سیستم پیجینگ و اینترکام

سیستم پیجینگ و اینترکام

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نصب سیستم پیجینگ و اینترکام

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

سیستم پیجینگ و اینترکام

سیستم پیجینگ یا اطلاع رسانی عمومی وخصوصی در فضاهای بزرگ مانند بیمارستان،ترمینال و بیمارستان برای پخش انواع پیغام ها، اطلاعات و اعلام شرایط اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد. با نصب سیستم پیجینگ امکان پخش پیام اپراتور را از طریق تمام یا بخشی از بلندگوهای موجود در فضا فراهم می شود. در بسیار از موارد سیستم پیجینگ به عنوان مکمل سایر سیستم ها مانند دوربین مدار بسته مورد استفاه قرار می گیرد تا از روز مشکلات احتمالی جلوگیری کند. علاوه بر آن نصب سیستم پیجینگ و اینترکام در فضای بیمارستان ها به منظور اطلاع رسانی وضعیت بیماران به پزشکان و پرستاران بسیار رایج است. از سیستم اینترکام در نقاط مختلف ساختمان، برای برقراری تماس های تلفنی داخلی استفاده می شود. سیستم اینترکام امکان برقراری ارتباط از طرف اپرتور را با زیر مجموعه های سیستم فراهم می کند و یا اینترکام های زیر مجموعه با اینترکام مرکزی ارتباط برقرار کنند.

 

 

 

سیستم پیجینگ

تجهیزات سیستم پیجینگ

 

 

 

سیستم پیجینگ

برای عملکرد صحیح و مناسب سیستم پیجینگ لازم است تا اجزای مناسب به درستی و با طراحی درست در کنار هم قرار بگیرند. به طور کلی یک سیستم پیجینگ از اجزای مختلفی مانند بلندگوها،آمپلی فایر، میکروفون پیجینگ و کابل کشی تشکیل شده است که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد.

سیستم پیجینگ و بلندگو 

بلندگو جز مهمی از سیستم پیجینگ است که برای توزیع صوت در مکان های مختلف استفاده می شود. چیدمان صحیح و کیفیت بلندگوها برای دستیابی به حداکثر کارایی بسیار مؤثر است. بلندگوها در دو نوع سقفی و دیواری به صورت توکار و روکار متناسب با کاربرد مورد استفاده قرار می گیرند. بلندگوهای توکار معمولاً در درون ساختمان و سیستم های روکار برای محیط های بیرونی استفاده می شوند. در حالت روکار باید خصوصیاتی مانند ضد آب و ضد گردوغبار بودن مورد توجه قرار گیرد.

چیدمان بلندگوها در انواع ساختمان ها بر اساس ابعاد و مقدار سروصدای محیط متغیر است. به طوری که در محیط های اداری کوچک در ازای هر ۳۰ متر مربع یک بلندگوی ۵ واتی نصب می شود. این در حالی است که در ادارات بزرگ با سر و صدای بیشتر در هر ۳۰ متر مربع دو بلندگوی ۵ واتی نصب می شود. در مکان های صنعتی و کارگاه ها برای نصب بلندگوی سیستم پیجینگ و اینترکام بیمارستان ابتدا میزان سروصدا و اغتشاش موجود در فضا سنجیده می شود.

 

 

 

طراحی سیستم پیجینگ

استفاده از سیستم پیجینگ در انواع ساختمان های بزرگ

 

سیستم پیجینگ و آمپلی فایر

برای تقویت صدا در سیستم پیجینگ از آمپلی فایر استفاده می شود. در واقع این دستگاه وظیفه تقویت و رساندن صدا به بلندگوها است.از آن جا که در طراحی سیستم پیجینگ ، تعداد زیادی بلندگو مورد استفاده قرار می گیرد. لازم است تا در زمان انتخاب آمپلی فایر به تعداد بلندگوها و توان خروجی مورد نیاز توجه شود.

میکروفون سیستم پیجینگ

 

میکروفون سیستم پیجینگ صدای افراد را دریافت کرده و سیگنال الکتریکی را به آمپلی فایر منتقل می کند. محل نصب میکروفون سیستم پیجینگ معمولاً در اتاق های کنترل و یا محل های دارای خروجی مناسب می باشد. این میکروفون ها در انواع رومیزی، دستی و یقه ای قابل تهیه هستند.

سیستم پیجینگ و کابل

نوع کابل در طراحی سیستم پیجینگ تأثیر به سزایی در کیفیت صدای پخش شده از بلندگوها دارد. از آن جا که کابل کشی طولانی تأثیر عکس روی کیفیت صوت دارد بنابراین بایستی جاگیری بلندگوها و سیستم کنترل باید به نحوی باشد که حداقل کابل کشی مورد نیاز باشد.

 سیستم پیجینگ و پردازشگر مرکزی

امکان بخش بندی فضاهای مختلف و اطلاع رسانی اختصاصی برای هر بخش به واسطه وجود پردازشگرهای مرکزی در سیستم پیجینگ محقق می شود.

 

سیستم پیجینگ بیمارستان

سیستم پیجینگ پزشکان در محیط بیمارستان

 

روش نصب سیستم اینترکام

سیستم اینترکام از اجزای مختلفی مانند کنترل پنل، کنسول اپراتور، بلندگو، زنگ و غیره تشکیل شده است. برای ایجاد برقراری بین تنها دو سیستم می توان از سه رشته سیم استفاده شود. در صورت نیاز به سیستم های اینترکام با گوشی های بیشتر، سیستم های دیجیتال پیشنهاد می شود. در این حالت امکان برقراری ارتباط بین پیش از ۲۰ گوشی فراهم است. اگر سیستم شامل بیش از ۸ گوشی باشد به تغذیه کمکی نیاز است. اپراتور مرکزی در نصب سیستم اینترکام و پیجیگ در وسط تجهیزات قرار می گیرد و دارای کد ۱۱ می باشد. در صورت نیاز به اپراتور جدید لازم است تا کددهی مجدد انجام شود.  

 

مزایای سیستم پیجینگ و اینترکام

·       با استفاده از سیستم اینترکام صنعتی ، مکالمات شفاف و دارای کیفیت صدای بالایی هستند.

·       در مکان های صنعتی برای مدیریت بهتر و ارتباط با تمامی کارکنان کاربرد بسیار زیادی دارد.

·       به واسطه وجود سیستم های جذب کننده در نصب سیستم پیجینگ و اینترکام نویزهای صوتی کیفیت صدا بسیار بالا خواهد بود.

·       استفاده از این سیستم ها با انواع کلیدها و شستی ها ممکن خواهد بود.

 

 

 

 

سیستم اینترکام

نصب سیستم اینترکام و پیجینگ در محیط صنعتی

 

قیمت سیستم پیجینگ و اینترکام

سیستم پیجینگ از ملزومات اطلاع رسانی صوتی در ساختمان های بزرگ مانند بیمارستان ها، فرودگاه ها و مراکز صنعتی است. نصب سیستم پیجینگ و اینترکام به منظور برقراری ارتباط تلفنی در نقاط مختلف یک مکان یا پلنت انجام می شود. از آن جا که هر دوی این سیستم ها برای برقراری ارتباط در ساختمان های بزرگ هشتند. بنابراین متراژ، نوع تجهیزات، قابلیت ها و نیاز مصرف کنندگان از عوامل مهم تعیین کننده قیمت سیستم پیجینگ و اینترکام است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

ماهور مرادی

سلام هزینه اجرا و نصب سیستم پیجینگ و اینترکام چقدره ؟!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما