نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس

نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس

دسته بندی

نصب آسانسور

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

هزینه نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی به عواملی از قبیل نوع آسانسور، تعداد طبقات ساختمان و غیره وابسته است. در صورت قرار گرفتن محل نصب در زمین شخصی و یا حریم خیابان طبق قوانین نصب آسانسور در ساختمان آپارتمان های قدیمی قیمت زمین و جریمه شهرداری جزء هزینه ها خواهد بود.
intro
comment
bookmark
share

شهر

بندرعباس x
renov_banner

نصب آسانسور در ساختمان قدیمی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

بندرعباس

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب آسانسور در ساختمان قدیمی  در بندرعباس

نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی و یا آپارتمان های قدیمی کیفیت زندگی ساکنین را ارتقاء می بخشد. اهمیت این امر برای افراد سالخورده و دچار محدودیت حرکتی و یا به طور کلی جهت جلوگیری از فرسایش مفاصل در حین استفاده از پله ، بسیار قابل توجه می باشد. قوانین نصب آسانسور در ساختمان آپارتمان های قدیمی مشخص بوده و نیاز به رضایت همسایگان نیز دارد. با وجود هزینه نصب زیاد و قیمت بالای تجهیزات، در بسیاری از موارد نصب اسانسور در آپارتمانهای قدیمی منجر به افزایش قیمت بنا و در نتیجه سود صاحبان می شود. در بسیاری از موارد با وجود عدم رضایت همسایگان ساکن در طبقه اول برای نصب آسانسور در ساختنهای قدیمی ، با استناد به ماده 4 تملک آپارتمان ها ، انجام این کار کاملا قانونی و در قیمت مناسب قابل انجام است. هزینه نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی به عوامل مختلفی از قبیل نوع آسانسور، تعداد طبقات ساختمان و غیره بستگی دارد که در ادامه بررسی می شود.

نصب آسانسور در ساختمان قدیمی
نصب آسانسور در ساختمان قدیمی

هزینه نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی در بندرعباس

برای نصب آسانسور در ساختمان آپارتمان های قدیمی ، قیمت نهایی انجام کار می تواند در کیفیت نهایی بسیار تاثیر گذار باشد. هزینه نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی به عوامل مختلفی وابسته است که می توان به مکان نصب و اجرای آسانسور ، نوع و قیمت موتور آسانسور (کششی، هیدرولیک و …)، میزان بازسازی مورد نیاز ، دستمزد تکنسین ها و … اشاره نمود. در صورت قرار گرفتن محل نصب آسانسور در فضای مشاع آپارتمان و یا حریم خیابان لازم است تا قیمت خرید زمین و یا جریمه شهرداری نیز در هزینه نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی در نظر گرفته شود.

مراحل نصب آسانسور در ساختمان آپارتمان های قدیمی در بندرعباس

اولین گام جهت نصب اسانسور در آپارتمانهای قدیمی اتفاق نظر مالکان مبنی بر اجرا و نصب آسانسور می باشد. لازم به ذکر است که مطابق ماده ۲۳ قانون تملک آپارتمان ‌ها، ساکنین طبقات همکف و اول نمی توانند هزینه مربوط به آسانسور را به دلیل استفاده نکردن از آن، پرداخت ننمایند. چراکه نصب آسانسور عموما با افزایش بهای کل آپارتمان همراه است. 

از طرفی رضایت تمامی همسایگان برای نصب آسانسور در ساختمان انواع آپارتمان ها ضرورت دارد. با این حال مطابق ماده 4 قانون تملک آپارتمان ‌ها، اگر مجموع مساحت طبقات دوم ، سوم و چهارم از مساحت واحد طبقه اول و همکف بیش تر باشد، مالکین دیگر می ‌توانند به صورت قانونی سهم هزینه و قیمت نصب آسانسور را در ساختمانهای قدیمی به همراه خسارات احتمالی از همسایگان معترض را دریافت نمایند.

نصب آسانسور بر روی نمای ساختمان
نصب آسانسور بر روی نمای ساختمان

قوانین نصب آسانسور در آپارتمان های قدیمی در بندرعباس

آن چه مشخص است مهم ترین مشکل در قوانین نصب آسانسور در ساختمان آپارتمان های قدیمی ، تعیین محل مناسب جهت نصب آن است. لذا بایستی انتخاب مناسب ‌ترین مکان برای نصب آسانسور در ساختنهای قدیمی برای کاهش هزینه ها، توسط تکنسین‌ های متخصص انجام شود. چرا که گاها نصب اسانسور در اپارتمانهای قدیمی دشوار بوده و لازم است تا در صورت تعبیه نشدن چاهک آسانسور ، محل مناسب نصب آسانسور با بررسی مقاومت سازه و امکان تقویت سازه مشخص شود. عمدتا حداقل فضای لازم برای کابین آسانسور ۳ نفره ۰.۶ متر مربع، ۴ نفره ۰.۸ متر مربع و ۵ نفره ۱ متر مربع در نظر گرفته می شود. اما حداقل فضای لازم جهت نصب آسانسور ۱.۲ متر مربع می باشد.

مکان نصب اسانسور در آپارتمانهای قدیمی

همانطور که گفته شد با توجه به تعبیه نشدن محل مناسب برای نصب آسانسور در فضای ساختمانهای قدیمی ، لازم است تا محل مناسب بر اساس پتانسیل آن ها و همچنین رضایت همسایگان مشخص شود. در ادامه مکان های مناسب برای نصب آسانسور در آپارتمان های قدیمی با حداقل هزینه و قیمت مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نورگیر

یکی از مکان های مناسب جهت نصب آسانسور در ساختمان آپارتمان های قدیمی ، نورگیرها و یا حیاط خلوط می باشد. این قسمت فضای کافی برای نصب آسانسور را فراهم می ‌کند و زیبایی بیرونی ملک را نیز تغییر نمی ‌دهد.

هزینه نصب آسانسور در آپارتمان قدیمی
نصب آسانسور در حیاط
  • نمای بیرونی ساختمان

نصب آسانسور در نمای بیرونی ساختمانهای قدیمی راهکار پر هزینه دیگری است که مشکلاتی از قبیل مالکیت زمین و زیبایی ساختمان را به همراه دارد.

  • راه پله

جابه جایی راه پله یکی دیگر از روش های نصب آسانسور در ساختمان آپارتمان های قدیمی است. در بعضی از موارد، به دلیل نبودن فضای کافی، لازم است تا راه پله به طور کامل حذف شده و مجددا مطابق با ساختار جدید بازسازی شود. هزینه نصب آسانسور در راه پله ساختمانهای قدیمی به نسبت سایر مکان های پیشنهادیی بیش تر خواهد بود. چراکه علاوه بر نیاز به جابجایی راه پله ، گاها نیز ممکن است تاسیسات آب و گاز را تحت تاثیر قرار دهد. اما نصب آسانسور با جابجایی راه پله در ساختمان آپارتمان های قدیمی ، از لحاظ استاندارد ها و قوانین دسترسی به آسانسور می تواند نسبت به سایر گزینه ها مناسب تر باشد. 

هزینه نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی
نصب آسانسور در محل راه پله ساختمان های قدیمی

نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی و مدل آن

پس از تعیین محل مناسب جهت نصب آسانسور ، گام بعدی تعیین مدل آسانسور است. عمدتا آسانسور های هیدرولیکی برای نصب در فضاهای محدود ساختمان آپارتمان های قدیمی کاربرد بیشتری دارند. چراکه در آسانسور های هیدرولیکی جابجایی از طریق جک های بالا رونده هیدرولیکی صورت می پذیرد، به همین سبب بر خلاف آسانسور های کششی که از سیم بکسل و وزنه تعادل جهت جابجایی بهره می گیرند، به فضای بسیار کم تری نیاز دارند.

هزینه نصب آسانسور در آپارتمان قدیمی در بندرعباس

در گام بعدی از فرآیند نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی لازم است تا مجوز های لازم از شهرداری اخذ گردد. در صورتی که محل نصب آسانسور خارج از فضای مشاع بوده و وارد حریم خیابان می شود، لازم است تا پیش از آغاز فرآیند نصب، مجوز های لازم از شهرداری مطابق با قوانین نصب آسانسور در آپارتمان های قدیمی اخذ شوند. اما معمولا طبق قوانین برای نصب آسانسور در داخل آپارتمان های قدیمی نیاز به مجوز خاصی نمی باشد و پس از اخذ استاندارد نصب و مراجعه به شهرداری ، با پرداخت جریمه جزیی، آسانسور در سند ساختمان لحاظ می‌ شود. در چنین حالتی جریمه شهرداری نیز جزء هزینه نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی خواهد بود.

نصب اسانسور در آپارتمانهای قدیمی
نصب اسانسور در نمای آپارتمانهای قدیمی

در گام بعدی نصب اسانسور ساختمان آپارتمانهای قدیمی ، پس از تهیه نقشه های ساختمان با تایید سازمان نظام مهندسی ، آهن کشی چاهک آسانسور ، نصب ریل و شاسی ها، قالب گذاری ، آرماتور بندی و بتن ریزی سقف چاهک ، سیم کشی آسانسور ، نصب تابلو فرمان ، کابل کشی موتور اسانسور ، ساخت و نصب قفل های درب اسانسور ، نصب درب کابین و نصب شاسی داخل کابین در دستور کار قرار می گیرد. هزینه نصب آسانسور در آپارتمان قدیمی شامل انجام تمامی مراحل مذکور طبق قوانین نصب آسانسور در آپارتمان های قدیمی می باشد.

نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در بندرعباس، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در تخت، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در فین، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در قلعه قاضی، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در ابوموسی، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در تنب، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در بستک، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در جناح، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در کوخرد، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در بشاگرد، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در گافروپارمون، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در گوهران، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در بندرلنگه، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در شیبکوه، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در کیش، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در پارسیان، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در کوشکنار، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در جاسک، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در لیردف، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در حاجی آباد، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در احمدی، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در فارغان، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در خمیر، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در رویدر، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در رودان، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در بیکاه، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در جغین، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در رودخانه، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در سیریک، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در بمانی، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در قشم، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در شهاب، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در هرمز، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در میناب، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در بندزرک، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در توکهور، نصب آسانسور در ساختمان قدیمی در بندرعباس در سندرک.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۳.۲ از ۵ - از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

محمد آرشام شمس

سلام ، حدودا ده سال پیش که ساختمانی که الان ساکنش هستیم رو ساختیم گفتند که به ساختمان زیر چهار طبقه مجوز نصب آسانسور رو بهشون نمیدیم ولی الان حتی به خونه یک طبقه هم مجوز نصب آسانسور رو میدن ، الان که مطلب نصب آسانسور برای خانه های قدیمی رو دیدم توی نظرم هست که از داخل حیاط یه آسانسور رو کار برای خونه نصب کنم میشه در مورد ابعاد و روش ساخت و اجرای اون بیشتر برام توضیح بدید؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما