نصب داربست فلزی

نصب داربست فلزی

دسته بندی

داربست

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت نصب داربست فلزی به محل نصب، ارتفاع داربست، تعداد و ضخامت لوله های داربستی وابسته است. هزینه نصب داربست فلزی غالبا به صورت ماهیانه محاسبه و دریافت می شود. دستمزد نصاب داربست هم در برآورد هزینه ها تاثیرگذار است. عمران مدرن ارائه دهنده خدمات اجرای داربست فلزی با بهترین کیفیت و بهینه ترین قیمت می باشد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

نصب داربست فلزی

فروشندهمحلشماره تماس
داربستان

داربستان

۵

location

تهران

phone

******۰۹۳۷۱

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب داربست فلزی

نصب داربست فلزی یکی از پیش نیازهای انجام کارهای ساختمانی به ویژه در ارتفاعات محسوب می گردد. بر اساس بند ۱۲-۷-۲-۱ مبحث دوازدهم مقررات ملی ، داربست سازه ای است موقت شامل یک یا چند جایگاه ، اجزای نگهدارنده ، اتصالات و تکیه گاه ها که به هنگام انجام عملیات ساختمانی به منظور دسترسی به بنا و حفظ و نگهداری کارگران یا مصالح در ارتفاع، مورد استفاده قرار می گیرد. داربست دارای انواع چوبی و فلزی می باشد که متداول ترین و پرکاربردترین نوع آن اجرای داربست فلزی است. در نصب داربست فلزی بلند از لوله های فولادی استفاده می گردد. این لوله ها دارای قطر ۵ سانتی متر و ضخامت حداقل ۴ میلی متر می باشند که برای مونتاژ آنها از بست استفاده می شود.

 

نصب داربست فلزی
داربست فلزی

 

هزینه نصب داربست فلزی

هزینه داربست فلزی را می توان به قیمت اجاره داربست فلزی ، خرید آن و نیز قیمت نصب داربست فلزی دسته بندی نمود. قیمت اجاره داربست به عوامل مختلفی همچون متراژ و مدت اجاره وابسته می باشد که غالبا این هزینه به صورت ماهیانه دریافت می شود. به این معنا که شرکت و یا افراد اجاره دهنده آن، بدون توجه به روزهای کاری، هزینه نصب داربست فلزی ماهیانه را دریافت می نمایند. همچنین عموما قیمت اجاره داربست فلزی با توجه به متراژ لوله و فضای اشغال شده به صورت حجمی محاسبه می گردد. 

 

کرایه داربست فلزی
نصاب داربست فلزی

 

از جمله عوامل موثر بر قیمت نصب داربست فلزی می توان به تعداد و ضخامت لوله های آن اشاره نمود. در حال حاضر با توجه به نوسان قیمت فولاد در بازار، هزینه نصب داربست فلزی نیز متغیر می باشد. قیمت نصب داربست فلزی با توجه به محل نصب و ارتفاع داربست تعیین می گردد. با افزایش ارتفاع، به تناسب به هزینه داربست فلزی نیز افزوده می شود. همچنین قیمت نصب داربست فلزی در شهرهای بزرگی همچون تهران با تغییر منطقه، تغییر می یابد.

 

آموزش نصب داربست فلزی

اولین نکته در نصب داربست فلزی این است که نصاب داربست باید فردی با تجربه و آموزش دیده باشد. زیرا عدم دقت در نصب موجب عدم اجرای صحیح آن و در نتیجه وقوع حوادث ناگوار و آسیب دیدن نیروهای در حال کار بر روی داربست و همچنین افراد حاضر در اطراف داربست می گردد. از این رو باید از حرفه ای بودن نصاب داربست اطمینان حاصل نمود. مراحل نصب داربست فلزی به شرح زیر می باشد:

  • تعیین نقاط گوشه (Corner point) به منظور اجرای داربست فلزی
  • چیدن قطعات (Layout the parts)
  • قرار دادن soilplate ها و baseplate ها و تنظیم آنها
  • قرار دادن استانداردها و اتصال آنها با transom و Ledger
  • کنترل و تنظیم فاصله داربست تا ساختمان
  • فیکس کردن پین ها و گوه ها
  • تکمیل نصب داربست فلزی
  • نصب لوله های مهاری (Bracing)
  • نصب سکوی کار
  • نصب پله های داربست

 

نصاب داربست
نصب لوله های مهاری داربست فلزی

 

مزایا و معایب اجرای داربست فلزی

از مهم ترین مزایای نصب داربست فلزی می توان به سهولت در باز و بسته کردن آن اشاره نمود. همچنین از مقاومت بالایی در برابر آتش برخوردار بوده و استحکام و ماندگاری بالایی داشته و نسبت به داربست های چوبی طول عمر بالاتری دارند. از دیگر مزایای اجرای داربست فلزی طرح ها و اندازه های مختلف آن می باشد. از جمله معایب نصب داربست فلزی نسبت به نوع چوبی آن می توان به قیمت بالاتر داربست فلزی اشاره نمود.

 

نکات نصب داربست فلزی

  • داربست فلزی علاوه بر پایداری و ایستایی لازم باید ظرفیت پذیرش ۴ برابر بار مورد نظر را داشته باشد.
  • مطابق بند ۱۲-۷-۲-۵ مقررات ملی ، اجزای داربست فلزی شامل لوله ها ، بست ، پایه ها ، چفت ها و سایر قطعات باید سالم و بدون خوردگی ، ترک و عیب باشد. همچنین لوله های داربست فلزی باید مستقیم و بدون خمیدگی باشند.
  • مطابق بند۱۲-۷-۲-۱۱ مبحث دوازدهم مقررات ملی ، برای تامین ایستایی داربست و جلوگیری از واژگونی آن رعایت موارد زیر الزامی است:

الف) پایه های داربست باید به نحو مطمئنی در محل تکیه گاه ها مستقر شود ، به طوری که از جا به جایی و لغزش آنها جلوگیری به عمل آید.

ب) پایه های استقرار بر روی زمین باید روی صفحات مقاوم قرار گیرند، تا از فرو رفتن آنها در زمین و بر هم خوردن تعادل داربست پیشگیری شود.

پ) داربست باید در فاصله های مناسب عمودی و افقی به طور محکم به ساختمان متصل و مهار گردد، تا از لرزش و نوسان آن در حین کار جلوگیری به عمل آید.

ت) در مواردی که داربست در دو ضلع مجاور قرار می گیرد، باید در محل تلاقی به طور کامل به یکدیگر متصل و کلاف شوند.

ث) در موقع طوفان یا باد شدید باید از کار کردن بر روی داربست جلوگیری شود.

 

قیمت اجاره داربست فلزی
نصب داربست فلزی

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما