حفر چاه عمیق

حفر چاه عمیق

دسته بندی

حفاری

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

بازه قیمت

از ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان تا ۱٬۵۰۰٬۰۰۰ تومان

توضیحات قیمت

قیمت حفاری چاه عمیق به نوع خاک منطقه، تجهیزات و دستگاه های حفاری مورد نیاز و جنس لوله جدار چاه وابسته است. این نوع چاه به کمک دستگاه حفاری چاه عمیق حفر می گردد. هزینه حفر چاه عمیق به صورت قیمت هر متر حفاری محاسبه می شود.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
cctv_banner

حفر چاه عمیق

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

حفر چاه عمیق

چاه عمیق به چاه هایی گفته می شود که عمق آنها زیاد است (معمولا بیشتر از ۸۰ متر). غالبا برای حفر چاه عمیق از دستگاه های مخصوص حفاری چاه استفاده می گردد. این چاه ها از سفره های مختلف آب زیرزمینی عبور می کنند و می توانند از بیشتر سفره ها آب بگیرند. حفر چاه عمیق در قطرهای مختلفی انجام می شود. اما به طور کلی قطر چاه های عمیق بین ۱۲ تا ۱۸ اینچ است.

 

حفر چاه عمیق
چاه عمیق

قیمت بالابر ساختمانی                                                                                                                      بلوک هبلکس                                                                                        قیمت میلگرد ۱۴ مشهد

هزینه حفر چاه عمیق

قیمت حفر چاه عمیق به عواملی همچون نوع خاک و زمین حفاری ، تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز ، نوع لوله جدار چاه و ... وابسته می باشد. به طور کلی می توان گفت که قیمت حفاری چاه عمیق نسبت به چاه نیمه عمیق بیشتر است. زیرا در حفر چاه عمیق از لوله پلیکا و یا جدار آهنی استفاده می گردد که قیمت آن از کول که در حفر چاه نیمه عمیق استفاده می شود بیشتر است. همچنین در حفر چاه نیمه عمیق می توان از روش دستی حفر چاه بهره جست، اما حفر چاه عمیق غالبا نیاز به تجهیزات و دستگاه های مخصوص دارد. از این رو قیمت حفر چاه آب عمیق بیشتر از نیمه عمیق می باشد.

 

چاه عمیق

چاه عمیق غالبا برای آبیاری زمین های کشاورزی حفر می گردد. چاه عمیق از سفره های عمیق عبور کرده و از آنها آب می گیرد. برای تجهیز آن غالبا از یک جدار استفاده می شود تا از ریزش خاک سست، سنگ ها و … به درون چاه جلوگیری به عمل آید. این جدارها معمولا از جنس فولاد و یا UPVC می باشند. جنس جداره چاه عمیق با توجه به عواملی همچون نوع زمین و روش حفاری انتخاب می شود. هر کدام از این جداره ها دارای مزیت ها و ویژگی هایی نسبت به دیگری می باشد. استحکام و مقاومت جدار فلزی چاه عمیق بیشتر بوده و از این رو برای حفر چاه عمیق به روش ضربه ای مناسب تر است. جدار UPVC سبک بوده و در برابر خوردگی مقاوم است.

 

دستگاه حفاری چاه عمیق

به منظور حفر چاه عمیق از دستگاه هایی با عملکرد دورانی ، ضربه ای و ... استفاده می گردد. در حفاری دورانی از مته های متنوعی استفاده می گردد. مته ها با حرکت چرخشی روی سنگ باعث خرد شدن و ساییده شدن آن می شود. گل حفاری از داخل مته وارد چاه شده و به هنگام چرخش مته از اطراف لوله به سر چاه بر می گردد. گل حفاری ضمن خنک کردن سر مته موجب جلوگیری از فشار طبقات سست و ریزش آنها به درون چاه نیز شده و خرده سنگ های تراشیده شده را به سر چاه منتقل می نماید. امروزه حفر چاه عمیق به روش دورانی از متداول ترین روش های حفاری چاه می باشد.

روش ضربه ای غالبا به منظور حفر چاه عمیق در درون سنگ های مقاوم استفاده می گردد. این نوع از دستگاه حفاری چاه عمیق مجهز به یک خرک چهار قطبی و همچین مته بزرگ و سنگین می باشد که تا ارتفاع دو متر بالا رفته و به کف چاه ضربه می زند. در واقع دستگاه حفاری ضربه ای با ضربه زدن های مداوم (حدود ۵۰ تا ۶۰ ضربه در دقیقه) زمین را خرد و سست می نماید. گل های حفاری حاصل از خرد شدن سنگ ها با استفاده از سیم بکسل و گل کش که در انتهای آن سوپاپ وصل شده است بیرون می آید.

 

دستگاه حفاری چاه عمیق
دستگاه حفاری چاه عمیق

 

قیمت دستگاه حفاری چاه عمیق متفاوت می باشد. به طور مثال قیمت مته های دستگاه های مته های روتاری بسیار بالاست و هزینه جا به جایی دستگاه روتاری به محل پروژه نیز بیشتر از هزینه جا به جایی دستگاه ضربه ای می باشد. از این رو حفر چاه عمیق به روش ضربه ای ارزان تر از روش دورانی می باشد.

 

لایروبی چاه عمیق

چاه آب عمیق پس از مدتی به دلایلی همچون کارکرد پمپ آب ، فراوانی مواد سیلتی و ماسه های بسیار ریزدانه در لایه های آبدار و ... با مشکل ماسه دهی رو به رو می شود. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر ماسه دهی چاه می توان به سطح مقطع بسیار کم برای ورود آب در لوله های مشبک شده ، پهنای زیاد شیارها و برداشت بیش از حد چاه به ویژه در صورت عدم توسعه کامل چاه اشاره نمود. این امر موجب کاهش عمر مفید چاه می گردد. از این رو لایروبی چاه عمیق امری اجتناب ناپذیر محسوب می شود.  

در لایروبی چاه عمیق مواد چسبیده به دیواره چاه را با کمک روش های مخصوص لایروبی از بین می برند. این امر موجب تمیزی آب چاه و بهتر کار کردن موتور پمپ آب می گردد. عملیات لایروبی چاه عمیق به کمک دستگاه های حفر چاه عمیق همچون دستگاه حفاری ضربه ای ، تراکتوری و برقی امکان پذیر است. می توان گفت مناسب ترین زمان برای لایروبی چاه عمیق هنگامی است که سطح آب زیر زمینی به پایین ترین سطح خود رسیده باشد.

 

هزینه حفر چاه عمیق
حفر چاه عمیق

 

معایب حفر چاه عمیق 

حفر بی رویه چاه های عمیق دارای معایبی است که به شرح زیر می باشند:

  • نشست زمین
  • به اتمام رسیدن آب های زیر زمینی و عدم وجود جایگزین برای آن
  • آرسنیک دار شدن آب و شور شدن آن
  • افزایش سیل های ویرانگر و در نتیجه بروز خسارات جانی و مالی
  • خشک شدن تالاب ها و تهدید زندگی جانوران و گیاهان

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۴ از ۵ - از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما