تست کشش میلگرد کاشته شده

تست کشش میلگرد کاشته شده

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

تست کشش میلگرد کاشته شده

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ارس سازه ژیک آزما

ارس سازه ژیک آزما

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

تست کشش میلگرد کاشته شده

تست کشش میلگرد کاشته شده به منظور بررسی کیفیت اتصال بتن و میلگرد در محل اجرای پروژه صورت می پذیرد. از گذشته تاکنون فولاد یکی از مصالح پر کاربرد در صنعت ساختمان بوده است که به شکل گوناگون مثل ورق ها، تسمه ها، ‌کابل ها و میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد.

وظیفه اصلی میلگرد ها در سازه تحمل نیروها و انتقال آن می باشد که تا حد زیادی مقاومت سازه را تامین می کند. لذا جهت اطمینان از جنس این فولاد ها که در قالب میلگرد به کار می رود، حد کششی آن ها را محاسبه می کنند. بهترین و دقیق ترین روش برای اندازه گیری حد گسیختگی کششی فولاد ها، آزمایش کشش میلگرد کاشته شده می باشد.

از طرفی آزمایش کشش میلگرد کاشته شده یک آزمایش مخرب محسوب شده و میلگرد هایی که بر روی آن ها تست کشش انجام می گیرد، قابلیت کاربری خود را از دست می دهند.


تست کشش میلگرد کاشته شده
تست کشش میلگرد کاشته شده


دستگاه تست کشش میلگرد کاشته شده 

دستگاه تست کشش میلگرد کاشته شده معمولا ساختار آسان تری به نسبت دستگاه کشش میلگرد دارد. با توجه به این که خروجی این دستگاه بسیار محدودتر بوده و تنها نیروی نهایی را ارائه می دهد، عملکرد آن نیز ساده تر است.

دستگاه کشش میلگرد کاشته شده از یک فک نگه دارنده که میلگرد درون آن بسته می شود، تشکیل شده و از طرف دیگر یک سیستم هیدرولیک به آن متصل است. این سیستم هیدرولیک دارای یک اهرم با عملکرد مشابه تلمبه است که اپراتور با وارد کردن نیرو به آن، نیروی کششی را به تدریج افزایش می دهد. نیروی وارده در هر لحظه را می توان از عقربه متصل به دستگاه مشاهده نمود.

هنگامی که تنش نهایی اتفاق افتاده و شکست روی می دهد، عقربه متحرک دستگاه کشش میلگرد کاشته شده به صفر باز می گردد و عقربه ثابت که عقربه متحرک دستگاه، آن را جابجا کرده است، بر روی نیروی نهایی وارده متوقف می شود.


روش انجام تست کشش میلگرد کاشته شده

برای انجام آزمایش کشش میلگرد کاشته شده در بتن پایه های دستگاه کشش بر روی سطح بتن قرار می گیرد. سپس دستگاه توسط اپراتور فعال شده و با فشار هیدرولیکی حاصل از تزریق روغن درون پمپ، فک دستگاه باز شده و میلگرد تحت کشش قرار می گیرد. این افزایش نیرو تا جایی ادامه پیدا می کند که میلگرد گسیخته شده و یا از درون بتن خارج گردد.

عدد نشان داده شده توسط عقربه دستگاه تست کشش، حداکثر نیرویی را نشان می دهد که میلگرد در هنگام گسیختگی تحمل کرده است و با اعمال محاسبات می توان حداکثر تنش تحمل شده توسط میلگرد را محاسبه نمود.


دستگاه تست کشش میلگرد کاشته شده
دستگاه تست کشش میلگرد کاشته شده


نتایج تست کشش میلگرد کاشته شده 

آزمایش کشش میلگرد کاشته شده در بتن به منظور ارزیابی ظرفیت باربری میلگرد های کاشته شده انجام می شود که معمولا این آزمایش با یکی از این سه پاسخ مواجه می شود؛

  • میلگرد از داخل حفره خارج می شود.
  • میلگرد کاشته شده به گسیختگی می رسد.
  • میلگرد به همراه بتن اطراف آن جدا می شود یا اصطلاحا قلوه کن می شود.

در صورتی که میلگرد به گسیختگی برسد، یعنی اتصال بتن و میلگرد به خوبی برقرار شده و تمامی ظرفیت باربری میلگرد کاشته شده قابل استفاده است؛ اما چنانچه میلگرد به صورت سالم و به همراه بتن اطراف و یا بدون آن خارج گردد، اتصال بین بتن و میلگرد به خوبی برقرار نشده است.


عوامل موثر در تست کشش میلگرد کاشته شده

عوامل مختلفی می توانند در برقراری اتصال صحیح بین میلگرد کاشته شده و بتن اطراف آن تاثیرگذار باشند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت میلگرد

معمولا تلاش بر آن است که عامل محدود کننده مقاومت در زمان تست کاشت میلگرد کاشته شده ، مقاومت بتن نبوده و مقاومت میلگرد باشد. زیرا مقاومت میلگرد دارای مقادیر ثابت و استانداردی می باشد.

  • عمق کاشت میلگرد

به هر میزان عمق کاشت میلگرد بیش تر باشد، اتصال آن از استحکام بالاتری برخوردار است. البته اگر این مقدار از حد مشخصی بیش تر باشد، مقاومت اتصال از مقاومت کششی میلگرد کاشته شده بیش تر خواهد بود و در این صورت پیش از این که از تمام ظرفیت باربری اتصال استفاده شود، میلگرد جاری خواهد شد.

  • کیفیت بتن پایه

مقاومت و کیفیت بتن پایه نیز از اهمیت قابل توجهی در نتیجه نهایی تست کشش میلگرد کاشته شده برخوردار است. در صورتی که مقاومت بتن بالاتر باشد، معمولا نتیجه آزمایش کشش میلگرد کاشته شده نیز بهتر بوده و مقاومت بالاتری از خود نشان می دهد.

  • کیفیت انکر شیمیایی

در ارتباط با میلگردهای کاشته شده در بتن، کیفیت انکر شیمیایی مورد استفاده نیز یکی از عوامل مهم در ارتباط با نتیجه نهایی حاصل از کشش میلگرد است.

  • فاصله میلگردها از یکدیگر

به دلیل نحوه عملکرد میلگرد های کاشته شده در هنگام کشش میلگرد ، یک گوه گسیختگی درون بتن ایجاد می شود که این گوه گسیختگی نباید میان میلگردهای کاشته شده دارای فصل مشترک باشد. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است محدودیت حداقل فاصله میلگردهای کاشته شده از یکدیگر را در نظر گرفت.


آزمایش کشش میلگرد کاشته شده
آزمایش کشش میلگرد کاشته شده


قیمت تست کشش میلگرد کاشته شده

با توجه به اهمیت توان کششی میلگرد استفاده شده در بتن و تاثیر آن در پایداری و مقاومت سازه، نتایج حاصل از تست کشش میلگرد کاشته شده برای طراحان و مهندسان بسیار حائز اهمیت بوده و هزینه آن در مقایسه با تبعات ناشی از نامناسب بودن میلگرد مصرفی بسیار ناچیز است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

محبت عارفی

سلام تست کشش میلگرد کاشته شده در محل ساخت و ساز و اجرای پروژه انجام میشه یا در آزمایشگاههای مخصوص و ویژه ی این کار؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما