استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷

آنتن مرکزی یکی از تجهیزات ساختمان است که همزمان با افزایش تعداد آپارتمان ها و واحدها هایی با تعداد زیاد گیرنده تلویزیونی (مانند هتل ها و برج های مسکونی) مورد توجه است. سیستم آنتن مرکزی تلویزیون به دلیل قابلیت تلفیق چند آنتن ساختمان تا حد زیادی می تواند بر روی هزینه و همچنین نظم پشت بام ساختمان ها تأثیر گذار باشد .علاوه بر محدودیت فضایی پشت بام ها با خرید آنتن مرکزی ، اثر انعکاسی و القایی چندین آنتن بر یکدیگر از بین می رود.

بنابراین مزایای استفاده از آنتن مرکزی تلویزیون ساختمان عبارتند از:

  1. تأمین سیگنال مورد نیاز هر واحد در طبقات مختلف ساختمان
  2. جلوگیری از ایجاد نویز
  3. مقرون بصرفه بودن و آسان بودن تعمیر و نگهداری آنتن مرکزی ساختمان
  4. تأمین تصاویر شبکه های مختلف با کیفیت یکسان
  5. امکان دریافت تصاویر دوربین های مداربسته در یک سیستم واحد
  6. امکان ایجاد شبکه اختصاصی تلویزیونی برای ساختمان
انتن مرکزی

قیمت آنتن مرکزی

خرید آنتن مرکزی نیز مانند سایر تجهیزات ساختمان در انواع مختلف صورت می گیرد که متناسب با تعداد خروجی ها قابل استفاده است. همچنین علاوه بر نوع انتن، موارد دیگری مانند مقدار و نوع سیم کشی، نوع تجهیزات متناسب با کاربرد و سایز ساختمان و هزینه نصب می تواند در قیمت آنتن مرکزی ساختمان تأثیر گذار باشد. در یک ساختمان مسکونی به جای پرداخت هزینه آنتن به صورت مجزا در هر واحد، با خرید آنتن مرکزی قیمت نهایی بین تمامی واحد ها تقسیم می شود. اما برای تحویل آنتن مرکزی به هر واحد هزینه مجزایی درنظر گرفته می شود. بنابراین هرچه تعداد واحدهای یک ساختمان بیشتر باشد، قیمت آنتن مرکزی تلویزیون بیشتر است.

بخش مهمی از قیمت انتن مرکزی مربوط به خرید تجهیزات است. تعیین هزینه نصب آنتن مرکزی بر اساس تعداد واحدها ، نوع و قیمت تجهیزات و همچنین دستمزد نصاب مشخص می شود.

سیستم آنتن مرکزی

عملکرد آنتن مرکزی ساختمان نتیجه کنار هم قرار گرفتن بخش های مختلف دریافت، تقویت و انتقال است. برای دریافت سیگنال های ورودی از سمت فرستنده، از انواع آنتن ها و مبدل های مرکزی استفاده می شود. به دلیل وجود نویز و تضعیف سیگنال ورودی ، وجود انواع تقویت کننده ها برای تغذیه گیرنده های مختلف در سیستم آنتن مرکزی ساختمان واجب و ضروری است. سیگنال تقویت شده در نهایت از طریق کابل های مخصوص (کواکسیال) به سمت گیرنده های مورد نظر ارسال می شود.

ارائه دهنده عمران مدرن:
شرکت ارتباط گستران نوین
تأمین تجهیزات آنتن مرکزی

اجرای سیستم های آنتن مرکزی داخلی و خارجی
مشاوره و طراحی سیستم آنتن مرکزی

آمپلی فایر آنتن مرکزی

تقویت کننده آنتن مرکزی تلویزیون ساختمان که با نام آمپلی فایر نیز شناخته می شود، وظیفه تقویت سیگنال های دریافتی را بر عهده دارد. علاوه بر آن آمپلی فایر در بهبود کیفیت سیگنال ها نیز نقش داشته و نویزهای موجود در سیگنال های دریافتی آنتن مرکزی را کاهش می دهد تا کیفیت نهایی تصاویر دریافتی مناسب باشد.

خرید آمپلی فایر آنتن مرکزی متناسب با تعداد واحدهای مورد نظر در ساختمان انجام می شود. به طوری که سیگنال دریافتی تمامی واحد ها و خروجی های هر واحد دارای کیفیت یکسانی باشد. بنابراین آمپای فایر های آنتن مرکزی به گونه ای انتخاب می شوند که متناسب با قیمت آن ها، قابلیت تنظیم و تقویت سیگنال تا ۴۰ دسی بل یا بیشتر را در اختیار مصرف کننده و سیستم آنتن مرکزی قرار دهند.

اسپلیتر آنتن مرکزی

علاوه بر توانایی و مدیریت تقویت سیگنال های مختلف، تقسیم کردن آن ها بین گیرنده های مختلف آنتن مرکزی ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. اسپلیتر (تقسیم کننده انتهایی) یکی از مهم ترین اجزای آنتن مرکزی ساختمان است که سیگنال ها را در چندین مسیر تقسیم می کند. سوئیچر، وظیفه تقسیم سیگنال را در آنتن مرکزی بر عهده دارد.

نقشه سیم کشی انتن مرکزی

اسپلیتر آنتن مرکزی ساختمان نوعی تقسیم کننده تصویر با قابلیت تقسیم سیگنال ها به صورت مساوی بین واحدها است. این قطعه در خرید سیستم آنتن مرکزی ، بعد از آمپلی فایر قرار می گیرد و  باید دارای یک ورودی باشد. سیگنال ورودی متناسب با تعداد واحدها و یا خروجی واحدها، به دو یا چهار سیگنال به طور برابر تقسیم می شود. به صورت کلی اسپلیتر در انواع مختلف با ۲ تا ۱۶ خروجی تولید می شود که در صورت نیاز به بیش از ۱۶ خروجی می توان از چند اسپلیتر و یا مولتی سوئیچ ها بهره گرفت.

انواع آنتن مرکزی

در انتخاب انواع آنتن مرکزی عوامل مختلفی تأثیرگذار است. متناسب با سیگنال ارسالی و گیرنده های متصل، تعداد و نوع فرکانس دریافتی ، خید انتن در انواع مختلف انتن مرکزی ماهواره ای ، تلویزیونی و IP در قیمت های مختلف صورت می گیرد.

آنتن مرکزی ماهواره ای

سیستم آنتن مرکزی (SMATV) برای دریافت و توزیع سیگنال های ماهواره ای میان گیرنده های مختلف کاربرد دارد. امکان دریافت سیگنال های تلویزیونی نیز از طریق این سیستم وجود دارد.

آنتن مرکزی تلویزیون

آنتن مرکزی تلویزیون برای تقویت سیگنال های تلویزیون با پهنای باند مشخص استفاده می شود. این نوع انتن ساده ترین نوع آنتن مرکزی ساختمان است که تنها با تقویت باند هایی همچون FM می تواند بدون هیچ اختلالی در گیرنده های تلویزیونی، سیگنال ها را دریافت کند. خرید آنتن مرکزی تلویزیون در دو نوع کابلی (CATV) و کابلی آنالوگ (MATV) ، برای توزیع سیگنال های دریافتی از طریق سیستم انتقال انتن مرکزی به پریز آنتن موجود در محل، صورت می گیرد.

آنتن مرکزی دوربین مداربسته

امروزه استفاده از سیستم آنتن مرکزی سیستم مداربسته (CCTV) برای انتقال تصاویر، ویدئو و صداها از دوربین های مداربسته در موقعیت مناسب بر روی گیرنده تلویزیون ، کاربرد زیادی پیدا کرده است. توزیع این نوع سیگنال به صورت عمومی نبوده و از کابل های هم محور استفاده می شود.

آنتن مرکزی تحت شبکه

آنتن مرکزی تحت شبکه ساختمان پخش کننده محتوای اینترنتی است که قابلیت بهره مندی کاربران از محتوای مختلف اینترنتی ، تلویزیونی و رادیویی را فراهم می کند. این سیستم می تواند یکی از الزامات هوشمندسازی ساختمان های لوکس باشد. قیمت انتن مرکزی تحت شبکه در مقایسه با نمونه های دیگر بیشتر است. با این حال از قابلیت اطمینان و کیفیت بالایی برخوردار است.

انواع آنتن مرکزی

تجهیزات آنتن مرکزی

در سیستم آنتن مرکزی بایستی تجهیزات با کیفیت همراه با تکنولوژی مناسب، برای ارائه سیگنال مطلوب استفاده شود. تجهیزات مختلف سیستم مرکزی برای رسیدن به کیفیت مطلوب عبارتند از آنتن ، پیش تقویت کننده ، آمپلی فایر، اسپلیتر ، سوئیچ و کابل های اتصالی که در ادامه بررسی می شوند.

کابل کواکسیال آنتن مرکزی

کابل ها هدایت کننده اصلی سیگنال ها ، امواج و جریان در سیستم آنتن مرکزی ساختمان هستند. کابل انتن از دو قسمت مغزی مسی با وظیفه انتقال سیگنال و قسمت شیلد که به دور مغزی بافته شده و از افت ولتاژ جلوگیری می کند، ساخته شده است. نوع رایج و معمول کابل مورد استفاده در خرید سیستم آنتن مرکزی کابل کواکسیال است. کل کابل شبکه می تواند کواکسیال با امپدانس ۷۵ اهم باشد در انواع کابل های RG-11A/U، RG 59، RG6 و RG11 باشد.

کابل کواکسیال سیگنال های تقویتی را از آنتن مرکزی به سمت گیرنده های موجود در هر واحد انتقال می دهد. نداشتن نویز و تشعشع از ویژگی های بارز کابل کواکسیال است که باعث می شود سیگنال ارسالی با همان کیفیت اولیه به دستگاه گیرنده برسد.

آنتن و تجهیزات آنتن مرکزی

پیش تقویت کننده

در صورت ضعیف بودن سیگنال فرستنده، استفاده از پیش تقویت کننده ها در سیستم آنتن مرکزی برای افزایش سیگنال بین ۱۵ تا ۲۵ دسی بل ضرورت می یابد. در پیش تقویت کننده امپدانس ورودی برابر ۷۵ اهم و نسبت سیگنال به نویز باید بالا باشد، به طوری که حداکثر نویز قابل قبول برابر ۳ دسی بل است.

آنتن مرکزی و دریافت کننده سیگنال

نخستین بخش از اجزای آنتن مرکزی تلویزیون بدنه اصلی انتن است که وظیفه دریافت سیگنال تصاویر شبکه های تلویزیون و انتقال آن به بخش بعدی را بر عهده دارد. علاوه بر آن، در صورت نیاز به پخش تصاویر دوربین های مدار بسته ساختمان، می توان در این بخش از مبدل تصاویر ویدئویی به RF استفاده کرد. تعداد دریافت کننده های سیگنال تصاویر آنتن مرکزی تلویوزیون ساختمان ، متناسب با زوایه پخش سیگنال در فضا، تعداد واحدها و غیره تعیین می شود.

پریز آنتن مرکزی

آخرین بخش از سیستم انتن مرکزی پریزها هستند که وظیفه رساندن تصویر به تلویزیون را دارند. پریز آنتن مرکزی ساختمان به صورت توکار نصب می شود و برای هر اتاقی که نیاز به تصویر تلویزیون دارد بایستی یک پریز تعبیه شود. پریزها در دو سری میانی و انتهایی ساخته می شوند. خرید پریز آنتن مرکزی میانی برای اتاق هایی است که در ابتدا یا وسط کار قرار گرفته اند صورت می گیرد. بنابراین برای ارتباط با سایر اتاق ها نیاز به انشعاب دارند. پریز انتهایی همان طور که از نامش مشخص است در انتهای مسیر واحد قرار می گیرد و مانع از بازگشت سیگنال می شود.

پریز آنتن مرکزی

مدولاتور آنتن مرکزی

مدولاتور در خرید سیستم آنتن مرکزی CCTV برای تبدیل تصویر دوربین مداربسته در بستر آنتن مرکزی کاربرد دارد. مدولاتور در دو مدل معمولی AV و HD موجود است که در مدل معمولی AV خروجی مستقیماً به مدولاتور وصل می شود و در مدل HD ، ورودی کابل HDMI را دارا است.

آمپلی فایر در انتن مرکزی

آنتن مرکزی دیجیتال

خرید آنتن مرکزی دیجیتال برای دریافت سیگنال های تلویزیون با کیفیت بالا در کنار قابلیت هایی از قبیل کنترل دستی یا اتوماتیک، قفل کودک و خروجی های مختلف AV، HDMI، USB صورت می گیرد. جهت، بهره و امپدانس از عوامل مهم و تأثیرگذار در انتخاب آنتن مرکزی دیجیتال هستند. جهت انتن براساس فرستنده تنظیم می شود. به طوری که اگر تمام فرستنده ها یا تعدادی از آن ها در یک جهت باشند از آنتن پهن باند و اگر در جهت های متفاوت باشند از آنتن مرکزی دیجیتال تک کانال استفاده می گردد.

بهره انتن باید به گونه ای باشد که حداقل پهنای باند ورودی تقویت کننده را فراهم کند. با این حال در محل هایی که سیگنال ضعیف دارند از آنتن مرکزی دیجیتال با بهره و اندازه بیشتر و در بعضی موارد از پری آمپلی فایرها استفاده می شود. قیمت آنتن مرکزی دجیتال بر اساس نوع و برند آن متغیر است.

خرید آنتن مرکزی

پس از تعیین تعداد واحدهای ساختمان ، نوع و برند تجهیزات آنتن مرکزی خرید انجام می شود. به طور معمول این کار توسط نصاب صورت می گیرد. توجه به جزئیات محصولات در زمان خرید آنتن مرکزی و تعیین قیمت انتن بسیار اهمیت دارد.

هوشمند سازی پارکینگ تبریز هوشمند سازی پارکینگ بجنورد هوشمند سازی پارکینگ کرمانشاه هوشمند سازی پارکینگ ارومیه هوشمند سازی پارکینگ اهواز هوشمند سازی پارکینگ یاسوج هوشمند سازی پارکینگ اردبیل هوشمند سازی پارکینگ زنجان هوشمند سازی پارکینگ گرگان هوشمند سازی پارکینگ اصفهان هوشمند سازی پارکینگ سمنان هوشمند سازی پارکینگ رشت هوشمند سازی پارکینگ کرج هوشمند سازی پارکینگ زاهدان هوشمند سازی پارکینگ خرم آباد هوشمند سازی پارکینگ ایلام هوشمند سازی پارکینگ شیراز هوشمند سازی پارکینگ ساری هوشمند سازی پارکینگ بوشهر هوشمند سازی پارکینگ قزوین هوشمند سازی پارکینگ اراک هوشمند سازی پارکینگ شهرکرد هوشمند سازی پارکینگ قم هوشمند سازی پارکینگ بندرعباس هوشمند سازی پارکینگ بیرجند هوشمند سازی پارکینگ سنندج هوشمند سازی پارکینگ همدان هوشمند سازی پارکینگ مشهد هوشمند سازی پارکینگ کرمان هوشمند سازی پارکینگ یزد هوشمند سازی پارکینگ تهران

برای مطالعه بیشتر:

نحوه لوله کشی برق ساختمان

نقشه سیم کشی ساختمان

برقکاری ساختمان

انواع دوربین مدار بسته

لوله کشی برق ساختمان

مشاهده نظرات

آخرین عناوین

جت لایت نما

چراغ جت لایت نما ، در میان انواع روش ها و تجهیزاتی که برای نورپردازی…

9 ساعت پیش

ورق آردواز

ورق آردواز به عنوان یکی از مناسب ترین پوشش های سقف به ویژه سقف شیروانی…

13 ساعت پیش

چراغ دفنی

چراغ دفنی یا Well Lights یکی از محصولات نورپردازی است که نه تنها به زیباسازی…

16 ساعت پیش

نورپردازی نمای ساختمان سنگی

نورپردازی نمای ساختمان سنگی به جنس سنگ و متریال آن بستگی دارد. سنگ های متخلخل…

22 ساعت پیش

نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه ، سه طبقه و یک طبقه

نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه یا ساختمان های دوبلکس بسته به کاربری ساختمان تجاری یا…

1 روز پیش

چسب کاشی و سرامیک چیست

این که چسب کاشی و سرامیک چیست سوالی است که برای بسیاری از پیمانکاران تازه…

2 روز پیش