نقاشی بلکا / رومالین

نقاشی بلکا / رومالین

دسته بندی

نقاشی ساختمان

تعداد ارائه دهنده ها

۷ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت اجرای بلکا یا رومالین را فاکتور هایی مانند کیفیت رنگ بلکا ، متراژ نقاشی بلکا و هزینه های زیرسازی مشخص می کنند. بهترین قیمت اجرای بلکا با تیم مجرب اجرای نقاشی بلکا را از عمران مدرن بخواهید. عمران مدرن آماده ارائه بهترین خدمات اجرای انواع بلکا می باشد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

نقاشی بلکا / رومالین

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ساتين پوشش

ساتين پوشش

۴

location

اصفهان

phone

******۰۳۱۳۲

دوستی

دوستی

۴

location

تهران

phone

******۰۹۳۹۹

حیدری

حیدری

۲

location

تهران

phone

******۰۹۳۷۲

بلکا پتینه رومالین

بلکا پتینه رومالین

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۴

نقاشی رنگین کمان

نقاشی رنگین کمان

۳

location

قم

phone

******۰۹۳۹۸

نقاشی ساختمان زرین

نقاشی ساختمان زرین

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نقاشی بلکا

نقاشی بلکا نوعی پوشش طبیعی است که در تولید آن از الیاف سلولزی و یا ترکیبات الیاف ابریشمی و نخی، و در بعضی دیگر از ترکیبات از خورده پارچه یا خورده کاغذ، استفاده می شود. نقاشی بلکا نیاز به زیر سازی ندارد و مستقیما روی سطح اجرا می شود. این نوع رنگ کاملا بدون بو است و هیچ حساسیتی برای انسان ایجاد نمی کند. در رنگ های معمولی اكسید سرب كه سرطان زا است به كار رفته و استتنشاق این مواد آسیب زا و خطرناک است، به همین دلیل رنگ های جایگزین بلکا به بازار آمدند و به سرعت محبوب شدند. 

 

نقاشی بلکا
هماهنگی رنگ بلکا با مبلمان

 

نقاشی بلكا صنعتی است كه با مرور زمان جایگزین رنگ‌های ساختمانی می‌شود. همان طور که گفته شد، این نوع رنگ، نوعی پوشش سلولزی می باشد که از جنس الیاف طبیعی پنبه و یا سلولز ساخته شده و توسط دستگاه‌های مخصوص خرد می شود و با میزان مشخصی از رزین سلولزی یا سنگ‌های تزئینی مخلوط می شود. نقاشی بلکا در مناطق مختلف ایران با نام های دیگری نیز شناخته می شود که معروف ترین آن ها پتینه و رومالین است.

 

قیمت اجرای بلکا

قیمت اجرای بلکا به تعداد اتاق‌ها و مساحتی که برای اجرای نقاشی بلکا در نظر گرفته شده، بستگی دارد. مواردی مثل میزان زیر سازی و طراحی منحصر به فرد بر قیمت اجرای بلکا تاثیر گذار است. هر چه طرح سفارش داده شده پیچیده تر و دارای ظرافت بیشتری باشد، قیمت اجرای بلکا بیشتر می شود. قیمت اجرای بلکا متناسب با هزینه‌های جانبی و وسایل مورد استفاده، مشخص می‌شود. هزینه پایین نقاشی بلکا ، نصب و همچنین استحکام و مقاومت بالای آن، در عین حال زیبایی و سلامت بهداشتی و صرفه جویی منابع نفتی، از دلایل محبوبیت آن در بین مردم است.

 

بلکا دیوار
خاص و منحصر به فرد کردن فضای داخلی منازل با ایجاد تکنیک بلکا به روی دیوار ها

 

همچنین روش های مختلفی برای تعیین قیمت اجرای بلکا وجود دارد. روش اول متری است که ببینیم به ازای هر متر مربع چه مقدار هزینه برآورد می شود. روش دوم خرید مصالح است، به این ترتیب که مصالح را کارفرما تهیه می کند و بعد دستمزد اجرا را جدا پرداخت می کند. در روش سوم، اجرا کننده از محل بازدید می کند و خود قیمت کلی نقاشی بلکا را محاسبه کرده و در اختیار کارفرما قرار می دهد.

 

انواع بلکا روی دیوار
اجرای رنگ بلکا با طرح ها و رنگ بندی های متنوع

 

انواع بلکا

رنگ بلکا به دو دسته تقسیم می شود: بلکا معمولی یا سلولزی و بلکا ابریشمی . 

 

بلکا معمولی
نقاشی بلکای معمولی سفید

 

نقاشی بلکا ابریشمی

قیمت و هزینه نصب بلکا ابریشمی ، دلیل وجود الیاف ابریشمی که کار اجرا را سخت تر می کند، نسبت به بلکای معمولی بیشتر است.

 

بلکا ابریشمی
بلکا ابریشمی

 

آماده کردن خمیر بلکا ابریشمی کمی با بلکا ساده فرق دارد. مقداری پودر بلکا ابریشمی در ظرف مناسب ریخته شده و به آن آب اضافه می شود تا کاملا خیس بخورد. سپس همین مرحله تا مقدار مورد نیاز تکرار می شود. در همین حین خمیر مدام هم می خورد تا کاملا یکدست شود و گلوله گلوله نشود. 

 

بلکا ابریشمی
اجرای بلکا ابریشمی به روی سقف

 

اگر چه طرفداران نقاشی بلکا معمولی خیلی بیشتر از بلکا ابریشمی است زیرا اولا اجرای آن کم هزینه تر است و ثانیا در هماهنگی با محیط اطراف خود به دلیل سادگی بیشتر بهتر عمل می کند.

 

بلکا ابریشمی
اجرای بلکا ابریشمی به روی دیوار

 

اجرای بلکا

اجرای بلکا بر روی سطوح مختلف و با توجه به متریال همان سطح متفاوت است. نقاشی بلکا بر روی آهن مستلزم آن است که سطح آهن با رنگ روغنی پوشش داده شود، زیرا آهن بسیار سریع زنگ میزد. اجرای بلکا بر روی سطوح گچ نرمه، گچ سفید و سیمان نرم کار چندان سختی نخواهد بود و نیاز به زیرسازی خاصی ندارد.

 

اجرا بلکا دیوار
اجرای بلکا به روی دیوار گچی

 

اجرای بلکا بر روی سطوح شیشه و آلومینیوم نیازمند آن است که از خمیر های غلیظ تر استفاده شود. اجرای بلکا بر روی سطوح کنیتکس روغنی و رنگ روغنی اگر دارای پوسیدگی نباشد، بسیار راحت است. نقاشی بلکا بر روی سطوح سیمانی به دلیل مسطح نبودن، نیاز بیشتری به خمیر بلکا دارد

 

رنگ بلکا

رنگ بلکا به سه دسته رنگ گرم و رنگ سرد و خنثی تقسیم بندی می شود. در این میان رنگ خنثی کم ترین استفاده را دارد. این گروه بندی رنگ ها با توجه به محیطی که در آن به کار گرفته می شوند، جلوه ی خاصی در محیط اطراف ایجاد می کند.

 

رنگ های بلکا
نمونه ای از رنگ بندی پودر بلکای معمولی

 

پوشش نقاشی بلکا رنگ‌های مختلفی داره که شاید بتوان گفت یکی از بهترین آن ها بلکا سفید هست. یکی از مزایای نقاشی بلکا سفید ، ارزان تر بودن آن نسبت به دیگر رنگ ها، به علت اجرای ساده تر است. هم چنین جلوه‌ی خاصی که به فضای داخلی منزل می بخشد.

 

بلکا سفید
بلکا سفید

 

مزایای نقاشی بلکا

نقاشی بلکا ، گرد و غبار، دوده یا ذرات شناور در هوا را جذب نمی کند. در نتیجه، دیرتر کثیف می شود. در صورت ایجاد برخی از نقاط خاکی و کثیفی روی دیوارها، تنها کار مورد نیاز، پاشیدن آب روی لکه های کثیف است تا سطح دیوار مجددا تمیز شود. محصولات سلولزی در اصل فاقد الکتریسیته ساکن هستند و به طور طبیعی تمایل به جذب گرد و غبار ندارند. هم چنین ترمیم نقاشی بلکا کار سختی نیست.

 

دیوار بلکا
نقاشی بلکا در طرح های مختلف

 

کافی است قسمتی که به ترمیم نیاز دارد را کمی مرطوب کرده و به اطراف بکشید تا سطح هموار شود و ترمیم انجام شود. نقاشی بلکا خاصیت عایق حرارتی، برودتی و صوتی به دیوار می دهد. مقاومت در برابر آتش و شعله ور نشدن از دیگر ویژگی های رنگ بلکا است. در ادامه به معرفی تعدادی دیگر از ویژگی های نقاشی بلکا پرداخته می شود.

  • سرعت اجرای بالا
  • قیمت اجرای مناسب نقاشی بلکا
  • ضد حریق
  • عایق نسبی صوت و حرارت
  • آنتی باکتریال
  • پوشاننده نواقص
  • آنتی استاتیک بودن نقاشی بلکا

 

معایب بلکا

نقاشی بلکا در فضای باز قابل اجرا نمی باشد، زیرا بارش باران های اسیدی و تابش مستقیم نور خورشید، ممکن است به آن صدمه بزند. نقاشی بلکا در محیط مرطوب نیازمند دقت است زیرا رنگ بلکا رطوبت را به خود جذب می کند. کندن رنگ بلکا از روی سطح چندان کار ساده ای نیست و به دقت و حوصله زیادی نیاز دارد. زیرا نقاشی بلکا بعد از اجرا روی سطح دیگر یکپارچه نیست و کندن آن ایجاد مشکل می کند. درحالی که این قضیه در مورد سایر پوشش ها و رنگ های دیواری خیلی کمتر است.

 

بلکا معمولی
اجرای بلکای معمولی برای اتاق خواب

 

نقاشی بلکا قابل شستشو نیست اما می توان به صورت ملایم با ابر و مقداری کف آن را لکه گیری و تمیز نمود. البته کار خیلی ساده ای نیست و زمان زیاد و دقت بالایی می طلبد.

 

نصب بلکا
اجرای بلکا با کاردک به روی دیوار

 

کندن بلکا از دیوار

کندن نقاشی بلکا از دیوار کار چندان ساده ای نیست. اما قبل از آن که به سراغ کندن بلکا از دیوار برویم باید به این نکته اشاره کنیم که اگر قرار است دوباره روی همان سطح نقاشی بلکا کار شود، نیازی نیست لایه بلکای قبلی کنده شود. روش های متعددی برای کندن بلکا وجود دارد که اگر درست و اصولی انجام نشوند به سطح زیرین کار آسیب می رسانند.

 

کندن بلکا از دیوار
مراحل کندن بلکا از دیوار

 

رطوبت دهی نقاشی بلکا

یکی از روش های از بین بردن نقاشی بلکا رطوبت دهی است. درباره این روش قبلا هم صحبت شد. رطوبت دهی از معمول ترین روش های کندن بلکا است. در این روش پس از آن که سطح کار به قدر کافی مرطوب شد، برای جدا شدن کامل سطح زیرین بلکا از زیر ساخت می توان از چاقو یا کاردک برای کندن نقاشی بلکا استفاده کرد. در صورت گچی بودن دیوار این امکان وجود دارد که در هنگام کندن بلکا مقداری از گچ های دیوار نیز کنده شود که در این صورت نیاز به گچ کاری مجدد است.

 

بلکا دیوار
نقاشی بلکا با رنگ های متنوع

 

اسپری کردن آب به نقاشی بلکا

روش دیگر اسپری کردن آب به نقاشی بلکا است. اسپری کردن آب از جمله راه های بهینه برای جدا کردن بلکا می باشد. ابتدا باید سطح  رنگ بلکا را با اسپری آب خیس کنید، پس از آن می توانید با استفاده از کاردک کل بلکا را جدا کنید. اگر زیر ساخت دیوار کاشی کاری یا سرامیک باشد، کندن بلکا ساده‌تر می شود. در کل باید توجه داشت هنگام کندن نقاشی بلکا از دیوار محیط اطراف زیاد سرد نباشد و دما معتدل باشد. بعد از اسپری کردن آب و یا رطوبت دهی باید مدت زمان کافی را برای حل شدن مواد نقاشی بلکا داخل آب در نظر گرفت و عجله نکرد. هم چنین هنگام انتخاب نوع و جنس بلکایی که قرار است روی سطح کار شود، مرغوبیت آن را در نظر گرفت تا در هنگام کندن رنگ بلکا از دیوار کمتر دچار مشکل شد.

 

نقاشی بلکا
ماندگاری و دوام رنگ بلکا در محیط های اداری

 

برخی به این علت از رنگ بلکا دلسرد می شوند و به فکر تعویض آن می افتند، که تکه هایی از خود رنگ به مرور از دیوار کنده می شود. برای این موضوع نیز راه حل هایی وجود دارد. دقت و مهارت اجراکننده بلکا و دانش او نسبت به سطوحی که نیاز به زیرسازی دارند، کیفیت نقاشی بلکا در مدت استفاده طولانی مدت را رقم می زند. سطوح رنگ پلاستیک ، فلزات ، کاغذ دیواری که باید کامل از دیوار کنده شود، نیاز به زیر سازی دارند. برای زیرسازی آن ها می توان از از رزین پایه آب و یا رنگ روغنی مات استفاده کرد. برای فلزاتی که رنگ ندارند از رنگ روغنی نیمه براق می توان استفاده کرد.

 

رنگ های بلکا
ایجاد محیطی شاد با امکان نقاشی بلکا در دکوراسیون اتاق خواب

 

سطوح رنگ روغنی ، رنگ اکرولیک یا پایه آب، مولتی کالر ، گچ و گچ خاک، چوب رنگ شده، کاشی و سرامیک ، شیشه ، سیمان سفید و سیاه نیاز به زیر سازی ندارند.

 

سقف بلکا
نقاشی بلکا به روی سقف

 

آموزش نصب بلکا

نصب بلکا روی دیوار و سقف نیازمند تجربه و مهارت است و هرکسی به سادگی از عهده ی نصب آن بر نمی آید. سپردن نصب بلکا به تیم مجرب و حرفه ای بهترین گزینه پیش رو است تا کیفیت کار انجام شده کاملا تضمین شود. در ادامه مراحل انجام نقاشی بلکا روی دیوار و سقف را بررسی می کنیم.

 

اجرای بلکا روی دیوار
نقاشی بلکا با استفاده از کاردک

 

ابزار و وسایلی که برای نقاشی بلکا لازم است شامل مواد اولیه پوشش سلولزی ( پودر بلکا) ، ظرف بزرگ مناسب مخلوط کردن پودر بلکا و آب، ماله یا کاردک جهت اجرای خمیر روی سطح.

 

اجرا بلکا
اجرای بلکا روی دیوار

 

  • به ازای هر 3 متر مربع سطح، یک کیلو گرم پودر بلکا نیاز است.
  • سپس به میزانی که لازم است آب اضافه می کنیم. مقدا آب به سطح زیرین کار بستگی دارد. اگر زیر کار شما رنگ روغن باشد ۵ لیتر برای یک کیلو بلکا و اگر گچ، سیمان و یا بلکا باشد ۷ لیتر آب برای هر کیلو گرم بلکا مورد نیاز است.
  • هم زدن پودر بلکا و آب به مدت ۱۰ دقیقه ادامه دارد تا کاملا خمیر یکدست شود.

 

بلکا سفید
اجرای بلکای سفید روی دیوار

 

  • سطح دیوار مورد نظر را باید به خوبی تمیز شود تا از دوده ، گرد و غبار یا هر گونه مانعی برای چسبندگی نقاشی بلکا پاک شود.

 

نقاشی بلکا
اجرای بلکا در محیط های اداری و فرهنگی

 

  • مخلوط بلکا به مدت ۳۰ دقیقه رها می شود تا جا بیفتد و چسبندگی لازم به دست بیاید و سپس دوباره هم زده می شود. 
  • برای استحکام بیشتر از رزین مخصوص بلکا که مایع می باشد درون خمیر نقاشی بلکا استفاده می شود.

 

بلکا سفید
بلکا سفید

 

  • اگر سطح زیر کار رنگ روغن براق باشد و بلکا روی دیوار لیز بخورد، می توان به وسیله رزین و مقداری پودر سنگ زیر کار را زبر کرده تا بلکا را راحت تر اجرا کنید.
  • حال خمیر بلکا به وسیله ماله مخصوص بلکا روی دیوار چسبانده می شود و با ضخامت حدود ۲ میلی متر صاف می شود.

 

اجرا بلکا
تاثیر بلکای معمولی اجرا شده در دکوراسیون داخلی

 

زمان لازم برای خشک شدن خمیر نقاشی بلکا به دما و شرایط محیط و همچنین جنس سطح مورد نظر وابسته است. اما معمولاً در دما و رطوبت نرمال اتاق در صورتی که دیوار گچ و خاک باشد به دلیل جذب سریع تر آب پس از گذشت 24 ساعت و در سایر موارد نهایت تا 72 ساعت خمیر بلکا کاملا خشک می شود. 

 

نصب بلکا
اجرای بلکا

 

هم چنین خمیر بلکا درون لگن درب دار یا کیسه پلاستیکی بسته شده، تا یک هفته قابل استفاده است و خشک نخواهد شد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما