نصب آنتن مرکزی

نصب آنتن مرکزی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

هزینه نصب آنتن مرکزی ماهواره و تلویزیون متناسب با تعداد واحدهای ساختمان ، برند ، نوع و قیمت تجهیزات متغیر است. علاوه بر آن اجرت دست نصاب متناسب با تعداد واحدها از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت نصب آنتن مرکزی است. با نصب آنتن مرکزی قیمت نهایی بین واحدها تقسیم می شود.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

cctv_banner

نصب آنتن مرکزی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب آنتن مرکزی

نصب آنتن مرکزی به عنوان یک راه حل کارآمد برای مشکلاتی از قبیل وجود آنتن های زیاد در پشت بام، اثر انعکاسی و القایی آنتن ها بر یکدیگر، حجم بالای سیم کشی، کاهش زیبایی ساختمان و قیمت بالای نصب تجهیزات است. از طرفی هزینه نصب آنتن مرکزی تلویزیون و ماهواره در ساختمان هایی با تعداد زیاد گیرنده تلویزیونی (مانند هتل ها و برج های مسکونی) به دلیل حجم و قیمت بالای اتصالات و تجهیزات در نصب مجزا، به دلیل پرداخت هزینه کمتر برای اجرت نصب بسیار منطقی خواهد بود. با نصب آنتن مرکزی علاوه بر دریافت بهتر و یک جای سیگنال ها، امکان دریافت تصاویر دوربین های مداربسته در یک سیستم واحد به بهترین روش و در قیمت مناسب فراهم می شود. 

نصب آنتن مرکزی
نصب آنتن مرکزی

هزینه نصب آنتن مرکزی

به طور کلی قیمت نصب آنتن مرکزی تلویزیون در انواع ساختمان متناسب با سطح رفاه ساکنین و هزینه تمام شده بسیار مناسب است. چرا که نصب آنتن مرکزی تا حد زیادی هزینه و تجهیزات مورد نیاز را کاهش می دهد. علاوه بر آن در یک ساختمان مسکونی به جای پرداخت هزینه نصب آنتن مجزا در هر واحد، قیمت نهایی بین تمامی واحد ها برای نصب آنتن مرکزی تقسیم می شود. اما برای تحویل آنتن مرکزی به هر واحد، هزینه مجزایی برای قیمت تجهیزات و اجرت نصب آنتن مرکزی تلویزیون و ماهواره در نظر گرفته می شود. بنابراین هرچه تعداد واحدهای یک ساختمان بیشتر باشد، هزینه نصب آنتن مرکزی بیشتر خواهد بود. 

سیم کشی آنتن مرکزی

نحوه نصب آنتن مرکزی به صورت تک و مجزا انجام نمی باشد و از سیم کشی بخش های متفاوت دریافت، تقویت و انتقال تشکیل شده است. بخش دریافت شامل آنتن و یا مبدل های تصویر ویدیویی است که اطلاعات را از فرستنده دریافت می کند. بخش تقویت شامل یک آمپلی فایر برای تقویت سیگنال های ورودی است تا بتواند گیرنده های زیادی را در نصب آنتن مرکزی تلویزیون و ماهواره ساپورت کند. در بخش انتقال سیم کشی آنتن مرکزی ، سیگنال های خروجی توسط کابل کواکسیال به سمت گیرنده ها ارسال می شود. بهره آنتن باید به گونه ای باشد که حداقل پهنای باند ورودی تقویت کننده را فراهم کند. قیمت نصب آنتن مرکزی به قیمت و برند هر یک از این تجهیزات وابسته است.

نصب آنتن مرکزی ماهواره

نصب انواع آنتن مرکزی

در نصب و سیم کشی آنتن مرکزی عوامل مختلفی از قبیل نوع، جهت و بهره آنتن اهمیت دارند. متناسب با سیگنال ارسالی و گیرنده های متصل، تعداد و نوع فرکانس دریافتی آنتن ها در نصب انواع مختلف آنتن مرکزی ماهواره ای ، تلویزیونی یا کابلی و IP قابل تهیه و استفاده است. مسلماً برای دریافت بهتر سیگنال ها می بایست در طریقه نصب آنتن مرکزی تلویزیون و ماهواره ، جهت آنتن به سمت فرستنده تنظیم شود. اگر تمام فرستنده ها و یا حداقل تعداد زیادی از آن ها از یک سمت سیگنال های خودشان را ارسال می کنند، می توان از آنتن های پهن باند در نصب آنتن مرکزی استفاده کرد. به همین دلیل برای نقاطی که سیگنال ضعیف تری نسبت به سایر نقاط اندازه گیری شده دارند، آنتن های بزرگ تر و قدرتمندتری نصب می شود. در چنین حالتی هزینه نصب آنتن مرکزی به دلیل نیاز به تجهیزات با قیمت های متنوع و تنظیمات بیشتر، بالاتر است.

هزینه نصب آنتن مرکزی
نصب آنتن مرکزی در ساختمان های مسکونی

نصب آنتن مرکزی ماهواره ای

نصب آنتن مرکزی ماهواره ای (SMATV) برای تبدیل سیگنال و انتشار از طریق کابل کشی، از ماهواره و سیستم های صوتی و تصویری انجام می شود. بنابراین، سیستم قابلیت دریافت سیگنال های ماهواره ای را نیز دارد. هزینه نصب آنتن مرکزی ماهواره بر اساس تجهیزات مورد نیاز مشخص می شود.

نصب آنتن مرکزی تلویزیون

با نصب آنتن مرکزی تلویزیون ، سیگنال های تلویزیونی فرستاده شده از فرستنده پس از دریافت از طریق کابل های هم محور و تقویت، به گیرنده ها ارسال می شود. این سیستم قابلیت دریافت سیگنال از کابل های محلی را دارد، به همین دلیل نصب آنتن مرکزی تلویزیون در محل هتل ها چندان کاربردی ندارد. آنتن مرکزی تلویزیونی در دو نوع کابلی (CATV) و کابلی آنالوگ (MATV) در سرتاسر ساختمان ها کاربرد دارد. قیمت نصب آنتن مرکزی تلویزیون متناسب با تعداد واحدها و تجهیزات مورد نیاز مشخص می شود.

نصب آنتن مرکزی مداربسته

نصب آنتن مرکزی مداربسته (CCTV) برای دریافت سیگنال دوربین های مداربسته در آرایش استراتژیک کاربرد دارد. این نوع سیگنال ها به صورت عمومی توزیع نمی شوند و تصاویر دوربین ها توسط کابل های هم محور به مانیتور های مورد نظر ارسال می شوند.

نصب آنتن مرکزی تلویزیون
نصب آنتن مرکزی تلویزیون

نصب آنتن مرکزی IP

نصب آنتن مرکزی IPTV برای پخش محتوای اینترنت کاربرد دارد که با استفاده از پهنای باند وسیع و کابل UTP محتواهای تلویزیونی، تلفنی و اینترنت پر سرعت را در اختیار کاربران قرار می دهد. یک مشتری هتل می تواند برای دریافت اطلاعاتی از قبیل صورت حساب لحظه ای، زمان سرویس اتاق ها، رزرو ماشین های کرایه ای و غیره به سرور اصلی هتل دسترسی داشته باشد. این سیستم یکی از الزامات هوشمندسازی هتل ها، بیمارستان ها و ناوگان حمل و نقل عمومی بوده که جایگزین مناسبی برای نصب آنتن مرکزی معمولی در ساختمان های لوکس در قیمت مناسب به حساب می آید.

هزینه نصب آنتن مرکزی ماهواره
نصب آنتن مرکزی برای هتل

روش نصب آنتن مرکزی

در روش نصب آنتن مرکزی بایستی توجه شود که در تعداد انشعاب های خروجی مجاز از هر آنتن، محدودیتی وجود ندارد. اما نحوه اتصال آنتن به هر واحد در نصب آنتن مرکزی تلویزیون باید با دقت انجام شود. علاوه بر آن سیم کشی آنتن مرکزی ، باید به نحوی باشد که به راحتی امکان دسترسی و تعمیر آن وجود داشته باشد تا هزینه بیشتری را به همراه نداشته باشد. از طرفی، اشغال فضای بیشتر توسط تجهیزات نصب آنتن مرکزی باید به حداقل برسد تا از زیبایی ساختمان کاسته نشود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

دانیال دارابی

نوع آنتن و تعداد شبکه های تحت پوشش آنتن هم روی هزینه نصب آنتن مرکزی تاثیر داره؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما