استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

سوالات مشارکت در ساخت

سوالات مشارکت در ساخت
سوالات مشارکت در ساخت

سوالات مشارکت در ساخت شامل پرسش هایی در خصوص تعهدات طرفین، قدرالسهم، میزان بلاعوض و … می باشد. از دیگر سوالات مشارکت در ساخت این است که آیا این کار باعث افزایش سرمایه می شود. طرفین قرارداد به خصوص مالک می تواند با مطالعه سوالات مشارکت در ساخت مسکن ، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و با خیال آسوده تری اقدام به عقد قرارداد نمایند.

سوالات مشارکت در ساخت درخصوص تعهدات طرفین

از مهم ترین سوالاتی که مطرح می شود، تعهدات طرفین در قرارداد مشارکت است. به طور کلی تعهدات سازنده نسبت به مالک بیشتر است. از تعهدات مالک، تخلیه و تحویل به موقع ملک به سازنده، پرداخت تمام بدهی های مربوط به ملک (همچون پرداخت عوارض شهرداری، قبض گاز، برق و …) تا پیش از آغاز مشارکت می باشد. همچنین ملک نباید در قید و رهن باشد و سند باید بر اساس برنامه زمانی در نظر گرفته شده انتقال یابد.

سوالات مشارکت در ساخت

تهیه نقشه های ساخت، پرداخت کلیه هزینه های مربوط به ساخت و ساز و سایر هزینه ها در حین اجرای پروژه، خرید مصالح مطابق با قرارداد، جبران تمامی خسارت ها ناشی از عدم رعایت ایمنی و تحویل به موقع واحدها از جمله تعهدات سازنده است.

سوالات مشارکت در ساخت در زمینه قدرالسهم

نحوه تعیین قدرالسهم از مهم ترین سوالات مشارکت در ساخت است. این پارامتر بر اساس آورده طرفین تعیین می گردد. پس از برآورد آورده طرفین، قدرالسهم هر کدام مشخص می شود. معمولا به این صورت است که مالک سهم بیشتری خواهد داشت. زیرا امروزه ارزش ملک بسیار افزایش یافته است و غالبا ارزش آن از هزینه های مربوط به ساخت و ساز و اخذ جواز بیشتر می باشد. چنانچه موقعیت جغرافیایی ملک به صورتی باشد که ارزش آن کمتر باشد، درصد مشارکت طرفین به صورت مساوی تعیین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با تیم عمران مدرن در ارتباط باشید. شرکت عمران مدرن با دارا بودن بهترین و خبره ترین متخصصان و مهندسان در زمینه مشارکت در ساخت ، آماده ارائه خدمات به شما کاربران گرامی می باشد.

سوالات مشارکت در ساخت در زمینه تعیین بالاعوض

تعیین بلاعوض که به منظور ایجاد بالانس در آورده طرفین مشخص می گردد، از جمله سوالات مشارکت در ساخت است. به طور کلی مشارکت، با توجه به شرایط پروژه هم با بلاعوض و هم بدون آن امکان پذیر است. درصد مشارکت در ساخت و آورده هر یک از طرفین از پارامترهای تاثیرگذار بر تعیین آن می باشد. چنانچه ملک در مناطق پایین شهر واقع شده و ارزش چندانی نداشته باشد، مقدار بلاعوض بسیار کم بوده و حتی امکان مشارکت در ساخت بدون پرداخت آن هم امکان پذیر است.

سوالات مشارکت در ساخت

سوالات مشارکت در ساخت در خصوص تقسیم واحدها

یکی از مواردی که حتما باید در قرارداد مشارکت تعیین شود، تقسیم واحدها است. این موضوع شامل تعداد واحدهایی که سهم هر یک از طرفین است، محل دقیق واحدها، انباری و پارکینگ، می باشد. باید به طور دقیق تعیین شود که کدام واحد در کدام طبقه و جهت، مختص مالک و کدام سهم سازنده است. تقسیم نامه باید به صورت محضری ثبت شود. برای تقسیم واحدها می توان از عرف جامعه پیروی کرد و یا اینکه طرفین بر اساس خواسته های خود و شرایط پروژه به توافق برسند.

سوالات مشارکت در ساخت در خصوص فسخ قرارداد

فسخ قرارداد تنها در صورت تعیین شرایط فسخ و ذکر آن در قرارداد و به صورت قانونی امکان پذیر است. از مواردی که می توان برای آن حق فسخ در نظر گرفت شامل تاخیر در انجام به موقع تعهدات، عدم اجرای پروژه مطابق با نقشه ها و طرح های اجرایی، پیش فروش واحد بدون توافق در قرارداد و اجازه مالک، است. همچنین اگر طرفین قرارداد در همان جلسه عقد قرارداد و پیش از ترک مجلس تصمیم به فسخ گیرند، این امکان وجود دارد. چنانچه یکی از طرفین دریابد که قرارداد صورت گرفت ضرر زیادی برای او به همراه دارد، قانون اجازه فسخ قرارداد را خواهد داد.

تعیین داور در قرارداد

از سوالات مشارکت در ساخت که برای طرفین پیش می آید، نحوه حل و فصل اختلافات است. بدین منظور می توان در زمان عقد قرارداد فردی بی طرف و خبره را به عنوان داور تعیین کرد که در زمان بروز اختلاف طرفین به وی مراجعه نمایند. البته باید توجه داشت که حدود اختیارات این شخص باید به طور کامل مشخص شود و از دادن اختیارات افسار گسیخته به داور پرهیز گردد. اگر داور کتبا استعفا دهد و یا در موعد مقرر رای صادر نکند، باید به دادگاه مراجعه نمود.

سوالات مشارکت در ساخت

سوالات مشارکت در ساخت در صورت فوت یکی از طرفین

پس از فوت یکی از طرفین، انجام تعهدات و شرایط قرارداد بر عهده ورثه ایشان می باشد. مگر اینکه در قرارداد مشخص گردد که در صورت فوت هر یک از طرفین، قرارداد به طور خود به خود فسخ گردد و یا اینکه حق فسخ قرارداد تحت چنین شرایطی در نظر گرفته شده باشد. بنابراین در تنظیم قرارداد باید نهایت دقت را به خرج داد.

برای مطالعه بیشتر:

مشارکت در ساخت بدون بلاعوض

قدرالسهم مشارکت در ساخت

قانون مشارکت در ساخت

تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت

مراحل مشارکت در ساخت

صفر تا صد مشارکت در ساخت

نرخ کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت

نحوه مشارکت در ساخت

شرایط مشارکت در ساخت خانه

قرارداد مشارکت ساخت ساختمان مسکونی

شرایط فسخ قرارداد مشارکت در ساخت

مشکلات قراردادهای مشارکت در ساخت

نکات مهم در قرارداد مشارکت در ساخت

ضمانت اجرایی قرارداد مشارکت در ساخت

خطرات مشارکت در ساخت

انقضای مدت قرارداد مشارکت در ساخت

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.71 ( 4 نظر)