استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بالابر بجای آسانسور

بالابر بجای آسانسور
بالابر بجای آسانسور

بالابر بجای آسانسور زمانی اجرا می شود که فضای کافی برای نصب آسانسور وجود نداشته و یا کارفرما به دنبال صرفه جویی در هزینه ها باشد. باید توجه داشت که زمانی می توان از انواع هیدرولیکی بالابر بجای آسانسور استفاده کرد که ساختمان چندان مرتفع نبوده و در واقع تعداد طبقات ساختمان کمتر از چهار طبقه باشد. برخی از انواع بالابر هم برای جابجایی بار مورد استفاده قرار می گیرند که این بالابرها را می توان با کابین یا بدون کابین اجرا نمود. نصب بالابر به جای آسانسور باید به صورت کابین دار (تمام کابین یا نیم کابین) اجرا گردد تا ایمنی افراد را حفظ کرده و از سقوط آنها جلوگیری نماید.

نصب بالابر به جای آسانسور

بالابرهای خانگی که با عناوینی همچون هوم لیفت، مینی آسانسور و آسانسور تک نفره نیز شناخته می شوند، غالبا به صورت هیدرولیکی طراحی و اجرا می گردند. نصب بالابر به جای آسانسور در مکان هایی که فاقد فضای کافی برای نصب آسانسور می باشند، ساختمان های قدیمی که در آنها جای آسانسور تعبیه نشده است و یا ساختمان هایی که قابلیت تخریب و تغییر برای اجرای آسانسور را ندارند، توصیه می شود. با نصب بالابر به جای آسانسور در چنین اماکنی می توان رفت و آمد و جابجایی افراد به ویژه سالمندان و افراد دارای مشکلات حرکتی را تسهیل نمود. ضمن اینکه از بروز آسیب های جدی به زانو در اثر بالا رفتن از پله ها جلوگیری می کند. علاوه بر این، ارزش ملک نیز افزایش یافته و خریداران و مستاجران بیشتری تمایل به خرید و اجاره واحدهای ساختمان خواهند داشت.

برخی از انواع بالابر که برای جابجایی ویلچر نصب می گردند، کمک می نمایند که افراد دارای مشکلات حرکتی بدون نیاز به کمک دیگران بین طبقات جابجا شده و به انجام کارهای روزمره خود بپردازند. علاوه بر این بعضی از انواع بالابرها به صورت صندلی پله پیما می باشند که قابلیت جابجایی تنها یک نفر را دارند. بهتر است از انواع ویلچر بر و پله پیما زمانی استفاده گردد که شرایط اجرای بالابر بجای آسانسور وجود ندارد. در واقع در شرایطی که حتی فضای اجرای بالابر وجود ندارد و یا ساکنین ساختمان با نصب بالابر به جای آسانسور موافق نیستند، می توان به نصب ویلچر بر یا پله پیما پرداخت. البته باید توجه داشت که سرعت حرکت آنها بسیار کمتر از بالابر یا آسانسور می باشد.

بالابر بجای آسانسور
بالابر خانگی

انواع بالابر خانگی قابل اجرا بجای آسانسور

بالابرها به دو دسته کلی کابین دار و بدون کابین تقسیم بندی می شوند. انواع بالابر کابین دار از ایمنی بالاتری برخوردار بوده و دارای حفاظ سرتاسری در کل مسیر پیمایش خود می باشند. برخی از انواع دیگر بالابر که به عنوان بالابر بدون کابین یا نیم کابین هم شناخته می شوند، دارای حفاظ به حداقل ارتفاع ۹۰ سانتی متر بوده و فاقد کابین سرتاسری هستند. در مقایسه این دو نوع از بالابر بجای آسانسور می توان گفت که بالابرهای کابین دار از ایمنی و امنیت بالاتری برخوردار بوده و قیمت بیشتری هم دارند.

نصب بالابر به جای آسانسور
بالابر خانگی کابین دار

از نظر سیستم حرکتی هم به دو دسته هیدرولیکی و گیربکسی تقسیم بندی می شوند که به دلیل مشخصات و ویژگی هایی که بالابرهای هیدرولیکی نسبت به انواع گیربکسی دارند، توصیه می گردد که از انواع هیدرولیکی بالابر بجای آسانسور استفاده گردد. لازم به ذکر است که بالابرهای گیربکسی به دلیل نمایان بودن ریل آنها غالبا برای فضای بیرونی ساختمان مناسب بوده و برای فضاهای داخلی مناسب نمی باشند. علاوه بر این بالابرهای هیدرولیکی ظرفیت حمل بیشتری دارند.

عمران مدرن ارائه دهنده انواع خدمات مربوط به نصب آسانسور ، بالابر ، پله پیما و … می باشد. کاربران گرامی می توانند جهت دریافت مشاوره رایگان و خرید و نصب انواع بالابر با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشند.

مزایای اجرای بالابر بجای آسانسور

یکی از مهم ترین مزیت های اجرای بالابر بجای آسانسور ، هزینه کمتر نصب آن می باشد. قیمت اجرای بالابر خانگی نسبت به آسانسور مقرون بصرفه تر بوده و از این رو طرفداران بسیاری دارد. از دیگر مزیت های نصب بالابر به جای آسانسور می توان به اشغال فضای کمتر اشاره کرد. در واقع می توان بالابر خانگی را با کمترین تخریب نصب و اجرا نمود. این بالابرها به ویژه برای خانه های دوبلکس و تریبلکس بسیار کارآمد می باشند. ضمن اینکه با دکوراسیون داخلی خانه سازگار هستند و از نظر ظاهری نیز زیبا می باشند.

برای نصب آسانسور نیاز به حفر چاهک می باشد، در صورتی که چنین امکانی وجود نداشته باشد، می توان از بالابر بجای آسانسور استفاده نمود. بالابر خانگی هم با برق تک فاز و هم با برق سه فاز قابل راه اندازی است. از دیگر مزیت های بالابر نسبت به آسانسور می توان به کمتر بودن مصرف برق آن اشاره کرد که دلیل آن این است که بالابرهای هیدرولیکی برای پایین آمدن نیازی به مصرف برق ندارند.

با نصب بالابر به جای آسانسور بار اضافی به ساختمان وارد نشده و غالب بار آن به زمین وارد می شود. همچنین سرویس و نگهداری آن از آسانسور راحت تر است. علاوه بر آن نصب بالابر بجای آسانسور راحت تر بوده و با سرعت بیشتری انجام می شود. از آنجایی که حرکت بالابر خانگی هیدرولیکی بدون صدا و لرزش می باشد گزینه مناسبی برای اجرا در فضاهای مسکونی است.

بالابر بجای آسانسور
ایمنی بالای بالابر خانگی

نکات طراحی و نصب بالابر بجای آسانسور

به هنگام خرید بالابر بجای آسانسور باید چندین پارامتر را مدنظر قرار داد. یکی از اولین پارامترها ظرفیت باربری دستگاه و طول پیمایش آن می باشد. همچنین ابعاد فضای نصب نیز باید به طور دقیق اندازه گیری شده و طراحی و نصب با توجه به آن انجام شود. قیمت بالابر خانگی با توجه به نوع، ظرفیت حمل، طول پیمایش، کابین دار یا بدون کابین بودن آن، جنس کابین، نوع موتور و … متفاوت است.

هر چه ظرفیت حمل و طول پیمایش بالابر بیشتر باشد، از قیمت بالاتری هم برخوردار خواهد بود. علاوه بر این، همان طور که پیشتر نیز بیان شد، قیمت بالابرهای کابین دار از انواع بدون کابین بیشتر است که جنس و ابعاد خود کابین نیز بر قیمت بالابر کابین دار تاثیرگذار می باشد. استفاده از موتورهای خارجی برای نصب بالابر بجای آسانسور ، افزایش هزینه ها را در پی خواهد داشت. البته باید توجه داشت که موتورهای خارجی از کیفیت بالاتری نیز برخوردار هستند. در بین انواع موتورهای وارداتی، قیمت موتورهای آلمانی بیشتر از سایر انواع است.

برای مطالعه بیشتر:

انواع بالابر مسکونی

بالابر جکی خانگی

آسانسور صندلی دار

هزینه تعمیرات آسانسور به عهده کیست

آسانسور لوکس

آسانسور بدون صدا

راهنمای خرید آسانسور

آسانسور وینچی

آسانسور دو درب

راه اندازی مجدد آسانسور

بالابر خانگی هیدرولیکی

انواع آسانسور خانگی

آسانسور لیفتراکی

مصرف برق آسانسور هیدرولیک

کنترل آسانسور با موبایل

آسانسور گیرلس چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)