استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شرایط مشارکت در ساخت

شرایط مشارکت در ساخت
شرایط مشارکت در ساخت

شرایط مشارکت در ساخت باید تحت نظر شخص کاربلد و حرفه ای تعیین شود تا هیچ کدام از طرفین قرارداد متضرر نشوند. از مهم ترین پارامترهایی که تعیین کننده شرایط مشارکت در ساخت آپارتمان می باشد، آورده طرفین است. شرایط مشارکت در ساخت خانه به شهر و منطقه پروژه نیز وابسته است. در زمان انعقاد قرارداد، به منظور جلوگیری از اختلاف و درگیری بهتر است فردی بی طرف به عنوان داور تعیین گردد تا در زمان وقوع اختلاف بتوان با مراجعه به او، مشکل را برطرف نمود.

شرایط مشارکت در ساخت

شرایط مشارکت در ساخت آپارتمان

شرایط مشارکت در ساخت آپارتمان باید به نحوی تنظیم گردد که برای طرفین قرارداد سودآور باشد. به طور کلی، این قرارداد دارای مزایایی همچون نوسازی ساختمان، زیباسازی، احداث ساختمانی مقاوم و … می باشد. البته تمامی این مزایا منوط به این است که شرایط مشارکت در ساخت خانه به بهترین نحو ممکن تعیین شده و قرارداد منعقد گردد. به طور کلی زمانی مالک به دنبال مشارکت در ساخت خواهد بود که بودجه و تخصص کافی برای ساخت و ساز را دارا نباشد. شرایط مشارکت در ساخت آپارتمان به نحوی است که مالک، زمین یا ساختمان کلنگی خود را به عنوان سرمایه و آورده در اختیار سازنده قرار می دهد و در مقابل سازنده نیز متعهد می گردد که هزینه ساخت و ساز و هزینه های مربوط به جواز را متقبل شود. در واقع هزینه ساخت و ساز آورده سازنده محسوب می شود.

شرایط مشارکت در ساخت خانه

پس از تعیین آورده طرفین، محاسبه قدرالسهم طرفین و بلاعوض از شرایط مشارکت در ساخت خانه محسوب می گردد. مقدار بلاعوض به آورده طرفین و سهم هر کدام وابسته است. غالبا به این دلیل که امروزه قیمت زمین بسیار افزایش یافته است، آورده مالک بیشتر از سازنده می باشد. در چنین حالتی به منظور برابر سازی آورده، مبلغ بلاعوض در نظر گرفته می شود. از دیگر شرایط مشارکت در ساخت خانه که سازنده ها به آن واقف هستند، این موضوع است که سازنده باید آپارتمانی را برای مالک اجاره نماید و هزینه های آن را پرداخت کندتا در زمان اجرای پروژه در آن سکونت یابد. مالک نیز موظف است که ملک یا ساختمان کلنگی خود را به موقع و در زمان تعیین شده تخلیه نموده و در اختیار سازنده قرار دهد.

شرایط مشارکت در ساخت آپارتمان

شرایط مشارکت در ساخت آپارتمان و خانه

پیش از عقد قرارداد سازنده باید از رسمی بودن سند ملک و مالک از تخصص، توان مالی و تعهد سازنده اطمینان حاصل نماید. در قرارداد تعیین شرایط مشارکت در ساخت خانه ، باید وظایف و تعهدات طرفین به طور واضح مشخص و ذکر گردد. مراحل تکمیل کار باید به صورت گزارش یا صورت جلسه به اطلاع مالک یا مالکین رسانده شود. در شرایط مشارکت در ساخت آپارتمان ، باید نحوه انتقال سند نیز تعیین گردد. باید مشخص شود که سند در ابتدا یا انتهای پروژه به سازنده منتقل گردد و یا اینکه به صورت مرحله ای به وی انتقال داده شود. این موضوع به صورت توافقی بین مالک و سازنده می باشد، اما بهترین روش، انتقال سند به صورت مرحله ای است.

به منظور عدم ایجاد ابهام ، حتی لازم است که نوع و کیفیت مصالح نیز در شرایط مشارکت در ساخت و ساز تعیین گردد. زیرا آورده سازنده با نوع و کیفیت مصالح ارزیابی می شود. سازنده موظف است از همان مصالحی استفاده نماید که در قرارداد ذکر شده است. در غیر این صورت مالک می توان از او شکایت نماید. علاوه بر این، بهتر است جایگزین های احتمالی برای مصالح نیز تعیین و ذکر شوند. به طور مثال اگر مصالح اولیه در نظر گرفته شده وارداتی باشد و تحت شرایطی جلوی واردات محصول گرفته شود، نیاز به جایگزینی مصالح است. بنابراین باید از پیش تعیین شود که تحت چنین شرایطی از چه مصالحی استفاده گردد.

شرایط مشارکت در ساخت خانه

تعهد به شرایط مشارکت در ساخت

پایبندی به شرایط مشارکت در ساخت خانه بسیار حائز اهمیت است. اگر هر کدام از طرفین به این شرایط پایبند نباشند، ادامه پروژه با مشکلات جدی روبه رو خواهد شد. یکی از این تعهدات، تحویل به موقع ساختمان است. برای جلوگیری از تخطی از این شرایط مشارکت در ساخت آپارتمان ، باید ضمانت اجرایی فسخ یا خسارت در نظر گرفت. در این صورت چنانچه سازنده به موقع ساختمان را تحویل ندهد، مالک می تواند بسته به توافق صورت گرفته در شرایط مشارکت در ساخت خانه ، به صورت روزانه و یا مقدار ثابتی خسارت درخواست نماید و یا حتی قرارداد را فسخ نماید.

برای مطالعه بیشتر:

بلاعوض مشارکت در ساخت

قدرالسهم مشارکت در ساخت

قانون مشارکت در ساخت

تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت

صفر تا صد مشارکت در ساخت

کمیسیون مشارکت در ساخت

خطرات مشارکت در ساخت

نحوه مشارکت در ساخت و ساز

مراحل مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت ساخت

نحوه فسخ قرارداد مشارکت در ساخت

مشکلات قراردادهای مشارکت در ساخت

نکات مهم در قرارداد مشارکت ساخت

ضمانت اجرایی قرارداد مشارکت در ساخت

سوالات مشارکت در ساخت

انقضای مدت قرارداد مشارکت در ساخت

پیش نویس قرارداد مشارکت در ساخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!