استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

انواع دوربین مدار بسته

انواع دوربین مدار بسته
انواع دوربین

نصب و استفاده از انواع دوربین مدار بسته، راهکاری آسان، کم هزینه و در دسترس برای ارتقای امنیت در ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری به شمار می رود. به طوری که کاربرد آن ها در ساختمان های مختلف اداری، تجاری، صنعتی و مسکونی، روز به روز در حال افزایش می باشد. تکنولوژی، قاب و همچنین ظاهر دوربین تاثیر به سزایی در تقسیم بندی انواع دوربینهای مدار بسته دارد. در ادامه انواع دوربین مدار بسته بر اساس تکنولوژی ساخت قاب و ظاهر مورد بررسی قرار گرفته است.

تکنولوژی انواع دوربین مدار بسته

تکنولوژی ساخت انواع دوربین مدار بسته ، در زمان های مختلف متناسب با قابلیت آن ها تغییر شایانی کرده است. به طوری که در ابتدا تنها از طریق سیستم های آنالوگ قابلیت ضبط و ثبت تصاویر وجود داشت. اما با پیدایش دوربین های دیجیتال و به کارگیری اینترنت اشیا به همراه سیستم بیسیم، امکان ثبت تصاویر با کیفیت بالاتر و سریع تر فراهم شده است. در ادامه انواع دوربین مدار بسته از نظر تکنولوژی بررسی می شود.

دوربین مدار بسته آنالوگ

سیستم آنالوگ اولین نسل از انواع دوربین های مداربسته است که با استفاده از حسگرهای الکترونیکی که در این دستگاه تعبیه شده است، تصاویر را دریافت نموده و آن ها را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل می نماید. در انواع دوربین مدار بسته آنالوگ ، داده های دریافتی جهت نمایش به دستگاه DVR ارسال می گردد. دستگاه DVR قادر است داده های دریافتی از دوربین را ذخیره سازی نموده و سپس با تبدیل آن ها به فرمت دیجیتال ، امکان نمایش تصاویر را بر روی دستگاه های گیرنده مانند تلویزیون و یا مانیتور فراهم نماید.

انواع دوربین مدار بسته
دوربین مدار بسته انالوگ برای اتصال به دستگاه DVR

بدون شک کیفیت تصاویر انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ ، تابعی از امواج آنالوگ است. از آن جایی که امواج آنالوگ همیشه در معرض نویز قرار دارند، کیفیت تصاویر نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین کیفیت تصویر در این دوربین ها کم تر از سایر سیستم ها می باشد.

رزولوشن این نوع دوربین با TVL نمایش می دهند. TVL یکی از استانداردهای رایج برای نشان دادن رزولوشن در سیستم های تلویزیونی آنالوگ است. این استاندارد از خط های عمودی قابل تفکیک، برای سنجش کیفیت تصویر استفاده می نماید.

انواع دوربین مدار بسته آنالوگ

انواع دوربین مدار بسته آنالوگ عبارتند از:

دوربین AHD

دوربین AHD مخفف عبارت Analog High Definition ، نسل جدیدی از انواع دوربین مدار بسته آنالوگ است. تکنولوژی این سیستم، در واقع بزرگترین ضعف انواع دوربین مدار بسته آنالوگ را که کیفیت یا رزولوشن پایین آن است، پوشش می دهد. اساس کار آن مشابه تکنولوژی سایر مدل های آنالوگ است، با این تفاوت که دوربین در این حالت کد گذاری شده است تا تصاویر با رزولوشن بالاتر قابل انتقال باشند. کدهای ارسال شده در دستگاه DVR دریافت و خوانده می شوند. این تکنولوژی قابلیت ارائه تصاویر Full HD می باشد و رقیبی بسیار مهم برای انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه به شمار می رود. از ویژگی های این سیستم می توان به قابلیت نصب مستقیم به تلویزیون در صورت داشتن خروجی P960H اشاره کرد.

قیمت انواع دوربین مدار بسته

 

دوربین مدار بسته AHD

دوربین آنالوگ HD–CVI

تکنولوژی HD–CVI مخفف عبارت High Definition Composite Video InterfaceLD است که از نظر سیگنال رمز گذاری و دریافت مشابه دوربین AHD می باشد. با این تفاوت که این مدل از انواع دوربین مدار بسته امکان ثبت تصاویر HD را از طریق کابل کواکسیال در برد ۵۰۰ متر نیز فراهم کرده است.

دوربین آنالوگ HD–SDI

تکنولوژی HD–SDI که مخفف عبارت High Definition Serial Digital Interface است، از نظر تکنولوژی انتقال تصویر و سیگنال مشابه دوربین مدار بسته IP می باشد. با این حال به دلیل مشابهت بستر انتقال تصاویر آن با انواع دوربین مدار بسته آنالوگ ، در این دسته بندی قرار می گیرد. با این حال امکان انتقال تصاویر در مسافت زیاد از طریق این سیستم وجود ندارد.

دوربین مدار بسته آنالوگ با رزولوشن تصاویر باز (TVL)

تکنولوژی رزولوشن تصاویر باز (TVL)، اولین دوربین مدار بسته تولید شده در دنیا است که از ابتدایی ترین قابلیت ها در ساخت آن استفاده شده است. این نوع دوربین، ضعیف ترین کیفیت تصویر را در این دسته بندی دارد. به طوری که بالاترین کیفیت آن، رزولوشن TVL700 است که معادل ۰.۵ مگاپیکسل می باشد.

مزایا انواع دوربین مدار بسته آنالوگ

عمده ترین مزیت و دلیل استفاده از دوربین مدار بسته آنالوگ، قیمت پایین این نوع دوربین نسبت به دوربین های پیشرفته تر نظیر دوربین مدار بسته تحت شبکه و بی سیم است. همچنین دوربین مدار بسته آنالوگ به دلیل سیستم ساده ای که دارد، برای نصب به افراد با مهارت و متخصص بالا نیاز ندارد. قابلیت کنترل از راه دور نیز از دیگر مزایای استفاده از این دوربین ها است.

معایب انواع دوربین مدار بسته آنالوگ

همان طور که گفته شد با توجه به بستر انتقال اطلاعات انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ ، سرعت انتقال و کیفیت تصاویر در این سیستم پایین است. علاوه بر آن با توجه به سرعت پایین، امکان استفاده از آن در مکان های شلوغ و زوم کردن وجود ندارد. با توجه به این که استفاده از تصاویر بدون وجود دستگاه DVR در اکثر مدل ها ممکن نیست، سیم کشی انواع دوربین مدار بسته آنالوگ نسبت به سایر مدل ها بیشتر است.

دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP Camera)

دوربین‌ تحت شبکه (Internet protocol camera) که با نام دوربین IP نیز شناخته می شود، بر خلاف نوع آنالوگ در بستر اینترنت داده های دیجیتال را ارسال و دریافت می کند. به طوری که پس از دریافت اطلاعات تصاویر از حسگرها، آن ها را به اطلاعات دیجیتال تبدیل نموده و مطابق پروتکل های شبکه ارسال می کنند. وجود قسمت های مبدل ها در انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه باعث افزایش پیچیدگی و هزینه های آن ها شده است. ثبت و ضبط تصاویر در انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه به دو شکل صورت می گیرد که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد.

انواع دوربینهای مدار بسته

 

دوربین بولت ثابت تحت شبکه

دستگاه مرکزی

دستگاه مرکزی NVR جهت دریافت تصاویر دیجیتال از انواع دوربین مدار بسته بیسیم مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه NVR تصاویر را دریافت نموده و پس از فشرده سازی ذخیره می‌ کند. همچنین امکان اتصال روتر یا مودم به دستگاه NVR وجود داشته و به این وسیله می ‌توان تصاویر را بر روی بستر اینترنت یا شبکه داخلی ارسال نمود. لازم به ذکر است که استفاده از این دستگاه بهترین روش برای کنترل، مدیریت و ذخیره تصاویر ارسالی انواع دوربین مدار بسته IP می باشد. در این حالت ذخیره اطلاعات روی دستگاه انجام می شود. در صورت نبودن دستگاه اطلاعات روی حافظه خود دستگاه ذخیره می شوند.

نرم افزار

استفاده از نرم افزار کاملاً شبیه به دستگاه NVR عمل می‌ نماید، با این تفاوت که این نرم افزار بر روی کامپیوتر نصب شده و قابلیت مدیریت، ذخیره و ارسال تصاویر بر روی بستر شبکه را فراهم می ‌نماید. برای استفاده از این نرم ‌افزار لازم است تمام انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه به یک سوییچ متصل شده و در نهایت سویچ به کامپیوتر متصل گردد.

مزایای انواع دوربین مدار بسته IP

یک دوربین مدار بسته IP می‌ تواند به تنهایی مساحت تحت پوشش سه دوربین مدار بسته آنالوگ را پوشش دهد.

  • کیفیت تصاویر دریافتی از انواع دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه به‌ طور چشم‌ گیری نسبت به سایر سیستم ها بالاتر است. علاوه بر آن در برخی از آن ها امکان زوم دیجیتال و تشخیص چهره در مکان های مختلف وجود دارد.
  • ناحیه تحت پوشش این نوع دوربین ها سه برابر سیستم های آنالوگ است.
  • انواع دوربین های مدار بسته تحت شبکه به اتصال مستقیم به دستگاه مرکزی و حتی کابل برق جداگانه نیاز ندارد.
  • دوربینمدار بسته بیسیم نیازی به اتصال به دستگاه DVR ندارد.
  • تنها سیم کشی سیستم تحت شبکه، مربوط به تامین منبع تغذیه می باشد که در بعضی از مدل ها وجود باتری نصب آن ها را آسان تر کرده است.
دوربین مدار بسته IP

 

دوربین مدار بسته IP

معایب انواع دوربین مدار بسته IP

  • هزینه ابتدایی راه اندازی این نوع سیستم ها بالا است. چرا که از اجزای مختلفی تشکیل شده و به بستر اینترنت نیاز دارد.
  • به دلیل نیااز به اختصاص IP و همچنین هماهنگی اجزای مختلف سیستم تحت شبکه، اجرای انواع دوربین مدار بسته بیسیم بایستی توسط افراد متخصص انجام شود.
  • سیستم های دیجیتال به پهنای باند بیشتری به دلیل تولید تصاویر با کیفیت، نسبت به سایر مدل ها نیاز دارد.
  • با توجه به بالا بودن کیفیت تصاویر در انواع دوربین مدار بسته IP ، بحث ذخیره سازی و حافظه کافی مطرح می شود.
  • با توجه به وابستگی عملکرد دستگاه به اینترنت، ضریب امنیت این سیستم اندکی پایین است.
انواع دستگاه ضبط دوربین مداربسته

 

دوربین مدار بسته WIFI

ویژگی انواع دوربین مدار بسته IP

انتقال با سرعت، کیفیت و امنیت بالا به همراه برد ارسال سیگنال مناسب از ویژگی های بارز انواع دوربین های مدار بسته بیسیم است که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است.

سرعت انتقال

انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه به دو طریق به شبکه متصل می شود. در روش اول، اتصال از طریق کابل لن بوده که به سیم کشی نیاز است. در نوع وایرلس اتصال از طریق اینترنت می باشد. پس از اتصال دوربین به اینترنت ، تصاویر به سرور شرکت پشتیبانی دهنده انتقال یافته و هر زمان صاحب دوربین مدار بسته تمایل داشته باشد، تصاویر را بر روی تلفن همراه خود دریافت می نماید. این انتقال تصاویر به اصطلاح P2P نام دارد و خریدار را از پرداخت هزینه برای انتقال تصاویر دوربین ، بی نیاز می کند.

معرفی انواع دوربین مداربسته

 

دوربین مدار بسته بی سیم
امنیت

تمامی تولید کنندگان انواع دوربین مدار بسته بیسیم لایه های امنیتی خاصی را بر روی محصولات خود پیاده سازی می نمایند. بنابراین اگر توصیه های سازنده محصول اجرا گردد، امنیت این دوربین ها به بالاترین حد ممکن می رسد.

برد ارسال سیگنال

معمولا برد دوربین مدار بسته بی سیم در محیط های داخلی بین ۲۰ تا ۵۰ متر و در محیط های خارجی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر است. البته با استفاده از تقویت کننده های سیگنال و یا آنتن های مخصوص، برد ارسال سیگنال قابل افزایش است.

انواع دوربین مدار بسته IP

دوربینهای تحت شبکه در انواع مختلف برای کاربردهای متنوع در بازار موجود و قابل تهیه هستند. در ادامه انواع دوربین مدار بسته IP و کاربرد آن ها بررسی می شود.

دوربین بی سیم مراقب کودک (Cam Baby)

این سیستم همانطور که از نام آن مشخص است جهت استفاده والدین برای مراقبت از کودکان و یا سالمندان تولید شده است. البته برای مواردی دیگر از قبیل نظارت بر کارمندان شرکت، انبار کارخانه‌ ها و هر محیط داخلی دیگری مناسب می‌ باشد.

دوربین مدار بسته بی سیم مراقب کودک

 

دوربین مدار بسته بی سیم مراقب کودک

دوربین بیسیم پانوراما (Fish Eye Camera)

دوربین بیسیم پانوراما علاوه بر امکان انتقال بدون سیم و اینترنتی تصاویر، قابلیت ضبط تصاویر به صورت ۳۶۰ درجه را دارا می باشد. برای این منظور این سیستم به لنز بسیار باز Ultra-Wide مجهز بوده و می ‌تواند تصاویر را به صورت پانوراما ضبط کند. به همین جهت این نوع دوربین ‌ها را Fish Eye یا چشم ماهی می نامند که تصاویر را مشابه زاویه چشم ماهی به صورت کاملا باز ضبط می‌ کنند.

بهترین کابل دوربین مداربسته

 

دوربین مدار بسته بی سیم پانوراما

پکیج دوربین بیسیم (WIFI CCTV Package)

اصلی ترین ویژگی پکیج دوربین مدار بسته بیسیم امکان استفاده در محیط ‌های داخلی و خارجی می باشد. ارتباط بین چند دستگاه بدون نیاز به سیم نیز از دیگر ویژگی های این پکیج است.

پکیج دوربین مدار بسته بیسیم

 

پکیج دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین خورشیدی (Solar CCTV)

جدیدترین نسل از انوع دوربین مدار بسته بی سیم، مدل خورشیدی است که مهم ‌ترین ویژگی آن عدم نیاز به برق برای روشن شدن و انتقال تصاویر می ‌باشد. بر همین اساس برای نصب این دستگاه بهکابل کشی نیاز نمی باشد. این ویژگی در کنار قابلیت نصب در فضای خارجی، این امکان را می‌ دهد که از این دوربین ها در هر مکانی استفاده شود. دوربین خورشیدی جهت تامین برق مورد نیاز خود از یک پنل خورشیدی ، باتری داخلی برای ذخیره انرژی، وای فای برای انتقال تصویر و حافظه MicroSD برای ضبط تصاویر استفاده می کند.

پکیج دوربین مدار بسته بیسیم

 

دوربین مدار بسته خورشیدی

قاب انواع دوربین مدار بسته

  • قاب ضد آب برای نصب در فضای باز و محافظت در بربر بارنگی و رطوبت.
  • قاب مخفی برای نصب انواع دوربین مخفی د خارج دید مخاطب.
  • قاب فانتزی متناسب با کاربرد آن در محل.

ظاهر انواع دوربینهای مدار بسته

ظاهر انواع دوربین مدار بسته تاثیر به سزایی در قابلیت آن ها دارد. به طوری که دوربین های دام واسپید دام دارای قابلیت چرخش و زوم هستند. این در حالی است که دوربین های بولت به صورت ثابت کاربرد دارند. انتخاب نوع دستگاه در این حال متناسب با قابلیت های مورد نیاز مصرف کننده می باشد.

قیمت انواع دوربین مدار بسته

انواع دوربین مدار بسته IP با توجه به سیگنال دیجیتال و تصاویر با کیفیت ، به پهنای باند زیادی نیاز دارد که فراهم نمودن پهنای باند و فضای ذخیره سازی بیشتر و دیگر تجهیزات پیچیده این نوع سیستم، باعث افزایش قیمت این نوع دوربین نسبت به مدل آنالوگ می گردد. به طوری که می توان گفت که قیمت آن ها دو برابر سیستم های آنالوگ است. با این حال قیمت دوربین مدار بسته WIFI به سبب کاهش هزینه های سیم کشی و عدم نیاز به دستگاه DVR از سایر مدل ها می تواند کمتر باشد. علاوه بر آن قابلیت تشخیص چهره، زوم و چرخش از دیگر موارد موثر در قیمت می باشد که بر اساس نیاز مصرف کننده تعیین می شوند.

برای مطالعه بیشتر:

ارتفاع نصب دوربین مداربسته

قیمت سیستم هوشمند سازی ساختمان

خانه هوشمند ارزان

هوشمند سازی منازل مسکونی

قفل دیجیتال ارزان

سیستم برق هوشمند ساختمان

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS

آنتن مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)

۱۳ نظر

  1. انواع دوربین مدار بسته چرخشی هم داریم مثلا در هر دقیقه یک دور ۳۶۰ بچرخد

  2. انواع دوربین مدار بسته برچه اساس دسته بندی میشوند؟

  3. حافظه داخلی انواع دوربین های مدار بسته به چه صورت است و ایا امکان شخصی سازی این اپشن برای افراد خریدار وجود داره یا هر دوربین دارای حافظه ثابتی است

  4. میخواستم از کادر عمران مدرن دوربین مدار بسته تهیه کنم میشه لطفا اطلاعاتی در مورد نحوه خرید انواع دوربین های مدار بسته قرار بدین

  5. لطفان یا شرکت معتبر برای خرید دربین مدار بسته معرفی کنید

  6. سلام در بین انواع دوربین های مدار بسته چه مدل دوربین مدار بسته ای رو برای نصب در یک تولیدی پیشنهاد میدید کیفیت تصویر و میدان تحت پوشش دوربین مدار بسته برام خیلی ملاک هستش؟؟

  7. دوربین مدار بستە WIFI رو در موردش توضیه ندادین . چطور کار میکنه و چه مزیتی نصبت به بقیه دوربین ها داره ؟

  8. سلام ، در بین انواع دوربین مدار بسته من بیشتر از مدل IP خوشم اومده ولی در قسمت مربوط به معایب اون نوشته شده که چون به اینترنت وصل میشه امنیت اون پایین تر هستش میشه راهنمایی کنید برای حفظ و بالاتر بردن امنیت این مدل دوربین ها چکار بایدکرد؟؟

  9. قیمت انواع دوربین مدار بستە رو بە مطالب کامل سایتتون اضافه کنین لطفا و شرکت هایی که خدماتشو ارائه میدن

  10. سلام کیفیت و وضوح تصویر کدام یک از انواع دوربین مدار بسته از بقیه بیشتره ؟؟

  11. سلام اکثر دوربین هایی که من دیدم تصاویر شون سیاه سفید هستش چه مدل دوربین مدار بسته ای تصویر رنگی داره ؟؟

  12. میشه یه مقایسه از لحاظ کیفی و کمی انواع دوربین مدار بسته بگذارید؟