استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شوفاژ مدرن

شوفاژ مدرن
شوفاژ مدرن

نصب رادیاتور یا شوفاژ یکی از رایج ترین پایانه های حرارتی در سیستم حرارت مرکزی به شمار می رود. گرمایش در رادیاتور از طریق گردش آب گرم تولیدی توسط پکیچ یا موتورخانه در داخل آن صورت می پذیرد. به طوری که آب گرم از طریق لوله رفت، وارد رادیاتور شده و از طریق لوله برگشت جهت گرم شدن مجدد به پکیج یا دیگ موتورخانه باز می گردد. انتقال حرارت در رادیاتور یا شوفاژ مدرن به صورت جابجایی طبیعی می باشد. به عبارتی از طریق انتقال حرارت همرفتی و تابشی ، هوای موجود در فضای اطراف شوفاژ مدرن گرم می گردد.

عمدتا جنس شوفاژ مدرن از آلومینیوم ، فولاد و یا چدن است. همچنین از نظر کارایی انرژی برای گرم کردن یک فضای مشخص، رادیاتوری که دارای ظرفیت حرارتی بیش تر، وزن و حجم آبگیری بهینه و در نتیجه سرعت پاسخ بالاتر باشد، مناسب تر است.

رادیاتور
رادیاتور

قیمت شوفاژ مدرن

قیمت شوفاژ مدرن با توجه به گرمای مورد نیاز، نوع رادیاتور انتخابی ، ابعاد ، مقاومت مکانیکی و … می تواند متفاوت باشد.

شوفاژ مدرن

 

طراحی انواع مدرن شوفاژ

همچنین معمولا برای نصب هر شوفاژ یا رادیاتور قیمت مشخصی در نظر گرفته می ‌شود و قیمت نهایی با توجه به تعداد رادیاتور هایی که نصب می گردد، برآورد می‌ شود. از طرفی قیمت نصب شوفاژ مدرن با توجه به برند محصول نظیر ایران رادیاتور ، بوتان ، تاش و … می تواند متفاوت باشد.

شوفاژ مدرن

 

طراحی مدرن شوفاژ

انواع شوفاژ مدرن

شوفاژ مدرن در انواع مختلف، شامل شوفاژ پنلی ، شوفاژ قرنیزی ، شوفاژ پره ای ، شوفاژ شیشه ای ، حوله خشک کن مدرن و شوفاژ برقی و شوفاژ برقی دیواری مورد استفاده قرار می گیرد.

شوفاژ پنلی

 

شوفاژ پنلی منحنی

شوفاژ پنلی مدرن

شوفاژ پنلی نسل جدیدی از شوفاژ مدرن است که معمولا از ورق فولادی ۱٫۱۵ یا ۱٫۲ میلی متر ساخته می شود. آن ها ممکن است دارای یک تا سه پنل و با تعداد کانکتور های متفاوت باشند. گرچه دوام و طول عمر شوفاژ های دو و سه پنلی بیش تر از نوع تک پنلی آن است، اما این شوفاژ ها در محیط‌ های کوچک تر، کارایی مناسبی دارند.

شوفاژ شیشه ای

 

شوفاژ شیشه ای مدرن

شوفاژ پنلی همچنین ممکن است دارای نوارهای فلزی باشد که به پشت یک رادیاتور تک متصل شده و یا در وسط یک رادیاتور دو پنلی جوش داده می ‌شود. به طوری که این نوارها فاصله سطح زمین با شوفاژ مدرن را افزایش می دهند.

همچنین پنل استفاده شده در این شوفاژ مدرن در انواع پنلی معمولی ، ویترینی و ستونی در بازار یافت شود. از طرفی در این سیستم هر چه طول پنل بیش تر باشد، سطح بیش تری برای انتشار گرما وجود دارد.

رادیاتور پنلی

 

رادیاتور پنلی ستونی

مزایا

  • انتقال حرارت بیش تر توسط تشعشع نسبت به سایر رادیاتور ها و در نتیجه آسایش حرارتی بیش تر
  • تنوع طرح و سازگاری با بسیاری از دکوراسیون های داخلی
  • افزایش دوام و طول عمر سیستم گرمایشی
  • صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه ها
  • هواگیری کم تر به نسبت سایر شوفاژ ها
  • نصب و راه اندازی آسان
  • نیاز کم تر به گردش آب

معایب

  • از آن جایی که رادیاتور پنلی عمدتا از فولاد ساخته می شود، امکان زنگ زدن و سوراخ شدگی نسبت به انواع آلومنیومی به ویژه در بلند مدت وجود دارد.
  • در صورت آسیب و سوراخ شدن پنل عمدتا لازم است کل پنل تعویض گردد.

شوفاژ پره ‌ای مدرن

از کنار هم قرار گرفتن تعدادی پره، شوفاژ پره ‌ای تشکیل می شود که میزان انتقال حرارت آن به صورت مستقیم به تعداد پره ‌ها و جنس آن وابسته است. شوفاژ پره ای در دو جنس آلومینیومی و فولادی ساخته می شود.

شوفاژ پره ای

 

شوفاژ پره ای استیل

مزایا

  • امکان کاهش یا افزایش پره و در نتیجه امکان افزایش بار حرارتی بلوک شوفاژ مدرن در نوع آلومینیومی
  • ضریب هدایت حرارتی نسبتا بالا (میزان انتقال حرارت بالا)
  • امکان تعویض پره‌ های آسیب دیده (البته گاها هزینه باز کردن بلوک و تعویض یک پره بیش تر از خرید و تعویض کل بلوک رادیاتور می ‌باشد.)

معایب

از معایب شوفاژ فولادی می توان به مقاومت کم تر در برابر خوردگی و زنگ زدگی و وزن و حجم بیش تر به نسبت شوفاژ آلومینیومی اشاره نمود. همچنین امکان تعویض پره ها جهت تغییر بار حرارتی یا در مواقع آسیب دیدگی در شوفاژ مدرن فولادی وجود ندارد.

شوفاژ پره ای

 

رادیاتور پره ای

شوفاژ قرنیزی مدرن

شوفاژ قرنیزی یک سیستم نوین برای تامین گرمایش ساختمان می باشد که در محیط های اداری و تجاری که با کمبود فضا مواجه هستند، بسیار کاربرد دارد. این سیستم در محل قرنیز ساختمان نصب می گردد و مانند سایر انواع شوفاژ مدرن گرمای مورد نیاز آب، در چرخش مدار را از سیستم های مرکزی و یا پکیج ها دریافت می نماید. شوفاژ قرنیزی در دو نوع الکترونیک و هیدرولیک قابل استفاده است. همچنین پوسته خارجی شوفاژ قرنیزی عمدتا از آلومینیوم ساخته می شود.

شوفاژ قرنیزی

 

شوفاژ قرنیزی

برای محاسبه قیمت شوفاژ مدرن قرنیزی ابتدا با توجه به شرایط آب و هوایی محل قرارگیری ساختمان ، جنس دیوار و پنجره ها و … بار حرارتی ساختمان به دست می آید. سپس محیط دیوارهای داخلی ساختمان محاسبه می شود. در نهایت با توجه به متراژ و تعداد اتصالات قیمت شوفاژ قرنیزی برای ساختمان به دست می آید.

مزایا

  • قابل استفاده در انواع ساختمان ها از جمله ساختمان های اداری، مسکونی ، هتل ها و بیمارستان ها می باشند.
  • دارای اتصالات بسیار مقاوم و انعطاف پذیر می باشد.
  • شوفاژ قرنیزی میزان حرارت دهی بسیار بالاتری نسبت به سایر انواع دارد و از نظر اقتصادی نیز استفاده از این سیستم مقرون به صرفه بوده و همچنین طول عمر بیش تری نیز دارد.
  • این سیستم در دور تا دور دیوار نصب می شود و فضای کم تری از ساختمان را اشغال می کند.
  • شوفاژ مدرن قرنیزی قابلیت کار با انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی را نیز دارا می باشد.
  • این سیستم به سبب تنوع در رنگ بندی و شکل ظاهری بسیار مورد توجه سازندگان و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است.
رادیاتور قرنیزی

 

رادیاتور قرنیزی

شوفاژ شیشه ای مدرن

شوفاژ شیشه ای یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین انواع سیستم های گرمایشی می باشد. استفاده از این سیستم، نمایی خاص و زیبا به دکوراسیون داخلی می بخشد. جنس بدنه شوفاژ شیشه ای عمدتا از شیشه سکوریت نشکن ساخته شده و در پشت صفحه شیشه ای ، لوله های آب گرم تعبیه شده است. یکی از ویژگی های شوفاژ شیشه ای این است که در تمامی فضاهای بزرگ و کوچک بدون محدودیت قابلیت نصب و اجرا دارد. همچنین دارای میزان حرارت دهی بسیار بالا می باشد. از طرفی شوفاژ مدرن از نوع شیشه ای با کم ترین میزان مصرف انرژی در کوتاه ترین زمان، هوایی گرم و مطبوع را برای محیط فراهم می نماید. همچنین با توجه به نیاز و سلیقه مشتری طرح آن قابل سفارش می باشد.

رادیاتور شیشه ای

 

رادیاتور شیشه ای

مزایا

  • تنوع طرح و رنگ و سازگاری با هر نوع دکوراسیون
  • گرمایش با سرعت بیش تر به دلیل استفاده از دو سیستم گرمایشی متفاوت (همرفتی و تابشی)
  • قابلیت نصب دو طرفه و استفاده به عنوان دیوار حائل
  • قابلیت شست و شو با هر نوع ماده شوینده
  • محدودیت کم تر در انتخاب محل نصب به نسبت سایر سیستم های گرمایشی به سبب اشغال فضای کم
شوفاژ شیشه ای

 

شوفاژ شیشه ای

شوفاژ برقی مدرن

یکی از جدید ترین سیستم های گرمایشی، شوفاژ برقی می باشد که بر خلاف دیگر انواع رادیاتور ها به سیستم حرارت مرکزی متصل نبوده و انرژی حرارتی را با مصرف مستقیم برق ، تولید می کند. تفاوت عمده این سری از سیستم های گرمایشی نوع ناقل گرمای آن می باشد. در شوفاژ مدرن برقی روغن وظیفه انتقال حرارت و دما به محیط را بر عهده دارد، این روغن به وسیله المنت هایی که در درون محفظه ای قرار دارند، گرم می شود. با گرم شدن روغن توسط سیستم کانوکشن ، روغن گرم به بالا و روغن سرد به پایین دستگاه منتقل شده و این چرخه به طور مستمر ادامه پیدا می ‌کند. ظرفیت گرمایی روغن موجب جذب انرژی بیش ‌تر در حجم کم ‌تر نسبت به آب می‌ شود.

رادیاتور برقی

 

رادیاتور برقی

شوفاژ برقی معمولا دارای ۵ تا ۱۵ پره و توان مصرفی ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ وات می باشد. این سیستم معمولا دارای ترموستات خاموش و روشن شدن خودکار و دو حالت گرمایی (کم و زیاد) و در بعضی از مدل‌ ها دارای فن جهت تسریع توزیع هوای گرم می باشد.

شوفاژ مدرن

 

شوفاژ فولادی مدرن

مزایا

از ویژگی های منحصر به فرد شوفاژ برقی می توان به کاهش آلودگی زیست محیطی اشاره نمود. استفاده از شوفاژ برقی نیازی به لوله کشی نداشته بنابراین بسیاری از هزینه های مصرفی را کاهش می دهد. همچنین قابلیت حمل و جابه جایی از دیگر مزایای شوفاژ مدرن برقی می باشد. از طرفی روغن استفاده شده در این سیستم عمدتا دائمی بوده و نیازی به تعویض ندارد. در رادیاتور برقی به دلیل عدم ارتباط مستقیم با المنت یا عوامل گرمازا ایمنی نیز افزایش می یابد.

معایب

استفاده از این سیستمموجب افزایش هزینه برق مصرفی می گردد و به همین دلیل عمدتا در اتاق خواب و اتاق ‌هایی با سایز کوچک تا متوسط مورد استفاده قرار می گیرد.

حوله خشک کن مدرن

حوله خشک کن مدرن نوعی از شوفاژ مدرن است که در سرویس های بهداشتی نظیر حمام و دست شویی و یا فضای نزدیک به آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله گرمایشی علاوه بر گرم کردن محیط، به دلیل لوله های افقی آن، مکان مناسبی برای آویزان کردن لباس و حوله برای خشک شدن است. همچنین حوله خشک کن مدرن به جهت ظاهر متفاوت آن به عنوان یکی از لوازم دکوری خانه نیز شناخته می شود. طراحی حوله خشک کن به گونه ای است که به راحتی قابل نصب بر روی دیوار می باشد.

حوله خشک کن هیدولیکی

 

حوله خشک کن هیدولیکی

حوله خشک کن مدرن در سه نوع هیدرولیکی و الکتریکی و UV ارائه می شوند به طوری که در نوع هیدرولیکی آن حوله خشک کن گرمای مورد نیاز خود را از آب گرم موجود در سیستم گرمایش ساختمان که می تواند موتورخانه مرکزی و یا پکیج باشد تامین می نماید. اما حوله خشک کن برقی جدا از سیستم گرمایشی ساختمان عمل نموده و به کمک المنت‌ های برقی خود فضا را گرم می ‌نماید. شوفاژ مدرن از نوع حوله خشک کن UV نیز با کمک اشعه ماورابنفش گرمای مورد نظر را فراهم می کند.

حوله خشک کن مدرن

 

انواع حوله خشک کن مدرن

حوله خشک کن بر اساس اندازه محیطی که مورد استفاده قرار می گیرد، دارای لوله های متعددی می باشد که برای حمام ها و محیط های کوچک معمولا از ۸ تا ۱۰ لوله و برای حمام ها و محیط های بزرگ از ۱۴ لوله استفاده می شود.

انواع حوله خشک کن مدرن

حوله خشک کن ها از نظر جنس به انواع حوله خشک کن شیشه ای ، حوله خشک کن فولادی یا همان استیل طبقه بندی می شوند. برای آشنایی با انواع حوله خشک کن های شوفاژ مدرن در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

حوله خشک کن برقی

 

حوله خشک کن برقی

حوله خشک کن شیشه ای

حوله خشک کن شیشه ای دارای بدنه ای تقریبا شفاف می باشد و از انواع شیشه های حرارتی در ساخت آن استفاده می شود، این نوع حوله خشک کن به نسبت دیگر انواع آن دارای وزن کم تری می باشند. همچنین مدت زمان نصب آن ها نیز به نسبت بقیه انواع آن حوله خشک کن مدرن ، کم تر است. لازم به ذکر است که حوله خشک کن شیشه ای دارای تنوع رنگی زیادی می باشد.

حوله خشک کن استیل (فولادی)

حوله خشک کن استیل معمول ترین نوع حوله خشک کن مدرن است و در ساخت آن ها از فولاد ضد زنگ استفاده می شود که نسبت به دیگر انواع حوله خشک کن مدرن سنگین تر بوده و مدت زمان لازم برای برای نصب آن بیش تر است. همچنین حوله خشک کن استیل مقاومت بالایی در برابر رسوب ، خوردگی و زنگ زدگی دارا می باشد.

حوله خشک کن uv

 

حوله خشک کن uv

حوله خشک کن آلومینیومی

در ساخت حوله خشک کن آلومینیومی از ورقه های آلومینیومی استفاده شده است و نسبت به حوله خشک کن فولادی دارای وزن سبک تر و قیمت کم تر می باشد.

حوله خشک کن مدرن

 

حوله خشک کن مدرن

نصب شوفاژ مدرن

محیط و متراژ زیربنا ، آب و هوای منطقه، سیستم گرمایشی مورد استفاده و ضریب حرارتی رادیاتور از پارامترهای موثر در برآورد تعداد و طول شوفاژ های مورد نیاز می باشند. نصب رادیاتور یا شوفاژ عموما پس از پایان عملیات ساختمانی و همراه با نصب شیرآلات صورت می پذیرد.

بهترین مکان نصب شوفاژ در ساختمان

معمولا سرد ترین مکان اتاق که از آن جا امکان نفوذ هوا به داخل اتاق وجود دارد، نزیک پنجره ها می باشد. از این رو جهت دستیابی به بهترین روش توزیع دما و جبران کسری تابش گرمایی ، بهتر است که شوفاژ مدرن ، در زیر پنجره نصب شود.

شوفاژ شیشه ای

 

نصب رادیاتور در زیر پنجره

مراحل نصب شوفاژ

پس از تعیین ابعاد و مکان نصب شوفاژ ، نصب آن در دستور کار قرار می گیرد. برای نصب شوفاژ مدرن ابتدا لازم است براکت های نگه دارنده رادیاتور بر روی دیوار نصب گردد. پس از نصب براکت ، شوفاژ بر روی دیوار نصب شده و تراز می گیردد. سپس لازم است که شیر رادیاتور به سیستم لوله کشی شوفاژ که شامل یک لوله رفت و یک لوله برگشت است، متصل گردد. در نهایت شیر فلکه رفت و برگشت موتورخانه باز می گردد تا رادیاتور از آب پر شود.

نصب رادیاتور

 

نصب رادیاتور

همچنین در هنگام نصب شوفاژ لازم است دقت شود که هیچ گونه فشاری به شیر آلات وارد نگردد. چراکه به مرور زمان باعث ترک خوردگی گچ و رنگ دیوار و نشتی آب و شکستگی اتصالات در داخل دیوار می گردد. از طرفی برای نصب شوفاژ مدرن ، بهتر است از شیرهای ترموستاتیک که موجب کاهش هزینه های سوخت مصرفی می گردد، استفاده شود. جهت چرخش مناسب هوا ، بهتر است شوفاژ در فاصله مناسبی از کف اتاق و دیوار نصب گردد.

تعمیر شوفاژ مدرن

یکی از مشکلاتی که در هنگام استفاده از شوفاژ مدرن ممکن است رخ دهد، سوراخ شدن رادیاتور است. سرد بودن و وجود نقاط سرد بر روی رادیاتور و یا افت فشار پکیج دیواری ، می تواند از نشانه های وجود نشتی در شوفاژ باشد.

یک راه حل موقت برای تعمیر سوراخ شوفاژ و رفع نشتی آن، استفاده از چسب سوراخ شوفاژ است. اما گاها میزان نشتی شوفاژ به قدری زیاد است که باید لوله‌ ها یا شیر رادیاتور تعویض گردد. در مواردی نیز تعویض شوفاژ تنها راه حل می باشد.

وجود حرارت بالا در داخل لوله ها می تواند موجب سوراخ شدن لوله های شوفاژ مدرن گردد. همچنین اگر رسوب گیری لوله های شوفاژ به صورت استاندارد انجام نگردد می تواند منجر به شکستگی و نشتی لوله ها گردد. به همین دلیل لازم است که عمل رسوب گیری توسط افراد متخصص در این زمینه صورت پذیرد.

تعمیر رادیاتور

 

تعمیر رادیاتور

هواگیری شوفاژ

هواگیری شوفاژ از جمله مشکلاتی است که در عین سادگی می تواند عملکرد سیستم گرمایشی ساختمان را مختل نماید. این عمل خطر نشت آب به مبلمان و اثاثیه منزل را کاهش داده و طول عمر شوفاژ مدرن را افزایش می دهد. البته لازم است که علت مشکل دقیقا مشخص گردد چراکه در مواردی که بیش از یک رادیاتور در ساختمان دچار مشکل بوده و خنک می باشد، ممکن است مشکل جدی تر بوده و سیستم گرمایشی مرکزی یا پکیج شوفاژ دیواری با اختلال مواجه شده باشد. این مشکل در واحدهایی که در طبقات بالاتر ساختمان قرار دارند، رایج تر است. همچنین ممکن است لوله کشی شوفاژ مدرن دچار انسداد یا نشتی شده باشد. در این صورت کافی است اتصالات و لوله ها بررسی شده و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض گردند. هواگیری به دو روش انجام می پذیرد.

روش اتوماتیک

هواگیری اتوماتیک شوفاژ مدرن در برخی از مدل های جدیدتر سیستم گرمایشی شوفاژ و از طریق سوئیچ مربوط به هواگیری اتوماتیک فراهم شده است.

روش دستی

جهت هواگیری دستی بهتر است که از اولین رادیاتوری که به لوله تغذیه آب متصل است، عمل هواگیری شروع شده و سایر رادیاتور ها را نیز به ترتیب هواگیری شوند. بدین منظور، شیرهای ورودی و خروجی شوفاژ مدرن در وضعیت باز قرار داده شده و پیچ مخصوص هواگیری در قسمت چهارگوش مخصوص هواگیری قرار داده می شود. سپس به صورت پاد ساعت گرد (در خلاف عقربه های ساعت) پیچ هواگیری چرخانده شده تا شیر باز شود. به طوری که با باز شدن شیر، هوای محبوس شده در داخل شوفاژ خارج شده و جریان آب جای آن را در لوله ها خواهد گرفت. البته با خروج آب ممکن است مقداری از آن نیز به محیط اطراف شوفاژ بریزد که برای جلوگیری از این حالت می توان در هنگام هواگیری از یک دستمال یا حوله و یا یک ظرف مناسب در زیر شیر رادیاتور استفاده نمود.

هواگیری رادیاتور

 

استفاده از دستمال هنگام هواگیری رادیاتور

البته باید دقت شود که خروج مقداری آب از داخل شوفاژ مدرن به معنی اتمام هواگیری نمی باشد. بنابراین لازم است برای مدت زمان متعارفی آب از شیر رادیاتور سرریز شود تا تمام گرفتگی های احتمال برطرف گردد. در نهایت زمانی که جریان آب خروجی روان و بدون فشار گردید، می توان برای بستن پیچ رادیاتور و روشن نمودن آن اقدام نمود.

هواگیری شوفاژ

 

هواگیری دستی رادیاتور

برای مطالعه بیشتر:

اجرای گرمایش از کف روی سرامیک

گرمایش از کف یا رادیاتور

چیلر جذبی

چیلر تراکمی

لوله کشی ساختمان

برقکاری ساختمان

راه اندازی گرمایش از کف

سیستم برق هوشمند ساختمان

سیستم گرمایش از کف

قیمت سیستم هوشمندسازی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.66 ( 1 نظر)

۵۷ نظر

  1. رادیاتور (شوفاژ) که بتوان آنرا داخل دیوار نصب کرد داریم؟

  2. مکان نصب رادیاتور در ساختمان چرا نزدیک پنجره است؟

  3. رادیاتور های پنلی ستونی رو میشه بسته به فضایی که اتاق داره کوچیک یا بزرگ تر از شکلی که در سایت قرار دادین طراحی کرد یا فقط به این صورت میشه استفاده کرد

  4. با توجه به تصویری که کادر عمران مدرن در دسته رادیاتور های شیشه ای قرار داده میخواستم بدونم آیا میشه طرحی رو متناسب با فضای خونه بر روی رادیاتور اجرا کرد

  5. سلام امکانش هست انواع شوفاژ های ساخته شده از آلومینیوم ، فولاد و یا چدن رو با هم مقایسه کنید که بدونیم کارایی کدوم بالاتره؟

  6. هواگیری رادیاتور رو خودم میتونم انجام بدم یا وسیله ی مخصوصی میخواد ؟

  7. امیرعباس شریعتی

    در مورد رادیاتور پنلی که نسل جدیدی از رادیاتور ها است و معمولا از ورق فولادی ۱٫۱۵ یا ۱٫۲ میلی متر ساخته می شود در قسمت معایب اون نوشته شده که در صورت آسیب و سوراخ شدن پنل عمدتا لازم است کل پنل تعویض گردد ، میخواستم بپرسم که اگر به صورت دوره ای و مرتب سرویس و مراقبت بشه و اجزای اون برسی بشه امکانش هست که طول عمر اون طولانی تر بشه یا روند زنگ زدن فولاد رو نمیشه کندتر کرد یا جلوش رو گرفت؟؟

  8. این همه توصیه کردن که رادیاتور نصب کنید کف خونه گرم میشه و جم و جوره و دیگه مثل بخاری فضای زیادی رو اشغال نمیکنه و ایمنی اون خیلی بیشتره ، شوفاژ نصب کردیم برای خونه ، الان همین که یک دقیقه که برق آپارتمان حالا به هر دلیلی از اداره برق قطع میشه یا اتصالی میکنه یا هرچی ، میره کل رادیاتور ها خاموش میشن و خونه میشه سرد خونه ، اگه مثلا برای یه کاری رفته باشی بیرون بعد توی این فاصله برق خونه رفته باشه وقتی برمیگردی میبینی خونه قندیل بسته ، من اصلا راضی نیستم درسته به جای خودش مزایا داره ولی این دلیل نمیشه که روی معایبش چشم بست!

  9. رادیاتور جدا از حوله خشک کن نمیتونه در حمام هم نصب بشه ؟ چه نکات و استاندارد هایی هنگام نصب باید رعایت بشه ؟

  10. سلام و وقت بخیر ،
    شرکت شما معرف شرکت های فروش و نصب رادیاتور است یا مجری این کار و یا تولید کننده رادیاتور ؟؟!
    من میتونم از شرکت شما در زمینه شوفاژ و مدل و اجرای اون مشاوره بگیرم اگر تماس بگیرم!

  11. یە گروە برای تعمیر و هواگیری رادیاتور میخواستم . سنندج زندگی میکنیم

  12. سلام رادیاتور در چه محلی از خونه نصب میشه؟!

  13. از چه شرکت هایی خرید رادیاتور رو انجام میدین؟

  14. نحوه گرمایش در سیستم رادیاتور چگونه است ؟

  15. قیمت رادیاتور با توجه به چه عواملی تعیین می شود ؟

  16. هنگام نصب رادیاتور رعایت چه نکاتی لازم است ؟

  17. یک رادیاتور مناسب از نظر کارایی چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

  18. هواگیری رادیاتور به روش دستی چگونه انجام میشود ؟

  19. رادیاتور پره ای چه مزایایی دارد ؟

  20. هنگام نصب رادیاتور رعایت چه نکاتی لازم است ؟

    • محیط و متراژ زیربنا ، آب و هوای منطقه، سیستم گرمایشی مورد استفاده و ضریب حرارتی رادیاتور از پارامترهای موثر در برآورد تعداد و طول شوفاژ های مورد نیاز می باشند. نصب رادیاتور یا شوفاژ عموما پس از پایان عملیات ساختمانی و همراه با نصب شیرآلات صورت می پذیرد.

  21. قیمت رادیاتور پنلی ستونی چقدر است ؟

  22. رادیاتور پنلی چه مزایایی دارد ؟

    • از مزایای رادیاتور پنلی می توان به موارد متعددی اشاره کرد از جمله : انتقال حرارت بیش تر توسط تشعشع نسبت به سایر رادیاتور ها و در نتیجه آسایش حرارتی بیش تر، تنوع طرح و سازگاری با بسیاری از دکوراسیون های داخلی، افزایش دوام و طول عمر سیستم گرمایشی، صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه ها، هواگیری کم تر به نسبت سایر شوفاژ ها، نصب و راه اندازی آسان
      نیاز کم تر به گردش آب

  23. هوا گیری دستی رادیاتور به چند روش انچلم می گیرد؟

  24. کدامیک از برندهای رادیاتور بیشترین استفاده رادارد ؟

    • برندهای برتر رادیاتور در ایران :
      ایران رادیاتور، بوتان، تاش ، لورچ ، ایساتیس، ایران نوین و برندهای گران قیمت تری مانند بوش یا آریستون و بسیاری برندهای با کیفیت دیگر که انتخاب از میان آن‌ها نیاز به مشاوره با کارشناسان خبره خواهد داشت.

  25. رادیاتور قرنیزی چه مزایایی دارد؟

    • انتقال حرارت بیش تر توسط تشعشع نسبت به سایر رادیاتور ها و در نتیجه آسایش حرارتی بیش تر ، تنوع طرح و سازگاری با بسیاری از دکوراسیون های داخلی ، افزایش دوام و طول عمر سیستم گرمایشی ، صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه ها
      هواگیری کم تر به نسبت سایر شوفاژ ها ، نصب و راه اندازی آسان و نیاز کم تر به گردش آب از مزایای مهم رادیتور قرنیزی است.

  26. برای هواگیری رادیاتور کدام یک از این روشها مناسبتر است؟

  27. مراحل نصب رادیاتور چگونه است؟

  28. شرکتهای ارائه دهنده و نصب رادیاتور رو معرفی کنید

  29. رادیاتورهاتون رنگ بندی داره یا فقط سفیده

  30. رادیاتور شیشه ای چه مزایایی دارد؟

  31. شوفاژ برقی چه معایبی دارد؟

  32. هواگیری اتوماتیک به سلامت رادیاتور آسیب نمیزند ؟

  33. قیمت رادیاتور و هزینه نصب آن چقدر است؟

  34. سلام ، تعداد رادیاتور هایی که نصب میکنید برای هر خونه از روی چه ملاکی تعیین میکنید و اینکه اگه یه اتاق لوله گاز نداشته باشه /در واقع به دلیل محل اتاق و کوچیک بودنش اجازه ندادن/ امکان نصب شوفاژ در اون اتاق رو دارید خیلی ممنون میشم جواب بدین

  35. اگه رادیاتور قرنیزی قراره با این ارتفاع کم اجرا بشه احتمالاً مجبور میشیم دور تا دور رو رادیاتور کنیم اینجوری، از طرفی ام باید واسه عبور تاسیسات و لوله ها ضخامت قرنیز رو بیشتر کنیم، اینجوری که کلی فضای مفید از بین میره. میشه لطفاً مجریان رادیاتور قرنیزی رو هم معرفی کنید باهاشون در ارتباط باشیم
    مرسی

  36. رادیاتور شیشه ای خیلی چیز جالبی باید باشه، شیشه سکوریت یعنی به راحتی تبادل حرارت رو انجام میده؟

  37. سلام لطفا شرکت هایی که نصب رادیاتور و شوفاژ کشی انجام میدن معرفی کنید.

  38. سلام
    رادیاتور برقی رو از کجا میشه تهیه کرد

  39. کدوم یکی گرون تر میشه چیلر یا شوفاژ برقی؟

    • سلام به اطلاعات بیشتری جهت پاسخ دهی نیاز است اما جهت اطلاع از قیمت رادیاتور و شرکت های ارائه دهنده رادیاتور و نصب آن بر روی لینک ذیل کلیک نمایید.
      رادیاتور

      همچنین جهت اطلاع از قیمت چیلر و شرکت های ارائه دهنده نصب و راه اندازی آن بر روی لینک ذیل کلیک نمایید.
      چیلر

  40. برای مدل‌ های شیشه ای مجری میشناسید معرفی کنید؟

  41. گرمایش از کف خوبه ولی برای اجرا حتما از اکیپ حرفه ای و باتجربه استفاده کنید