استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

خانه های قدیمی بازسازی شده

خانه های قدیمی بازسازی شده
خانه های قدیمی بازسازی شده

خانه های قدیمی بازسازی شده معمولا طبق سلیقه کارفرما و مشورت با او ساخته شده اند. از این رو اگر به دنبال فضای ایده آل و مد نظرتان هستید، بازسازی منزل می تواند پیشنهاد خوبی باشد. بعد از بازسازی، نقشه کلی این فضاها تغییر نکرده و صرفا به بازسازی فضاهای داخلی و یا بازسازی نمای ساختمان پرداخته می شود.

بازسازی خانه های قدیمی ایرانی در واقع شامل دو بخش داخلی و بخش خارجی ساختمان است. بخش داخلی شامل بازسازی آشپزخانه ، بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی ، بازسازی اتاق خواب و سالن ها و … شده و منظور از بخش خارجی، بازسازی نما می باشد.

خانه های قدیمی بازسازی شده
بازسازی خانه قدیمی روستایی

برای بازسازی خانه های روستایی یا کاهگلی نیز راه حل های مختلفی وجود دارد. معمولا برای بازسازی این خانه ها از همان سبک سنتی و بومی منطقه تبعیت می کنند و از طراحی های مرتبط با همین سبک پیروی می کنند.

هزینه بازسازی خانه های قدیمی ایرانی

برای خانه های قدیمی بازسازی شده باید موارد گوناگونی را در نظر بگیرید که همگی بر قیمت نهایی کار موثر می باشند. از جمله این موارد تاثیرگذار می توان به هزینه های مصالح و کیفیت آن ها، هزینه های طراحی معماری مانند طراحی داخلی فضاها در بازسازی خانه های قدیمی ایرانی ، هزینه های بالاسری مانند دستمزد استادکاران و مجریان، هزینه های حمل و نقل و … اشاره نمود.

خانه های قدیمی بازسازی شده

 

بازسازی آشپزخانه خانه قدیمی

معمولا در بازسازی خانه های قدیمی روستایی به علت فرسودگی زیاد هزینه های تخریب بیشتر است. به عنوان مثال بیشتر این خانه های نیاز به بازسازی تاسیسات دارند و همین مسئله تاثیر زیادی بر برآورد هزینه های بازسازی خانه قدیمی ایرانی دارد.

بازسازی خانه قدیمی ایرانی

 

بازسازی اتاق نشیمن خانه روستایی

برای بازسازی خانه های قدیمی کاهگلی نیز به طور قطع نیاز به بازسازی سازه داریم. خانه های کاهگلی معمولا یک طبقه بوده و برای بازسازی آن و تبدیلشان به آپارتمان چند طبقه لازم است بازسازی سازه انجام شود.

بازسازی خانه قدیمی ایرانی

 

بازسازی خانه های روستایی قدیمی

مراحل بازسازی خانه های قدیمی روستایی

امروزه بحث بازسازی بسیار مورد توجه قرار گرفته و طرفداران زیادی نیز دارد. گاهی خانه های قدیمی بازسازی شده تنها به هدف زیبایی و نو کردن محیط ساخته شده اند اما گاهی نیاز های سازه و هم چنین جلوگیری از هزینه های گزاف در آینده ما را به سمت بازسازی خانه قدیمی ایرانی سوق داده است.

بازسازی خانه های قدیمی روستایی

 

بازسازی خانه روستایی

آنالیز سایت

اولین مرحله از مراحل بازسازی خانه های قدیمی ایرانی ، بررسی محیط شهر و روستا است. یکی از مهم ترین مسائل در بازسازی ساختمان ، همخوانی و یک رنگی معماری است. این مورد هم به در نظر گرفتن خط آسمان و هم در نظر گرفتن مواد و مصالح نما مربوط است. مسائلی مانند تراکم، نورگیری، کاربری، ارتفاع و … باید در این مرحله مورد بررسی قرار بگیرند.

بازسازی خانه های قدیمی ایرانی

 

بازسازی دکوراسیون خانه قدیمی

طراحی معماری

بعد از بررسی محیط و شرایط بومی، به طراحی معماری پرداخته می شود. برای بازسازی خانه های قدیمی روستایی نمی توان از اجرای نمای رومی و یا نماهایی که اجرای آن ها بیشتر در سطح شهر مرسوم است، استفاده نمود. می توان در بازسازی خانه های قدیمی ایرانی روستایی از عناصر بومی منطقه مانند کاشت گیاهان و درختان در حیاط، استفاده از متریالی که بیشترین دسترسی به آن در همان محدود وجود دارد. طراحی ایوان یا تراس های سرتاسری و … استفاده نمود تا خانه های قدیمی بازسازی شده با محیط اطراف خود همخوانی داشته باشند.

خانه های قدیمی بازسازی شده

 

طراحی داخلی خانه قدیمی

انتخاب مصالح

در بخش قبلی نیز گفته شد که باید از مصالح بومی برای بازسازی خانه قدیمی ایرانی استفاده کرد. این کار هم در یکدستی ساختمان ها کمک کرده و هم هزینه های حمل و نقل را تا حد زیادی کاهش می دهد.

عملیات تخریب

بعد از تهیه نقشه بازسازی خانه های قدیمی روستایی نوبت به تخریب ساختمان و تعمیرات می رسد. تخریب می تواند شامل دیوار ها، تاسیسات و در صورت فرسودگی زیاد شامل تخریب سازه باشد.

بازسازی خانه های قدیمی کاهگلی

 

بازسازی خانه های قدیمی کاهگلی

عملیات تعمیرات و بازسازی

تعمیرات در بازسازی خانه های قدیمی ایرانی می تواند از تعویض کفپوش و دیوار پوش ها شروع شده و به بازسازی دیوار ها و سقف بینجامد.

اهداف بازسازی خانه های قدیمی ایرانی

  • لازم بودن شدید بازسازی یا تعویض برخی از قسمت‌های ساختمان
  • زیبایی و مدرن‌سازی خانه های قدیمی بازسازی شده
  • بهینه‌سازی و افزایش کارایی فضای داخلی
  • همگام شدن با جدیدترین متدهای دکوراسیون داخلی
خانه های قدیمی بازسازی شده

 

خانه بازسازی شده روستایی
  • تغییر نقشه ساختمان
  • مقاوم ‌سازی ساختمان طبق متد روز
  • تنوع در دکوراسیون و طراحی

 نکات بازسازی خانه قدیمی ایرانی

برای بازسازی خانه های قدیمی کاهگلی یا قدیمی لازم است نکاتی را مد نظر داشت.

  • بازسازی کف معمولا هزینه تخریب بالایی دارد. هم چنین هزینه های مصالح مورد استفاده برای کفسازی نیز معمولا بخش بزرگی از بودجه را به خود اختصاص می دهد. اگر قصد ایجاد تغییرات قابل توجهی در بازسازی منزل خود دارید، می توانید تنها بخش هایی از منزل که در معرض دید هستند را تغییر دهید. در کفسازی خانه های قدیمی بازسازی شده می توان از انواع پارکت، سنگ و سرامیک استفاده نمود.
بازسازی خانه های قدیمی روستایی

 

نمای خانه کاهگلی
  • نورپردازی یکی از تاثیرگذار ترین عواملی است که در بازسازی خانه های قدیمی روستایی به کار می آید. نورپردازی کاربرد های زیادی دارد. زمانی که بازسازی خانه قدیمی ایرانی شما به اتمام رسید می توانید با نورپردازی جلوه ای خاص به آن بخشید.
  • در خانه های قدیمی بازسازی شده ، طراحی داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. می توان کاربری بخش های مختلف خانه را به کمک بازسازی دیوار های داخلی و غیر باربر، جابه جا نمود. به عنوان مثال اصلاح پلان کمک زیادی به این موضوع می کند. می توان خواب ها را به ضلع جنوبی انتقال داد تا نورگیری بهتری داشته باشند.
خانه های قدیمی بازسازی شده

 

فضای داخلی خانه بازسازی شده روستایی
  • استفاده از گیاهان و طراحی فضای سبز می تواند گزینه خوبی در بازسازی خانه های قدیمی کاهگلی باشد. به علت آنکه این خانه ها بیشتر در مجاورت طبیعت واقع شده اند و ساکنین آن طبعا با این محیط خو گرفته و عادت کرده اند، کاشت گیاه و درختچه در حیاط یا پشت بام آن می تواند کمک کننده باشد تا حس و حال خانه تا حدی حفظ شده و ساکنان با آن ارتباط برقرار کنند.

مزایای خانه های قدیمی بازسازی شده

  • از جمله این مزایا عمر بیشتر این بنا ها می باشد. بازسازی خانه های قدیمی به نوعی عمر بنا را تا حد زیادی افزایش می دهد.
  • خانه های قدیمی بازسازی شده زیبایی و جذابیت ظاهری بیشتری نسبت به خانه های فرسوده و قدیمی دارند. بازسازی نما در این زمینه بسیار کمک کننده است.
  • صرفه جویی در هزینه های آینده از دیگر مزایای بازسازی خانه های قدیمی روستایی می باشد. هزینه تعمیرات خانه های فرسوده با گذر زمان بیشتر می شود. بنابراین با بازسازی آن ها به بهبود عملکردشان و کاهش هزینه های جاری کمک خواهید کرد.

بلوک لیکا تبریز بلوک لیکا بجنورد بلوک لیکا کرمانشاه بلوک لیکا ارومیه بلوک لیکا اهواز بلوک لیکا یاسوج بلوک لیکا اردبیل بلوک لیکا زنجان بلوک لیکا گرگان بلوک لیکا اصفهان بلوک لیکا سمنان بلوک لیکا رشت بلوک لیکا کرج بلوک لیکا زاهدان بلوک لیکا خرم آباد بلوک لیکا ایلام بلوک لیکا شیراز بلوک لیکا ساری بلوک لیکا بوشهر بلوک لیکا قزوین بلوک لیکا اراک بلوک لیکا شهرکرد بلوک لیکا قم بلوک لیکا بندرعباس بلوک لیکا بیرجند بلوک لیکا سنندج بلوک لیکا همدان بلوک لیکا مشهد بلوک لیکا کرمان بلوک لیکا یزد بلوک لیکا تهران

برای مطالعه بیشتر:

سقف اتاق خواب

بازسازی ساختمان های قدیمی

هزینه بازسازی آپارتمان

بازسازی خانه ویلایی

مقاوم سازی سازه

قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان در کرج

ابطال قرارداد مشارکت در ساخت

انواع قرارداد مشارکت در ساخت

مراحل مشارکت در ساخت

جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.58 ( 8 نظر)