سپرکوبی

سپرکوبی

تعداد ارائه دهنده ها

۳ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

سپرکوبی از جمله روش های پایدارسازی گود است که غالبا برای خاک های نرم مورد استفاده قرار می گیرد. با اتصال سپرهای کوبیده شده به یکدیگر یک جدار پیوسته ایجاد می شود. اجرای سپرکوبی از سرعت بالایی برخوردار است و این امر یکی از مزیت های این روش می باشد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

سپرکوبی

فروشندهمحلشماره تماس
طراحان پی پژوه

طراحان پی پژوه

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

تدبیر خاک ماندگار

تدبیر خاک ماندگار

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

فرساز

فرساز

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

سپرکوبی

گودبرداری و خاکبرداری از اولین مراحل ساختمان سازی می باشد. به منظور جلوگیری از ریزش و رانش خاک در گودبرداری ، از روش های پایدارسازی همچون سپرکوبی استفاده می گردد. سپرکوبی یکی از مناسب ترین روش های پایدارسازی گود است که غالبا در ساخت دیوارهای حائل و سازه های آبی و ساحلی کاربرد دارد. سپرهای مورد استفاده در این روش در اشکال مختلفی تولید می گردند که با توجه به نوع خاک و اهداف مورد نظر، مورد استفاده قرار می گیرند.

روش سپرکوبی معمولا در مقاوم سازی خاک های نرم مورد استفاده قرار گرفته و در خاک های سخت و سنگی متداول نمی باشد. زیرا احتمال کج شدن سپرها در حین اجرا در خاک های سخت وجود دارد. سپرهای مورد استفاده، از نظر سیستم سازه ای به دو دسته کلی مهار شده و مهار نشده دسته بندی می گردد. در سپرهای مهار شده، ممکن است مهار در جلو سپر و یا در پشت آن اجرا گردد. در ادامه به معرفی مراحل اجرای سپرکوبی در گودبرداری پرداخته شده است.

 

سپرکوبی در گودبرداری
گودبرداری به روش سپرکوبی

 

روش اجرای سپرکوبی

اولین مرحله برای انجام عملیات سپرکوبی در گودبرداری ، تعیین محل دقیق کوبش سپرها می باشد. پس از آن، اقدام به کوبش سپرها با استفاده از ماشین آلات مخصوص می نمایند. ارتعاش ایجاد شده سبب فرو رفتن سپرها در خاک می گردد. پس از رسیدن به عمق مورد نظر، سپر بعدی کوبیده می شود. این سپرها به یکدیگر متصل شده و یک جداره پیوسته ایجاد می نمایند.

پس از کوبش سپرها ، حفاری تا عمق پایدار انجام می شود. بعد از نصب کمرکش ها و مهارهای جانبی و حصول اطمینان از مقاومت جانبی سپرها، عملیات خاکبرداری از سر گرفته می شود. خاکبرداری تا رسیدن به تراز نهایی ادامه می یابد. پس از رسیدن به عمق مورد نظر، مازاد طول سپهرها با استفاده از هوابرش ، بریده می شود.

 

سپرکوبی
کوبش سپرها

 

مزایای سپرکوبی

از آنجایی که در روش سپرکوبی شیارها چفت می شوند، در نتیجه از ورود آب به داخل گود جلوگیری به عمل آمده و آب بند می شود. سرعت بالای اجرا از دیگر مزایای سپرکوبی در گودبرداری است. این روش ایمنی بالایی را در حین اجرا و همین طور پس از پایان گودبرداری فراهم می نماید. همچنین در صورت عدم تغییر شکل صفحات فلزی و پشت بندها، امکان استفاده مجدد از آنها در پروژه های دیگر وجود دارد. روش سپرکوبی برای اجرای کانال ها به ویژه با طول های زیاد، بسیار مناسب است. 

 

سپر کوبی
مرحله خاکبرداری

 

معایب سپرکوبی

یکی از معایب سپرکوبی ، هزینه بالای آن است. بالا بودن هزینه سپرکوبی به دلیل نیاز به دستگاه های ویژه برای کوبش و نیز نیاز به نیروهای متخصص می باشد. بالا بودن هزینه اجرا و نیز نیاز به ادوات و ماشین آلات مخصوص جهت کوبش سپرها، سبب شده است که در ساخت و سازهای متداول و معمول شهری از این روش استفاده نگردد. علاوه بر این، از معایب دیگر سپرکوبی ، نیاز به جای کافی برای اجرا می باشد. این روش برای عرض های کم مناسب تر است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

رضا سالاری

سلام سپرهای مورد استفاده در سپر کوبی از چه موادی ساخته می شوند؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما