نصب و راه اندازی چیلر

نصب و راه اندازی چیلر

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

عوامل موثر در هزینه نصب و راه اندازی چیلر تراکمی و جذبی هوا خنک تعداد واحدها، نوع و برند چیلر مرکزی، متراژ و نوع ساختمان (خانگی ، تجاری ، صنعتی) ، نوع کندانسور و ظرفیت آن می باشند. لوله کشی چیلر طبق گردش آب و یا هوا خنک بوده که در هزینه نصب چیلر موثر است.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
cctv_banner

نصب و راه اندازی چیلر

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۰۹
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب و راه اندازی چیلر

نصب و راه اندازی چلیر جذبی و تراکمی به منظور استفاده از سیستم سرمایش مرکزی با تولید آب خنک و گردش آن در هواساز ها و فن کویل ها، برای ایجاد هوا خنک مطبوع در انواع ساختمان خانگی ، تجاری و صنعتی انجام می شود. نحوه نصب و راه اندازی مینی چیلر خانگی در دو نوع تراکمی و جذبی می باشد که مراحل نصب چیلر با توجه به تراکمی و یا جذبی بودن آن متفاوت است. علاوه بر آن حجم لوله کشی چیلر بر اساس طراحی و نقشه چیلر تراکمی (هوا خنک یا آی خنک) و یا جذبی در تعیین هزینه نصب توسط نصاب تأثیر به سزایی دارد.

 

نصب و راه اندازی چیلر
نصب و راه اندازی چیلر

 

هزینه نصب چیلر

همان طور که بیان گردید، در مقایسه با سایر سیستم‌ های سرمایشی ، هزینه نصب چیلر به عنوان سیستم سرمایش مرکزی بیش تر است اما در این سیستم میزان خرابی و نیاز به تعمیر کم تر می باشد. همچنین به سبب راندمان بالاتر با نصب و راه اندازی چیلر خانگی تراکمی و یا جذبی به عنوان سیستم سرمایش مرکزی ، میزان مصرف انرژی و هزینه های ناشی از آن کاهش می یابد. تعداد واحدهای ساختمان ، نوع و برند چیلر مرکزی ، میزان مساحت مورد نظر برای نصب تجهیزات ، نوع کندانسور ، ظرفیت و دوره های تناوبی مورد نیاز برای سرویس و تعمیر آن از عوامل موثر بر هزینه نصب چیلر می باشند. لوله کشی چیلر متناسب با نوع آن بر اساس گردش آب و یا هوا خنک صورت می گیرد که در هزینه نصب چیلر تأثیرگذار است.

 

سرمایش مرکزی
نصب چیلر به عنوان سیستم سرمایش مرکزی در انواع ساختمان

 

نصب و راه اندازی چیلر تراکمی

نصب و راه اندازی چیلر تراکمی با آب خنک ، بهتر است طبق نقشه لوله کشی چیلر تراکمی در مکانی سقف دار انجام شود. همچنین جهت نصب چیلر به عنوان سیستم سرمایش مرکزی در طبقات پایین، لازم است فونداسیون کاملا تراز بوده و شاسی دستگاه به فونداسیون پیچ شود تا در هنگام زلزله دستگاه جابجا نگردد. اگر راه اندازی چیلر تراکمی خانگی در طبقات میانی باشد، لازم است کف طبقات به میزان کافی مقاوم گردد تا بتواند وزن اعمالی را تحمل نماید. برای این کار می توان با افزودن سازه کمکی مانند تیرهای فولادی یا پایه های بتن مسلح ، وزن دستگاه را به نزدیک ترین ستون اصلی منتقل نمود. از طرفی محل نصب و راه اندازی چیلر تراکمی باید به گونه ای باشد که تهویه ، روشنایی و امکان دسترسی به تاسیسات نظیر تابلو برق ، اواپراتور ، کندانسور و کمپرسور را به نحو مناسب فراهم سازد.

 

راه اندازی چیلر تراکمی هوا خنک

نصب و راه اندازی چیلر تراکمی در دو نوع هوا خنک و آب خنک انجام طبق نقشه لوله کشی چیلر می باشد که محل آن بر حسب نوع می تواند متفاوت باشد. راه اندازی چیلر تراکمی هوا خنک در مسیر جریان هوا آزاد صورت می گیرد. به همین خاطر این نوع از سیستم سرمایش مرکزی عمدتا بر روی پشت بام ساختمان و در محلی که هوا به خوبی جریان داشته باشد، نصب می گردد.

راه اندازی چیلر تراکمی
نصب و راه اندازی چیلر تراکمی

 

تفاوت راه اندازی چیلر جذبی و تراکمی

  • سیستم سرمایش مرکزی چیلر جذبی ، قطعات متحرک کم تری داشته لذا میزان برق ، صدا و لرزش کم تری تولید می ‌نماید.
  • نصب چیلر تراکمی با توجه به داشتن کمپرسور در ظرفیت‌ های برابر، فضای کم تری را اشغال می ‌نماید.
  • با نصب و راه اندازی چیلر تراکمی هوا خنک اثرات زیست محیطی به مراتب از نوع جذبی آن کم تر است.
  • امکان استفاده بهینه از سیستم‌ جذبی خصوصا در ظرفیت‌ های زیاد در مناطق گرم و مرطوب وجود ندارد.
  • هزینه نصب و راه اندازی چیلر تراکمی از چیلر جذبی بیشتر است.
  • سیستم سرمایش مرکزی چیلر جذبی عموما دارای برج خنک کننده که نیاز به مصرف آب دارد، می باشد. بنابراین در مناطق کم آب، کم تر از آن استفاده می شود.
  • هنگام نصب و راه اندازی چیلر جذبی ، به زیر ساخت های محکم تری به جهت وزن بیش تر تجهیزات نیاز است.

 

نصب و راه اندازی چیلر
نصب و راه اندازی چیلر

 

لوله کشی چیلر

در اجرای لوله کشی چیلر ، لازم است پمپ به نحوی نصب شود که فلنج های آن تحت تاثیر نیروی گشتاور حاصل از وزن لوله ها قرار نگیرند و به صورت تراز و در یک راستا نصب شوند. همچنین در اتصال لوله های مکش و رانش پمپ ها طبق نقشه لوله کشی چیلر تراکمی ، لازم است از لرزه گیر استفاده شود. در صورت وجود دو یا چند پمپ موازی در فرآیند نصب و راه اندازی چیلر خانگی هوا خنک ، استفاده از شیر یک طرفه در لوله رانش برای هر پمپ ضروری است. پس از پایان عملیات لوله کشی چیلر لازم است دماسنج مناسب تهیه شده و در ارتفاع مناسب برای رویت دمای آب ورودی و خروجی اواپراتور و برج خنک کننده ، نصب گردد. لوله کشی چیلر یکی از المان های تاثیر گذار در نصب چیلر است چرا که هم در تعیین هزینه نصب چیلر و هم در جایگیری آن تأثیر دارد.

 

لوله کشی چیلر
لوله کشی چیلر به عنوان سیستم سرمایش مرکزی

 

نصب و راه اندازی چیلر جذبی

برای نصب چیلر جذبی هوا خنک ، لازم است که بخش های مختلف ساختمان از طریق لوله ها طبق نقشه لوله کشی چیلر به هم متصل شوند، سپس به کمک خط لوله ساختمان و به کارگیری چندین فن کویل ، سرمای تولید شده در این سیستم به بخش های مختلف ساختمان منتقل می گردد. با وجود این که بخش کمپرسور از ساختمان چیلر جذبی حذف می شود، اما همچنان این سیستم ساختمان پیچیده ای دارد و لازم است نصب و راه اندازی چیلر جذبی توسط افراد متخصص صورت پذیرد. با راه اندازی و نصب سیستم سرمایش مرکزی چیلر جذبی ، از منبع گرما برای تامین انرژی سرمایشی استفاده می ‌شود. طراحی چیلر جذبی به گونه ای است که سیستم بر اساس چرخه تبرید جذبی عمل می نماید. به طوری که برخلاف نوع تراکمی آن، عمل خنک سازی محیط به کمک یک مبدل حرارتی واسط و یک ماده جذب کننده انجام می گیرد. 

نصب و راه اندازی چیلر جذبی اغلب در موتورخانه ساختمان صورت می گیرد به طوری که بتوان برای راه اندازی مبدل حرارتی مورد نیاز، از گرمای تولید شده در موتورخانه استفاده نمود. جهت رعایت نکات ایمنی در نصب چیلر جذبی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی نظیر لیتیوم بروماید ، لازم است از مخزن به نحو مناسب محافظت گردد. طی فرآیند راه اندازی چیلر جذبی در قسمت جذب کننده ، بخار آب توسط لیتیوم برماید غلیظ ، جذب شده و در قسمت مولد حرارتی ، آب بر اثر حرارت تبدیل به بخار می ‌شود. بخار آب در کندانسور به حالت مایع تبدیل شده و در خنک ‌کننده مجددا به بخار تبدیل می ‌گردد. از آن جایی که آب برای این که تبخیر شود، گرمای نهان خود را از محیط خنک‌ کننده می ‌گیرد، طی فرایند تبخیر موجب کاهش دمای محیط می گردد. سپس بخار آب ایجاد شده در خنک‌ کننده به جذب کننده منتقل می ‌شود و مجددا این چرخه تکرار می ‌شود.

 

راه اندازی چیلر جذبی
نصب و راه اندازی چیلر جذبی

 

سرمایش مرکزی

با نصب چیلر به عنوان سرمایش مرکزی ، گرما از یک سیال و از طریق یک سیکل تبرید جذبی و یا سیکل تبرید تراکمی می زداید که این سیال پس از عبور از یک مبدل حرارتی برای خنک کردن تجهیزات و محیط مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت ساده تر با راه اندازی چیلر تراکمی هوا خنک طبق نقشه لوله کشی آن با تولید هوا خنک و گردش آن در هواساز ها و فن کویل ها ، هوا مطبوع در ساختمان ایجاد می شود. همچنین این سیستم سرمایش مرکزی ، دارای یک واحد مرکزی و یک واحد داخلی می باشد. امروزه نصب و راه اندازی سرمایش مرکزی چیلر در مکان های مختلف و با اهداف متفاوتی تحت طراحی های مختلفی انجام می شود. نصب و راه اندازی چیلر بر حسب مکانیزم سرمایشی در دو نوع تراکمی و چیلر جذبی ارائه می شوند.

 

سرمایش مرکزی
سرمایش مرکزی

 

نصب و راه اندازی چیلر تراکمی و جذبی به عنوان سرمایش مرکزی در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان در سرمایش مجتمع های اداری ، تجاری ، مسکونی ، تفریحی و … کاربرد دارد. همچنین از این سیستم در خطوط تولید صنایع مختلف از جمله داروسازی ، صنایع شیمیایی ، صنایع غذایی و … استفاده می شود. فراهم نمودن تهویه مناسب در بیمارستان نیز از دیگر موارد مهم در طراحی چیلر و تعیین هزینه نصب چیلر است.

 

راه اندازی چیلر

برای راه اندازی و نصب چیلر در فصل گرما ابتدا پمپ های مربوط به برج خنک کننده و کندانسور ، راه اندازی می شود. سپس در گام بعدی اواپراتور ، راه اندازی می گردد. نحوه نصب مینی چیلر تراکمی به گونه ای است که راه اندازی کمپرسور نیز لازم می باشد. از جمله نکاتی که در راه اندازی کمپرسور لازم است به آن دقت داشت، میزان و سلامت روغن موجود در کمپرسور است. به طوری که پس از لوله کشی و نصب و راه اندازی چیلر خانگی ، فشار رانش ، فشار روغن و فشار مکش کمپرسور ها کنترل می گردد. بلافاصله پس از راه اندازی چیلر جریان مصرفی هر یک از کمپرسور ها به دقت اندازه گیری می شود تا در صورت مشاهده شرایط غیر عادی، کمپرسور خاموش گردیده و نقص آن برطرف گردد. پس از نصب و راه اندازی چیلر خانگی ارائه خدمات تعمير و نگه داری برای سیستم سرمایش مرکزی ساختمان از آن جایی که تجهیزات موجود، دارای قیمت قابل توجهی می باشند، نیازمند مهارت و تجربه است. لذا لازم است که به تیم تخصصی و دارای صلاحیت سپرده شود. همچنین با توجه به تنوع چیلر ها، لازم است که تعمیرکار آن تخصص لازم در زمینه سیستم استفاده شده را داشته باشد.

 

راه اندازی چیلر
راه اندازی چیلر

 

نصب و راه اندازی چیلر صنعتی

تفاوت در نصب و راه اندازی چیلر صنعتی با راه اندازی چیلر خانگی هوا خنک در ظرفیت سرمایش و مدت زمان استفاده از آن می باشد. به طوری که طراحی آن به صورتی انجام می گیرد که بتواند به صورت مستمر و در طول روز عمل سرمایش را با بالاترین ظرفیت خود انجام دهد. نضب چیلر صنعتی در بیمارستان ، ادارات ، مراکز تجاری و مجتمع های مسکونی با تعداد واحدهای زیاد کاربرد دارد. طراحی و راه اندازی چیلر صنعتی نیز در دو نوع تراکمی و جذبی صورت می گیرد. البته نوع جذبی آن زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که در فرایند تولید محصول، گرمایی تولید شده باشد و بتوان از آن برای راه اندازی چیلر جذبی استفاده نمود.

 

خرید چیلر صنعتی
طراحی چیلر

 

طراحی چیلر

طراحی چیلر به صورت دقیق و مناسب هر فضا و نصب و راه اندازی چیلر توسط نصاب متخصص مزایایی از قبیل قابلیت کنترل سیستم با استفاده از دستگاه های الکترونیکی، قابلیت استفاده در محیط های باز و بسته، صرفه جویی در هزینه ها با کاهش مصرف برق در مدل های پیشرفته، قابلیت تنظیم دستگاه برای استفاده از بخشی از ظرفیت آن، مصرف برق کم تر نسبت به کولر گازی و قابلیت نصب فن کویل در هر مکان از ساختمان و اتصال آن به سیستم سرمایش مرکزی دارد.

 

نحوه نصب مینی چیلر
نحوه نصب مینی چیلر

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

بهرام بهینیایی

نصب و راه اندازی چیلر جذبی و تراکمی چه تفاوت هایی باهم داره آیا زیرساخت های نصب هر دو مدل چیلر با هم یکسانه؟!

بهرام بهینیایی

نصب و راه اندازی چیلر جذبی و تراکمی چه تفاوت هایی باهم داره آیا زیرساخت های نصب هر دو مدل چیلر با هم یکسانه؟!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما