استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ایده های شیک برای طراحی دیوار بالکن

ایده های شیک برای طراجی دیوار بالکن
ایده های شیک برای طراجی دیوار بالکن

دکوراسیون و طراحی فضای بالکن، همانند سایر بخش های خانه، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از جنبه های طراحی بالکن که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، دیوار ها هستند. انتخاب متریال، رنگ و اضافه کردن جزئیات و تزئینات مناسب به دیوار، می تواند جذابیت بالکن را دو چندان کند. در این مطلب تعدادی از ایده های طراحی دیوار بالکن را بررسی خواهیم کرد که به باور طراحان، تاثیر شگرفی بر زیبایی خانه ی شما دارند. همچنین می توانید برای مشاوره و طراحی، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

ایده های شیک برای طراجی دیوار بالکن

انتخاب متریال مناسب برای دیوار بالکن

انتخاب متریال مناسب برای طراحی دیوار بالکن، از دو جنبه حائز اهمیت می باشد. این مصالح نه تنها باید به زیبایی و جذابیت دیوار و فضای بالکن کمک کند، بلکه ضروری است که از استحکام و مقاومت خوبی نیز برخوردار باشند. همچنین توصیه می شود از مصالحی برای دیوار بالکن استفاده کنید که نیاز به تعمیر و نگهداری کمی داشته باشند.

ایده های شیک برای طراجی دیوار بالکن
کاربرد موزاییک در طراحی دیوار بالکن

یکی از انتخاب های رایج برای دیوار بالکن، چوب است. چوب های مقاوم مانند چوب ساج و سرو، ظاهری گرم و طبیعی به بالکن می بخشند و همچنین در برابر آب و رطوبت نیز مقاوم هستند. شما می توانید از پانل های چوبی نیز برای زیباسازی دیوار بالکن استفاده کنید. این پانل ها به راحتی تمیز می شوند و در القای حس گرما و صمیمیت نیز نقش دارند. یکی از مزیت های استفاده از پانل های چوبی، امکان رنگ آمیزی آن با رنگ های دلخواه می باشد.

گزینه ی بعدی برای طراحی دیوار بالکن، استفاده از فلزات با دوام مانند آلومینیوم و فولاد است. این فلزات ظاهری براق و مدرن ایجاد می کنند. از ایده های جذاب بعدی برای دیوار بالکن، استفاده از روکش های سنگی، آجر و کاشی های مختلف می باشد. این مصالح به دیوار بالکن بافت و شخصیت ویژه ای می بخشند.

لازم به ذکر است که در انتخاب متریال برای دیوار بالکن، باید مواردی همچون شرایط آب و هوایی، خواسته و بودجه ی کارفرما را نیز در نظر بگیرید.

ایده های شیک برای طراحی دیوار بالکن
استفاده از پانل های چوبی در طراحی دیوار بالکن

انتخاب پالت رنگی

رنگ ها تاثیر شگرفی بر حس و حال فضا و ایجاد سبک های مختلف دارند. از این رو، در انتخاب رنگ مناسب برای طراحی دیوار بالکن، دقت کافی را داشته باشید. در این قسمت به تعدادی از مهم ترین نکات در خصوص انتخاب رنگ مناسب برای طراحی دیوار بالکن می پردازیم.

ایده های شیک برای طراحی دیوار بالکن
کاربرد رنگ های خنثی در طراحی دیوار بالکن
  • رنگ های تند و پر جنب و جوشی مانند سبز، قرمز، زرد و آبی، می توانند انرژی فضا را چند برابر کنند. استفاده از این رنگ ها در طراحی دیوار بالکن، انتخابی جسورانه و جذاب خواهد بود.
  • رنگ های خنثی همچون بژ، سفید، کرم و خاکستری، محیطی آرام و ظریف خلق خواهد کرد. این رنگ ها پس زمینه ای ساده ایجاد می کنند که امکان درخشیدن و شاخص شدن سایر عناصر مانند مبلمان را فراهم می کند.
  • سعی کنید رنگ های متضاد را نیز در طراحی خود امتحان کنید. همچنین رنگ آمیزی یک دیوار با رنگ متفاوت، می تواند فضایی هنری و زیبا ایجاد کند و چشم مخاطب را به سمت خود می کشاند.
  • همچنین می توانید از رنگ هایی مانند خاکی و سبز که در طبیعت وجود دارند بهره ببرید تا هماهنگی بیشتری با فضای باز ایجاد کنید.
  • توجه داشته باشید که رنگ های انتخابی باید با تم و دکوراسیون کلی فضا مانند سایر مبلمان و عناصر، هماهنگ باشند.
  • از رنگ هایی استفاده کنید که مقاومت و ماندگاری مناسبی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی داشته باشند.
ایده های شیک برای طراحی دیوار بالکن
استفاده از رنگ های شاد برای طراحی دیوار بالکن

بکارگیری کاشی و موزاییک

اضافه کردن کاشی و موزاییک به طراحی دیوار بالکن، یک حس خلاقانه و هنری ایجاد می کند که در زیبایی فضا نقش بسزایی دارد. در ادامه به برخی از مهم ترین دلایل برای استفاده از کاشی و موزاییک اشاره خواهیم کرد.

  • کاشی ها و موزاییک ها، طیف گسترده ای طرح ها را شامل می شوند که دست شما را برای ارائه طراحی های خلاقانه و منحصر به فرد، باز می گذارد.
  • این مصالح مقاومت بالایی در برابر رطوبت و شرایط جوی مختلف دارند. در نتیجه زیبایی آن ها در طول زمان نیز ثابت می ماند.
  • کاشی ها به راحتی شسته و جارو زده می شوند. از این رو انتخاب خوبی برای فضاهای باز و نیمه باز هستند.
  • علاوه بر پوشش دیوار، می توان برای کف سازی نیز از کاشی و موزاییک استفاده کرد. این ویژگی به شما کمک می کند تا در صورت تمایل، طرحی یکپارچه ایجاد کنید.
  • اغلب کاشی ها تا حد خوبی نور را منعکس می کنند. بازتاب نور می تواند در سرزندگی و جذابیت فضا نقش داشته باشد.
ایده های شیک برای طراحی دیوار بالکن
کاربرد کاشی برای پوشش دیوار بالکن

استفاده از عناصر طبیعی: چوب و سنگ

ترکیب عناصر طبیعی همچون سنگ و چوب در طراحی دیوار بالکن، راهی مطمئن برای القای حس صمیمیت و گرما در فضا می باشد. در ادامه، به برخی از مهم ترین مزایای بکارگیری این دو عنصر اشاره شده است.

  • امکان استفاده در سایر عناصر همچون مبلمان
  • زیبایی طبیعی
  • دوام مناسب
  • داشتن بافت طبیعی
  • ظرافت و گرمای چوب
  • لوکس بودن سنگ
ایده های شیک برای طراحی دیوار بالکن
استفاده از متریال چوب در طراحی دیوار بالکن

طراحی دیوار سبز

طراحی دیوار سبز، ایده ای خلاقانه و از نظر بصری چشمگیر می باشد. این ایده، به خصوص برای بالکن های کوچکی که فضای افقی کمی دارند و امکان استفاده از گیاهان در آن ها وجود ندارد، راهکاری مناسب است. همچنین استفاده از دیوار سبز، مزایای دیگری نیز دارد که برخی از مهم ترین آن ها، در ادامه ذکر شده است.

  • تصفیه ی هوا
  • زیبایی بصری
  • امکان تعمیر و نگهداری آسان
  • عایق صدا
  • امکان سفارشی سازی
ایده های شیک برای طراحی دیوار بالکن
نقش دیوار سبز در طراحی بالکن

نصب تابلو و نقاشی های دیواری

استفاده از تابلو در طراحی دیوار بالکن، روشی کم هزینه برای دکوراسیون این فضا می باشد. با این روش می توانید به بالکن خود، شخصیت بدهید و همچنین سلایق هنری و سبک مورد علاقه ی خود را به نمایش بگذارید. در کنار اقتصادی و به صرفه بودن این ایده، امکان تعویض و یا حذف آسان نیز، از دیگر مزایای این راهکار می باشد.

ایده های شیک برای طراحی دیوار بالکن
کاربرد تابلوی دیواری برای دکور بالکن

نورپردازی و وسایل روشنایی

انتخاب وسایل روشنایی برای طراحی دیوار بالکن، تاثیر زیادی بر دکور فضا و همچنین جلوه ی آن در شب دارد. برخی از رایج ترین انواع چراغ ها برای دیوار، به شرح زیر هستند.

  • دیوارکوب
  • چراغ های رشته ای
  • فانوس و جا شمعی

شما می توانید از ترکیب این چراغ ها برای دیزاین بالکن خود استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از دیوارکوب در ترکیب با لامپ های رشته ای برای نرده های بالکن، فضایی جذاب خلق می کند.

ایده های شیک برای طراحی دیوار بالکن
ایده های شیک برای طراحی دیوار بالکن

نصب قفسه های دیواری

نصب قفسه برای طراحی دیوار بالکن، از دو جهت حائز اهمیت می باشد. وجود این قفسه ها علاوه بر آنکه در مرتب کردن وسایل و ذخیره سازی نقش دارد، می تواند جزئی از دکور فضا نیز محسوب شود. می توانید برای دیزاین این قفسه ها و طبقات دیوار، از گلدان، ظروف و وسایل باغبانی استفاده کنید.

ایده های شیک برای طراحی دیوار بالکن
نصب قفسه و قرار دادن گلدان برای دیزاین دیوار بالکن

استفاده از آینه

استفاده ی استراتژیک از آینه در یک یا چند دیوار بالکن، می تواند در افزایش روشنایی، گسترش فضا و جذابیت بصری آن نقش داشته باشد. انعکاس تصویر در آینه، به فضا بعد و عمق بیشتری می دهد و از محدودیت آن می کاهد. این ایده برای طراحی بالکن های کوچک، بسیار مفید می باشد.

ایده های شیک برای طراجی دیوار بالکن

ایده های شیک برای طراحی دیوار بالکن
استفاده از آینه در طراحی دیوار بالکن

شما می توانید برای دریافت نمونه کار و استعلام قیمت طراحی، با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی تراس

گرین وال تراس

۵ ایده جذاب برای طراحی کابینت آشپزخانه

۵ ترند کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۴

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه

۱۵ ایده برای طراحی آشپزخانه سفید که هیچوقت قدیمی نمی شوند

بهترین ایده ها برای طراحی آشپزخانه کوچک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

0

امتیاز کاربران: 3.55 ( 3 نظر)