اجرای دیوار برلنی

اجرای دیوار برلنی

تعداد ارائه دهنده ها

۷ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

اجرای دیوار برلنی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
طراحان پی پژوه

طراحان پی پژوه

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

بسپار پی ایرانیان

بسپار پی ایرانیان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۵

رحمت زادگان ایرانیان

رحمت زادگان ایرانیان

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۰

حفار پایدار تهران

حفار پایدار تهران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

المان توسعه دنیا

المان توسعه دنیا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

کاوش مهار

کاوش مهار

۴

location

کرج

phone

******۰۲۶۳۴

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای دیوار برلنی

اجرای دیوار برلنی یکی از روش های بسیار موثر حفاظت از خاک در گودبرداری های با عمق زیاد است. از آنجایی که پایدارسازی گود با دیوار برلنی در اوایل قرن ۱۹ میلادی در شهرهایی همچون برلین آلمان مورد استفاده قرار گرفت، امروزه این روش گودبرداری به دیوار برلینی یا برلنی مرسوم گردیده است. 

بهترین خاک ها برای اجرای دیوار برلنی شامل رس های کمی پیش تحکیم یافته ، خاک های واقع در بالاتر از سطح آب زیرزمینی با کمی چسبندگی و خاک های همگن زهکش پذیر که در آن عمل خشک سازی مناسب اجرا شده است، می باشد. در مقابل این روش برای رس های نرم و ماسه های سست مناسب نمی باشد. زیرا امکان تغییر شکل های قابل توجه در خاک مجاور گود و ریزش خاک در دیوارها وجود دارد. در ادامه به معرفی روش اجرای دیوار برلنی پرداخته شده است.


 اجرای دیوار برلنی
دیوار برلنی


روش اجرای دیوار برلنی

در اجرای دیوار برلنی به منظور مهار رانش خاک از پروفیل های فولادی استفاده می گردد. بدین منظور ابتدا عملیات حفر چاه با عمقی برابر با عمق گود به علاوه طول گیرداری شمع، انجام می شود. فواصل این چاه ها در حدود ۲ تا ۳ متر می باشد. در این روش شمع ها باید به صورت تیر طره ای عمل نمایند، از این رو انتهای آنها باید کاملا گیردار شود. برای دستیابی به این هدف، معمولا طول گیرداری در حدود ۰/۲۵ تا ۰/۳۵ عمق گود پایین تر از تراز کف آن در نظر گرفته می شود. 

در مرحله بعد و پس از رسیدن به عمق مناسب، انتهای چاه آرماتورگذاری می شود. پس از آن، پروفیل های فولادی که با بست به یکدیگر متصل شده و به صورت دوبل درآمده اند، درون چاه های حفر شده قرار داده می شوند. بدین منظور غالبا از پروفیل های I یا H شکل استفاده می گردد. در فضای بین این پروفیل ها از پانل های پیش ساخته بتنی ، تخته های چوبی ، مش و یا بتن پاشی استفاده می شود تا از ریزش خاک جلوگیری به عمل آید.


اجرای دیوار برلنی
شماتیک مراحل اجرای دیوار برلنی


مرحله بعدی اجرای دیوار برلنی ، پر کردن چاه با استفاده از بتن است. پس از بتن ریزی و دستیابی به مقاومت مورد نظر، خاکبرداری آغاز می گردد. عملیات خاکبرداری به صورت مرحله به مرحله و در لایه های ۲ تا ۴ متری انجام می شود. 


مزایای اجرای دیوار برلنی

اجرای دیوار برلنی در گودهای عمیق به منظور پایدارسازی دیواره گود روشی بسیار کارآمد و با ضریب اطمینان بالا می باشد. همچنین به دلیل صلبیت بیشتر دیواره ها در این روش، امکان کنترل بهتر تغییر مکان ها وجود دارد. از دیگر مزایای اجرای دیوار برلنی می توان به کنترل کیفی بهتر به دلیل کشش انکرها اشاره نمود.


اجرای دیوار برلنی
خاکبرداری در اجرای دیوار برلنی


معایب اجرای دیوار برلنی

یکی از معایب اجرای دیوار برلنی ، هزینه بالای آن می باشد. همچنین برای جاگذاری سولجرها نیاز به فضای زیادی دارد. یکی دیگر از معایب این روش، سرعت پایین آن به دلیل تاخیر مهارسازی نسبت به چاه کنی و سولجرگذاری است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

مهرداد یاوری

مزایای اجرای دیوار برلنی چیست و چرا از اجرای این مدل سازه استفاده می کنند؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما