نصب بالابر ساختمانی (وینچ)

نصب بالابر ساختمانی (وینچ)

تعداد ارائه دهنده ها

۱۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

نصب بالابر ساختمانی (وینچ) به منظور جابجایی مصالح انجام می شود. قیمت نصب بالابر ساختمان به نوع الکتروموتور، ظرفیت بالابر، محل نصب، دستمزد نصاب و ... وابسته است. عمران مدرن ارائه دهنده بهترین خدمات نصب بالابر با بهینه ترین قیمت می باشد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
cctv_banner

نصب بالابر ساختمانی (وینچ)

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
آیرا مکانیک

آیرا مکانیک

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

تام تجهیز اسپادانا

تام تجهیز اسپادانا

۴

location

اصفهان

phone

******۰۳۱۹۵

سنگان نیرو ایرانیان

سنگان نیرو ایرانیان

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۵۶

وزین صنعت

وزین صنعت

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

وزنه گستر آریا

وزنه گستر آریا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۶

شاهین سازه

شاهین سازه

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۵

پارسه سازه

پارسه سازه

۴

location

کرج

phone

******۰۲۸۳۲

هوگر نیرو

هوگر نیرو

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

توان سازه کیان

توان سازه کیان

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۵۶

آرتیستون صنعت

آرتیستون صنعت

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب بالابر ساختمانی

امروزه با افزایش ساخت و ساز و در پی آن افزایش استفاده از مصالح، نصب بالابر ساختمانی در هر پروژه ای مورد نیاز خواهد بود. بالابر ساختمانی که به آن بالابر مصالح نیز گفته می شود از متداول ترین ابزار در کارگاه های ساختمانی است. بستن بالابر به منظور جابجایی مصالح و توزیع در طبقات انجام می شود. نصب بالابر ساختمان با ظرفیت های ۳۰۰، ۵۰۰، ۷۰۰ و ۱۰۰۰ کیلوگرمی و به دو صورت سه فاز و تک فاز قابل انجام است. انتخاب ظرفیت و قدرت موتور بالابر با توجه به حجم پروژه صورت می پذیرد.

 

بالابر ساختمانی
بالابر ساختمانی

 

هزینه نصب بالابر ساختمانی

قیمت بالابر ساختمانی با توجه به نوع الکتروموتور از نظر تک فاز یا سه فاز بودن متفاوت است. به طور قطع هزینه نصب بالابر ساختمانی تک فاز با سه فاز متفاوت خواهد بود. عامل دیگر موثر بر هزینه نصب بالابر ساختمانی ، ظرفیت بالابر می باشد. غالبا با افزایش ظرفیت، قیمت بالابر نیز افزایش می یابد. به طور مثال قیمت بالابر ساختمانی ۱۰۰۰ کیلویی سه فاز ، بیشتر از قیمت بالابر ساختمانی ۷۰۰ کیلویی سه فاز می باشد. از دیگر موارد موثر بر قیمت نصب بالابر ساختمانی می توان به محل نصب و دستمزد نصاب بالابر اشاره نمود. برای نصب بالابر ساختمان ، نصاب باید با مشخصات و طریقه نصب بالابر ساختمانی آشنایی داشته باشد.

 

اجزای تشکیل دهنده بالابر ساختمانی

بالابرهای ساختمانی غالبا از دو پایه، ریل، الکتروموتور، باکس، گیربکس، قرقره یا وینچ و سیم بکسل تشکیل می شوند. جابجایی مصالح ساختمانی با کمک نیروی تولیدی از الکتروموتور و تغییر دوری که توسط گیربکس صورت می پذیرد، انجام می شود.

 

نصب بالابر ساختمانی
استفاده از بالابر مصالح در ساختمان سازی

 

به منظور ساخت پایه های بالابر غالبا از لوله های فولادی گازی نمره ۶ و ۸ استفاده می شود. ریل نیز به قسمتی از بالابر گفته می شود که باکس (شامل الکتروموتور و قرقره) به صورت کشویی بر روی آن سوار می شود. ریل از دو ناودانی ساخته می شود که با کرپی روی پایه ها نصب می گردد. در نصب بالابر ساختمانی از قرقره یا وینچ برای جمع کردن سیم بکسل استفاده می شود.

از گیربکس برای انتقال توان مکانیکی الکتروموتور استفاده می شود. به عبارتی دیگر، گیربکس انتقال دهنده دور الکتروموتور بوده و در زمان از کار افتادن موتور ، سبب قفل شدن و جلوگیری از سقوط بار می گردد. سرعت جابجایی متاثر از قدرت الکتروموتور است. الکتروموتور با چرخاندن گیربکس و قرقره عمل انتقال مصالح را انجام می دهد.

سیم بکسل نقش مهمی در ایمنی داشته و انتخاب آن برای نصب بالابر ساختمانی باید بر اساس ظرفیت دستگاه انجام شود. همان طور که پیشتر ذکر گردید ظرفیت بالابرها با یکدیگر متفاوت است. برای بستن بالابر با ظرفیت های ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلوگرمی غالبا از سیم بکسل نمره ۸ و برای بالابرهای با ظرفیت ۷۰۰ و ۱۰۰۰ کیلوگرم، معمولا از سیم بکسل نمره ۱۰ و ۱۲ استفاده می گردد. بالابرهای ساختمانی غالبا دارای ۲۰ متر سیم بکسل می باشند که قابلیت افزایش آن در صورت نیاز مشتری وجود دارد.

 

نصب بالابر ساختمانی
نحوه نصب بالابر ساختمانی

 

نحوه نصب بالابر ساختمانی

از اولین پیش نیازها برای شروع نحوه نصب بالابر ساختمانی ، بررسی محل نصب می باشد. زمین محل نصب بالابر ساختمان باید دارای مقاومت کافی در برابر نیروهای وارده بوده و از نصب بالا بر بر روی زمین های سست خودداری شود. در سقف ها بهتر است که پایه های بالابر بر روی تیرهای اصلی ساختمان قرار گیرد. سپس تمام اجزای تشکیل دهنده بالابر به محل نصب انتقال داده می شوند.

نحوه نصب بالابر ساختمانی به این صورت است که در ابتدا پایه های آن اجرا می گردند. برای بستن بالابر ، پایه ها را به صورت برعکس و با فاصله مشخص در کنار یکدیگر قرار داده شده و در ادامه ریل در درون پایه ها قرار داده می شود. در جاگذاری ریل بالابر باید توجه داشت که انتهای سربسته ریل به سمت جلوی پشت بام باشد. پس از بستن ریل ، قسمت ساخته شده باید به کمک چند نفر چرخانده شود تا در حالت عادی قرار گیرد.

سپس باید اقدام به محکم کردن پایه های بالابر نمود تا از سقوط و کله کردن بالابر ساختمانی جلوگیری به عمل آید. بدین منظور از روش هایی همچون جوش دادن بالابر به کف پشت بام و سنگین کردن و گذاشتن وزنه بر روی پایه های بالابر استفاده می گردد. مرحله بعدی نصب بالابر ساختمانی ، جاگذاری باکس بالابر می باشد. برای نصب باکس، آن را به صورت کشویی وارد ریل کرده و انتهای آن را با استفاده از پیچ، میلگرد و یا خاموت می بندند تا جعبه هیچ گاه از ریل خارج نشود. با نصب بالابر ساختمان به صورت صحیح و با کمک افراد متخصص، می توان به راحتی اقدام به جابجایی مصالح نمود.

 

بالابر ساختمان
جابجایی مصالح با نصب بالابر ساختمان

 

طریقه نصب بالابر ساختمانی-نکات فنی و اجرایی 

طریقه نصب بالابر ساختمانی نیاز به رعایت نکات فنی و اجرایی دارد که به شرح زیر می باشد:

  • برای نصب پایه های دستگاه باید از متریالی استفاده گردد که متناسب با ظرفیت موتور بوده و تحمل تنش های وارده را داشته باشد. همچنین در بستن بالابر ، پایه ها باید فاقد هر گونه اعوجاج و فرورفتگی باشند.
  • ریل مورد استفاده در نصب بالابر ساختمان باید به اندازه ای باشد که از گیر کردن مصالح به بدنه ساختمان جلوگیری شود.
  • در بستن بالابر ، حتی المقدور باید از باکت یا سبد مخصوص به منظور انتقال بار استفاده شده و از پیچیدن سیم بکسل دور مصالح اجتناب گردد.
  • به منظور جلوگیری از خطر برق گرفتگی، در نصب بالابر ساختمانی باید سیستم اتصال به زمین (ارت) تعبیه شود.
  • سیم بکسل و میزان واسکازین گیربکس باید به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرد.

 

نصب بالابر ساختمان

نصب بالابر ساختمان باید به کمک افراد کاربلد و باتجربه انجام شود. اگر چه ممکن است طریقه نصب بالابر ساختمانی در بسیاری از سایت ها ارائه شده باشد، اما حفظ تمامی نکات ایمنی به هنگام بستن بالابر و استفاده از آن لازم و ضروری است. اولین گام از مراحل نصب بالابر ساختمان ، سرهمبندی پایه های آن است. با کمک پیچ و مهره، پایه بازویی را به پایه بزرگ بالابر متصل می کنند. برای هر دو پایه این عملیات انجام می شود. پس از پایان یافتن مراحل مختلف نصب بالابر ساختمان ، باید بررسی نمود که کالسکه به صورت روان در درون ریل حرکت کرده و از آن خارج نشود.

همان طور که بیان شد پس از بستن بالابر باید آن را چرخاند. عملیات چرخاندن پایه ها و ریل ها باید به طور همزمان انجام شود. همچنین باید توجه داشت که در این زمان کالسکه داخل ریل نباشد. بعد از بستن بالابر و پیش از شروع به کار آن باید از وجود روغن واسکازین گیربکس اطمینان حاصل نمود. کابل برق مورد استفاده برای نصب بالابر ساختمان به فاصله آن از کنتور یا پریز برق وابسته است. انتخاب کابل برای بستن بالابر بسیار حائز اهمیت می باشد. عدم انتخاب صحیح کابل برای نصب بالابر ساختمان می تواند موجب آسیب به دینام و از کار افتادن آن شود.

 

نصب بالا بر - مزایا

نصب بالا بر دارای مزایایی می باشد. از جمله اینکه سبب تسهیل جابجایی مصالح می گردد. انتقال مصالح به صورت دستی و در ارتفاع کاری دشوار و زمانبر است. نصب بالا بر ضمن آسان کردن این عملیات، موجب افزایش سرعت ساخت و ساز نیز می گردد. تقریبا برای اکثر ساختمان های بالاتر از یک طبقه، نصب بالا بر لازم و ضروری است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

علی داوودی

هزینه نصب بالابر ساختمانی تک فاز با سه فاز چقدر متفاوته ؟! میشه قیمت نصب هر کدوم رو جداگانه قرار بدید.

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما