استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان

فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان
فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان

آسانسورها مشکل رفت و آمد در سازه های بلند مرتبه را به شکل بسیار بهینه ای رفع کرده و سبب سهولت در جابجایی میان طبقات شده اند. در حقیقت توسعه ساختمان های بلند به لطف آسانسورها می باشد. برای استفاده از هر وسیله و تجهیزی باید فرهنگ استفاده از آن را رعایت نمود. آسانسورها نیز از این قائده مستثنی نبوده و فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان از اهمیت بسزایی برخوردار است. برای آشنایی با فرهنگ استفاده از اسانسور و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

فرهنگ عبور و مرور در آسانسور

برای فراخوانی آسانسور، تنها یکبار پنل احضار آسانسور را فشار دهید و از فشردن مکرر دکمه های آسانسور خودداری کنید. استفاده ناصحیح از پنل آسانسور سبب خرابی دکمه های پنل آسانسور خواهد شد. دکمه طبقات مختلف را پشت هم فشار ندهید؛ چراکه این موضوع می تواند به قیمت خرابی و توقف آسانسور میان طبقات تمام شود.

در زمان وارد شدن به آسانسور، ابتدا اجازه دهید تا مسافران از اسانسور خارج شوند. در واقع حق تقدم با افرادی است که قصد خارج شدن از آسانسور را دارند. این موضوع چه در آپارتمان و چه در پاساژها و اداره ها بسیار حائز اهمیت بوده و بخش مهمی از فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان و سایر سازه ها می باشد.

هرگز درب آسانسور را با قرار دادن پا و یا وسیله در جلوی آن، مسدود نکنید. نگه داشتن آسانسور در یک طبقه امری بسیار ناخوشایند بوده و سبب نارضایتی سایر ساکنین ساختمان و افزایش ترافیک خواهد شد. با این حال اگر به هر دلیلی نیاز به نگه داشتن آسانسور برای مدت بسیار کوتاهی در یک طبقه داشتید، از کلید باز شدن درب در کابین آسانسور استفاده کنید. رعایت این فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان اهمیت ویژه ای دارد.

فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان
پنل فراخوانی آسانسور

فرهنگ سوار شدن به آسانسور

آسانسور محیطی برای جابجایی افراد می باشد و جابجا کردن وسایل توسط آسانسور در فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان جایگاهی ندارد. به همین دلیل در بسیاری از ساختمان ها، آسانسور در زمان اسباب کشی واحدها از دسترس خارج می شود تا از جابجایی وسایل توسط آسانسور جلوگیری شود.

اگر در زمان استفاده از آسانسور، وسیله ای مانند سبد خرید و یا چمدان به همراه دارید، آن وسیله را در کنار خود نگه دارید تا باعث مزاحمت دیگران نشود. همچنین از آوردن وسایل سنگین، جاگیر و یا تیز به درون آسانسور، پرهیز کنید.

لازم به ذکر است که آسانسور یک محیط عمومی بوده و انجام کارهایی چون صحبت کردن با تلفن همراه، سیگار کشیدن و یا رفتارهای متضاد با هنجارهای اجتماعی در آسانسور بسیار اشتباه است. همچنین برای رعایت فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان ، هنگام استشمام بوی بد در آسانسور، دکمه تهویه آن را فشار دهید. فضای کابین آسانسور تا حدی ایزوله بوده و بوی نامطبوع داخل کابین تا زمان زیادی باقی می ماند.

یکی از بخش های فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان ، عدم ورود به کابین با ظرفیت تکیمل شده می باشد. ورود به کابین پر نه تنها باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران می شود، بلکه سبب اورلود آسانسور شده و می تواند سبب خرابی آسانسور گردد. هرچند سنسور اورلود با ورود افراد بیشتر به آسانسور پس از تکمیل شدن ظرفیت کابین، اجازه حرکت آسانسور را نمی دهد.

مسافران باید روبروی درب کابین بایستند و فاصله آن ها از یکدیگر به گونه ای باشد که بار به صورت هماهنگ در کابین پخش شود.

فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان
نحوه صحیح ایستادن در آسانسور

فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان در مواقع خرابی

آموزش فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان در زمان بروز خرابی به ساکنین ساختمان بسیار مهم است. در مواقع خرابی آسانسور در وهله اول آرامش خود را حفظ نمایید و در قدم بعدی، افراد بیرون از آسانسور را خبردار کنید. برای اینکار دکمه آژیر خطر آسانسور را فشار دهید و در صورت وجود دکمه تماس با سرایدار و تلفن، خرابی آسانسور را به اطلاع سرایدار برسانید. همچنین در موقع خرابی آسانسور می توانید با آتش نشانی تماس گرفته و این موضوع را به اطلاع آن ها برسانید. در صورتی که هیچ یک از روش های گفته شده جواب نداد، با داد زدن، خرابی آسانسور را به اطلاع دیگران برسانید.

از رفتارهای نادرست در زمان خرابی آسانسور می توان به کوبیدن وسایل به درب و کابین آسانسور، تلاش برای باز کردن درب و سعی برای خارج شدن از آسانسور اشاره کرد. کوبیدن وسیله به آسانسور می تواند باعث جابجایی ریل ها شده و امنیت سرنشینان کابین را به خطر اندازد. همچنین ممکن است آسانسور در زمان خرابی جابجا شده و این جابجایی موجب صدمه دیدن افرادی شود که قصد خروج از کابین را دارند.

تمامی رفتارهای ذکر شده بسیار خطرناک بوده و می تواند باعث بروز حوادث غیر قابل جبرانی گردد. اگر درب آسانسور گیر کرده است، از باز کردن آن به زور دست، میله و دیلم جدا خودداری کنید. این رفتار باعث خرابی بیشتر درب آسانسور شده و ممکن است تکان خوردن ناگهانی کابین باعث بروز حادثه شود. بطور کل هر نوع رفتار غیر معمول و توسل به زور برای باز کردن درب کابین، خارج از فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان است.

فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان
دکمه اعلان خطر آسانسور

ضرورت رعایت فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان  

آسانسورها با ایجاد سهولت در جابجایی میان طبقات سازه، خدمت خود را انجام می دهند و ما نیز باید در حین استفاده از این تجهیز، اصول مشخصی را رعایت نماییم. رعایت این اصول که تحت عنوان فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان یاد می شود، تماما برای حفظ آسایش خود و همسایگان می باشد.

عدم رعایت فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان می تواند سبب بروز مشکلاتی چون سلب آسایش مسافران، خرابی آسانسور و حتی بروز خطرات برای خود و دیگران شود. بنابراین همانگونه که درباره نحوه استفاده از آسانسور اطلاع داریم، باید درخصوص فرهنگ استفاده از اسانسور در آپارتمان نیز آگاهی پیدا کنیم.

فرهنگ استفاده از آسانسور در آپارتمان
مسافر در آسانسور

برای مطالعه بیشتر:

آیا مدیر ساختمان میتواند آسانسور را قطع کند

استاندارد جدید آسانسور

چک لیست استاندارد آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

آسانسور روم لس چیست

موتور بهران ۵.۵

موتور بهران ۷.۳

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم

سرویس اسانسور شامل چیست

رضایت همسایگان در نصب آسانسور

هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول

هزینه تعمیر آسانسور برای واحد خالی

موتور گیربکس بهران

راه حل خانه های بدون آسانسور

موتور گیرلس بهران

قیمت آسانسور ۴ نفره برای ۳ طبقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 3.24 ( 2 نظر)