استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

صفر تا صد مشارکت در ساخت

صفر تا صد مشارکت در ساخت
صفر تا صد مشارکت در ساخت

صفر تا صد مشارکت در ساخت و آشنایی با آن به ویژه برای مالکانی که تصمیم به ساخت و ساز مشارکتی گرفته اند، لازم و ضروری است. چنانچه صفر تا صد مشارکت در ساخت و ساز بر اساس قرارداد و به درستی پیش رود، برای طرفین قرارداد معامله ای پرسود خواهد بود. امروزه مالکان بسیاری به دلیل افزایش چشمگیر قیمت زمین و مصالح ساختمانی و عدم بودجه کافی برای ساخت و در عین حال نیاز به ساختمانی نوساز یا افزایش سرمایه خود، اقدام به ساخت و ساز مشارکتی می نمایند. در چنین حالتی مالک، زمین یا ملک کلنگی خود را در اختیار سازنده قرار می دهد و سازنده با هزینه خود، شروع به ساخت و ساز می کند. در نهایت طرفین بر اساس آورده خود از آپارتمان سهم می برند. انتخاب سازنده از پراهمیت ترین پارامترها می باشد. شرکت عمران مدرن ، از صفر تا صد مشارکت در ساخت با شما همراه است.

صفر تا صد مشارکت در ساخت

صفر تا صد مشارکت در ساخت و تعیین قدرالسهم و بلاعوض

یکی از مهمترین بخش ها در صفر تا صد مشارکت در ساخت ، تعیین قدرالسهم طرفین است. این موضوع به اندازه ای مهم است که عدم تفاهم در تعیین آن می تواند مانع از عقد قرارداد گردد. قدرالسهم طرفین بر اساس آورده مالک و سازنده تعیین می شود. اگر مالک بیشتر از یک نفر باشد، در این صورت سهم هر مالک بر اساس متراژ ملک او تعیین می گردد.

بلاعوض نیز مقداری است که به منظور یکسان سازی آورده طرفین مشخص شده و به طرف مقابل پرداخت می شود. در قرارداد باید ذکر شود که تغییر قیمت زمین یا مصالح در طول اجرای پروژه بر روی آورده تعیین شده در زمان عقد قرارداد تاثیری ندارد. از آنجایی که امروزه ارزش ملک بسیار زیاد شده است، غالبا سازنده باید مبلغی را به مالک پرداخت نماید تا آورده طرفین با هم برابر شود. سازنده باید متعهد گردد که تا پایان مراحل ساخت، مکان مناسبی را برای اسکان مالک اجاره نمایددر صفر تا صد مشارکت در ساخت پایبندی سازنده به تعهدات پذیرفته و مفاد قرارداد، بسیار حائز اهمیت است.

صفر تا صد مشارکت در ساخت و زمان بندی پروژه

در مشارکت باید مراحل اجرای پروژه زمان بندی شود. باید تعیین گردد که هر مرحله از اجرای پروژه چه زمانی به پایان می رسد. بهتر است زمان پایان هر مرحله در قرارداد ذکر شود. در این صورت سازنده به تعهدات خود پایبندتر بوده و چنانچه از تعهدات خود تخطی نماید، مالک می تواند بر اساس قرارداد از سازنده شکایت نماید.

صفر تا صد مشارکت در ساخت

نحوه انتقال سند

برای انتقال سند از سوی مالک به سازنده، روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها انتقال سند در آغاز کار است که توصیه می گردد مالکان از این اقدام خودداری نمایند. در این روش، در همان ابتدای کار مالک سهم سازنده را به او انتقال می دهد و سازنده نیز یک چک تضمین به مالک می دهد.

روش دوم انتقال مرحله به مرحله سند است. در این حالت مالک و سازنده با یکدیگر توافق می نمایند که سند طی چند مرحله و پس از پایان کدام مراحل به سازنده انتقال یابد. اگرچه این نوع انتقال تعاملی ترین حالت ممکن است، اما با توجه به مرحله ای بودن آن، هزینه انتقال آن بالاتر است.

دیگر روش انتقال سند در صفر تا صد مشارکت در ساخت ، انتقال پس از پایان پروژه است. ممکن است سازنده با این روش چندان موافق نباشد. در این حالت مالک یک چک تضمین در اختیار سازنده قرار می دهد. پس از پایان پروژه و انتقال سند، مالک چک تضمین را پس می گیرد.

نکات مهم صفر تا صد مشارکت در ساخت

سازنده باید از معتبر بودن و رسمی بودن سند ملک اطمینان حاصل نماید. مالک باید از دادن حق گرفتن وام به سازنده خودداری نماید. زیرا در صورتی که سازنده این حق را داشته باشد و اقدام نماید، سند ملک گروی بانک خواهد بود. ضمانت اجرایی سازنده باید در متن قرارداد آورده شود. پیش از قرارداد باید سهم هر کدام از طرفین، متراژ واحد و حتی محل دقیق آنها تعیین گردد. به عبارتی باید مشخص شود که کدام واحد (شمالی، جنوبی و … در کدام طبقه) متعلق به مالک یا سازنده است. عدم تعیین این موارد، صفر تا صد مشارکت در ساخت را با مشکل مواجه می نماید.

صفر تا صد مشارکت در ساخت

صفر تا صد مشارکت در ساخت در عقد قرارداد

قرارداد باید به نحوی تنظیم گردد که صفر تا صد مشارکت در ساخت در آن ذکر شود. این مفاد حتی شامل مشخصات کامل مالک یا مالکین و سازنده می باشد. متراژ زمین و قیمت آن از جمله مواردی است که باید مشخص و ذکر شود. مشخصات دقیق ساختمان و مصالح مصرفی در ساخت باید تعیین گردد. میزان سهم طرفین، مبلغ بلاعوض، مدت زمان انجام هر مرحله از پروژه و زمان اتمام آن، تعهدات طرفین، نحوه انتقال سهام و … از مواردی است باید به طور واضح و مشخص تعیین و ذکر شود و به امضای طرفین برسد. پیش از امضای قرارداد باید طرفین تحقیقات لازم نسبت به طرف مقابل انجام داده و از صحت مواردی همچون توان مالی سازنده و سند معتبر ملک اطمینان حاصل نمایند.

برای مطالعه بیشتر:

مشارکت در ساخت بدون بلاعوض

قدرالسهم مشارکت در ساخت

قوانین مشارکت در ساخت

تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت

مراحل مشارکت در ساخت

نحوه محاسبه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت

معایب مشارکت در ساخت

نحوه مشارکت در ساخت

شرایط مشارکت در ساخت آپارتمان

قرارداد مشارکت در ساخت آپارتمان

ابطال قرارداد مشارکت در ساخت

مشکلات قراردادهای مشارکت در ساخت

نکات مهم قرارداد مشارکت در ساخت

تعهدات سازنده در قرارداد مشارکت در ساخت

سوالات مشارکت در ساخت

انقضای مدت قرارداد مشارکت در ساخت

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!