
روش اجرای واش بتن

قیمت اجرای واش بتن درجا

یکی از نکات مهم در مورد قیمت اجرای واش بتن به مجری آن باز میگردد. امکان اجرا توسط گروه های نیمه حرفه ای و کوچک تر وجود دارد. این نکته را باید در نظر داشته باشید که قیمت اجرای واش بتن توسط گروه های کوچکتر و نیمه حرفه‌ای بسیار ارزان تر از شرکت های بزرگ است و در صورتی که تجربه و مهارت کافی برای اجرا وجود داشته باشد و مصالح با کیفیت استفاده شود کیفیت کار گروه های نیمه حرفه ای تفاوت چندانی با شرکت های بزرگ نخواهد داشت. یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت نهایی اجرای واش بتن درجا نوسانات هزینه مصالح و هزینه میکسر است. نوسان قیمت سیمان بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

اجرای واش بتن درجا

عمران مدرن ارائه دهنده انواع فرآورده های بتنی همچون نیوجرسی جاده ، جدول دور باغچه و … می باشد. به منظور استعلام قیمت جدول دور باغچه و سایر فرآوروده ها و همچنین دریافت مشاوره در خصوص ابعاد جدول بتنی پیش ساخته می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

دستمزد اجرای واش بتن

دستمزد اجرای واش بتن درجا به صورت صفر تا صد توسط گروه های مجری واش بتن اعلام می شود. این قیمت ممکن است بدون در نظر گفتن مصالح و حمل و نقل و صرفا دستمزد نیروی کار باشد یا ممکن است قیمت را با در نظر گرفتن تمامی مصالح و تجهیزات اجرای واش بتن اعلام شود. هزینه نهایی بستگی به توافق طرفین. در بعضی موارد خصوصا در مورد اجرای واش بتن محدود به محوطه سازی یک ویلا ممکن است افراد تصمیم بگیرند بخشی از کار خودشان انجام دهند. در این صورت دستمزد اجرای واش بتن بیشتر به مراحل زیر بستگی خواهد داشت:

  1. تسطیح و آماده سازی زمین ، قالب بندی
  2. آماده سازی مخلوط بتن ،‌ بتن ریزی و صاف کردن سطح بتن ریزی شده
  3. پرداخت بتن ، برش زنی و پرداخت سطح نهایی
اجرای واش بتن درجا
نحوه اجرای واش بتن

روش اجرای واش بتن درجا

همانطور که در بخش پیش گفته شد نحوه اجرای واش بتن درجا را به سه دسته اصلی میتوان تقسیم کرد. در ادامه هر سه بخش اجرای واش بتن را به صورت مجزا بررسی خواهیم کرد:

نصب قالب بتنی

برای قرار گیری بتن پیش از آنکه سفت شود نیاز است تا یک قالب بتنی بسازید. این قالب به وسیله جعبه‌های چوبی ساخته می‌شود. این جعبه ها بتن را تا زمانی که کاملا سفت شود در جای خود نگه می دارد. تقارن جعبه مهم است و باید به دقت قطعات به هم چسبانده شود زیرا ساختار اصلی بتن در نهایت شبیه به همین جعبه خواهد بود.

  • برای در اختیار داشتن سطح بتنی با ارتفاع ۱۰ سانت لازم است تا قالب ها را به ارتفاع ۱۰ سانت و ضخامت ۵ سانت در نظر بگیرید.
  • اگر قصد ایجاد فضاهایی منحنی شکل دارید خصوصا برای پاگرد ویلاها و فضای ورودی ساختمان های تجاری و پله های منحنی یا نیم دایره نیاز است تا قالب چوبی ساختار انعطاف پذیرتری داشته باشد.
  • برای اجرای واش بتن زمین باید کاملا صاف و پاکسازی شده باشد و پس از آن قالب جعبه ی چوبی روی زمین قرار میگیرد.
  • در اجرای واش بتن درجا از ابزارهایی مانند میخ و چکش برای پایدار نگه داشتن قالب ایجاد ساختار منسجم میتوان استفاده کرد.
  • پیشنهاد می شود در انتهای هر تخته یک پایه قرار دهید و وسط را با پایه هایی با فاصله ی تقریبا ۱۰ سانتی پر کنید. استفاده از میخ های متعدد و پوشاندن هر نقصان و درز کمک میکند.
  • نیاز است تا ارتفاع جعبه را به ارتفاع مناسب برسانید. برای مثال برای ایجاد ارتفاع ۱۰ سانتی ، قالب با ارتفاع ۱۰ سانت ایجاد کنید و خاک زمین را به اندازه کافی متراکم و یکدست کنید و در صورت نیاز خاک برداری انجام دهید تا تمامی سطوح زمین با ارتفاع قالب ۱۰ سانتی یکسان باشد. تراز کردن زمین و متراکم کردن خاک باید با دقت و وسواس انجام شود. باید مطئن شوید که تمامی سطوح تا زمین ۱۰ سانت فاصله دارد.
اجرای واش بتن درجا
اجرای واش بتن درجا

زیر سازی برای اجرای کفپوش واش بتن

در بعضی موارد نیاز است تا برای تقویت و زیرسازی زمین از مش فولادی استفاده شود. برای اجرای کفپوش هایی که قرار است تنش بالایی را تحمل کند و نیاز به مقاوم سازی زمین وجود داشته باشد از مش فولاد و مقاطع فولادی استفاده می کنند که در ترکیب با بتن ساختار مستحکم‌تری داشته باشد. در بعضی موارد اگر تنش بالایی متوجه سطح اجرایی واش بتن نیست یا برای ورودی خانه ها که تردد ماشین آلات وجود ندارد، نیازی به استفاده از فولاد نیست.

مصالح اجرای کفپوش واش بتن

در این مرحله باید از نزدیک ترین تامین کننده بتن و سیمان اطرافتان ، مصالح مورد نیاز اجرای واش بتن درجا را تهیه کنید. احتمالا برای سفارش حجم بتن مورد نیازتان متراژ و ابعاد از شما پرسیده می شود و برای تعیین ساختار اختلاط بتن راهنمایی های لازم به شما داده خواهد شد.

اجرای واش بتن درجا

نسبت اختلاط برای اجرای واش بتن درجا چقدر است؟

معمولا برای اجرای واش بتن درجا از ترکیب ۱۵٪ درصد سیمان پرتلند ، ۱۵٪ آب ،‌ ۵۰ ٪ سنگ دانه و ۲۰ ٪ ماسه استفاده می‌کنند. اما به طور اختصاصی فرمول های دیگری نیز در مورد نسبت اختلاط بتن مورد نیاز در واش بتن وجود دارد که بر اساس تجربه و شیوه ی اجرا متفاوت است. جدول زیر یکی از پیشنهادات پر طرفدار در مورد نسبت اختلاط واش بتن است:

درصد اختلاطاجزای مخلوط بتن
۱۴٪سیمان پرتلند
۱۴٪آب
۵۰٪شن نخودی ( قطر ۱ سانت)
۳۰٪ماسه بتن

در مورد اجزای اختلاط این نکته را باید در نظر داشت که میزان آب باید کاملا به صورت کنترل شده باشد تا حداقل کارپذیری اسلامپ بتن حفظ شود.

اجرای واش بتن درجا

برای اجرای واش بتن چقدر بتن نیاز است ؟

محاسبه میزان بتن مورد نیاز اجرای واش بتن درجا ساختی نیست. کافیست طول و عرض و ارتفاع سطحی که قرار است بتن ریزی شود را ضرب کنید تا حجم بتن محاسبه شود. برای مثال پیشین اگر قرار باشد سطحی با اختلاف ارتفاع ۱۰ سانتی کفپوش واش بتن اجرا شود، برای اجرای ۱۰ متر مربع کف واش بتن نیاز است تا ۱ متر مکعب بتن داشته باشید.

بتن ریزی در اجرای واش بتن درجا

در این مرحله از نحوه اجرای واش بتن باید بتون داخل قالب ریخته شود. در صورتی که دسترسی ماشین آلات به قالب به صورت مستقیم امکان پذیر باشد میتوان مستقیما بتن را از میکسر داخل قالب ریخت و در غیر این صورت باید به وسیله فرغون یا ابزارهای مشابه کار بتن ریزی را پیش برد. سرعت بتن ریزی بسیار مهم است. باید وقتی بتن هنوز خیس است لکه گیری انجام شود.

اجرای واش بتن درجا
اجرای واش بتن درجا

سطح بتن باید کاملا صاف و یکدست پخش شود. باید تا حد امکان لکه گیری بی نقص انجام شود و سطح بتن تسطیح شود. میتوان با استفاده از ابزارهای دستی در هر طرف کار صاف کردن بتن را پیش برد اما ممکن است نیاز باشد تا نیروی کار با استفاده از تخته های محافظ وسط سطح بتن ریزی شده برود و به وسیله‌ی ماله‌های بزرگ لکه گیری را انجام دهد. ماله های دستی میتواند سطح نهایی را کاملا صاف کند و ساختار لبه ها را بهبود بخشد. هر چه سریعتر این کار را انجام دهید کار ساده تر خواهد بود. از نکات نحوه اجرای واش بتن درجا این است که زمانی که بتن سخت شود تسطیح آن بسیار مشکل است. در صورتی که لکه گیری و تسطیح سطح بتن ریزی شده با ابزارهای دستی سخت و چالش برانگیز است، ابزارهای مکانیکی متعددی برای انجام این کار وجود دارد.

اجرای واش بتن درجا

افزودنی کفپوش واش بتن

در اجرای واش بتن درجا برای ایجاد سطح صاف و بودن حباب های هوا و بدون خط و خش افزودنی های بتن کندگیر کمک خواهد کرد. مواد شیمیایی کند کننده فرآیند سخت شدن بتن باعث می شود که سطح بالایی بتن زمان بیشتری مرطوب بماند در حالی که هسته‌ی مرکزی آن سخت می‌شود. افزودنی کند گیر بتن را روی سطح اسپری کنید. سعی کنید این کار را به صورت یکنواخت انجام دهید و در تمامی سطح پخش کنید. اگر قصد دارید طرح و رنگ خاصی روی کفپوش ایجاد شود در این مرحله باید به صورت دستی یا با بیل شن های ریز را روی سطح بپاشید. برای مثال قطعات شن نخودی سفید رنگ یا قرمز و کرم سطح روی بتن را میپوشاند. حالت خمیری بتن اجازه فرو رفتن سنگدانه ها را نخواهد داد.

سخت شدن کفپوش واش بتن

روی تمام سطح کار شده را با روکش بپوشانید. پلاستیک و نایلون بهترین ابزار برای این کار است. پوشاندن سطح واش بتن درجا با نایلون کمک میکند تا رطوبت در زیر روکش حبس شود و وزش باد یا نور مستقیم خورشید باعث سریعتر خشک شدن بتن نشود. اطمینان حاصل کنید که پلاستیک مورد استفاده به اندازه ای بزرگ باشد که تمامی سطح کار را بپوشاند. به آرامی پلاستیک را روی سطح قرار دهید تا لکه یا ناهنجاری روی سطح ایجاد نکند.

۱۰ تا ۲۴ ساعت زمان لازم است تا بتن سخت شود. افزودنی کند گیر و پوشش پلاستیکی تنها میتواند جلوی سخت شدن سطح بتن را بگیرد و هسته مرکزی بتن با سرعت بیشتری سخت خواهد شد. منتظر بمانید تا یک شب تا صبح بماند و روز بعد آن را چک کنید. پس از خشک شدن باید پلاستیک به راحتی از روی آن جدا شود و حتی به راحتی بتوانید روی سطح واش بتن درجا راه بروید.

اجرای واش بتن درجا

شستن سطح در اجرای واش بتن

برای نمایان شدن سنگ ریزه نخودی که روی سطح پاشیده شده نیاز است تا با فشار آب سطح بتن را بشویید. با این کار سطح ماسه ای به حالت خمیری کنار میرود و سطح صاف و یکدستی از سنگ ریزی پدیدار می شود. لایه ماسه ای روی کار باید به راحتی شسته شود. اگر این کار با آب به سختی انجام شود میتوانید از جارو هم برای این کار استفاده کنید. دقت داشته باشید که پاشش آب را تا زمان طولانی بر روی یک نقطه متمرکز نکنید. انجام این کار ممکن است ناهنجاری و شکاف ایجاد کند. سنگدانه هایی که برای ظاهر زیبا در اجرای واش بتن درجا استفاده شده باید به صورت یکنواخت در سراسر کفپوش در معرض دید قرار گیرد.

اجرای واش بتن درجا
اجرای واش بتن درجا

قالب کفپوش واش بتن را باز کنید

در این مرحله باید قالب ها را باز کنید. توجه داشته باشید که ساختار بتن هنوز هم خیس است و شکل پذیری بالایی دارد. کافیست میخ ها را بردارید. باز کردن میخ ها کمک میکند که به راحتی قالب را باز کنید. از قالب ها برای پروژه های بعدی نیز میتوان استفاده کرد.

قطعه بندی واش بتن

برای جلو گیری از ترک خوردگی پیشنهاد برش و قطعه بندی سطح با اره داده می شود. با اره برش به راحتی میتوان شیارهایی روی سطح ایجاد کرد و به این ترتیب سطح شبیه به موزاییک هایی می شود که در عین حال ساختاری یکپارچه دارند. ایجاد این شیارها کمک میکند که پایداری کفپوش بیشتر شود و جلوی پیشرفت ترک های احتمالی نیز گرفته خواهد شد. بهتر است برش های مربعی روی سطح ایجاد کنید و امتداد خطوط برش زیاد طولانی نباشد.

مقاوم سازی نمای واش بتن

در نحوه اجرای واش بتن درجا برای ایجاد ساختاری پایدارتر نیاز است تا از اسپری های آب بندی و درزگیر روی سطح استفاده شود. به محض استفاده از این مواد خواهید دید که درخشش سنگدانه هایی که برای تزئین روی سطح پاشیده بودید دو چندان می شود. پایداری کفپوش با استفاده از لایه ی درزگیر و آب بند بیشتر خواهد بود. مواد درزگیر باید به صورت یکنواخت روی سطح واش بتن درجا پاشیده شود.

اجرای نمای واش بتن

اجرای واش بتن درجا امکان نماسازی را نیز خواهد داد. تکنیک های اجرایی نما تا حدودی متفاوت است. برای ایجاد ساختاری منسجم به عنوان نمای دیواری لازم است تا از افراد با تجربه و با مهارت در زمینه نحوه اجرای واش بتن درجا استفاده کنید تا نمای عمودی بی نقص اجرا شود.

برای مطالعه بیشتر:

نمای واش بتن

واش بتن با چمن

قیمت سنگ فرش واش بتن

قیمت اجرای جدول بتنی

قیمت بلوک هبلکس

تست بتن

تست جوش

آزمایش صحرایی خاک

آزمایش برش پره

آزمایش تحکیم

آزمایش تراکم خاک

آزمایش درصد هوای بتن

آزمایش cbr

ارزش ماسه ای

فهرست بها ژئوتکنیک

آزمایش spt

آزمایش برش مستقیم خاک

آزمایش تخصصی خاک

آزمایش اسلامپ بتن

تست تخصصی بتن

انواع تست جوش

آزمایش چکش اشمیت

آزمایش خاک

لیست آزمایشگاه های مکانیک خاک کرمانشاه

تست صحرایی خاک

آزمایش PLT

تست جوش MT

تست رادیوگرافی جوش

اسکن آرماتور

تست التراسونیک بتن

تست جوش pt

آزمایش بتن

آزمایش بتن اصفهان

آزمایشگاه بتن در کرج

حفاری ژئوتکنیک

آزمایش دانه بندی خاک

مغزه گیری

ازمایش دانهول

آزمایشگاه مکانیک خاک تهران

ازمایش cbr

آزمایش برش پره

آزمایشگاه مکانیک خاک اصفهان

ساندویچ پانل گالوانیزه

ساندویچ پانل صنعتی

ساندویچ پانل رنگی

ضخامت ساندویچ پانل

دیوار ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل گالوانیزه

ساندویچ پانل صنعتی

ساندویچ پانل رنگی

ضخامت ساندویچ پانل

دیوار ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل کانکس

سنگ کاری روی بلوک هبلکس

دیوار AAC

بلوک فرمستون

دیوار پیش ساخته هبلکس

بتن هوادار اتوکلاو شده

جنس بلوک هبلکس

بلوک سبک اتوکلاو شده

بلوک گازی

اجرای نما روی هبلکس

اتصالات بلوک هبلکس

دیوار چینی با بلوک هبلکس

اجرای هبلکس

ابعاد بلوک هبلکس

بلوک هبلکس چیست

بلوک اتوکلاو

مقایسه قیمت بلوک لیکا و هبلکس

بلوکaac

فرمستون

بلوک بتن سبک اتوکلاو شده

بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.88 ( 24 نظر)