آزمایش میلگرد

آزمایش میلگرد

تعداد ارائه دهنده ها

۴ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

آزمایش میلگرد برای تعیین ویژگی های میلگرد همچون مقاومت کششی، خمشی، خستگی و جوش پذیری آن انجام می شود. با توجه به اهمیت مقاومت میلگرد استفاده شده در بتن و تاثیر آن در پایداری و مقاومت سازه، نتایج حاصل از آزمایش میلگرد برای طراحان و مهندسان بسیار حائز اهمیت است. عمران مدرن ارائه دهنده انواع خدمات آزمایش میلگرد با بهترین کیفیت و بهینه ترین قیمت می باشد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

تست های تخصصی میلگرد

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ارس سازه ژیک آزما

ارس سازه ژیک آزما

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

پژوهان سازه آراد

پژوهان سازه آراد

۲

location

تهران

phone

******۰۲۱۳۶

نیکان تدبیر محک

نیکان تدبیر محک

۱

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۵

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

آزمایش میلگرد

از گذشته تاکنون فولاد یکی از مصالح پر کاربرد در صنعت ساختمان بوده است که به شکل گوناگون مثل ورق ها، تسمه ها، ‌کابل ها و میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه اصلی میلگردها در سازه تحمل نیروها و انتقال آن می باشد که تا حد زیادی مقاومت سازه را تامین می کند. لذا جهت اطمینان از عملکرد میلگرد ، مجموعه ای از آزمایش میلگرد نظیر تست خمش ، خستگی ، جوش پذیری و ... مورد استفاده قرار گیرد.

 

آزمایش میلگرد
آزمایش میلگرد

 

قیمت آزمایش میلگرد

به طور کلی مطابق با ارزیابی سازمان برنامه و بودجه، اگر نسبت هزینه آزمایشات به قیمت تمام شده ساختمان، محاسبه گردد، هزینه کلیه آزمایشات مورد نیاز برای ساختمان اعم از خاک ، میلگرد ، بتن ، جوش و … تنها ۴ درصد از هزینه ساخت خواهد بود. از طرفی با توجه به اهمیت مقاومت میلگرد استفاده شده در بتن و تاثیر آن در پایداری و مقاومت سازه، نتایج حاصل از آزمایش میلگرد برای طراحان و مهندسان بسیار حائز اهمیت است. هزینه تست های تخصصی میلگرد نظیر تست خمش ، خستگی ، جوش پذیری و ... در مقایسه با تبعات ناشی از نامناسب بودن میلگرد مصرفی بسیار ناچیز است.

 

آزمایش میلگرد - خمش

تست خمش میلگرد به دو شکل خمش سرد و خمش مجدد صورت می پذیرد. آزمایش خمش سرد را بر روی میلگردهای با قطر حداقل ۲۵۰ میلی متری که به صورت مستقیم از خط تولید به دست می آید و هیچ عملیات مکانیکی بر روی آن ها اعمال نشده باشد، انجام می دهند. این آزمایش میلگرد باید تحت استاندارد ملی ایران در شرایط آزمایشگاهی صورت پذیرد.

 

آزمایش میلگرد
آزمایش خمش میلگرد

 

در آزمایش خمش مجدد میلگرد ، نمونه های میلگرد دقیقا شبیه به نمونه های خمش بوده و این نمونه ها را تا اندازه ۹۰ درجه خم می کنند. سپس طی مدت زمان ۳۰ دقیقه تا دمای ۱۰۰ درجه سیلسیوس گرم می کنند. پس از آن فرصتی به آرماتور داده می شود تا خنک گردد و به دمای محیط برسد. سپس با نیروی پیوسته و یکنواخت دمای آرماتور را به ۲۰ درجه سیلسیوس بر می گردانند. تایید میلگرد در این آزمایش میلگرد ، منوط به این است که نمونه مورد نظر دچارترک خوردگی، شکست و یا گسستگی نشود.

 

آزمایش میلگرد - تست خستگی

تست خستگی میلگرد برای میلگرد های خوابانده شده (فرو برده شده) در بتن که قبلا خم شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی قطعاتی که در معرض تنش های متغیری قرار دارند، لازم است براساس معیار خستگی و آزمایش میلگرد انجام پذیرد. معیار خستگی یا حد تحمل، حداکثر تنشی است که یک فلز بدون شکست در برابر تعداد متعدد و مشخصی از سیکل های تنشی، پایدار می ماند. در آزمایش های خستگی میلگرد ، معمولا حد تحمل آهن و فولاد ۱۰۰۰۰۰۰۰ سیکل (دور) است، ولی برای آلیاژهای سبک غیرآهنی این مقدار ممکن است پانصد میلیون دور باشد.

 

آزمایش میلگرد جوش شده - تست التراسونیک

در تست التراسونیک میلگرد جوش شده که یکی از آزمون های فورجینگ است، با استفاده از ۲ پراب، امواج به داخل محل جوش و سطح متصل شده با روش فورجینگ ارسال شده و در صورت بازگشت موج و دریافت علائم خاص مشخص می گردد که این جوش قابل قبول است یا می بایست بریده و مجددا اجرا شود.

دستگاه تست التراسونیک میلگرد جوش شده با دستگاه های دیگر متفاوت بوده و اپراتور دستگاه باید آموزش های تخصصی مربوط به این آزمایش میلگرد را دیده باشد و ضمنا دارای گواهینامه انجام تست التراسونیک در زمینه جوش های فورجینگ سر به سر میلگرد باشد.

 

آزمایش میلگرد
دستگاه تست اولتراسونیک میلگرد جوش شده

 

پیشنهاد می شود جهت اطمینان قطعی از کیفیت جوشکاری ها علاوه بر آزمون خمش ۹۰ درجه نمونه های اجرا شده توسط جوشکار در محل پروژه، در روز اول شروع کار، در انتهای کار و یا در طول فرآیند اجرا و جوشکاری، آزمایش التراسونیک میلگرد جوش شده نیز انجام گردد و مستندات دریافتی از شرکت بازرسی پروژه، بایگانی و نگهداری شود.

لازم به توضیح است این کار می بایست فقط توسط شرکت های ذیصلاح و مورد تایید بازرسی جوش دارای تجهیزات و تخصص انجام تست التراسونیک جوش های فورجینگ سر به سر میلگرد ، انجام شده و گزارش کتبی آزمایش میلگرد با مهر بازرس جوش و شرکت مربوطه، ارائه و دریافت گردد.

 

تست جوش پذیری میلگرد

مطابق بند ۹-۴-۱-۶ مبحث نهم مقررات ملی ساختمان، جوش پذيری يا قابليت جوشكاری ميلگردها براساس مقدار كربن معادل آن ها تعيين می شود. در صورتی كه مقدار كربن معادل از ۰.۵۱ درصد كم تر باشد، ميلگرد قابل جوشكاری است و هرچه اين مقدار كمتر باشد، قابليت جوش پذيری فولاد بيشتر است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما