آسانسور شیب دار

آسانسور شیب دار

دسته بندی

نصب آسانسور

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت آسانسور شیب دار به قدرت موتور ، نوع سیستم محرک و ابعاد و جنس کابین بستگی دارد. از طرفی وجود سیستم های مانیتورینگ نظیر سیستم تشخیص ظرفیت، سیستم کنترل سرعت، سنسور تشخیص مانع و تفاوت شیب مسیر و شیب مورد نظر اجرای آسانسور نیز بر روی قیمت آسانسور شیب دار موثر هستند.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

نصب آسانسور شیب دار

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

آسانسور شیب دار

آسانسور شیب دار یا مایل رو یکی دیگر از انواع آسانسور است که کابین آن در مسیری غیر از مسیر عمودی حرکت می کند. در آسانسور های شیب دار قدیمی، یک اپراتور در داخل کابین حضور داشت و در صورت بروز خطر با استفاده از ترمز تعبیه شده در داخل کابین ، حرکت آسانسور را متوقف می نمود. به طوری که در این سیستم با استفاده از ترمز ، فک های آسانسور در ریل ها فرو رفته و آسانسور متوقف می گردید اما امروزه آسانسور های شیب دار تحت مجهزترین سیستم ها نظیر سیستم کنترل سرعت ، سیستم تشخیص ظرفیت ، سنسور تشخیص مانع و ... اجرا و نصب می گردند.

آسانسور شیب دار
آسانسور شیب دار

قیمت آسانسور شیب دار

از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت آسانسور شیب دار موثر است، می توان به قدرت موتور ، نوع سیستم محرک و ابعاد و جنس کابین اشاره کرد. از طرفی وجود سیستم های مانیتورینگ نظیر سیستم تشخیص ظرفیت ، سیستم کنترل سرعت ، سنسور تشخیص مانع و ... نیز می تواند بر روی قیمت آسانسور شیب دار موثر باشد. اما یکی از اصلی ترین عوامل موثر در هزینه نصب و اجرای آسانسور مایل رو ، تفاوت شیب مسیر و شیب مورد نظر جهت اجرای آسانسور است که می تواند بر روی طول مسیر و ریل گذاری موثر باشد.

کاربرد آسانسور شیب دار

آسانسور شیب دار کاربردهای مختلفی دارد به طوری که در سطوح شیب دار بدون نیاز به تسطیح سطح می توان حمل و نقل را با استفاده از این نوع آسانسور ها ممکن نمود. از طرفی از آسانسور های شیب دار می توان به عنوان سیستم حمل و نقلی مکمل پله برقی استفاده نمود. همچنین از آسانسور مایل رو می توان برای جابجایی تجهیزات در ارتفاع و سطوح شیب دار با اهداف صنعتی یا ساختمانی نیز استفاده نمود.

 

کابین آسانسور شیب دار
کابین آسانسور شیب دار

نصب کابین آسانسور

مراحل نصب آسانسور شیب دار به دو بخش نصب ریل های راهنما و نصب و جایگذاری کابین بر روی ریل ها تقسیم می شود. در آسانسور شیب دار حرکت کابین بر روی ریل های راهنما عمدتا توسط یک موتور محرک و سیم بکسل انجام می پذیرد. کفشک ها یا چرخ های آسانسور شیب دار نیز به دو صورت داخلی و بیرونی اجرا می گردند. به طوری که کفشک های داخلی آسانسور شیب دار بدون لبه بوده و روی ریل های راهنما می لغزد. اما کفشک های بیرونی آسانسور شیب دار دارای لبه بوده و با درگیر شدن با ریل های راهنما، حرکت کابین به دو جهت را ممکن می سازد.

 

نصب آسانسور شیب دار
نصب آسانسور شیب دار

اما سیستم محرک آسانسور های شیب دار می تواند از نوع کششی و یا هیدرولیک باشد. البته در این نوع از آسانسور ، استفاده از سیستم محرک کششی و موتورهای گیربکس و گیرلس به ویژه با افزایش ارتفاع جابجایی، رایج تر می باشد. به طوری که در این نوع از آسانسور ، بر روی فلکه موتور تعدادی کابل فولادی وجود دارد که از یک سمت به کابین و از سمت دیگر به وزنه‌ های آسانسور که درون قابی فلزی به نام قاب وزنه قرار دارند، متصل می گردد.

 

مزایای آسانسور شیب دار

  • آسانسور شیب دار می تواند در یک یا چند مسیر شیب دار تحت کابین هایی با ابعاد و ظرفیت باربری مختلف، نصب و اجرا گردد.
  • آسانسور مایل رو می تواند جابجایی در مسیر های شیب دار برای افرادی که از صندلی های چرخ دار استفاده می کنند را، تسهیل نماید.
  • برخلاف آسانسور های معمول، آسانسور شیب دار می تواند در پاگردهای مارپیچ نیز اجرا گردد.
  • آسانسور شیب دار می تواند برای اهداف مسکونی ، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.
  • آسانسور مایل رو دارای قابلیت نصب آسان بوده و می توان بدون نیاز به تخریب سطح دسترسی و یا ایجاد فنداسیون ، اجرا و نصب گردد.
  • قابلیت اجرا و نصب سیستم تشخیص ظرفیت و سنسور تشخیص مانع در آسانسور شیب دار وجود دارد.
  • آسانسور شیب دار عمدتا دارای سیستم کنترل سرعت در سرازیری می باشد.

 

ریل آسانسور شیب دار
 ریل آسانسور شیب دار

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما