نمای سیمان شسته

نمای سیمان شسته

تعداد ارائه دهنده ها

۵ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت نمای شسته ساختمان به عوامل مختلفی مانند متراژ نما شسته سیمانی ، کیفیت متریال مصرفی در سیمانکاری شسته نما و مجری نمای ساختمان با سیمان شسته بستگی دارد. نمای سیمان شسته امروزه در کشور ما بسیار رایج شده است که در رنگ های مختلف نیز قابل اجرا می باشد. اجرای نمای شسته سیمانی از جمله خدماتی است که شرکت عمران مدرن با بهترین کیفیت ارائه می دهد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
cctv_banner

نمای سیمان شسته

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
شیدایی

شیدایی

۵

location

تهران

phone

******۰۹۳۹۵

آقای وجودی

آقای وجودی

۳

location

تهران

phone

******۰۹۳۵۷

معمار ساباط ایرانیان

معمار ساباط ایرانیان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

گایکانی

گایکانی

۳

location

کرمانشاه

phone

******۰۹۱۸۴

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نمای سیمان شسته

نمای سیمان شسته یکی از انواع نمای ساختمانی است که در زبان انگلیسی و فنی به آن واش بتن (Wash Beton)  نیز گفته می شود. اجرای نمای سیمان شسته در کشور ما بسیار رایج است. نماي سیمان شسته از جمله نماهای اندودی می باشد و پس از سفت کاری اجرا می گردد. اجرای نمای شسته سیمانی حاصل ترکیب درصد معینی از سیمان سفید یا سیاه (با توجه به رنگ نمای پایانی انتخاب می شود.) و پودرهای رنگی طبیعی یا پودر سنگ رنگی و سنگ های نمره بندی شده به همراه آب است. ملات حاصل را به وسیله ماله و سایر ابزارهای سیمان کاری روی سطح نما اجرا می کنند. کیفیت نمای پایانی به ظرافت و مهارت استادکاران بستگی دارد.

 

نمای سیمان شسته
سیمان شسته کاری شده از نمای نزدیک

 

قیمت نمای شسته ساختمان 

قیمت نمای شسته ساختمان به عوامل گوناگونی بستگی دارد. مهم ترین عامل که تاثیر به سزایی نیز در ظاهر ساختمان دارد، متریال مصرفی است. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت نمای شسته ساختمان ، متراژ نما است. متراژ نمای سیمان شسته هر چه بیشتر باشد و دارای پیچیدگی ها و جزئیات بیشتری باشد، قیمت نمای شسته ساختمان بیشتر خواهد بود. هزینه دستمزد استادکار نما عامل دیگری است که باید در نظر داشت. برای اجرای نمای سیمان شسته باید از استادکاران باتجربه و ماهر در این زمینه کمک گرفت. قیمت اجرای نمای سیمان شسته در کل مقرون به صرفه است و استفاده از این روش در طراحی نما توصیه می شود.

 

نمای شسته سیمانی
ساختمان شسته کاری شده

 

انواع نما سیمان شسته

اجرای نمای سیمان شسته با روش ها و طرح های گوناگونی امکان پذیر است. از آن جایی که دسته بندی انواع نمای ساختمان سیمان شسته طیف وسیعی را شامل می شود، در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره شده است.

 

طرح نمای سیمان شسته چکشی

در طرح نمای سیمان شسته چکشی استادکار وسیله ابزار زنی نما یکسری بافت بر روی سطح سیمان ایجاد می کند که باعث زیبایی بیشتر نمای شسته می شود. در این روش در بین اندود سیمان شسته، بندهایی ایجاد می کنند که گاهی در این بندها، برای زیبایی بیشتر شیشه قرار می دهند. دلیل اصلی نام گذاری سیمان شسته نمای چکشی به دلیل روش و نحوه اجرای آن است. چون در این روش از یکسری تیشه مخصوص این نوع سیمان کاری استفاده می شود. زمانی که کار اندود و پاشش سیمان بر روی سطح مورد نظر به اتمام رسید، با این تیشه ها یکسری بافت تیشه ای یا چکشی بر روی سطح لایه سیمان ایجاد می کنند که باعث زیبایی آن می شود.

 

نمای شسته
نمونه ای از طرح نمای سیمان شسته چکشی

 

نمای سیمان شسته رنگی

نمای سیمان شسته رنگی از نماهایی به شمار می رود که به خاطر صرف هزینه کمتر و استحکام مناسب تری که نسبت به بسیاری از نماها دارد، انتخاب مناسبی می باشد. این نما را می توان با توجه به طرح ارائه شده برای نماسازی ، به صورت تک رنگ یا تلفیقی از رنگ های مختلف اجرا نمود. معمولا در اجرای نمای سیمان شسته رنگی در برج ها بیش تر از رنگ سفید بهره گرفته می شود و سنگ های رنگی تیره به شکل نواری جهت تکمیل یک طرح ، برای نماسازی ساختمان به کار می روند.

 

نمای سیمان شسته رنگی
نمای سیمانی شسته رنگی

 

از عوامل موثر بر قیمت نمای سیمان شسته رنگی ، رنگ پودر سنگ ها است. عموما از ۸ نوع پودر سنگ با رنگ های اصلی قرمز جگری ، لیمویی ، قهوه ای ، سفید ، سیاه ، کرم ، سبز و سفید استخوانی برای اجرای نمای سیمان شسته رنگی استفاده می شود. این نما از نمای سنگ ، خطر کم تری دارند و به خاطر یک تکه بودن ، در مقایسه با بسیاری از نماهای دیگر، در گرما و سرما موفق تر عمل می کند. جنس نما و مواد مورد استفاده در اجرای نمای شسته سیمانی نما می تواند سبب جذب یا دفع نور خورشید شده و در نقش منبع گرمایش و سرمایش برای ساختمان عمل کند. قیمت نمای سیمان شسته رنگی به علت تنوع بالایی که در اجرا و تولید دارد، کمی بالاتر است. 

 

نمای سیمان شسته رنگی
سیمان شسته رنگی در نما

 

نمای شسته رومی

نمای شسته رومی به سبکی از طراحی کلاسیک روم و یونان گفته می شود. ویژگی منحصر به فرد نمای شسته رومی ساختمان این است که در این نوع طراحی از ستون و قوس هایی به سبک رومی استفاده می کنند. این ستون ها می توانند گرد و عریض، کوتاه و عریض و ستون های نقطه ای باشند که در ساختمان ها به کار می رود. نمای شسته رومی بیشتر برای ویلاها و آپارتمان های شخصی که به سلیقه خود این سبک را می پسندند، به کار می رود.

 

نمای سیمان شسته رنگی
نمای شسته رومی

 

معمولا برای طراحی نمای شسته رومی ساختمان از سنگ های تراورتن استفاده می کنند و از آن ها در ترکیب با شسته نمای ساختمان بهره مند می شوند. نمای شسته رومی از ضخامت، مقاومت و دوام بالایی برخوردار است و امروزه استفاده از این روش بسیار محبوب شده است. نمای شسته رومی به دلیل ظاهر ساده و متفاوتی که دارد، در ترکیب با سنگ های تراورتن ، نمای بسیار جذاب و دیدنی را به وجود می آورد. یکی از ویژگی های خوب  نمای شسته رومی ساختمان این است که می توان آن را در هر آب و هوایی و هر دمایی اجرا نمود و سرعت اجرای بالایی نیز دارد.

 

نمای سیمان شسته ویلا

طراحی نمای ویلا یکی از مهم ترین بخش های ساخت یک ویلا است. زمانی که بحث نمای ویلا پیش می آید، نماهای زیبا و جذاب رومی و سنگ در ذهن نقش می بندد. اما یکی از محبوب ترین نماسازی ها برای ویلا ، نمای سیمان شسته ویلا است. نمای سیمان شسته ویلا به علت زیبایی ظاهری، تنوع رنگ، امکان ایجاد طرح ها و مدل های مختلف، بسیار مورد توجه و پرطرفدار است. 

 

نمای شسته ویلایی
نمای سیمانی شسته ویلا

 

از طرفی اجرای نمای سیمان شسته ویلا باعث شلوغی و بی نظمی نما نشده و ظاهر مینیمالی به ویلا خواهد داد. از آنجایی که ویلا ها معمولا در طبیعت و فضاهای بکر و آزاد ساخته می شود، هماهنگی مصالح مصرفی در آن ها با طبیعت اطراف جزو اولویت ها است. نمای شسته ویلا با محیط اطراف سازگار بوده و دوستدار محیط زیست است. استفاده از نمای سیمان شسته ویلا برای مناطق مرطوب توصیه می شود زیرا با جذب رطوبت اطراف کیفیت ملات شسته نمای ساختمان افزایش می باید. ترکیب رنگ دانه های نمای شسته سیمانی تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت نمای ویلا دارد. برای هماهنگی با محیط می توان از انواع رنگدانه های همخوان با محیط استفاده کرد. گاهی برای طراحی نمای شسته ویلایی در طبقه های پایین تر از سنگ استفاده می کنند و برای قسمت های مرتفع از نماي سیمان شسته استفاده می شود. در کل ترکیب نمای شسته ساختمان با متریال های سنگ، شیشه یا آجر نمای زیبایی ایجاد می کند. 

 

نمای شسته ویلایی
نمای سیمان شسته ویلا

 

قیمت نمای شسته ویلایی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از آن ها طرح و مدل اجرا شده نما است. همان طور که بالاتر نیز گفته شد، نمای شسته ویلایی را می توان با طرح ها و رنگ ها و یا حتی در ترکیب با مصالح دیگر اجرا کرد. این پیچیدگی ها در تعیین قیمت نمای شسته ویلایی موثر هستند. باید توجه داشت برای اجرای نمای سیمان شسته ویلا از تیم مجرب و با تجربه کمک گرفت تا بهترین نتیجه حاصل شود. هر چه تیم اجرا قوی تر و دارای رزومه بهتری باشد، قیمت نمای شسته ساختمان ویلایی نیز بالاتر می رود.

 

نمای شسته ویلایی
نمای شسته اجرای شده برای ویلا

 

نما شسته کلاسیک

نما شسته کلاسیک یکی دیگر از انواع نمای ساختمان شسته است. استفاده از روش های قدیمی تر و تکنیک های ساده در طراحی نما شسته کلاسیک مرسوم است. معمولا در نما شسته کلاسیک از سطوح یکدست و صاف و یا بدون ترکیب رنگ های مختلف استفاده می شود. اجرای طرح های پیچیده و یا ترکیب با سنگ و ... در اجرای نما شسته کلاسیک محبوب نیست. قیمت نما شسته کلاسیک به دلیل سادگی اجرا و اغلب تک رنگ بودن آن بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است.

 

نمای ساختمان با سیمان شسته
اجرای یک دست نمای سیمان شسته

 

نمای ساختمان با سیمان شسته به روش مدرن

روش های مختلفی سیمانکاری شسته نما با هم دیگر تفاوت چندانی ندارد. اما نکته ای که وجود دارد، ظاهر نهایی کار است. در نمای شسته کاری ساختمان مدرن شاهد ترکیب این روش با روش های دیگر ناسازی هستیم. اجرا چوب، نمای سرامیک، بتن اکسپوز یا معمولی، آجر و یا سنگ همگی از مصالحی هستند که از آن ها می توان در طراحی نمای ساختمان با سیمان شسته به روش مدرن بهره جست.

 

نمای سیمان شسته رنگی
اجرای مدرن نمای سیمان شسته

 

نمای سیمان شسته سفید

نمای سیمان شسته سفید از ترکیب سنگ های ریز و دانه بندی شده و سیمان تنها به رنگ سفید و پودر سنگ تشکیل می شود. نکته ای که در اجرای نمای شسته سیمانی وجود دارد، دقت به جذب یا دفع گرمای اطراف است. نمای سیمان شسته سفید ضخامت یک تا دو سانتی متری دارد و از آنجایی که به صورت یک دست اجرا می شود، عمر بالایی داشته و به مرور زمان دچار فرسایش نمی شود. نباید نگران کثیف شدن یا تیره شدن نما شسته سفید بود، زیرا این نما به علت جنس متریال به کار رفته در آن در برابر آلودگی ها و گرد و غبار مقاوم است و به هیچ وجه آن ها را جذب نمی کند.

 

نمای سیمان شسته سفید
نمای نزدیک از نمای سیمان شسته سفید

 

نحوه اجرای نمای سیمان شسته

در اجرای نمای سیمان شسته ، قبل از هر چیز از شاسی های فلزی و توری رابیتس برای ایجاد سطح متناسب با طرح مورد نظر استفاده می شود. در صورت استفاده از این روش، بعد از تکمیل جوشکاری و بستن رابیتس ها، روی توری ها با ملات خمیری که از ترکیب سیمان و پودر سنگ ساخته شده، پوشانده می شود. در این مرحله بستر مناسبی برای چسبیدن ملات ماسه سیمان روی آن ایجاد شده است.

پس از اجرای سطح اولیه، کروم بندی های ارتفاعی و طولی اجرا می شوند تا سطحی صاف ایجاد شود. در این مرحله است که ساخت ملات باکیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ملات ماسه سیمان مورد استفاده در اجرای نمای سیمان شسته کیفیت نهایی کار را تعیین می کند. در صورت استفاده از سیمان کم و یا سیمان های بی کیفیت و یا حتی بهره گیری از ماسه با دانه بندی نامناسب، احتمال جدا شدن ملات از دیوار بالا خواهد رفت. حدفاصل بین کروم ها با ملات ماسه سیمان پر می شود تا زیرسازی اولیه جهت اجرای اندود سیمانی انجام شده باشد.

 

نمای سیمان شسته ویلا
جزئیات کار شده در نماهای شسته ویلایی

 

تقریبا برای هر یک متر مربع نماي سیمان شسته به یک کیسه پودر و یک کیسه سنگ دانه با دوب یل سیمان سفید نیاز است. سپس پودر و سنگدانه را داخل آب ریخته بعد ۵ دقیقه که ملات خوب خیس خورد آن را قاطی کرده و آماده اجرا می شویم. سطح بدنه را آبگیری میکنیم تا کاملا خیس شده و با کمک کمچه و ملاقه به صورت یکنواخت سطح را سیمانکاری می کنیم. سپس نوبت به مرحله دوم ملات می رسد. ملات را به قدر کافی آبدار کرده و واسه هر ۱۰ ملاقه ملات یک ملاقه سنگدانه خالی داخل ملات اضافه و مخلوط می کنیم بعد سطح صافی که با ملات شسته پر شده رو دوباره به صورت خیلی نازک از ملاتی که برای رویه آن آماده کردیم را با تخته ماله روی سطح می کشیم. 

 

نمای شسته
دانه بندی سنگ های نمای شسته

 

مزایای نمای سیمان شسته

  • از جمله مزایای نمای سیمان شسته ، استحکام و ماندگاری بالای آن است. اگر نمای شسته ساختمان با روش های اصولی و درست اجرا شود، به مرور زمان مقاومت خود را از دست نداده ظاهرش حفظ می شود.
  • نما شسته سیمانی این قابلیت را دارد که طرح های گوناگونی مثل نمای سنگ را با هزینه ای بسیار کم تر به روی آن اجرا کرد. به همین علت تنوع رنگی این نما خیلی زیاد است.
  • برای افزایش عمر ساختمان بهتر است از مصالح با دوام و پایدار برای نما استفاده شود تا در برابر شرایط نامساعد جوی مثل سیل ، زلزله ، باد ، باران و ... استحکام داشته باشند. سیمان شسته یکی از همین انواع مصالح است و اجرای آن عمر بالای ساختمان را تضمین می کند.
  • نمای ساختمان سیمان شسته در برابر گرما و سرمای شدید مقاوم است و آسیب نمیبیند.
  • از جمله مزایای سیمان شسته نما در دسترس بودن متریال آن است. 

 

معایب نمای سیمان شسته

  • برخی از رنگ های مورد استفاده، آلودگی نما را نشان نمی دهند. البته اگر در کار نهایی از درز استفاده شود، ممکن است درون آن ها خاک جمع شده و باعث کثیف به نظر رسیدن نما شود.
  • از دیگر معایب نمای سیمان شسته این است که این نما عایق حرارتی و صوتی مناسبی برای نما نیست. و نمی توان از پوشش سیمان شسته نما به عنوان عایق استفاده کرد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما