اجرای سقف روفیکس

اجرای سقف روفیکس

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای سقف روفیکس

فروشندهمحلشماره تماس
عمران تجارت تیوا

عمران تجارت تیوا

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای سقف روفیکس

در اجرای سقف روفیکس از یک قالب فلزی مشبک درجا استفاده می گردد. از این قالب به منظور اجرای سقف های مرکب بتنی استفاده می شود. در واقع روفیکس یک صفحه فلزی مشبک با هفت ناودانی V شکل و تعداد حداقل ۷۰۰۰ شبکه در متر مربع می باشد. روفیکس در ابتدا به صورت سقف کاذب مسلح (بدون نیاز به شبکه آرماتور) مورد استفاده قرار گرفت. روفیکس مقاومت خمشی قابل توجهی دارد، از این رو مهندسان آن را به عنوان قالب و بخشی از فولاد تقویتی مورد استفاده قرار دادند. ترکیب بتن با روفیکس به دلیل درگیر شدن بتن در شبکه های آن، مقاومت قابل توجهی در مقابل بارگذاری دارد.

 

 سقف روفیکس
سقف روفیکس

 

بنابر موارد ذکر شده، سقف روفیکس نوعی سقف کامپوزیت است که در اجرای آن به جای استفاده از تخته یا ورق به عنوان قالب ، از یک صفحه فلزی مشبک که روفیکس نامیده می شود، به عنوان قالب ماندگار استفاده می گردد. ضخامت این قالب ها در اجرای سقف روفیکس ، در حدود ۰/۷ تا ۰/۸ میلی متر می باشد. عرض آنها ۸۰ سانتی متر بوده و در طول های ۱ تا ۷ متر ساخته می شوند. در واقع اجزای تشکیل دهنده این سقف شامل روفیکس ، آرماتور و بتن می باشد. 

 

روش اجرای سقف روفیکس

به منظور اجرای سقف روفیکس در ابتدا روفیکس را به صورت عمود بر تیرهای فرعی نصب می کنند. همچنین به منظور افزایش سهولت اجرای آن از گلمیخ به عنوان برشگیر استفاده می گردد. به دلیل فراهم نمودن تماس کامل بین قالب ها و بال فوقانی تیرهای فرعی ، در محل قرار گیری گلمیخ ها ، قالب ها را سوراخ کرده و گلمیخ ها را از آن عبور می دهند. 

 

اجرای سقف روفیکس
اجرای سقف روفیکس

 

در ادامه شبکه میلگرد بر روی روفیکس نصب می گردد. شایان ذکر است که برای نصب میلگردها نیازی به استفاده از اسپیسر نمی باشد. پس از آن برشگیرها بر روی تیرهای فرعی جوش داده می شوند. این برشگیرها موجب انتقال نیروهای افقی از پوشش بتنی سقف به تیرهای فولادی می گردند و از جدا شدن پوشش بتن از روی تیر نیز جلوگیری می نمایند. در آخرین مرحله از اجرای سقف روفیکس ، بتن ریزی سقف انجام می شود. لازم به ذکر است که اسلامپ مناسب برای بتن دال سقف باید بین ۳ الی ۵ سانتی متر باشد تا شیره بتن از منافذ قالب روفیکس خارج نگردد.

 

مزایای اجرای سقف روفیکس

از مهم ترین مزایای اجرای سقف روفیکس بالا بودن سرعت اجرای آن می باشد. به طوری که سرعت قالب بندی با روفیکس در حدود ۸۰۰ متر مربع در روز با دو کارگر می باشد. از آنجایی که اجرای سقف روفیکس نیاز به قالب بندی های معمول اسکلت بتنی ندارد، در نتیجه اجرای آن آسان بوده و نیازی به نیروهای ماهر نمی باشد. اجرای سقف روفیکس به دلیل کمتر بودن مقدار مصالح فولادی مصرفی ، موجب کاهش وزن سازه می گردد (تا حدود ۴۰ درصد). 

 

اجرای سقف روفیکس
اجرای اسکلت فلزی با سقف روفیکس

 

در صورت به کارگیری قالب های روفیکس در اجرای سقف ، امکان اجرا و بتن ریزی همزمان طبقات وجود داشته و نیازی به استفاده از شمع و جک نمی باشد. همزمان با قرارگیری قالب های روفیکس بر روی تیرها، یک شبکه ایمن در زیر پای کارگران ایجاد می گردد و از سقوط اجسام و افراد جلوگیری می نماید. علاوه بر این، به دلیل قابلیت شکل پذیری این قالب ها امکان اجرای فرم های پیچیده فراهم می گردد.

حمل قالب های روفیکس بسیار راحت بوده و برای انبار کردن آن نیاز به فضای زیادی نمی باشد. بر خلاف سایر قالب های بتنی ، بارگیری ، نگهداری و استفاده از قالب های روفیکس هیچ گونه ضایعاتی ایجاد نمی کند. از دیگر مزایای اجرای سقف روفیکس می توان به عایق صوتی و حرارتی بودن آن به دلیل هوای مسدود در داخل سقف اشاره نمود. همچنین اجرای سقف روفیکس نسبت به اجرای سایر سقف های متداول نیاز کمتری به ابزارآلات ، بالابر ، دستگاه جوش و ... دارد.

 

اجرای سقف روفیکس

روفیکس

 

ایمنی سقف روفیکس به هنگام وقوع حوادث طبیعی همچون زلزله بالا می باشد. به دلیل قرارگیری روفیکس در سطح زیرین دال ، موجب می گردد که تنش های حاصل از بارگذاری به برشگیر های روفیکس منتقل گردد. در صورتی که تراکم بتن و درگیری آن با شبکه های روفیکس به نحو مطلوبی صورت پذیرد، می تواند در حذف و یا کاهش مصرف آرماتور موثر واقع شود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما